April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Juud ik duim heel hard voor je :D

2. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    vlos is net geweest. hartje geluisterd van de beeb, doet het nog goed.
    nog steeds geen weeen, wel soms een harde buik maar dus niet pijnlijk.
    Ze komt voor de nacht nog eens kijken hoe het met de baby gaat.

3. lieve wwjc, zie jou een beetje eenzaam in de april lijst staan tussen alle gele regels. getsie, ik kan me voorstellen dat het niet leuk is!
    Ookal was ik 'maar' 6 dagen overtijd, ik baalde ook echt en ik had soms het idee dat mijn lichaam het niet zelf kon ofzo.
    ik zie dat je 9 dagen overtijd loopt nu. durf je nog wel naar buiten? ik durfde dat echt bijna niet meer hoor, veeslte bang dat mijn vliezen zouden breken ofzo. :eek:
    Ik hoop dat je je nog een beetje kan vermaken.

en ook heel veel sterkte voor alle dames die het wachten zat zijn. sterkte met de laatste loodjes!

liefs rachel

4. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hey Rach, lief berichtje.
    Mamacelesje heeft nog langer over tijd gelopen....(alleen hebben we sinds di niets van gehoord.)
    Hier gaat het nu wel hoor. Gister had ik het wel even moeilijk omdat de gyn niets wilde zeggen en ons pas bij 42 wk wil zien. Maar toen had ik net 2 dagen achter de rug dat ik veel harde buiken had, veel pijn, slijmverlies en kindje door harde buiken bijna niet voelde. (Waar ik daarvoor nooit last van had dus.) Maar gister en vandaag tot nu toe heb ik bijna geen last van mijn bekken of (veel en soms pijnlijke) harde buiken gehad en is het goed draaglijk.
    Hihi en ik ben te eigenwijs om binnen te blijven zitten. Op de 1 of andere manier ben ik helemaal niet bang dat mijn vliezen zullen breken terwijl ik weg ben. :)

Ik ben net zelfs in de zon in slaap gevallen en dat was heerlijk. Nu ga ik dan ook even mijn zonnebril ophalen en nog een boodschap doen. En ik ben erna nog wat van plan in het huishouden. En straks is het weekend en dan is hubbie lekker thuis. Als ik niets doe en moet gaan wachten tot ik beval wordt ik helemaal gek. :)
    Ow en heb IMD vandaag ook al lastig gevallen, dus ik vermaak me nog wel. ;)

En ik heb hier ook al gezegd: Ik heb nu nog een weekje de kans dat de bevalling zelf start. Aangezien ik dat heel graag wilde zonder opname of inleiding. (Oftewel, alleen in het ziekenhuis bevallen en dan na 2 uur weer naar huis. ;) ) Dus daar gaan we dan maar voor. En dan hoop ik jullie snel te vergezellen!

Liefs, Wendy

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je mag mij altijd lastigvallen als dat bij jou lastigvallen heet hoor HAHAHA

Weet je wat zo grappig is, loop je overtijd verwacht je elk moment weeen of andere acties en ALS het dan gebeurd ben je nog steeds overrompeld en komt het "onverwachts" dat vind ik zo dom..

En wwjc tuurlijk is natuurlijk mooier en beter maar het moet wel vol te houden zijn he... en ook goed voor de beeb natuurlijk.. als ze je maar goed in de gaten houden...!

En vind het keigoed dat je niet thuis blijft zitten (word je alleen maar knettergek) echt petje af meid, je bent een toppertje!!

*en nu op strenge toon* babietje van wwjc mama wil natuurlijk bevallen dus als de wiedeweerga naar beneden toe jij...hup hup... (hoopt dat het helpt!)

6. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    WWJC goed van je dat je niet stil blijft zitten en lekker buiten bent en nog op pad gaat. Je klinkt ook lekker positief vandaag meid, probeer dat vast te houden! Zelfs ik word er vrolijk van hihi.
    Net ook nog even op pad geweest, nu lekker nasi maken :D Heerlijk om weer normaal te kunnen eten na een week flinke buikgriep!

7. synove

synove Actief lid

16 aug 2008
    257
    0
    0
    Hoi allemaal.

Na een zeer heftige nacht (heb de hele nacht weer letterlijk heen en weer gelopen door de huiskamer van de pijn), ben ik vandaag weer bij de gyn geweest.

Toeval wil dat ik mijn gyn precies dezelfde vraag gesteld heb als wwjc over wat ze nou gaan doen als het 42 weken wordt. Ook bij mij precies hetzelfde antwoord van de Gyn. "Dat zien we wel tegen die tijd" en daar kon ik het mee doen.

Punt is gewoon dat ze van tevoren echt niet kunnen zeggen wat ze gaan doen omdat dat van de situatie op dat moment afhangt. Maar ik geef wwjc wel gelijk dat haar gyn haar wel een beetje meer uitleg had kunnen geven hoor.

Heb je trouwens wel al een CTG gehad in het ziekenhuis? Als ik 41 weken ben, moet ik een uur van tevoren aanwezig zijn voor die CTG voordat ik naar die gyn moet.

Ik mag trouwens gewoon Panadol Plus innemen als ik pijn heb. Kan totaal geen kwaad voor de baby. Nou, dat is niet tegen dovemansoren gezegd.... ;) Voordat ik ga slapen, sla ik er even twee achterover hoor :).

De kleine neemt trouwens echt de tijd en maakt helemaal geen aanstalten om te komen. Ik zit nog potdicht en op slot zegmaar.

8. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    IMD, ik had net toch lol in de winkel!
    Ik kwam een bekende tegen, maar door de rijen stond ze ver weg, dus moest wat harder roepen. Toen ik zei dat ik bijna 41,5 wk zwanger was had je die mensen in de rijen eens moeten zien! :confused: Hihi, alsof ik daar ter plekke zou gaan bevallen :) De man achter me zei ook dat je zou zien dat het net daar in de winkel zou gebeuren. :)

Nu is het trouwens goed vol te houden hoor. (zie vorig bericht) En ik heb een bloeddrukmeter bij mijn moeder geregeld, dus ik check ook 3x pd of die goed is. En als ik ook maar enigszins twijfel, bel ik de verloskamers. Natuurlijk is goed, maar kindje moet er niets aan overhouden!

Jessie, fijn dat ik anderen ook vrolijk maak! Mooi dat de buikgriep eindelijk over is. Maar begin je dan meteen al aan de nasi? (Of gebruik je niet van die sterke kruiden erin?) Ach, misschien is het wel opwekkend.... ;)

Synove wat balen... :( gisternacht ging toch goed toen je wat ingenomen had? Vannacht niets ingenomen dan? Heeft gyn iets gezegd waar het vandaan kwam?
    Ik vind ook dat ze iig kunnen zeggen wat de mogelijkheden zijn die ze hebben bij 42 wk. Dan weet je in ieder geval een beetje waar je aan toe bent. Nu tast je zo in het duister..

CTG heb ik de laatste keer niet gehad (gister) maar maandag wel. Elke keer als ik een half uur elke 5 min bloeddruk moest meten, hebben ze me ook aan de ctg gelegd. Erg actief ventje. ;) Afgelopen do heeft hij wel even naar het hartje geluisterd.

Zelfs het potdicht zitten hoeft blijkbaar niets te zeggen, want zelfs daar wilde hij niet naar kijken onder het mom van: zegt toch niets. Dus misschien dan nog hoop voor jou. ;)

Eens even kijken..... *houdt buik goed vast en begint weeëndans* : :({|= :)

:whistle: \:D/ :whistle: \:D/ :whistle: \:D/ :whistle: \:D/ :whistle: \:D/ :whistle:

*Pffffffffff*

9. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

@ wwjc:
    Ik had vandaag precies hetzelfde! Al ben ik dan niet over tijd, maar kwam ook iemand tegen & diegene vroeg ook hoelang ik nog moest, dus ik zei dat ik aankomende donderdag uitgerekend ben.. Kreeg ik als antwoord: Maar het kan togg elk moment gebeuren ?! Dat je nog de deur uit gaat ?! Uuhm, jah, tis niet gevaarlijk ofsow hoor.. :rolleyes:
    Maar kvind et ook heerlijk om er nu tussenuit te gaan nu, ff lekker de laatste daagjes doorkomen, anders duurt et w88 wel errruuug lang!
    Kzei net nog als grap tegen vriendlief: Als er met koninginnedag nog niks aan de hand is, gaan we naar Amsterdam hoor! Hij d8 dat ik het serieus meende & zei dus bezorgd: dat zie ik niet zo zitten hoor, straks gebeurd er wat :) Hij heeft er de zenuwen goed inzitten dus :)

Kvind et wel raar trouwens dat jullie GYN/VK gewoon niks verteld.. Ookal hangt het dan af van dat moment, ze kunnen op zijn minst enkele voorbeelden geven vind ik, zodat jullie togg een beetje weten hoe of wat..

Kben benieuwd trouwens of ik mijn volgende afspraak aankomende woensdag haal, kheb nu dan wel nergens meer last van, maar heb al heel lang een voorgevoel dat de baby op 27 April komt, dus ben benieuwd of ik gelijk heb :) Heb verder geen ontsluiting ofsow, het was al wel week, maja, indd, potdicht of niet, het hoeft allemaal niks te zeggen.. Vind het af en toe wel vervelend dat je er gewoon geen "controle" over kan hebben/nemen zeg maar, dat zou het een stuk makkelijker maken haha :)

10. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    WWJC, ben al paar dagen van de buikgriep af en de nasi was niet zo scherp hoor Het was met kip en paprika en zoetzure saus, was best lekker al zeg ik het zelf hihi :) .

LittleMommy ik hoop en duim met je mee voor de 27e! Mag ik dan de 28e??? :D [-o<

Idd denken de mensen echt dat je van de een op de andere seconde bevalt als je uitgeteld bent......tssss ze moesten eens weten! Haha, wij willen wel maar het komt maar niet!!!

11. LittleMommy

Haha je mag van mij nu al hoor Jessie, des noods op dezelfde dag ;) daar doe ik niet moeilijk over :)
    Kvind elke dag prima, behalve koninginnedag, herdenkingsdag of bevrijdingsdag, wil voor de beeb een eigen dag zeg maar om jarig te zijn, zonder dat er zo een officiële (feest) dag bij aan zit :oops: Erg he ?? Of niet, soms voel ik me een beetje raar en schuldig dat ik daar zo over denk..

Sjah, mensen denken dat vaak indd, alsof je dan ineens uiteenbarst en je baby op de grond valt ofsow :rolleyes: .. Tenminste, vooral dan de mensen die zelf nog geen kinderen hebben of er geen weet van hebben :)

12. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Nou, wwjc, that's the spirit! Het geeft je idd in ieder geval nog even de kans om 'gewoon' te bevallen. En laten we gewoon vertrouwen hebben in je lijf en beebje dat ie zich netjes volgende week aandient (of morgen, ook goed ;) ).

Brenda, ben benieuwd wat de nacht gaat brengen voor je! Heb je al iemands nummer? Zo niet, dan wil ik mijn nr wel pb'en?

Ik had vanmiddag een vriendin aan de telefoon, ze is 30 april uitgerekend. Vanmorgen zag ik dr nog op hyves en nu vertelde ze doodleuk dat ze bevallen is om 1200 u vanmiddag. Zo snel gaat dat soms, ik was er ontsteld van ....geloofde het in eerste instantie niet :D
    Toen werd ik me ineens ernstig bewust van het feit dta ik ook ieder moment kan gaan bevallen dus heb ein-de-lijk mijn ziekenhuis tas klaar gezet (erg he?).
    Het rommelt hier trouwens wel , ik heb last van krampen en harde buik.......maar of dat iets tot gevolg gaat hebben.....Ik zou echt super verrast zijn, want ik heb me echt voorbereid op nog in ieder geval een dikke week tot 2 wkn.

Synove, ik snap idd dat ze nog heel weinig concreets kunnen melden over wat ze doen met 42 wkn, maar ik neem aan dat ze toch een beleid daarvoor hebben? Natuurlijk zegt het nu allemaal niks, maar ze kunnen toch wel melden waarnaar gekeken wordt bij een inleiding en wanneer je daarvoor in aanmerking komt enzo.
    En de CTG: hier was dat idd ook zo. Toen ik overtijd ging bij Tim moest ik idd ook met 41 wkn aan de ctg en kreeg ik een echo om te kijken hoe het ging (vruchtwater e.d). Wel goed dat ze je dan even extra in de gaten houden, al is dat misschien ook wat meer standaard als je bij de gyn loopt?

Juud: ik zat me vanmorgen nog te bedenken: wanneer vinden ze het genoeg geweest bij je?
    Op een gegeven moment zit je toch gewoon aan je top??
    Sterkte meis......

13. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Je mag je voorkeuren voor dagen hebben, toch? Alleen is de vraag of er naar geluisterd wordt....
    Maar ik snap het wel hoor. Ik ben zelf op 5 dec jarig en dat is ook niet leuk.

Ik zou geen moeite hebben met koninginnedag ofzo, daar heb ik toch verder niets mee.

14. LittleMommy

Jah, dat lijkt me ook indd geen leuke datum.. Ik had het vorige maand, ik ben 24 Maart jarig, 29 Maart was de babyshower, plus dat ik ook bijna uitgerekend ben.. Vriendinnen van mij deden daar best moeilijk over :( Een vriendin van me had tegen een ander gezegd van: Nja, lekker dan, is ze jarig, heeft ze de babyshower, plus ze gaat bijna bevallen (ze doelde dan op met kadootjes ensow) Terwijl ik me verjaardag zelf geen eens express had gevierd vanwege de babyshower, ze was zelf spontaan toen langs gekomen op me verjaardag..

Maar met de aankomende datums, is opzich niet zo erg, ik zou het ook niet erg vinden om op koninginnedag jarig te zijn, want dan kan je lekker met zijn allen ergens heen gaan en feesten ofsow, want er valt altijd genoeg te doen.. Maar als ik dan een beetje aan kindergedachtes denk, en aan mezelf van vroeger, dat ik me altijd zo verheugde op me verjaardag ensow, dan lijkt koninginnedag of bevrijdingsdag niet egt leuk zeg maar voor een kind.. Mensen gaan togg gauw liever ergens heen denk ik, dan dat ze op een verjaardag zitten op zulke dagen..

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    @wwjc hahaha ik zie je al staan in de winkel! Ik had wel eens voorweeen en dan stond ik in de winkel ofzo met mijn buik vast en een sjaggie gezicht erbij en dachten mensen dat ik aan het bevallen was :p

16. mamaFiona

mamaFiona Fanatiek lid

7 nov 2008
    1.155
    0
    0
    Noord-holland
    Goeie avond dames,

Ik heb hier nu weeen om de pak hem beet 6 tot 9 min en houden ruim 1 min aan!
    NU weet ik ook alweer hoe weeen voelen....haha was het even kwijt.
    Dacht ik zal het even melden....ik hoop niet dat dit vals alarm is....zal toch niet?

Dit is nu zo vanaf ongeveer half 8....
    Ik hou jullie op de hoogte...

17. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Heel veel succes mamafiona. Erg spannend :)

18. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    MamaFiona, ow ik hoop zo dat het doorzet! Spannend! ! !

LittleMommy, wat ben jij gemeen tegen je vriend! ;)
    Het zou idd erg handig zijn als je zelf wat kon bepalen met bevallen. Of dat je tekenen had dat het snel zou komen of niet.
    :) :) :)

Jessie, gelukkig was de nasi lekker!

Gelukkig hoef ik niet over die feestdagen te denken...Ik ga gewoon vòòr de 30ste bevallen. ;)

MiniUs, hihi soms kan het snel gaan idd. Heb hier ook van wat snelle bevallingen gehoord. Wel leuk dat je vriendin wat zo snel van zich heeft laten horen!
    En misschien wel een goeie dat je nu (eindelijk ;) ) je tas klaar hebt staan. :)
    Ik heb Brenda trouwens mijn mobiele nr gegeven. Dus ze heeft iig al 1 nr. :)

19. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Mamafiona, spannend! Hoop dat het echt snel doorzet en je snel je kleintje op je buik hebt liggen.

Littlemommy, let maar op met wat je zegt qua dagen. Ik zei steeds dat ik hoopte dat de kleine in april zou komen, dat ik maart niet zo'n leuke maand vond om te bevallen. En wat doet mijn meisje, die zorgt ervoor dat ze op 31 maart geboren wordt. En nu vind ik het ineens een hele mooie datum en maand om te bevallen : )
    Moest ik even aan denken toen jij die dagen opnoemde.

20. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Heeft iemand trouwens nog wat van Tammy77 gehoord? Die is sinds ma al niet meer op het forum geweest blijkbaar.

En nu ga ik naar bedje toe. Succes MamaFiona! :thumup:

Deel Deze Pagina