April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Gefeliciteerd wwjc!

Hier ook wel heerlijk geslapen eigenlijk, 1 keertje wakker geworden van 4 tot half 6 ofsow, met wat krampen in de buik.. Maar daarna weer heerlijk doorgeslapen..
    Kben egt een luilak :oops: Ik slaap gewoon cker klokje rond & zelfs dat is nog niet genoeg, moet ik alsnog smiddags een dutje doen.. Hopelijk ben ik niet zo lui als de beeb er straks is :oops:

@Mamafiona: Je beebje al gevoeld ?? Anders indd voor de ckerheid maar even bellen..

2. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Nou LittleMommy, voor zoveel luiheid heb je straks geen tijd meer hoor, als de baby er is, don't worry!

wwjc: heerlijk weer idd! En fijn dat je lekker geslapen hebt. En ook fijn dat er nog niks in gang is gezet, zo op je verjaardag!
    Loeka heeft mijn nr, dus ik neem aan dat ik een sms krijg als er iets geboren is. Ik check mn mobiel regelmatig ;)

Ben idd ook benieuwd hoe het met Indy is, heeft gister ook niks gepost of wel?

Verder niemand aan het rommelen volgens mij??

MamaFiona al gebeld met de VK? Of voel je 'm al?

3. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Ik wist niet dat Loeka je nummer had.. Hoop dat ze dan snel smst. :)
    Indy heeft gister idd niets gepost, daarom ben ik ook zo benieuwd!

Maar goed. Mijn visite is er over een half uur, dus ik ga even stofzuigen en de tuintafel afdoen en dan ben ik er zeker tot vanaaf niet. (Visite komt erg verspreid vandaag...)

Dames, zet m op! :)

4. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    @mamaFiona; Fijn dat je zo lekker doorslaapt , deed ik vorige keer ook de laatste nachten voor de bevalling.
    En idd even de vlos bellen als je het niet vertrouwt , anders zit je de hele tijd in de zenuwen en dat is ook niet nodig.

@Wwjc; Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hele fijn dag vandaag gewenst. :whistle: :whistle:

@Loeka; Ben heel benieuwd of je al mama bent intussen.

@LittleMommy; heerlijk dat je zoveel kunt slapen nu, en als je baby er is past je lichaam zich volgens mij vanzelf aan minder slaap aan. Tenminste bij mij destijds wel , want ik was ook zo een slaapkop :)

Hier kondigt zich ook nog geen baby aan. Mijn oudste is vannacht uit logeren geweest, ik dacht mss dat het dan doorzet maar helaas :p

5. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    WWjc, gefeliciteerd met je verjaardag!

Loeka, spannend! Ben benieuwd hoe het nu met je gaat!

Indy, waar ben je?

6. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Waarom is het overal zonnig behalve in brabant? :( :( :(

7. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Ow hè hè, bezoek is er.... (half uur te laat. ;) )

Doei :)

8. LittleMommy

Denk ook indd dat de luiheid straks over is hoor, heb et sinds 2 weekjes nu ofsow dat ik zoveel slaap.. Me lichaam maakt zich onbewust alvast klaar voor de slapeloze n88 die ik zal krijgen straks :)

9. mamaFiona

mamaFiona Fanatiek lid

7 nov 2008
    1.155
    0
    0
    Noord-holland
    WWJC: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, niet te veel doen he! Gewoon even lekker genieten!

Nog geen nieuws van de dames zie ik....jammer.

Ik had vanochten toch maar even de vk gebeld (Voelde de beebs al sinds gister veel minder en normaal is ie sávonds toch heeeel druk) en kon meteen langs komen.
    Toen hadden ze even een ctg gemaakt, maar alles was gewoon inorde, beebs ligt al startklaar.....ik zou zeggen kom maar tevoorschijn dan!

10. synove

synove Actief lid

16 aug 2008
    257
    0
    0
    @MamaFiona: Wat heerlijk dat je lekker door kunt slapen zeg. Het drukke kleintje bij mij is nu ook opeens veel minder bewegelijk. Opzich is dat wel normaal hoor zo tegen het einde van de zwangerschap. De ruimte wordt gewoon wat minder. Maar als je je zorgen maakt, gewoon even bellen hoor. Niets mis mee toch?

@wwcj19: Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag! Hopelijk blijft de visite niet al te lang hangen omdat ze een half uur te laat zijn.

Even een heel vies berichtje van mij hoor: ik had vanochtend verschrikkelijke diarree zeg! Het spoot er gewoon uit. Gelukkig houd ik het eten nu binnen. Met die misselijkheid erbij voel je je helemaal een dweil zo.... :oops:
    Heb net lekker in de tuin geslapen in het zonnetje. Nou, dat helpt zeker hoor :D

11. mamaFiona

mamaFiona Fanatiek lid

7 nov 2008
    1.155
    0
    0
    Noord-holland
    SYNOVE: Wat vervelend zeg zo met die dia en misselijkheid, heerlijk dat je nog wel even lekker in de tuin hebt kunnen liggen! Heb je al tekenen dat de beebs er denkt aan te komen binnen afzienbare tijd of is het nog muisstil?

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    wwjc: super gefeliciteerd met je verjaardag. Hoop dat je een leuk verjaardagkado gaat krijgen vandaag :)

13. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    WWJC van harte met je 30e verjaardag! Lekker genieten van het zonnige dagje, hopelijk kun je lekker buiten zitten met je visite!
    Synove: Hier net zo.......enorme last van de maag/darmen, t spuit eruit....Sorry voor t onsmakelijke detail. Maar is echt vervelend :( De bevalling zal maar beginnen......kun je dat er niet bij gebruiken :(
    Indy; waar ben je, is er goed nieuws te melden???? [-o<

Vandaag ben ik uitgeteld maar nog geen tekenen van een naderende bevalling helaas........
    :rolleyes:

14. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Hey meiden,

Zet hem op met de laatste loodjes!!! Ik volg jullie nog dagelijks, maar ik post nu vooral op de april-mama's. Ik kan mij zo voorstellen dat jullie aan de bevalling toe zijn en aan het vasthouden en knuffelen van je eigen wondertje!

Met mij gaat het langzaamaan weer beter, al kun je bij de april-mama's lezen dat wij een verontrustende uitslag hebben gekregen n.a.v. de hielprik. Het zijn zeer spannende dagen, want morgen krijgen we de definitieve uitslag of ons wondertje een ernstige afwijking heeft (die wel redelijk goed behandelbaar is) of toch niet [-o< [-o< [-o< .

Ik wens jullie veel sterkte de komende weken en WWJC: gefeliciteerd met je verjaardag!!!

15. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Eenwondertje: wat spannend, ik duim voor jullie!
    Ga zo even je verhaal lezen.
    Sterkte!

16. mamacelesje

mamacelesje Actief lid

23 jun 2008
    134
    0
    0
    voorburg
    Wwjc: van Harte met je Verjaardag!! \:D/ :)
    Ook ik had een druk dagje, en zometeen me schoonouders te eten.
    Raar idee dat dit me laatste weekend samen met vriendlief is (volgende week moet
    de kleine er wel zijn) :D
    Hier is de kleine extreem druk, doet nu ook wel pijn als ze zoveel beweegd,
    ze wordt nu echt te groot..haha :) :)
    Hoop dat we snel wat horen van loeka en indy! [-o<

17. LittleMommy

@SYNOVE: Khoorde dat vrouwen zich vlak voor de bevalling "leeg gooien", overgeven & diarree & dergelijke.. Dus wie weet ;)
    Ik kan wel 3 keer op een dag, maar et was tot gister altijd knoerdhard iedere x, et begint nu steeds wat "zachter" te worden :oops:
    Heb ook last van misselijkheid steeds tegen de avond & sinds gister ook ineens maagzuur..
    Maar et is hier alweer wat rustiger eigenlijk in het buikje, me moeder zei al: Stilte voor de storm :)

@MamaFiona: Fijn dat je gelijk terecht kon & dat alles goed is! Misschien bereid je kleine zich voor op de grote duik :)

18. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Hi meiden,

Alle meiden die ondertussen bevallen zijn gefeliciteerd!
    Hier gaat alles goed, even wennen natuurlijk, maar vannacht wel een redelijke nacht gehad. Hij had 02.00 tot 5.30 doorgeslapen, dat was wel even lekker. Heb ook een super kraamhulp. Ik zou mijn bevalling nog vertellen, dat heb ik even gekopieerd van de beebiesite, daar staan trouwens ook foto's op. Zal er straks of morgen nog wat meer op zetten.

Ja hij is er!! Onze zoon Tycho Robert Laurence, geboren op 16-04-2009 om 3.06. Hij weegt 3200 gram en is 49 cm lang.

Het was een heftige bevalling. Rond een uurtje of 13.00 zat ik even lekker op het balkon in het zonnetje. Aangezien het 22 graden was. Opeens voelde ik een rare kramp in mijn buik die ik nog niet eerder had gevoeld. Deze kramp ging van beneden naar boven over mijn hele buik en mijn buik trok helemaal samen. Nog niet echt pijnlijk. Ik dacht nog dit zal wel weer weg trekken. Omdat het zulk mooi weer was zouden Rob en ik nog even gaan wandelen bij het Noord AA. Eenmaal in de auto voelde ik deze krampen om de 10 a 12 minuten...nu werd het toch wel spannend. Toch nog even gaan wandelen, want deze weeën waren nog goed op te vangen. Klein stukje maar gewandeld, want ik vond het toch niet zo prettig. We zijn na het wandelen nog even naar mijn schoonouders gegaan en daar heb ik in de tuin gezeten. De weeën waren nog goed op te vangen en dat ging ook goed in de schaduw. Rond een uur of 4 half 5 kwamen de weeën al om de 5 a 6 minuten, dus besloten we lekker naar huis te gaan. Eenmaal thuis de verloskundige gebeld dat het toch wel aan het beginnen was. Om 19.00 kwam Marilene, de verloskundige, toucheren. Op dat moment had ik 2 cm ontsluiting en waren de weeën nog niet krachtig genoeg. Wel trok ze de slijmprop mee. Ze zei dat ik moest bellen als de weeën krachtiger werden en om de 3 min kwamen. Ze was de deur uit en de weeën kwamen om de 3 minuten en veel krachtiger. Rond 21.30 kwam Jacqie, mijn schoonzus kijken hoe het met mij ging. Om 22.00 de verloskundige gebeld en zij was er om 23.00. Ik had nu 3 a 4 cm ontsluiting. Ze verwachtte dat het nog wel een aantal uur zou duren, ongeveer een cm per uur, dus rond een uurtje of 3.00 naar het ziekenhuis. Nadat Marilene en Jacqie weer weg waren werden de weeën heel heftig. Ik ben nog gaan douchen, tv gaan kijken, maar niets hielp. Ik wist op een gegeven moment niet meer waar ik het zoeken moest. Rond 01.00 de verloskundige weer gebeld, dat ik naar het ziekenhuis wilde voor een ruggenprik. Dit vond zij goed. Nog even mijn lenzen in gedaan en wat spulletjes gepakt en naar het ziekenhuis gegaan. In de auto waren ze moeilijk op te vangen.

Eenmaal in het ziekenhuis werd ik aan de ctg gelegd om te kijken wat voor een pijnbestrijding ik zou kunnen krijgen. De weeën waren op dat moment niet meer op te vangen en ik had veel moeite om goed te blijven ademen. Om 2.30 was Marilene er om te toucheren. Ik had al 9 cm ontsluiting en tijdens een wee 9,5 cm en dat in 3 uur tijd. Logisch dat de weeën niet meer weg te puffen waren. Dus pijnbesterijding zat er niet meer in, want ik mocht al rustig mee gaan persen bij een volgende wee. Dit was erg zwaar. Rob had ondertussen zijn moeder en zus gebeld en die waren onderweg. Tijdens de persweeën daalde Tycho zijn hartslag heel erg tot maar 50 slagen per minuut. Tussen de weeën door duurde het te lang voordat zijn hartslag weer goed was. De gyneacologe dokter Volmar besloot dat het sneller moest en hij moest via de vacuümpomp geholpen worden. Ik werd verdoofd en op zijn hoofdje werd een soort cupje aangebracht. Zodra er een perswee kwam moest ik zo goed ik kon persen. Hap lucht en weer persen. Er werd een knip gezet. Ik weet niet meer precies hoe vaak ik heb geperst, maar om 3.06 lag Tycho op mijn borst. Dit was een heel bijzonder moment voor ons. Rob heeft mij goed bijgestaan tijdens de bevalling, hij depte mijn gezicht en ik mocht knijpen in zijn handen. Hij vond het zo erg dat ik zoveel pijn had. Rob heeft de navelstreng doorgeknipt.

Doordat de bevalling ineens zo snel moest waren mijn schoonmoeder en schoonzus niet bij de bevalling, maar snel daarna wel en zij moesten huilen toen ze hem zagen. Ik werd gehecht en daarna werd Tycho aan de borst gelegd en dat ging gelijk goed. Papa en schoonpapa ook binnen en niet veel later mijn zusje en haar vriend. Lekker beschuit met muisjes gegeten en brood.

Al met al een heftige bevalling, maar Tycho en ik maken het erg goed. Hij is nu op 10 gram na alweer op zijn geboortegewicht.

19. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Hoi, meiden!

Niet alles bij gelezen, maar zag dat Wendy jarig is!
    Van harte gefeliciteerd! :)

Zet hem op, meiden..Ik hoop dat jullie wondertjes zich snel aandienen!

Hier gaat alles supergoed.We genieten en het is een heerlijk tevreden mannetje.

20. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Ik wil nieuws van Indy en Loekaaaa!!!
    En van Juud?

Brenda, klinkt heftig, hopelijk kan je nu genieten van je mannetje.
    MieniMe, fijn dat alles goed gaat!

Deel Deze Pagina