April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amom22

    Amom22 Niet meer actief

    Tammy Ik hoop voor je dat je bezig bent of al lekker aan t genieten bent. Zet hem op meid :)
     
  2. jodie

    jodie Bekend lid

    20 mei 2008
    817
    0
    16
    Succes Tammy! Als je nog niet bevallen bent dan wordt je vandaag ingeleid geloof ik he?

    Raar idee dat het echt de laatste is en we allemaal dit topic achter ons gaan laten...gelukkig hoef ik jullie niet te missen en hebben we de april mamas 2009!
     
  3. Leonie27

    Leonie27 VIP lid

    1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Ja, gek he. Ik weet eigenlijk nog heel goed dat ik me aanmelde bij dit thema.

    tammy, zet hem op!
    Maar mijn gevoel zegt dat jij je kleine mannetje al in je armen hebt en gewoon even te druk bent om het ons te laten weten. Heel begrijpelijk!
    Toch ben ik heel benieuwd wanneer hij geboren is of toch misschien nog wordt?
     
  4. Eefje28

    Eefje28 Fanatiek lid

    2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Zo!
    En...??Laatste baby geboren inmiddels?
    Heeft Tammy een buddy??

    Ja idd...gek dat dit topic straks dicht zal gaan!!

    Vond het echt super fijn om hier te kletsen..

    Thanks iedereen daarvoor!! ;)

    Maar ik blijf graag mee beppen in het mama-topic!!
    En Jodie..Ik hoop nog steeds buddy's met je te blijven..Gezellig! ;)
     
  5. synove

    synove Actief lid

    16 aug 2008
    257
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Ontzettend bedankt nog voor jullie steun! Alle April-mama's die na mij bevallen zijn, alsnog Van Harte Gefeliciteerd! Hoewel het een beetje aan de late kant is (ik ben op 9 mei pas uit het ziekenhuis gekomen en had daarna nog erge pijn), hier toch mijn bevallingsverhaal:

    Zoals jullie eerder hebben kunnen lezen had ik al een paar slapeloze nachten achter de rug en was daarbij continu misselijk en ontzettend moe aan het worden. Op vrijdagochtend 1 mei voelde ik Vittoria niet meer bewegen. Ze was altijd erg druk in mijn buik, dus ik schrok wel erg. Onder de douche gestaan, de trap op en neer gelopen (waar ze meestal wel direct op reageert), maar geen beweging. Ik had die vrijdag wel een afspraak om 10:45uur voor een CT-scan en daarna een consult bij de gyn, maar mijn man heeft direct het Sophia Kinderziekenhuis gebeld. Ik kon direct komen.

    Daar aan de CT-scan gelegd en het ging gelukkig goed met Vittoria. Ik heb mijn verhaal daar verteld over de slapeloze nachten, en ze vonden het gelukkig ook verstandig om mij daar te houden. Ik vertelde ook dat ik weer regelmatig "hartritmestoornissen" had en druk op mijn borst. De cardioloog werd erbij geroepen en er werd een CTG-scan van mijn hart gemaakt. Die bleek afwijkend te zijn waarop er bloed is afgenomen bij mij (om zeker te weten of ik niet toch een klein infarct had).

    Gelukkig bleek dat niet het geval waarna ze om 15:30uur de eerste dosis gel in hebben gebracht. Ik werd daarna naar de afdeling "Zwangeren Verloskunde" gebracht en aan de monitor gelegd. De gel werkte want ik kreeg na een paar uur behoorlijke weeen en ik heb verschrikkelijk overgegeven (schaamde me rot want ik lag op een kamer met 4 andere dames :oops: ).

    Rond 19:30uur werd ik daar weggehaald omdat het te heftig werd en naar een zgn. "pre-verloskamer" gebracht waar ik een tijdje alleen heb gelegen. Mijn man is nog in aller ijl op en neer geraced om de camera te gaan halen (het ging allemaal toch wat sneller dan we dachten). De anaesthesist heeft nog een infuus ingebracht met een of ander goedje waar ik wat suffig van werd. De pijn wordt er niet door verminderd en dat heb ik geweten ook :confused: (ik mag namelijk door mijn bloedverdunners geen ruggeprik hebben omdat ik dan anders volledig verlamd raak of zal overlijden).

    Rond 00:30uur (het was inmiddels 2 mei) werd ik naar de verloskamers gereden. De weeen werden steeds heftiger en waren erg pijnlijk. Om 02:45uur had ik eindelijk 10cm ontsluiting en mocht ik persen. Ik heb in totaal 64 minuten liggen persen en toen moesten ze ingrijpen omdat Vittoria het benauwd kreeg. Ze hebben een knip gezet en toen was Vittoria daar om 03:49uur. Ik heb ik toaal 800ml bloed verloren wat best veel is (kwam door de bloedverdunners). Mede door 64min persen heb ik daarna een gigant van een hematoom ontwikkeld op mijn achterwerk met een flinke bloedblaar. Ik heb daar nog last van en het is ontzettend pijnlijk nog. Het zal wel een paar weken duren eer die weg is.

    Met Vittoria ging het aanvankelijk goed. Tot ze steeds geler begon te worden en haar eten niet meer binnen hield. Ze werd ook steeds suffiger en viel uiteindelijk meer dan 11% af. Dat was voor de kinderarts het signaal om Vittoria over te dragen naar de IC-afdeling neonatologie. Daar hebben ze haar onder de lamp gelegd, hebben ze bloed afgenomen (waaruit bleek dat ze te veel rode bloedlichaampjes aanmaakte waardoor haar bloed letterlijk te dik werd) en heeft ze een maagsonde via haar neusje gekregen (was heel rot om te zien toen ze dat slangetje inbrachten :( ). Langzaam aan ging het beter met Vittoria en mocht ze na 2 dagen naar de High Care afdeling. Daar heeft ze nog een tijd lang onder de lamp gelegen met nog haar maagsonde.

    Gelukkig ging het daar zo goed met haar dat ze snel weer naar mij toe mocht op de kraamafdeling waar ze het heel goed deed. Op een gegeven moment was het zo dat zij wel naar huis zou kunnen, maar ik niet. Ik moest blijven omdat ik "ingeregeld moest worden op mijn bloedverdunners (de pillen die ik normaal gesproken slik).

    Ik weet niet of enkelen van jullie die week het programnma "Medische Missers" hebben gekeken over die zwangere vrouw met kunsthartklep die overleden was. Dat had zo mijn verhaal kunnen zijn (bij mijn eerste zwangerschap is het bij mij ook mis gegaan, alleen kan ik het dus wel navertellen omdat ze mij in het Erasmus MC wel als risico-patient behandelden). Ze wilden in het ziekenhuis met mij nu geen enkel risico nemen, dus hielden ze mij totdat alles echt goed was.

    Op zaterdag 9 mei mocht ik toch naar huis en sindsdien gaat het erg goed met ons.

    Ik heb wat fotootjes geplaatst van onze kleine meid in mijn album.

    Liefs,

    Saskia
     
  6. Leonie27

    Leonie27 VIP lid

    1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Synove (Saskia) wat een heftige bevalling zeg! En daarna erg schrikken dat het met Vittoria niet goed ging.
    Gelukkig nu alles goed en heel goed dat ze je extra goed in de gaten hebben gehouden!
    Fijn dat jullie weer thuis zijn en geniet ze!
    Kom je ook mee kletsen bij het april-mama forum?

    Wat een mooi meisje is Vittoria!
     
  7. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Synove wat een verhaal! Gelukkig gaat alles nu goed met jullie!
    Nog eens gefeliciteerd met jullie mooie meisje!
     
  8. jodie

    jodie Bekend lid

    20 mei 2008
    817
    0
    16
    Synove wat een verhaal! Wat fijn dat jullie weer thuis zijn en dat het met Vittoria goed is gekomen.
    Ik hoop dat je snel weer op de been bent!
     
  9. Amom22

    Amom22 Niet meer actief

    Wow Synove wat een bevallingsverhaal. En daarna nog een spannende tijd met de kleine. Fijn dat jullie nu thuis zijn en het goed gaat
    Nogmaals gefeliciteerd, geniet van elkaar ;) Mooi meisje!
     
  10. Leonie27

    Leonie27 VIP lid

    1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Tammy, laat nou eens weten wanneer je bevallen bent van je zoontje! :)
     
  11. tammy77

    tammy77 Fanatiek lid

    13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    hey meiden.

    ik ben vrijdag 8 mei bevallen vn bastiaan.
    hij weegt 3580gr en is 51 cm.

    ben pas 14 mei uit het ziekenhuis gekomen,omdat ik een baarmoederontsteking heb.
    gelukkig gaat het nu een stukje beter.
    bastiaan heeft ook nog 2 dagen aan een infuus gelegen voor een te lage suikerspiegel.

    ik kom snel bij april mama's meekletsen hoor.
    denk dat deze nu zeker wel op slot kan.
     
  12. jodie

    jodie Bekend lid

    20 mei 2008
    817
    0
    16
    Tammy gefeliciteerd met Bastiaan!!!

    Jij bent de hekkensluiter.....
     
  13. Leonie27

    Leonie27 VIP lid

    1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Joepie! Gefeliciteerd Tammy! Geniet ze en doe ook maar rustig aan!
     
  14. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Tammy gefeliciteerd !!
     
  15. Pientje

    Pientje Fanatiek lid

    17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Tammy gefeliciteerd met jullie zoontje! Alles goed gegaan? Wel balen van die ontsteking, is dat al helemaal weg? Geniet van je gezinnetje!
     
  16. Eefje28

    Eefje28 Fanatiek lid

    2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Tammy, Gefeliciteerd met BASTIAAN!!
    Hoe gaat het nu met jullie??
    Geniet ervan!!
     

Deel Deze Pagina