goedemorgen! Zeppie gefeliciteerd met jullie dochter Enya! MamaFiona, ja ik heb idd af en toe heel erg en dan weer niks. Soms denk ik ook: zal het nu beginnen!? dan heb ik echt harde buiken om de 10 minuten (ongeveer), maar niks hoor. Een vriendin zei dat als het écht weeen zijn je niet meer twijfeld. Wwjc, ik zal even heel bot zeggen waarom we geen kleertjes in overvloed hebben Ik vind het namelijk echt onzin om je hele kast vol te hebben hangen en allelei spulletjes te kopen die je later misschien helemaal niet gebruikt of aantrekt. en veel kleertjes is leuk, maar soms lees ik hier over zakken vol nou dat gaat me iets te ver hoor. (heb ik nu vijanden gemaakt? ). Ramoontje en kipkip, hoe gaat het met jullie?
goedemorgen....hier het zelfde....NIKS!!!!Zat je berichtje te lezen en herkende het, gisterenavond ook kei harde buik telkens en vlug na elkaar!!!maar hellaas......tjonge jonge word er zo moe van.....pfffff Zeppie ......gefeliciteerd met je dochter wat een leuke naam! nou Rach...kipkip.....en ikke , hebben we wel verdient toch!!! [-o<
Zeppie: van harte met jullie dochter!! Dames die nog moeten: ik denk aan jullie! zet hem op! Rach: ik ben het helemaal met je eens!!! Ik vind het zooooooooooooooo zonde van al die kleertjes die de baby nauwelijks aan heeft (gehad). Ik heb dus ook het hoogst nodige. Nu natuurlijk wel wat roze spul gekocht, want na een zoon wil je jezelf ook even kunnen uitleven Ook al dat babyspul van een zak hier, een hoesje daar, een gadget zus en een gadget zo; het is echt erge commercie en speelt heel erg in op je gevoel dat je alleen maar het beste voor je kind wil; de helft gebruik je echter nooit is mijn ervaring of maar 3 maanden. En bij een tweede heb je zo al je voorkeur voor spullen die je gebruikt. Vind ik echt zonde om al die dingen aan te schaffen terwijl ze wel vaak erg leuk zijn (en hier is het geen kwestie van financien).
Goedemorgen, Zeppie, van harte gefeliciteerd met jullie meisje. Zo te horen een vrij snelle bevalling, geniet lekker van elkaar. Rach, ik heb maar 1 pakje 50 en geloof 2 pakjes 56 gekocht. Nog wat 56 boxpakjes en wat rompertjes in kleine maten gekregen maar dan houdt het ook wel op hoor. Wilde ook eerst even afwachten hoe groot het kindje is bij de de geboorte. Bovendien krijg je ook nog wel het een en ander en anders is er zo iets bijgekocht, toch? Hier sinds vannacht buikkrampen maar niet een kramp en dat het dan weer wegtrekt maar meer constant. Het lijkt wel gewoon of ik last van mijn darmen heb (zit nu dan ook maar aan een bakje koffie om te kijken of ik naar de wc kan, sorry voor het praatje op paaszondag )
Gefeliciteerd Zeppie met je dochter MOOIE NAAM!! Hier was het vannacht weer wat beter, nog wel even huiluurtje met het verschuift al naar de late avond ipv nacht, verder doet ze het prima ze begint nu pas weer aan te komen ze was flink afgevallen (van de 3900 naar de 3600 binnen 2 dagen) maar nu is ze aan het klimmen dus das erg fijn... (had ik toch nog bijna een 7 ponder ) ze is zo lief en doet het zo goed, het is een echte knuffelbaby in tegenstelling tot dean die had dat niet zo vaak die was veel en nog steeds is dat een heel zelfstandig jongetje... Ik zit nog steeds op een grote roze wolk, en alles vliegt voorbij..
Zeppie, Gefeliciteerd met je dochter! ! ! MieniMe, we zullen idd af moeten wachten en wel zien wanneer ze besluiten te komen. MiniUs, hier ook nog somber en nattig, hoop dat het zonnetje nog gaat schijnen! Rach, Ik kan het me helemaal voorstellen. Als ik niet zoveel kleertjes had gekregen had ik er ook niet veel gehad.(95% is tweedehands) Manlief en ikzelf hebben eigenlijk ook maar weinig kleren. Hier ook wel een kwestie van financien, maar het is idd ook niet nodig. Ik zou zelf wel een iets grotere basis dan 4 nemen omdat een baby natuurlijk sneller kleren vuil maakt en je anders steeds op de was moet gaan zitten wachten. Maar dat is ook het enige. En zoals ik gister als zei, ik heb nu zoveel kleertjes dat de kleine ze niet eens allemaal aankan. Ramoontje, Kipkip en Rach, ik moet straks wel lachen als jullie alle 3 op dezelfde dag besluiten te bevallen! Dat zou pas top zijn! Me2, helaas mis ik idd de ervaring van de eerste, want ik denk dat ik ook wel dingen heb die ik niet ga gebruiken. (Ook al heb ik ze gekregen en niet zelf gekocht) Hier vannacht pas om half 5 dat ik sliep. Heb nog beneden tv gekeken, maar geen zin om lappie aan te zetten. Om half 9 ook alweer wakker en kon weer niet meer slapen. Pfff, stomme rusteloze benen ook. Vanmiddag brunchen bij mijn ouders met mijn broer en kids. (Hopelijk ook mijn schoonzus, maar die was niet lekker vannacht, dus is afwachten) En vanaaf lekker met hubbie gourmetten en een filmpje kijken... Wat zijn jullie plannen?
heey allemaal ik zit eigenlijk bij de april mama 2008 voor de bevalling krijg je vaak diaree weet niet of dat bij iedereen is hoor maar mijn verloskundigen zij van wel daar kunnen meschien de krampen van komen ik had dat 1 dag voordat mijn zoontje toen was geboren succes met de bevalling en die de kleintjes al hebben gefeliciteerd het is zo mooi geniet ervan hier wat tips weet niet of jullie dat al weten sommige vast wel ik wist er eerst niks van toen minhn zontje was geboren had tie erg last van krampjes maar door sapsimplex is het overgegaan is echt een wondermiddel is wist er eerst echt geen raad mee met die karampjes maar gelukkig kreeg ik deze tip liefs samantha en kyano
Alle bevallen dames gefeliciteerd!! IMD 1 dagje te laat, maar alsnog van harte met je verjaardag. Hier ook nog niks. Wel wat krampjes, maar niks bijzonders. Wat betreft het emotionele blijft een beetje hetzelfde. Iedereen een fijne pasen!!
Me2, leuk dat je het met me eens bent. ik dacht dat ik de enige hier was haha. Wat ik heb gekocht aan kleertjes vind ik ook echt heel leuk. En we hebben ook een paar makkelijke setjes (van die hema witte setjes dingen). Verder denk ik dat ik ook nog het een en ander krijg en anders wonen we vlakbij een hema, dus ik maak me er verder geen zorgen over hoor. Kipkip, buikkrampen? en constant? DIE WIL IK OOK maar zou een bakje koffie daar tegen helpen? haha. misschien is het wel aan het 'rommelen' bij jou! ik hoop het Imd, wat fijn dat ze weer is aangekomen in gewicht en dat het allemaal zo goed gaat!~ Wwjc, balen joh, dat je zo laat sliep! ben je dan aan het tobben over vanalles (babydingen ) of komt het echt alleen door die benen? zo te lezen heb je een leuke dag voor de boeg! wij gaan er zo ook op uit, lekker een stukkie rijden en ergens koffie drinken.
Rach: die dingen van de Hema zijn echt super want heel practisch. Mijn man is degene die aangeeft wat wel en niet fijn is want die is nogal onhandig als het op baby aankleden komt en die van Hema kan zelfs een stuntel als mijn man makkeljk aankrijgen en de kwaliteit is erg goed! WWJC: weet je wat het leuke is van dingen die je niet nodig hebt of je baby niet heeft gedragen? dat je er een adere vaak weer een plezier mee kan doen. had heel veel dingen van ons zoontje dat ik had gekregen of niet zo mooi vond en heb ik wer iemand anders heel blij mee gemaakt Ik kan me maar al te goed voorstellen hoor dat men alles wilt hebben en zich rot koopt Er is ook zoveeeeel leuks! Nou dames, het wordt weer tijd voor een bevalling hier!
*Stuurt maar weer wat we-activiteit naar de wachtende mama's* Wat betreft de kleertjes.....Ik had 2 pakjes maat 50, Senne heeft nu nog 50 en kleine 56....Mijn kraamzorg heeft 2 pakjes bijgehaald en mijn moeder had 1 gekocht. Het gaat elke dag in de was en soms moet je 2x verschonen, laatst heb ik hem 3x moeten verkleden hahhahaha! En elke keer halve wasmachines draaien kosten ook geld....Ach zo heeft ieder zijn ding. Ik heb zeker geen bulten kleertjes, wou ook eerst afwachten welke maat hij zou hebben. Heb veel gekregen van de visite maar dat ik allemaal maat 74 en een paar 68. Ik mag dus nog shoppen voor wat 56 en vooral 62!
@Zeppie: gefeliciteerd met jullie dochter Enya! Jeetje de meesten hebben hier echt snelle bevallingen....ik had ook 6,5 uur...
Zeppie: super gefeliciteerd met jullie dochter en geniet lekker van je kraamtijd! Meiden die nog in afwachting zijn.....ik hoop echt dat jullie snel jullie beebje in jullie armen mogen sluiten Wij hadden maar 1 pakje in maat 50 en de rest was maat 56. Voor Finn is maat 50 zelfs nog veelte groot en hebben toen ook wat bij gehaald. Snap dat jullie wachten hoor met halen want dat is zo gedaan. Fijne Pasen allemaal wij gaan zo even lekker buiten wandelen. Gr vruchtje
Zeppie, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje! Wanneer is ze precies geboren? Minius, nog lekker door blijven genieten dan van je buik! Fijn dat je er nog van aan het genieten bent en het niet beu bent. Rach, wij hadden ook nog niet zo veel kleertjes. Alleen basiskleding die nodig was volgens zo'n lijst. Nu hangt de kast ondertussen wel veel voller met veel kleertjes die we van opa's en oma's hebben gehad. Zij zijn zo trots dat ze niet kunnen stoppen met iets kopen. Ook van "gewone" visite kleertjes gehad, maar dat is vaak net maatje groter. Kipkip, misschien voorwerk en dat het echte werk nu eindelijk echt heel snel gaat beginnen? Ik hoop het voor je. IMD, geniet maar lekker verder! Wwjc, vervelend dat je zo slecht maar vooral zo weinig hebt geslapen. Wel gezellige dag volgens mij in het vooruitzicht. Wij vandaag 2 keer kraamvisite ('s middags en 's avonds), gezellig.
Hoi meiden, Even jullie advies nodig. Finn drinkt zijn flesjes niet goed leeg. Hij mag 100cc drinken maar komt meestal niet verder dan 60 á 70 cc. Soms een uitschieter naar 90cc. Hij krijgt om de 3 uur. Maar zoals vanochtend dronk hij maar 55cc om 9 uur. Anderhalf uur later had hij daarom weer honger en was daardoor heel huilerig. Toen toch nog maar 30 cc aangeboden en dat dronk hij meteen op. Waarom hij niet alles opdrinkt weten we niet. Ben blij als dinsdag of woensdag de wijkverpleegkundige komt zodat we dat allemaal kunnen vragen/overleggen want hier worden we onzeker van. Nu hebben we flessen van Avent zouden we misschien andere fles moeten proberen ? Of zou die juist daar nu aan gewend zijn? Hij poept en plast trouwens wel gewoon goed hoor en misschien maak ik me te druk om niets en is het nou eenmaal een baby die wat minder honger heeft. Hopelijk kunnen jullie advies geven gr vruchtje ps. allemaal fijne Pasen
@imd: gefeliciteerd met je verjaardag ! wat goed dat ze al weer is aangekomen ! Laure was ook 300gram afgevallen en pas sinds vorige week terug op haar geboortegewicht. @zeppie: gefeliciteerd met jullie dochtertje ! @vruchtje: stop je tijdens het voeden soms even om hem te laten boeren? Je kan hem ook proberen om na een half flesje even te verversen ofzo misschien dat hij dan nog wat wil drinken? Hier alleen maar goede ervaringen met avent, welk nummer van speen gebruik je?
zeppie, gefeliciteerd met jullie dochtertje! mooie naam! imd nog van harte met je verjaardag en fijn dat het zo genieten is met Miley! wwjc vervelend dat je zo slecht geslapen hebt! ik heb afgelopen nacht weer eens wat slaap ingehaald. Van 12 tot 10 geslapen, heerlijk! wat kleertjes betreft, ik heb ook niet heel veel. Heb ook zoiets van eerst maar es afwachten hoe klein of groot de kleine is en ach dan is er zo wat bijgehaald! Plus dat je natuurlijk nog veel krijgt....komt allemaal dus wel goed! Heb zelfs nog niet eens een boxkleed gekocht, maar goed....aangezien ik verwacht dat 't toch nog 2 weken gaat duren heb ik daar nog alle tijd voor Fijne pasen allemaal!
Hay ik ook weer hier zonder we-activiteiten! Imd...ook nog proficiat was ik vergeten te zeggen!sorry.... kleertjes.....ohhhh....dan ben ik wel heel erg want als je de kast open trekt valt het er bijna uit zo veel...maar ik moet er wel bij zeggen dat het ook van Bryan is geweest en heb heel veel gekregen van een schoonzusje!en zelf ook wat gekocht want vond het sneu dat ie anders alle "afdankertjes"van Bryan en een ander zou aan krijgen!! wwjc....hoop dat je vanaaf wel beter slaapt en veel plezier vandaag! en idd zou lachen zijn als we met zijn 3e op de zelfde dag bevallen!ahahhahahaMag wel voort ben nu 5 dagen overtijd!heb het gewoon HE-LE-MAAL GE-HAD!!!! Heb last van men onderrug!en vloei veel op het moment...kei smerig!harde buiken word ook meer, maar daar heb ik nu denk ik al 4 dagen last van, en het zet niet door.... fijne pasen iedereen...
***Klaag bericht*** iedere keer als ik loop word men buik hard en krijg ik ongesteldheids krampen....nu heb ik dat ongie gevoel toch best vaak gehad, maar ze worden nu wat heviger!krijg het ook in mijn rug vanaf men zij naar de onderrug!Kleine beweegt nog goed dus weet ook niet hoe of wat...spannend!buik blijft wel een tijdje hard!zitten doet ook zeer ... ***einde klaag bericht!***