April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    hay hay...ik lees ook nog mee hoor maar ook druk met 2 kids om op alles te reageren!

ik ben 5 dagen overtijd gegaan en op het laatst merkte ik echt wel dat het er aan kwam...de laatste uuren dan he!
    Indy...hoe een wee voelt ...tja moeilijk uitleggen maar je merkt het wel hoor als het een ander soort ongie krampen word!anders ff klokken!succes meid nog fftjes...

de rest die moetten bevallen veel succes en mama's die bevallen zijn proficiat!

ga weer verder ,morgen kraamverzorgster voor het laatst , zal wel wennen zijn met zijn 4tjes....maar wel heerlijk...
    de kraambezoek is hier ook nog niet allemaal geweest!dus word toch nog een drukke week...
    Wessel heeft veel last van krampjes zo zielig....hoop dat het snel over gaat!want soms kan ik er echt ff bij gaan zitten janken zo zielig!

meiden zet hem op en tot snel...

2. mamaFiona

mamaFiona Fanatiek lid

7 nov 2008
    1.155
    0
    0
    Noord-holland
    @WWJC: Ja je hebt gelijk, vooral sávonds is het onrustig. Op dit moment eigenlijk weer nergens last van. Ga zo even wat in huis doen!

@Indy: Spannend hoor wie weet dat er nu toch echt wat gaat gebeuren, zal me benieuwen....
    Je hele buik moet even samenkrampen als het ware en dan weer ontspannen (alsof ie helemaal samentrekt, boven, zijkant en van ondere) Zit er al een beetje regelmaat in qua tijd?
    Ja ze zeggen als je twijfelt dat het nog geen echte weeen zijn, maar gister dacht ik toch echt dat het bij mij ergens op begon te lijken maarja dan ga je naar bed en klaar zijn de weeen...haha
    Hou je ons wel op de hoogte van de vorderingen? Ik duim voor je!

3. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Even nog wat uitleg; Sommige zeiden hier, dat ze liever mee zouden schrijven met dit groepje, omdat je met deze vrouwen meer hebt.
    Maar eigenlijk heb ik hier eigenlijk nooit zo heel erg fanatiek gepost, al vond ik het altijd erg leuk om mee te lezen.
    Nu heb ik vragen over Tim, en wil ik graag dingen over deze leeftijd lezen...
    En ik merk aan mijzelf dat ik niet veel zin heb om ook dubbel te posten, vandaar mijn keuze om over te stappen.

Heeft verder helemaal niets met jullie te maken, puur miss lui om niet alles dubbel te posten? ;)
    En ik weet dat mijn verhalen over Tim jullie nu zeker ook niet boeien, en dat geeft ook helemaal niets!
    Maar dan kan ik beter mijn verhaaltjes posten in een rubriek waarin de mensen het wel boeien zeg maar...:)

Hoop dat ik het zo een beetje goed uitgelegd heb! ;)

4. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Ik snap het wel hoor Daniëlle, is ook lastig als je net op zo'n grens zit zoals 26 mrt. De meeste baby's zijn dan bij de april-mama's te jong. Maar goed, je moet ook daar kletsen waar je je het beste thuisvoelt. :)

Ik ben trouwens morgen jarig Indy. En geen idee hoe weeën aanvoelen. :( (Zou het ook wel willen weten. Mijn buik doet wel pijn, maar volgens mij zijn het geen weeën)
    Heb wel vandaag veel slijmverlies trouwens.
    Hmmm, slijmverlies, nou dan zal het wel niet veel langer meer duren.... nog max 1,5wk denk ik zo.... #-o LOL :)

Ramoontje, kan me voorstellen dat je af en toe even lekker moet huilen. Het is zo zielig om te zien dat zo'n kleintje het ongemakkelijk heeft of pijn heeft! En dan die hormonen er nog bij....

MamaFiona, kan het dan niet zijn dat je overdag teveel gedaan hebt en dat je daar 's avonds meer last van hebt? Ik weet dat ik dat bij mijn bekken in ieder geval wel heb en ook buikpijn als ik veel gelopen en gedaan heb. En de volgende ochtend is meestal alles weg.

Maar goed. Ik ga hubbie wakker maken en dan naar het zh. Hopelijk tot strakjes. :)

5. synove

synove Actief lid

16 aug 2008
    257
    0
    0
    Hallo meiden,

Ben vanochtend weer behoorlijk misselijk wakker geworden. Na twee lichte crackertjes gaat het wel weer, maar ik wordt er letterlijk en figuurlijk moedeloos van.

Gisteren dacht ik dat mijn eigen moeder niet meer helemaal spoorde hoor....zullen de zenuwen wel zijn bij haar. Ze zei: "Goh, volgende week wordt het weer prachtig weer joh. Dan kun je lekker met de baby buiten wandelen". :confused: ??????

Nee, ik beval gewoon even en loop de dag erna gewoon vrolijk buiten met mijn pasgeboren kindje... :evil:

6. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    WWJC succes op het zh straks. Ben benieuwd of je weer lekker naar huis mag daarna. Kun je nog lekker je verjaardag thuis vieren morgen!

Synove, je moeder bedoelde het vast goed :D Het is toch ook een heerlijk vooruitzicht, lekker wandelen met de kleine met dit heerlijke lenteweer!

Hier gelukkig geen maagpijn meer. Net ook brood gegeten, gister op crackers en beschuiten geleefd. Maar wil goed eten voor ons kleine meisje!

Het is hier weer heerlijk lenteweer vandaag, lekker zonnetje, dus ik ga lekker naar buiten!

Meiden waar het rommelt....succes! Ik lees straks wel weer even bij.

7. mamaFiona

mamaFiona Fanatiek lid

7 nov 2008
    1.155
    0
    0
    Noord-holland
    Indy hoe gaat het nu bij jou?

8. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Hoi meiden.
    Ik blijf mee lezen en mee leven hoor!!!
    Heb het zeker druk nu met 3 kleintjes.
    Sam doet het erg goed..Is heel rustig en tevreden..BV loopt prima..
    Maar ben nog niet hersteld van de knip waar ik nog flink last van heb.. :(
    Het zal nu niet lang meer duren voor jullie...Ik denk aan jullie ... Kop Op!!!!!!
    DIKKE KNUFF!!!!!!
    Jullie kunnen het!!!!!!

9. loeka12

loeka12 Actief lid

9 aug 2008
    253
    0
    16
    Utrecht
    Bedankt bevallen meiden, voor hart onder de riem - helpt echt!!

Indy!! Wat doe je nou!! Ben je gewoon aan het bevallen??? Zou de Chili con carne toch geholpen hebben??? ;)

Ik heb ook echt een bizarre nacht achter de rug: vanaf 12 uur gisterenavond begonnen de harde buiken echt op weeen te lijken. Echt een stuk pijnlijker (maar nog wel absoluut draaglijk) en ook met regelmaat (om het kwartier). Heb er nog wel licht doorheen kunnen slapen de halve nacht. Tweede helft wakker gelegen. Ik had goede hoop dat het was begonnen, maar het is bij die kwartier regelmaat gebleven en niet heftiger geworden. Nu zit ik beneden en lijkt het weer rustiger (weeen zijn weg). Wat moet ik hier nu van denken???

Word er wel een beetje moedeloos van... het lijkt echt op dat het op gang is gekomen maar op een of andere manier zet het niet door... iemand nog tips?

WWJC - gefeliciteerd met je verjaardag!! Of is dat morgen??

10. mamaFiona

mamaFiona Fanatiek lid

7 nov 2008
    1.155
    0
    0
    Noord-holland
    @Loeka: Ik heb nou precies het zelfde, en heb geen idee wat je er nou van moet denken, vervelend he.

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

hahah ik zie je al voor me, megakraamverbandje in, wijdbeens lopen "lekker" in het zonnetje lopende met je beebje... nou echt een geweldig plan.

Maar goed het zal vast goed bedoeld zijn geweest....

Mijn mannetje is lekker thuis dus ben lekker aan het genieten wat EEN RUST!

12. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Zo, mocht weer weg. :)
    Onderdruk was nu wat gedaald tot gemiddeld 95. En nog steeds spoortje eiwit, maar niet genoeg om me te laten blijven.... Helaas was de "dokter" net bezig met een bevalling toen ik klaar was met ctg, dus heb nog een tijd erna moeten wachten. Op de terugweg hebben we boodschappen gedaan en nu ga ik even buiten in het zonnetje zitten.
    Strakjes nog even hier wat opruimen en zuigen met manlief en dan is het huis voor morgen weer aan kant.
    Verjaardag is dus morgen! :) En alleen ouders en event. broers komen. De rest heb ik afgebeld. Even geen zin in.

Ben wel benieuwd naar Indy (en Mamacelesje).....

En Loeka begint ook te rommelen.... wie weet komt het straks wel weer.... Zal voor je duimen. :)

13. synove

synove Actief lid

16 aug 2008
    257
    0
    0
    @wwjc19: Oh wat fijn voor je dat je lekker naar huis mocht. Zit nu ook lekker in de tuin in het zonnetje. Soms wel vlagen wat erge misselijkheid, maar dat is dan ook alleen dat.

Manlief heeft op zijn manier de badkamer schoongemaakt.......nou ja....je ziet de haren nog op de grond liggen, maar ik zeg er maar niets van. Het is lief bedoelt. Hij doet van alles in huis en doet de boodschappen. Nu is hij met ons zoontje van 3 naar de kinderboerderij.

14. mamaFiona

mamaFiona Fanatiek lid

7 nov 2008
    1.155
    0
    0
    Noord-holland
    @WWJC: Nou gelukkig ben je weer thuis! En was alles aardig ok! Ik ben ook zeer benieuwd naar de dames.......nouja nog maar weer even afwachten he!

@SYNOVE: Heerlijk even rust, net even wat je misschien nodig heb als laatste zetje...... je weet maar nooit!

15. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Hey meiden! (ow Elize begint nu te piepen..)

Indy hmm ik weet niet hoor, ik heb de 1e paar uur getwijfeld of het wel echt was begonnen, omdat het nog niet zo erg pijn deed, maar het was dus wel echt begonnen...

Thalina gefeliciteerd met jullie zoontje, lekker koppie hoor :D

Sniffy gefeliciteerd met jullie dochtertje Fenna, dat is de 2e Fenna toch? Geniet ervan!

Oke het piepen is overgegaan in huilen, dus ben der weer vantussen ;)

Succes meiden! (zo spannend)

16. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Hey die-hards ;)

Wwjc, goed om te lezen dat je onderdruk gedaald is en dat je weer fijn naar huis mocht....Alhoewel....had je er vrede mee kunnen hebben als ze hadden gezegd dat ze je gingen inleiden oid?

Nachtbraken: ik ben dan wel niet online geweest, maar was wel wakker tussen half twee en vier. En niet omdat het rommelde, maar gewoon omdat ik wakker was .....

MamaFiona, wat fijn dat je zo heerlijk geslapen hebt! Kan een mens van opknappen! Hoe is het eigenlijk met je zoontje?

Loeka, wat irri dat het op gang lijkt te komen maar dat het niet doorzet. Helaas geen tips, want volgens mij moet je lichaam het echt zelf doen.
    Maar wie weet....ik weet nog dat toen ik beviel van Tim ik de hele nacht op heb gezeten omdat ik steeds wat lichte krampen had (en ik had nog nooit iets aan gerommel of harde buiken gehad). Ik vroeg me steeds af of het begonnen was,en blijkbaar was dat al wel voorwerk, want om 06.00 u braken mijn vliezen.....

Synove, fijn dat je man toch probeert mee te helpen. Al is het misschien niet helemaal zoals jij zou willen....

Ik kon mijn vriend straks ook wel wat doen....Ik ben de hele ochtend al aan het schoonmaken, opruimen, met Tim bezig etc etc. Tim heeft een 'beetje' een eigenwijze dag en gooit alles qua speelgoed overhoop en wil het niet opruimen, dus ik vertelde dat ik dus steeds over de grond moet kruipen om alles met Tim op te ruimen. Maakte hij zo'n domme opmerking dat ie medelijden met me had, want ik had het vast heel zwaar. En dat was niet meelevend, maar lekker sarcastisch. Tjonge, hij denkt dat alles altijd maar makkelijk gaat en dat bukken ed gewoon lekker soepeltjes loopt.
    Nadeel is dat ik altijd alles zelf wil doen en dus ook bijna alles zelf ook nog doe,waardoor hij niet het idee heeft dat er iemand hier hoogzwanger is geloof ik.
    Vorige week vroeg ie me ook nog een hele zware stoeptegel naar achter te sjouwen (ik had 'm al een keer gedragen, maar dat was al dom zat van me). Toen heb ik ook maar even gevraagd of ie alles wel op een rijtje heeft, haha.
    En vorige week met zijn en Tims verjaardag : huis vol visite en mij maar lekker laten lopen met alles en zelf lekker gaan zitten. Is dat lomp of wat? Nou voel ik me ook goed en het ging wel, maar ik vind het gewoon niet zo aardig dat ie niet bedenkt dat het nu toch allemaal net iets zwaarder is....
    Zo, ik ben uitgeklaagd ;) Sorry hoor!
    Verder doet ie zijn best hoor, maar mannen snappen het ook gewoon niet!

Hier in ieder geval huis aan kant, raampjes weer gezeemd, boodschappen gedaan, box eindelijk naar beneden gehaald, huiskamer er wat op aangepast en nu is het alweer bijna 1600 u! Nu ga ik lekker zitten, buiten in het zonnetje!

17. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Hoi AprilMama's! :D

Ik kom af en toe eventjes hier koekeloeren hoor..
    Kben de 30ste uitgerekend (dus ik kan ook nog een MeiMama worden)
    Maar ik denk dat het wel eerders komt, heb ook al aardig last van gerommel 1.5 week lang:
    - Harde buiken
    - Krampen & steken in de buik
    - Kramp in de heupen/bekken & liezen
    - Sinds een paar dagen kan ik wel 3 keer naar de wc voor een "grote" boodschap
    - Sinds 2/3 dagen word ik tegen de avond misselijk
    - Gigantische druk van onderen, alsof de beeb zichzelf er elk moment uit kan drukken
    - Super moe, moet zelfs smiddags een dutje doen, omdat ik anders gewoon in elkaar kak
    - Vorige week ook een deel van mijn slijmprop verloren
    - Bij opstaan, lachen of bepaalde druk, voel ik soms nattigheid lekken
    - Voel ook dat me lichaam een giga verandering maakt

Van dat soort dingen, zoals ik een beetje lees, komt et jullie wel aardig bekend voor haha..
    Dus ik lees of klets af en toe ff gezellig mee :oops:

18. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    WWJC gelukkig mocht je lekker weer naar huis! Nog even lekker genieten van het heerlijke voorjaarszonnetje!

Mini-us, wat vervelend dat je vriend nou niet bepaald behulpzaam is......EN ook nog eens zulke sarcastische opmerkingen maakt! Soms zou je die mannen toch.....

Vandaag was t hier een heerlijk luier-niksdoen-dagje. Eventjes koffiedrinken bij zwager en schoonzus en voor de rest lekker thuis! Ga zo nog lekker eventjes buiten genieten van t zonnetje.

Nog geen meiden vandaag met w-en???

19. mamaFiona

mamaFiona Fanatiek lid

7 nov 2008
    1.155
    0
    0
    Noord-holland
    @Littlemommy: Ik ben ook de 30ste uitgerekend! Hoezeeee
    Ook ik heb precies de zelfde klachten/verschijnselen die jij omschrijft!

ooo de telefoon oeioei

Schrijf straks verder....

20. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Oei, oei! Spannend he! De ene dag heb ik et meer als de andere dag, maar togg elke keer vraag ik me af: zal het dan nu zo ver zijn, zal et doorzetten ?? Maar bedenk me er ook iedere keer nog steeds weer erbij: Het zou zo nog maar tot de uitgerekende datum of erna kunnen duren! :) Kunnen niks anders doen dan afwachten..

Deel Deze Pagina