Hallo iedereen Ik ben Margot en ben 30 april uitgerekend net als LittleMommy ( wie zal er eerst mogen ) misschien kan ik me hierbij voegen om gezellig te kletsen Bij mij is het altijd afwachten als ik bij de verloskundige ben geweest of ik naar het ziekenhuis moet, ik heb heel de tijd een hoge bloeddruk en klachten van zwangerschapsvergiftiging maar nog geen eiwitten in urine en niks in me bloed. Gisteren moest ik ook weer en werd me gezegt dat ze me misschien vandaag zouden inleiden, maarja ik was nog niet genoeg toegetakeld Gefeliciteerd juud met je meisje! ( al weet ik niet echt wie je bent )
Nou MamaFiona, ben benieuwd of je intussen al bevallen bent. Hihi, zo begint er tenminste schot in te komen hier.... Synove, stom dat ik vannacht niet aan je verhaal dacht. Dan had ik het misschien kunnen weten... Heb nu trouwens ook weer dat ik het voel lopen en dat het steeds zo nat is. Vraag me dan toch af wat het precies kan zijn dat het zoveel is... Dat van die benen heeft gyn niet gevraagd, maar heb ik wel gezegd, maar viel volgens mij ook onder: kun je niets van zeggen. En dat kan ook wel, want ik had er van de week last van en ben nog steeds niet bevallen.. Vervelend hè, die onzekerheid? Zeker bij jou... geeft toch extra risico's idd. Mag ik eigenlijk niet klagen. MiniUs, hoe is het met het gerommel? Ik heb dus nog wel geslapen. Heb het beetje verschoven. Ben rond 5 uur eindelijk in slaap gevallen en tot 11 uur geslapen. De pijn is nu gelukkig wat minder en ik voel me weer wat mobieler. Maar goed, geen vruchtwater, geen weeën, dus duurt nog wel even voor kleintje komt. Alhoewel ik met de pijn van vannacht al bijna niet meer durf.... Margot, welkom.
dank je wel Hier ook iemand met slechte nachtrust, vannacht 2 uur wakker gelegen en al 3 dagen hoofdpijn en duizelig. helaas niks aan te doen
Hoe erg moet je toegetakeld zijn dan? Voor ze willen gaan inleiden? Of alleen als er eiwit in de urine zit en kindje het benauwd krijgt? Ik zit bij gyn voor hoge bloeddruk en bij mij doen ze voorlopig niets. Wat ik begrepen heb als dat eiwit er is en idd in het bloed, dan moet ik opgenomen worden en pas als kindje er onder gaat lijden dan gaan ze mij inleiden.
@Juud: Van Harte Gefeliciteerd hoor met jullie dochtertje! Leuke naam zeg, Femke! @wwjc: Jij mag nu klagen zoveel als je maar wilt hoor! Daar heb je alle recht toe Jeetje zeg, een hoge bloeddruk. Kan me goed voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent nu. Lijkt me ook doodeng hoor en zeker niet zonder risico's. Ik vind jouw gyn ook wel erg kort door de bocht hoor. Zeker nu je al over de 41 weken bent. Logisch dat je dan met vragen zit en zenuwachtig wordt, toch? Pfffff, artsen.... Ff kijken hoor...ze hebben mij verteld dat dat vocht in ieder geval geen vruchtwater is. Ik wist ook niet dat je dan nog ander soort vocht kon verliezen, maar dat kan dus. Het ruikt ook een beetje zoet ook (lekker om ons om te tuin te leiden zo ). Dat slijmerige waar sommigen het over hebben is van de slijmprop die er ook nog zit. Die schijnt dus ook af en toe wat los te laten. Had ik dus in bad! Lekker verhaaltje zo he . Ik denk dat die gynaecologen gewoon wachten tot we ze half de hersens in slaan ofzo of half dood zijn voordat ze ook maar iets gaan doen. Gek word je van die gasten...
Hihi, daar lijkt het soms wel op ja. Ik had nog gevraagd of het dan die slijmprop was, maar volgens de vk die er vannacht was, was het echt afscheiding. Maar is wel gezegd dat vruchtwater gewoon net zo dun is als je urine. En daar ging het bij mij dus fout.... (Want dat was het absoluut niet) Gaan jullie nog wat doen vandaag? Ik niet veel. Alleen straks even boodschappen met hubbie. Verder heb ik niet echt ergens zin in.
Juud gefeliciteerd met jullie dochtertje Femke!!!! Eindelijk Hier alles nog rustig......zie dat er al wat dames aan t rommelen waren en weeen om de paar minuten....Spannend!
ik denk dat ze het alleen gaan doen als er eiwitten zijn en me kindje het niet echt meer naar dr zin heeft, maar als het zo doorgaat weet ik niet eens of ik wel een bevalling nog aan kan
Hmm dat kan ik me voorstellen. Heb je dat al eens aan je vk of zh doorgegeven dat je zo moe bent nu dat je bang bent dat je het straks niet aankunt? Misschien dat ze dan eerder wat willen doen.
Maandag heb ik weer een afspraak, ik ga dan ook vragen of de verloskundige me wil strippen of in ieder geval binnenkort wil strippen. Ik heb ook geen idee of ik al ontsluiting heb of dat er al wat aan het verweken is, misschien als dat zo is dat ik weer een beetje kracht krijg. Maarja straks gaan ze me slaap pillen ofzo voorschrijven... daar zit ik ook niet op te wachten, lijkt me ook niet gezond voor de kleine
Stress en een moeie moeder is ook niet goed voor het kindje..... Maar ben benieuwd dan wat ze maandag gaan doen... Toch nog 2 daagjes afwachten dus. Hebben ze wel gezegd dat je heel rustig aan moet doen ivm die hoge bloeddruk? (Oftewel, eigenlijk niets doen behalve opstaan om naar de wc te gaan zo ongeveer)
Ze zeiden wel dat ik rustig aan moest doen maar dat werkt eigenlijk averechts bij mij... Maar veel doe ik ook niet hoor, ik ga niet meer schoonmaken, het enigste intensieve wat ik doe is soms boodschappen en koken. Mijn bloeddruk was trouwens 140/100 Ben jij het ondertussen niet zat? als ik zie hoe ver jij bent heb ik het gevoel dat ik me aanstel lijkt me vreselijk zo lang door te lopen
Alleen als ik veel last heb van mijn bekken of net als van de week 2 dagen harde buiken en pijn. Maar als ik wat vooruit kan vind ik het niet erg. Blijkbaar heeft de kleine het nodig en zo lang het met hem goed gaat vind ik het ook wel prima. Ik wil ook heel graag zelf beginnen met de bevalling (dus zonder inleiding enzo). En je stelt je niet aan. Als ik zo moe zou zijn en zoveel/vaak hoofdpijn zou hebben, zou ik het ook helemaal beu zijn! Bij mij is de gemiddelde bloeddruk rond 140/95 (en tijd net iets boven 100 geweest). Dat eigenlijk heel de zwangerschap. Want ik moet vanwege hoge bloeddruk dus in zh bevallen en ben onder behandeling van een gyn. En ik heb ook medicijnen tegen te hoge bloeddruk.
Kga ook niet veel doen vandaag.. Kheb de schoonmaakwoede haha! Vriendlief is weer weg, daarom de schoonmaakwoede.. Kzit al weken te zeggen dat ik me verveel steeds & dat ik zin heb om iets te gaan doen, ff ergens terrasje pakken of ergens iets eten ofsow, vooral met dit weer.. En ook omdat we nu nog ff lekker met zijn 2tjes kunnen zijn, dat is straks allemaal anders.. Vriendinnen van mij wonen of ver weg, of zijn aan het werk of ook druk met hun eigen gezinnetje.. En om nou met de trein te gaan nu naar een vriendin toe, zie ik niet egt zitten.. Maar hij houd er geen rekening mee Voor de rest is hij heel lief hoor, maar op het moment baal ik er egt van, me hormonen spelen ook ineens zo hoog op de laatste weken.. word er helemaal gek van.. :x Net als met het ophalen van de box, vd week zou die eindelijk opgehaald worden, maar toen konden die mensen niet & moest me vriend opnieuw bellen (tis tenslotte zijn familie waarvan we hem krijgen) en kzeg hem elke dag om te bellen, maar hij "vergeet" et gewoon steeds Hoge bloeddruk is wel minder Kheb er niet zo heel veel verstand van eigenlijk, want die van mij is altijd wel laag eigenlijk.. Alleen bij de afgelopen controle was ie ietsjes hoger dan normaal, dat merkte ik ook gelijk aan mezelf, me lichaam was heel onrustig, kon ook 2 n88 slecht slapen.. @ margot: Snap dat je het niet zo ziet zitten om aan de slaappillen oid te gaan.. Weet niet of je andere dingen geprobeerd hebt, 2 paracetamols bijv. voor het slapen gaan (hielp bij mij wel vd week), of miss een soort rustgevende thee ofsow.. of iets homeopatisch.. dat zijn eigenlijk zo een beetje de enige dingen volgens mij die ook niet schadelijk kunnen zijn voor je beebje of iets.. Wel vervelend indd, want vooral nu bij de laatste loodjes wil je juist je kracht sparen voor de bevalling..
Ik wil zo min mogelijk paracetamol innemen het is niet schadelijk voor het kindje maar het gaat me toch om het idee dat zij dat ook binnenkrijgt en daarom stel ik paracetamol zo veel mogelijk uit, toch maar even kijken wat de verloskundige maandag adviseert. Knap van je trouwens dat je nog kan schoonmaken enz, ik lig na 5 minuten lopen al helemaal plat, ik kan dan echt niet meer
Ik slik ze meestal ook niet hoor, precies om dezelfde reden als jij.. Maar af en toe als het egt niet meer gaat, dan doe ik et togg & dan helpt et meestal wel zoals vd week, was zoooo moe maar me lichaam was zo onrustig, kreeg ook hoofdpijn en last van me rug en alles van de oververmoeidheid.. Toen voor het slapen gaan 2 paracetamols ingenomen & heb als een roos kunnen slapen & had gelijk weer me ritme terug.. Nouw, je wilt ook niet weten hoe het schoonmaken enzv hier gaat hoor haha.. 5 min indd & dan een half uur rust pauze
Half uur maar? Hier zowat een halve dag...... LittleMommy, goed om te horen dat ik niet de enige ben met zo'n "vent". Die vergeet ook steeds alles. #-o Heel irritant. En ik zou eigenlijk ook vanaaf eens lekker uit eten willen ofzo, maar laatste keer dat we dat deden (in mrt ergens) had ik zo'n ontzettende last van mijn bekken dat ik nu bijna niet meer durf. Ik had ook al voorgesteld om naar de bios te gaan ofzo. We hebben nog steeds bonnen liggen, dus dan kost het ons niets! Gewoon ff avondje (al is het maar 2 uurtjes) met zijn 2 weg/ertussenuit. Kun je niet gewoon tegen m zeggen dat je morgenavond uit eten gaat? Dus niet vragen, maar hem gewoon mededelen dat je dat gaat doen.
Jah precies! Nja, vd week wou ik ookal ergens gaan eten met zijn 2tjes.. En dat vind ie dan wel goed, maar dan mag ik zeggen waar enzo & als ik dan iets opnoem, heeft ie er geen zin in dat bepaald restaurant ofsow.. Maar ik moet et ondertussen wel blijven bedenken Grr, mannen, wij mogen beslissen, maar als we dan emt iets komen, vinden ze het niet "goed" en zelf iets bedenken ho maar Volgens mij zijn de rest van de dames aan het bevallen of ondertussen al bevallen tis best rustig vandaag.. Hoe voel jij je wwjc ?? Is het weer rustig in et buikie ??