Rach: Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!!! Zal je zien ben je net even weg of het goede nieuws stroomt binnen Ik hoop dat alles goed is gegaan. Wacht in spanning op het bevallingsverhaal
Dag dames, wilde even laten weten dat onze mooie zoon WESSEL is geboren.Gisteren 12 april om 23.45 uur ...na breken van vliezen om 18.30 uur en om 21.00 uur weeen ben ik om half 11 naar het zh gegaan....daar aangekomen ging het heel vlug zat om 23.40 op 10 cm en mog gaan persen...was een heftige bevalling , maar Wessel en ik maken het goed.Hij drinkt goed en we zijn nu lekker thuis! Rach ....gefeliciteerd met je meisje!geniet er van meid...doe ik nu ook! de rest lees ik morgen wel bij ben helemaal kapot, vanacht geen oog dicht gedaan, zal vanacht ook wel niet!!hihiihhih
En Ramoontje ook van harte gefeliciteerd! Leuke naam Wessel. Geniet ervan. Jullie beide nu bevallen, zou ik dan morgen aan de beurt zijn? In ieder geval morgen naar de verloskundige en dan gaan we bespreken hoe of wat. Waarschijnlijk dat ik gestript ga worden. Brenda, mijn man heeft gister ook even de voetreflexologie geprobeerd maar helaas...werkt waarschijnlijk bij een professional beter.
Jaaaaa, babynieuws!!! Rach gefeliciteerd met jullie dochter!!! En Ramoontje, ook snel gedaan dus......maar wel pittig? In ieder geval van harte gefeliciteerd met jullie Wessel! Nu nog wachten op nieuws van Mienime....
Echt? wij hebben Tim na een week ook 's nachts op zijn eigen kamer gelegd. Hij sliep er overdag al heerlijk, dus we dachten, dan kan het vast ook 's nachts Meer een beetje voor onzelf; ik werd van elk miemeltje wakker, en de ramen en deuren kunnen lekker weer open! Het bevalt me eigenlijk beter zo... En 's morgens mag hij lekker bij ons in het grote bed!
jaaaaa....babynieuws, leuk! rach eindelijk! van harte gefeliciteerd met jullie dochter!! ramoontje van harte gefeliciteerd met jullie zoon Wessel (leuke naam!) jemig...gaat dat snel ineens zeg... het verhaal van rond zelfde tijd bevallen als je moeder gaat dus niet altijd op...hihi hier is de kleine echt extreem rustig vandaag, maak me zelfs een beetje zorgen. Heb vanmiddag al even geluisterd met de angelsound, hartje gelukkig wel gehoord, maar blijft extreem rustig vanavond maar even aanzien en anders ga ik morgen bellen met VK...
rach van harte gefeliciteerd!!! =D> =D> =D> ramoontje ook van harte gefeliciteerd =D> =D> =D> leuk leuk weer word helemaal happy van al die baby's die geboren worden =D> =D> vandaag naar prenatal voor de blijde doos en wat kleine dingetjes nog... ik zat nog te twijfelen of almere of zwolle... toch naar almere gegaan en komen we daar binnen staat er helaas de blijd doos is op #-o #-o #-o baalde als een stekker... wel allemaal leuke dingetjes gehaald... op de terug weg dacht ik.. zal ik naar zwolle rijden.. en ben er na bellen of ie daar nog wel was gewoon heen gereden heb weer wat leuke dingetjes mee genomen! mijn middag was weer goed gevuld!! morgen weer naar de dokter! ben benieuwd.. wel grappig trouwens.. jullie hebben allemaal een verloskundige of gyn. Hier werken ze nog steeds met de huisartsen gr thalina
Ramoon gefeliciteerd met jullie zoon Wessel! Genier er lekker van. kipkip...ja de moeder van een vriendin van mij die kan het. Ze woont in dezelfde flat als ik dus als ik overtijd loop breng ik haar even een bezoekje Jammer dat het niet gewerkt heeft toen je man het deed. Misschien heeft hij het te kort gedaan
Die van mij is ook echt heel erg rustig. Hij heeft niet eens de hik nog gehad vandaag...misschien bereidt hij zich voor. Laten we het hopen
He meiden! Rach en ramoontje; proficiat met jullie babies!! Ben lang niet geweest, nu een week thuis uit het ziekenhuis, maar ben nog behoorlijk moe. Keizersnee en HELLP zijn me niet in de kouwe kleren gaan zitten zeg! Sinds afgelopen vrijdag zijn allebei mijn bloeddrukmedicijnen gestopt en dat voelt goed. Onze Ruben doet het prima! Ben supertrots op onze kleine man. Helaas heeft hij sinds een dag of drie besloten dat hij 's nachts niet wil slapen, maar geknuffeld wil worden. Hij huilt veel als je hem in zijn wieg laat liggen en houdt ons de hele nacht wakker. Pfff, dat hakt er wel in zeg! hebben niet echt een duidelijk schema gekregen van ziekenhuis of kraamzorg voor het opbouwen van de flesvoeding. Hoe doen jullie dat? Moet ik dat nu gaan uitrekenen voor zijn lichaamsgewicht? (Omdat hij wat dysmatuur was, te laag geboortegewicht dus, zit hij daar al ver overheen) Of moet ik op basis van zijn leeftijd doen? Mijn man en ik proberen bij toerbeurt wat te slapen overdag. (Mijn man ligt nu in bed) Ruben meldt zich al weer voor zijn volgende fles, dus ga maar snel weer aan de slag, liefs, Wanna
Ramoontje: Van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Daar wordt je toch weer helemaal blij van, van al dat babynieuws, echt geweldig! Wie is er nu ook alweer de volgende op de lijst? Zal zo is even kijken........
Ramoontje, gefeliciteerd met jullie zoontje! Leuk zoveel babynieuws vandaag! Hoop dat mienime ook snel de telefoon opneemt, dan weten we meteen waar zij voor gebeld heeft. Wannabmum, lastig dat Ruben 's nachts niet wil slapen alleen geknuffeld wil worden. Was dat maar overdag, dan zou het ook lastig kunnen zijn maar prettiger dan overdag. Hoop voor jullie dat hij snel 's nachts ook wil gaan slapen. Slim van jullie om dan in ieder geval om de beurt even bij te slapen. Wat betreft je vraag over flesvoeding kan ik je geen antwoord geven, geef borstvoeding dus weet daar niets vanaf.
rach gefeliciteerd met jullie meisje !!! ik dacht ook dat jullie een jongetje zouden krijgen ramoontje gefeliciteerd met jullie zoontje !!
hoi hoi Rach en partner GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER Ramoontje en partnervGEFELICITEERD MET JULLIE ZOONTJE alle andere dames die in tussen tijd zijn bevallen ook VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE WONDERTJES ik was hier eerder actief onder de naam Tup,maar ik kon er niet meer opkomen zal wel iets niet goed gedaan hebben maar goed ik ben nu dus egbimi hier gaat het goed met Micthell hij groeit heel goed en drinkt goed hij komt netjes om de 3 uur dus ook s nachts dus we moeten er 2 x uit per nacht,maar goed als je dat koppie weer ziet dan weet je weer waar je het voor doet hier ligt Mitchell nog bij ons op de kamer overdag en s nachts we willen het nog wel gaan afbouwen,maar voorlopig vinden we het wel fijn zo hij heeft soms wel dat hij s nachts zijn wakkere uurtje heeft dus na de fles ligt mr heerlijk om zich heen te kijken dus we laten dan het lampje maar aan en dan valt hij vanzelf wel weer in slaap mijn vriend heeft de 1e week halve dagen gewerkt en vorige week was hij de hele week vrij en morgen moet hij weer aan het werk bah ik vind er niks aan ik vind het wel fijn dat we lekker met zijn 3tjes waren,maar ja het gewone leven gaat door he dames die nog moeten bevallen ik hoop dat jullie ook snel jullie nieuws kunnen melden dat jullie wondertjes er zijn ik hoop nu iets meer op het forum te zijn Wannbmum dat is ook niet fijn dat je geen schema hebt gekregen bij ons deden ze de eerste dag 10 en s avonds de laatste fles 10 erbij dus 20 en dan de volgende flessen ook 20 en dan s avonds de laatste fles weer 10 erbij en dat elke dag door tot we op een gegeven moment op 100 zaten maar onze kraamhulp zei wel we bieden hem elke x 10 meer aan en als hij het niet op kan is het ook goed dan wachten we even voor we verder gaan ik hoop dat je hier iets aan hebt fijne avond Gr,egbimi
Ramoontje, Gefeliciteerd met je zoon! ! ! Is nog snel gegaan inderdaad! Kipkip, ben benieuwd wat de vk morgen te melden heeft... Mijn benen zijn hier weer ontzettend vervelend en ik heb weer erg last van mijn heupen. Dus ben bang dat ik weer naar bed ga en maar boekje ga lezen ofzo...
Hoi Wanna, Wij doen ook aan FV en hebben vanuit het z'huis en de kraamzorg de volgende richtlijnen gekregen: 7x per dag voeden. Bijv: 07.00/10.00/13.00/16.00/19.00/23.00/03.00 ('s nachts dus om de ca. 4 a 5 uur). Wij bouwen het aantal cc's per dag op en kijken hoe dat gaat. We hoeven niet in de stress te schieten als hij eens wat minder drinkt, want bij borstvoeding weet je ook niet precies wat de baby binnen krijgt (gewoon kijken naar wat de baby per dag weegt). Onze boy is nu 5 dagen oud en drinkt ca. 45 cc per voeding. Wel zijn wij sinds vandaag thuis en hebben problemen met onze eigen spenen. Daar drinkt hij slecht uit. We gaan gewoon een gaatje erbij in prikken, want in de spenen van het z'huis zaten 3 gaatjes en 1 gaatje kost teveel energie, waardoor de baby te weinig drinkt. Wij gebruiken Difrax, op advies en omdat eigenlijk iedereen in onze omgeving positief is over deze flessen (minder zuurstof e.d. erbij). Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Rach en Ramoontje: Gefeliciteerd =D> =D> ! En alle andere bevallen meiden, ook van harte gefeliciteerd! Wij zijn vandaag uit het z'huis thuis gekomen. HEERLIJK. Onze boy doet het goed, al moet hij vandaag wel wennen aan het thuis zijn. Beetje onrustig, drinkt minder (o.a. een spenen-probleem), maar dat trekt vast wel weer bij. Ik ben zelf heel erg moe, maar superblij dat we weer thuis zijn! Zo'n keizersnede en acute zwangerschapsvergiftiging tijdens de bevalling gaan je niet in de kouwe kleren zitten. Gelukkig is mijn bloeddruk weer bijna normaal. Onze boy heeft wel een lichte groeiachterstand (2700 gram bij 38 weken en 5 dagen), maar gelukkig niet verontrustend. Waar die achterstand vandaan komt, weten we niet en het is ook wel vreemd omdat ik zwangerschapssuiker had. Aan de andere kant, als mijn zwangerschap langer had geduurd, had ik waarschijnlijk zwangerschapsvergiftiging ontwikkeld (nu dus tijdens de bevalling). Dus, oorzaak en gevolg zijn niet bekend. Maar ach, als ik rechts van mij kijk ligt daar het mooiste mannetje van de hele wereld en daar gaat het om!!! En oooooh, wat is filet americain lekker, net als koeken, bounties enz......... Andere vraag: krijgt iedere bevallen vrouw kraamtranen en wanneer dan? Ik merk nl. dat ik vooral gisteren en ook vandaag wel een beetje emotioneler ben dan anders, maar meer ook niet. Hoe hebben anderen dan ervaren?
Bedankt voor de reacties allemaal! Denk dat ik inderdaad maar gewoon ervan uit moet gaan dat Ruben zelf wel aangeeft oeveel hij drinken wil, maar omdat de kraamzorg zei dat je zo'n kleintje met flesvoeding kunt "overvoeden" (waar ze dan te snel van groeien en later weer dik van zouden worden) vind ik het nog wel moeilijk. We moesten maar opbouwen naar 7 x 100 cc, maar weet dus niet precies in hoeveel tijd. Ruben is geboren met 2480 gram en was vorige week 2580 gram. Hij drinkt nu wisselen 80 tot soms wel 100 cc, wat voor zijn gewicht wel veel is. Maar dan valt hij aan op de fles alsof we hem drie dagen lang zijn vergeten te voeden Dus hij heeft echt honger dan. Ik had zo gedacht dat borstvoeding me wel zou lukken, dus heb me er van te voren ook helemaal niet in verdiept. We hadden ook niks in huis wat betreft kunstvoeding, spenen en flessen etc. Hadden uit het zieknhuis een 1-2-3 speen, maar met hele grote toet erop. Moesten daarna een dure special needs speen kopen die de tepel nabootst, terwijl ik nog steeds om de twee uur aan het kolven was. Maar ik was zelf nog zo brak van de keizersnee en het ziek zijn daarna, dat ik met kolven en voeden en verschonen, niet meer aan mijn rust toekwam. Bovendien kolfde ik maar 5cc per borst per keer en was Ruben niet krachtig genoeg om aan te leggen. Toen toch maar besloten de handdoek in de ring te gooien en de energie aan herstel te besteden, wat achteraf een heel goeie beslissing was. Mijn man toen op pad gestuurd om flessen en spenen te halen, en die kwam met Avent flesjes met een 1-speen terug. Moet zeggen dat het prima werkt, maar heb dus helemaal niks vergeleken en weet dus niet wat de voor of nadelen nan avent ten opzichte van Difrax of zo zijn.