April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jannie83

Jannie83 Lid

2 okt 2007
    56
    0
    0
    Assen
    Tot nu toe nog geen hele rare dingen, maar vorig jaar rond deze tijd zat ik alleen maar sperziebonen te eten omdat ik die zo waanzinnig lekker vond :oops: Heb dat geloof ik 3 maand volgehouden

2. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Ik heb heel de tijd trek in softijs hahaha

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wie heeft er ook al een angelsound gekocht

http://www.kijkshop.nl/product/19965/24 ... -jpd100s4/

ik heb deze gekocht voor mijn vriend de vorige keer hebben we een hoop voorpret gehad met dit ding (tot de baby ook voelbaar beweegde voor hem) is erg leuk om je man bij je zwangerschap te betrekken (maakt het wat echter ook voor hem)

4. ik vind 120 euro wel een beetje veel.
    vanaf wanneer kan je het hartje horen kloppen?

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    die heb ik vorige keer gehad (net zo goed alleen minder functies) je moet wel een andere hoofdtelefoon kopen want de standaard is echt bagger!

Ik kon vanaf 9-10 weken al luisteren maar standaard is meer 12-14 weken..

120 euro vonden wij het helemaal waard wat een geruststelling het geeft en das nog zo weinig gekd als je bekijkt wat je in totaal allemaal kwijt bent haha

6. Racheldehaas

30 jul 2008
    30
    0
    0
    Goedemorgen,
    Leuke mutsjes imd! Ik heb daar de slofjes ook van (nog van mijn 1e zwangerschap, alleen had mijn zoontje al binnen een maand te grote voeten... :confused: dus die heeft hij weinig aan gehad, misscien dat nummer 2 wat kleinere voeten heeft, hihi).

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja was bij ons ook zo hoor is alleen voor de eerste paar weken haha

8. ik heb net een stuk appertaart op.

9. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    zo heb hier weer ff een moment dat ik overal misselijk van word. Bij elke beweging heb ik het gevoel dat ik moet overgeven vreselijkkk !

:D hoort erbij het is niet voor niets maar wel bahbah

10. naar he, ik had gisteren ook zo'n dag. en vandaag gaat het weer beter.

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    heeft er niemand al wat gekocht (al is het maar een paar sokkies ofzo?) ik heb nog niets voor mezelf gekocht maar wel al wat gekregen is zoooo leuk... vorige keer ben ik na de eerste echo lekker gaan shoppen met mijn moeder toen hebben ze alle draakjes items van de prenetal gekocht hahaha dat was het thema waarvan we alles hadden.. nu wacht ik met thema totdat ik weet of het een jongen of meid is... ik kan toch niet eerder aan de kamer beginnen omdat onze zoon er nog in slaapt..

12. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    hallo...hier ik weer alles goed hier?

13. ik heb ook veel gekregen hoor, sokjes, pakjes etc!
    maar nog niks zelf gekocht.

14. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Hoi allemaal!

Allemaal als eerste van harte gefeliciteerd!

Ik zal me ook even hier aansluiten! Sinds 30 juli weten we ook dat ik zwanger ben, en zijn er erg blij mee al is het nog erg onwerkelijk! :)
    Onze ouders, zusjes en broertje weten het nu, voor de rest willen we wachten op de 1e echo.

Vandaag voel ik me niet zo erg goed, voel me raar.
    Ben erg verdrietig en kriebelig, en ben erg moe.
    Heb ik eigenlijk nog niet eerder gehad! Maar goed, het hoort erbij hé! ;)

15. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Hoi hoi, hier ben ik weer... vanochtend naar de huisarts geweest. Zij gaat mn zwangerschap begeleiden! :D Over vier weken moet ik weer een nieuwe afspraak maken en voor eind september moet ik een afspraak maken bij de gyn voor een eerste echo! Duurt nog wel lang zeg :(, denk dat ik het toch maar voor de echo aan mn ouders vertel: half september is mn moeder jarig. Dan maak ik een mooi cadeau voor haar om haar op een originele manier te laten weten dat ze oma wordt (iemand nog tips voor iets origineels??) -- ik wil nu geen afgeronde discussie opnieuw opladen hoor! :rolleyes: --

Over mn gewicht (53 kg bij een lengte van ong 1.75 m) hoef ik me gelukkig geen zorgen te maken! Ik heb nu eenmaal zo'n bouw, daar kan ik niets aan doen, zei de HA. Ik zal gewoon ongeveer 12 kg aankomen de komende 9 maanden. Dat is voor mij al heel wat, want ik moet mn best doen om niet af te vallen! ;) Ik heb gezegd dat ik het idee dat ik moet bevallen wel eng vind. Ze zei dat je dat ook niet voor je plezier doet, maar als het zo ver is je er wel blij om bent dat het gaat gebeuren (nou dat moet ik nog zien!). Toen ze over borstvoeding begon zei ik meteen dat ik dat wilde geven. Daar was ze wel blij mee ;) al keek ze wel wat verbaasd dat ik zo snel antwoordde :D

Over de misselijkheid: de laatste dagen ben ik s ochtends wat misselijker, maar het valt allemaal wel mee. Als ik misselijk ben neem ik een kauwgompje (suikervrij, mint smaak), dan ist zo over!

T is hier schitterend weer. k ga nog wat in de tuin doen denk ik (jaja met handschoenen aan! :p)

16. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Marietje, wij hadden toendertijd een EHBO koffertje gemaakt (de O voor oppassen dan). Daarin een rompertje, wat leuke babyverzorgingsproducten, een speentje en andere babyfrutsels. Daarbij een kaartje met babyinstructies en een mogelijke eerste datum van oppassen (de uitgerekende datum). Okay, dat laatste ging natuurlijk niet gebeuren maar de hint was wel overduidelijk en ze vonden het superleuk.

Over dingetjes kopen, wij hebben hier vorige week al de eerste rompertjes gekocht hoor! Kon het niet laten, en wij willen zelf symbolisch de eerste kleertjes gekocht hebben. Wat schattig zeg, weer die kleine maatjes :D

En iedereen in de omgeving weet het hier ook al, ik kom uit een typisch Brabantse flap-uit familie, dus stilhouden is er gewoon niet bij. En ik vind dat zelf wel zo prettig eigenlijk, ik hoef voorlopig niet meer om een stoel te vechten en mijn drankjes worden ook gehaald :)
    Nee zonder gein, ik ben helemaal gek met beide families en zodoende wordt dat bij ons meestal ook gelijk gedeeld. En de ouders weten het natuurlijk als eerste.

Verder ben ik hondsberoerd. Boodschappen doen vind ik vreselijk, ik sta op elke hoek te kokhalzen en ik word er ook doodmoe van. Ik heb die granules van VSM Puur Mama maar gehaald, ik ben benieuwd. Verder helpt dat ijsblokje ook nog wel, en een glas 7-up scheelt ook enorm. Wel koud dan.

17. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @Marietje; wij hebben onze ouders een fotolijstje gegeven, met een gedichtje erin:

Jullie kunnen me nog niet horen, en jullie kunnen me nog niet zien,
    Maar als ik in April 2009 word geboren, mag mijn foto hierin misschien?

Ook idee wat ik opgedaan heb op dit forum, maar vond het ontzettend leuk!

18. Hoi Marietje

Ik ben ook 1.75m en weeg 60kg ook niet al teveel en ik ben er zelfs blij mee als ik straks wat dikker ben. Scheelt weer een hoop uitstekende botten. Heb jij nu ook al een opgezette buik?

Ik heb ook nog wat tips nodig voor als ik het mijn peettante wil zeggen, ze is zelf altijd erg origineel dus wil ik haar ok echt verrassen. TIPS WELKOM :)

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    leuke manieren om te vertellen allemaal! dat ehbo doosje vind ik cute maar lijstje ook.

Ja ik koop maar 2 pakjes maat 50 deze keer want ik krijg minimaal 8 ponders (en dat is als ik ingeleid word anders worden ze 9-10 pond) dean paste de eerste week prima maat 50 vind dat mooier als het goed past, maatje 50 passen ze best lang in als ze een normaal geboortegewicht hebben.

Matje 56 kan ook maar dan moet je alles omslaan en dat vind ik niet leuk wil gewoon goed passende kleertjes..

Deel Deze Pagina