April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Buddienieuws van WWJC:
    Het gaat goed met haar en Wybe. Alleen gebroken nachten! Ze komt waarschijnlijk morgen alweer thuis!

2. mamaFiona

mamaFiona Fanatiek lid

7 nov 2008
    1.155
    0
    0
    Noord-holland
    Hallo meiden,

Hier nog even een berichtje van mij....
    Ja wel weer erg lang geleden, maar na de geboorte van onze kleine meid even heeel weinig tijd gehad (goed exceus he....haha)

Ik hoop voor de dames die nog over zijn dat ze ook dit exceus snel kunnen gebruiken!

Heeeeeeel veeeeel succes en zet hem op.....nog maar heeeeel eventjes dan kunnen ook jullie jullie wondertje in jullie armen sluiten!

3. mamaFiona

mamaFiona Fanatiek lid

7 nov 2008
    1.155
    0
    0
    Noord-holland
    Ik zie dat mijn banner ook wel een opfrisbeurt kan gebruiken...haha

4. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Wwjc, fijn dat het goed gaat met jullie en bijna naar huis, heerlijk!

Heb nog steeds niets gehoord van Margot, zodra ik iets weet laat ik het hier weten.
    Ben benieuwd hoe het met haar gaat.

5. synove

synove Actief lid

16 aug 2008
    257
    0
    0
    Nou, ik ben ook erg benieuwd hoe het nu met Margot is hoor.
    Gisteren een ontzettende rotdag gehad (doorlopend misselijk en pijn gehad). Vannacht precies hetzelfde ondanks de pijnstillers; de Panadol Plus werkt dus niet meer bij mij.

Morgen moet ik weer naar de gyn en dan zeg ik het wel dat ik het gewoon niet meer trek zo. Ik zie gewoon geen reden meer waarom ze mij tot 42 weken laten wachten als ik nu al dag en nacht dood op ben en compleet gesloopt ben. Een bevalling op de natuurlijke manier zie ik gewoon niet meer nu.... :( :cry: :cry:

6. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Buddynieuws!

Margot heeft gesmst dat ze is bevallen van een dochter, Marilyn!
    Ze is helemaal gezond!

Margot, gefeliciteerd!

7. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Margot gefeliciteerd met jullie dochtertje !!

8. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Vanmorgen naar gyn geweest. Aan CTG gelegen en echo gehad. Baby was goed te pas en ik ook :D Dus zaterdag weer komen.......Pfff.... Maar heb dan wel geeist dat ik dan wel duidelijkheid krijg over hoe, wat, waar en wanneer!
    Margot gefeliciteerd met je dochter Marilyn!!!!!

9. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Ik mag hopen dat je zaterdag wat meer duidelijkheid krijgt Jessie. Veel langer dan dat zullen ze je toch niet laten lopen?
    Synove, ik hoop ook voor jou dat ze iets gaan doen, zeker als je het niet meer trekt eigenlijk!

Fijn dat wwjc vandaag waarschijnlijk alweer naar huis mag! Ben benieuwd hoe het is!

Margot Gefeliciteerd met je meisje!

10. synove

synove Actief lid

16 aug 2008
    257
    0
    0
    @Margot: Van Harte Gefeliciteerd met je dochtertje Marilyn!

Hier begint de ellende weer van voren af aan. Zonder pijn is het best nog een beetje te doen, maar die continue pijn en misselijkheid zodat je gewoon geen oog meer dichtdoet....is zo ontzettend afmattend.

@Jessie: Zaterdag gaan ze jou dus ook meer vertellen? Ga gewoon op je strepen staan hoor. Gaan wij ook doen! Wat zou nu de reden zijn om mij zo rond te laten lopen met pijn en misselijkheid, terwijl het voor de baby verder niets uitmaakt, denk ik dan. Met 42 weken moeten ze sowieso iets gaan doen en dat zou dan as. woensdag 6 mei dan zijn.....

11. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Margot mste vanmiddag nog dat ze een liter bloed is verloren na de bevalling maar dat het nu weer goed gaat.
    Haar kleine meid weegt 3035gr en is 49 cm lang.

Synove, wat onwijs kl*te voor je dat je steeds zo'n pijn hebt en misselijk bent.
    Jessie, hoe gaat het met jou?

12. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Lieve Synove bij deze even een digitale knuffel om je een hart onder de riem te steken!

Margot gefeliciteerd met je dochtertje!

13. mamacelesje

mamacelesje Actief lid

23 jun 2008
    134
    0
    0
    voorburg
    hey meiden,

ten eerste gefeliciteerd voor alle 'nieuw' mama's!
    jullie hebben een tijdje niets van mij gehoord,
    ben ondertussen bevallen van een pracht van een dochter
    op 23 april is viënna melanie geboren 56 cm en 3935gr
    ondertussen weegt ze al weer 4500gr en ze groeit als kool!
    sorry dat ik niet eerder ben gekomen, maar we hebben nog een tijdje in het ziekenhuis moeten blijven, dit omdat viënna een hele moeilijk start/bevalling had.
    (ze had amper een hartslag)
    maar bij deze, ik probeer hier weer wat vaker te zijn nu we thuis zijn! :D

14. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Mamacelesje, fijn om weer iets van je te horen!
    Gefeliciteerd met je dochtertje!
    Heftig dat ze bijna geen hartslag meer had en tijd in het ziekenhuis heeft moeten liggen.
    Hoop dat jullie nu lekker kunnen gaan genieten, nu jullie thuis zijn.

Kom je ook gezellig mee kletsen bij het mama forum? De aprilmama's 2009.
    Kijk maar wanneer je weer tijd hebt, eerst genieten van je dochtertje, zo belangrijk en heerlijk!

Edit: zie dat je al aan bent gekomen bij de mama's, gezellig!

15. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Heel even kort dan, want ik ben vandaag pas thuis gekomen en was een erg drukke dag. Wybe ligt nu net te slapen en ik heb in sneltreinvaart even de berichten van afgelopen dagen doorgenomen. :)

Later zal ik mijn bevallingsverhaal nog wel typen en reageren. Voor nu in het kort:
    Ik kreeg steeds niet genoeg ontsluiting met wel heftige (pers)weeën. Toen bleek dat kindje sterrenkijker was en daardoor ook niet goed indaalde. Uiteindelijk dus besloten tot keizersnede.
    Helaas in het ziekenhuis geen internet, anders had ik vast eerder gereageerd. :)

Voor alle dames die al bevallen zijn: GEFELICITEERD!
    Ik las dat we met zijn 3 de 27ste bevallen zijn? ! :)

Hier gaat er weer 1 huilen.... ben er weer vandoor en zal snel weer wat laten horen.

16. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Leonie, met mij is alles nog steeds prima. Morgen weer naar ziekenhuis, CTG en daarna gesprek met gyn. Ga dan wel op mijn strepen staan, laat ze maar een beslissing nemen. Ze moeten dan maar inwendig kijken hoe ver het er mee is.

Owja, en ik ben eigenlijk geen aprilmama meer nu :cry:

17. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    BUDDYNIEUWS SYNOVE;

Ze is opgenomen in het ZH, ze gaan eerst haar kunsthartklep onderzoeken ECG was niet oke. Als haar bloed ok is gaan ze gel inbrengen.

18. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Hallo dames!

Even een bericht van mij. Heb al week niet meegelezen, maar weet dat jullie het nieuws over Femke al kennen. Hierna even mijn bevallingsverhaal.

Wil iedereen die nog steeds moet wachten nog veel sterkte en een hart onder de riem steken. Het kan niet lang meer duren, al is dat nu natuurlijk niet echt de opsteker.

Er zullen vast al meer dames intussen bevallen zijn, dus bij deze:

Allen: GEFELICITEERD!

Zal de april-lijst snel eens opzoeken om een update te krijgen!

19. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    En dan nu mijn bevallingsverhaal: (sorry, beetje lang verhaal)

Vrijdagochtend VK aan huis gehad, want ik had koortslip en voelde me niet lekker. Bleek 3 cm ontsluiting. Weer gestript (derde keer) en afgesproken dat ik die avond om 20.00 uur even naar VK zou bellen om te laten weten hoe het ging.

Daarna nog hier online geweest en 's middags in bad. Daar werden de krampjes dan weer wat meer, dan weer viel alles weg. Had Siem bij oma gelaten, zodat ik even kon slapen. Ik had nog niet het gevoel dat ik die dag zou bevallen, maar ergens wel dat het die nacht zou doorzetten. Dus in overleg logeerspullen Siem gebracht en bij schoonouders nog even lekker met Siem geknuffeld en gespeeld.

Om 18.00 uur gingen man en ik samen naar huis, maar eerst langs de friettent. ;) Ik had een stokbroodje gyros met tzatziki-saus (misschien wee-opwekkend, vandaar noemenswaardig ;) ) Ik bleef ondertussen af en aan wat kleine krampjes houden, wel meer dan ik daarvoor regelmatig had, maar niet echt pijnlijk (schoonmoder zei later ook niets gemerkt te hebben).

TV gekeken en ondertussen VK gebeld, volgens afspraak. Zij vond het fijn dat de krampjes vaker kwamen, dus wilde toch even komen kijken. Om 21.00 uur kwam ze

Inmiddels waren krampen wel wat heviger geworden, maar ook deze pijntjes kende ik al weken dus ik en grote man besteedden er niet teveel aandacht aan.

Eenmaal boven op bed, getoucheerd, bleek ik toch al 6 cm ontsluiting te hebben. Tijdens een kramp voelde de VK mij direct naar 7 cm gaan. Ze zei meteen: Ik ga niet meer naar huis, jij gaat vandaag bevallen.
    Ik zei nog dat het al 21.00 uur was geweest en dat het waarschijnlijk de 25e zou worden. Maar VK sprak me meteen tegen.

Nog 1 keer snel naar het toilet geweest voor o.a. grote boodschap en toen werden de krampjes echt pijnlijker. Toen herkende ik de weeënpijn van bij Siem echt goed. De weeën hadden gelukkig pauzes en daartussen kon ik nog lekker kletsen en zelfs grapjes maken. (bij Siem heb ik 4 uur aanhoudende wee gehad en heb ik stoicijns voor me uitgekeken, vandaar dat dit een openbaring was...)

VK zei nog dat ze mijn vliezen wel wilde breken, dan was het laatste stukje ontsluiting er sneller en zou ik kunnen persen. Maar ik was nog zo beduusd dat het überhaupt begonnen was en dat ik al zo ver was, dat ik haar nog even tegenhield daarmee. De knop was nog niet om...

Bij de eerste perswee, lukte het me nog die weg te puffen, maar ik bleek al echt op 10 cm te zitten en daarna brak VK dus de vliezen. Ik heb 15 minuutjes geperst, tijdens zo'n 5 persweeën. Het ging vrij goed.

Toen Femke op mijn buik lag kon ik alleen maar enorm blij zijn. Ik moest één miniscuul hechtinkje, maar die deed nog meer pijn dan de hele bevalling :) (tsja, naalden en Juud...)

Sindsdien zit Juud op een roze wolk. De enige minpuntjes van afgelopen week waren de driftbuien van Siem naar mij toe, maar die zijn over, de blaasontsteking maar die is over en ik heb toch weer spruw. Echter niet zo pijnlijk en BV gaat ontzettend goed. Aanleggen is hel (door spruw) maar als Femke drinkt is de pijn weg.

Vandaag voor het eerst helemaal met zijn viertjes. Man brengt op dit moment bedklossen en andere thuiszorgspullen weg en Siem en Femke liggen lekker te slapen.

Ik heb het leventje waar ik 40 weken naar uit heb gezien en voor af heb gezien. Achteraf was het het dubel en dwars waard...

En wat een droppie hè?! :D Foto's in album

20. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Juud, leuk weer van je te horen! Zo te lezen gaat t goed met jullie!!!
    De bevalling leest als toch nog best snel gegaan......hopelijk heb je het zelf ook zo ervaren.

Synove, ben erg benieuwd! Jodie houd je ons op de hoogte?

Deel Deze Pagina