ja, ik had er eerlijk gezegd niet aan moeten denken! Dat was dan toch wel heel vervelend geweest hoor! Gelukkig ben ik dadelijk als het goed is alweer 14 weken wanneer zij bevalt, dus dan zit ik nog "veilig" ook!
Ben trouwens benieuwd welke celebrities samen met ons gaan zwangeren. Toen ik bij de oktobermama's kletste was bridget maasland ook in oktober uitgerekend..
alle neiuwe zwangeren Gefeliciteerd! Misselijkheid is hier echt minimaal te noemen in vergelijking met de eerste week en met mn eerste zwangerschap. Toen heb ik echt heel lang niet eens vlees ofzo kunnen eten. En dan te bedenken dat ik als kok werkte bahbah. Heb net voor een weeshuis gekookt.Clarissa heeft gemaakt : draadjesvleesgoulash broccoli koolraap tomaten met knobie en basilicum en gestoomde aardappeltjes mmmmm lekker Ow ja en die spercieboontjes heerlijk heb er nu al zin in Zo buik zit vol
even hier kort van mij. ben bang dat het weer misgaat. heb al een week of tig geen migraine meer gehad, vanaf gisteren ineens hevige hoofdpijn en vanmiddagt echte migraine. dokter gebeld, alleen maar paracetamol nemen, wat wat verlicht. de echte migraine-medicijnen zijn nu not-donel. Ook veel buikkrampen en pijn in mijn onderrug en vanaf vanmiddag ook heel veel slijmverlies? nog geen bloed, dus eigenlijk nog niets aan de hand, maar krijg wel déjà-vous aan de vorige keren. het zal toch niet waar zijn dat het nu weer mis gaat?
Havefun t gaat niet mis! deze beeb zit vastgeplakt! Met superlijm en tesatape. Doe rustig aan ga lekker liggen en laat je een beetje verwennen. Probeer te onspannen misschien heb je te weinig eggeten of spelen je darmen en spelletje met je. ( ik krijg gigakrampen als ik te lang niet heb geplast en te alng heb gewacht met eten, krijg dan bijna geen lucht meer 0 Ik heb ook met tijden krampen en rugpijn en veeeeel slijmverlies. Geen bloed is goed.. Ik denk aan je. ( heb effu een wierrookje voor je aangemaakt )
haha, nee dankje. heb gister aioli gegeten en proef het nóg! gefeli aan alle nieuwe zwangeren hier. gaaf hoor, het wordt een hele lange lijst zo. BN'ers zullen het wel pas na de 12 weken bekend maken, lijkt me? dus dat horen we vanzelf wel. mij kan het niet zoveel schelen; ben niet zo'n BN-fan. ik heb me trouwens behoorlijk gestoord aan de opmerking van Imd over dat zij het zo vreemd vond dat je het niet gelijk aan je ouders vertelt. ik weet jóuw geschiedenis niet, maar IK heb pas een miskraam gehad. had net mijn ouders héél blij gemaakt dat ze opa en oma werden, en kon krap een week later melden dat het mis was gegaan. was zelf héél verdrietig, en zij natuurlijk ook. dat wil ik dus écht NIET nog een keer meemaken, vandaar dat ik het nu nog niet verteld heb. tuurlijk vind ik dat moeilijk, want ik heb -in tegenstelling tot wat een beetje geinsinueerd werd- wél een goede band met ze (gelukkig wel). maar ik wil gewoon niet nog een keer die ellende van toen. ik vind het knap lomp (sorry) om daarover te oordelen. je zult het wel niet zo bedoeld hebben, maar ik vond het kwetsend overkomen. maar goed, de discussie was eigenlijk overgewaaid al, maar ik kon het niet laten mijn mening toch nog even te geven. verder vertelde iemand (sorry, weet even niet meer wie) dat de kwaaltjes wisselen van dag tot dag. dat heb ik ook! ben om de dag héél misselijk (kan slecht overgeven, maar nare gevoel blijft hele dag zeuren). degene die dat ooit 'ochtendmisselijkheid' heeft genoemd mag mij even uitleggen waarom het dan tóch de hele dag duurt. vandaag heb ik wel een OK dag. nu lekker weekeind. maandag naar de vk, ben benieuwd! weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan moet verwachten. ach, ik zie wel! jullie een fijn weekeind allemaal! ohja, en ik was diegene van de 'retail therapy' haha, dus degene die wilde weten of anderen al dingetjes gekocht hebben: ja, ik ook! kleding voor mezelf (pas eigen broeken niet meer, en sommige shirts staan nu te strak om mijn lijf) en wat knuffeltjes en een rompertje voor de baby. kon het niet laten!
Haha hier ook een slechte spuger. Boh heb zoveel gegeten dat je zou denken dat ik 6 maanden zwanger ben. MMMM zin in knoflook..... Gaan jullie gewoon door met sporten? Durf niet zo goed en weet niet welke oefeningen je wel en niet mag doen. Iemand tips? Havefun gaat t een beetje?...
Auw! Hier ineens enorme buikpijn! Boven in mn buik hoor, bij mn maag... Zal wel van de honger zijn, maar als ik nu ga eten komt het niet goed... ff liggen maar denk ik
Ik snap het dat je erg zorgen kan maken zeker als het vaker is misgegaan. Probeer je inderdaad rustig te houden, ik heb zelf ook regelmatig last van buikkrampen en overdag vaak last van mijn onderrug. Mijn zusje is nu 13 weken zwanger en heeft ook precies hetzelfde en bij haar zit alles zeker weten goed.
ja het verschil is ik zie mijn ouders elke dag (ik werk met ze) dus als ik een miskraam zou krijgen is het wel fijn dat ik ze niet eerst ook nog moet vertellen dat ik zwanger was.. mijn moeder zou ook verdrietig zijn maar puur voor mij niet voor zichzelf het gaat toch niet om haar denk ik dan? Ik vind het trouwens ook heel leuk om dingetjes te kopen maar wil graag deze keer gerichter kopen dus probeer mezelf in te houden (vind het vreselijk moeilijk maar gelukkig krijg ik genoeg kadootjes dat maakt het makkelijker) @HAvefun, kom op meid positief denken iedereen heeft buikpijn hoort er een beetje bij zolang je geen bloed hebt is het zoiezo goed toch? ik duim voor je!
Ik zwem en dat blijf ik ook doen. Zwemmen kan je doen tot je gaat bevallen, dus geen enkel probleem. Volgens de info van het ziekenhuis hier kan je tijdens je zwangerschap ook gewoon blijven fietsen en fitnessen.
Ik heb net mijn vriend opgebeld hij is toevallig net op weg naar huis van een werkbespreking, hij komt met wat lekkers van de Mac Donalds... oh wat slecht zeg! Normaal gesproken ben ik nooit zo van de junkfood, ik had er zo'n trek in! Oh daar is ie al! Wat hebben jullie vanavond gegeten? Of heel erg trek in?
Ok dan ga ik morgen weer aan de slag. Heb nog niet zo heel lang een abbo op fitness en deed elke week yoga en begon t erg te missen.
over sporten: ik heb zelf een paard. ik rijd nu even niet, omdat hij herstellende is van een blessure en wij over twee weken op vakantie gaan. het is niet eerlijk om nu te beginnen met trainen, en hem dan weer twee weken stil te zetten, dus ik wacht nog wel even. maar na de vakantie ga ik er gewoon weer op! gelukkig is hij heel braaf, en kennen we elkaar door-en-door. ik moet wel even een rijbroek vermaken, want pas die nu niet meer. mijn paardrij-vriendinnetje heeft tot 24 weken door kunnen rijden (rustig aan), en toen werd haar buik te dik en kwam ze er niet meer op en af. zo grappig om te zien, haha. ik zie wel hoe lang ik het volhoud. als het niet prettig meer voelt stop ik. verder wandel ik veel met de hond (gewoon wandelen, en nordic walken), en ga ik straks weer zwemmen, heerlijk! er is hier om de hoek een zwembad waar ze ook zwanger-zwemmen doen, en het is helemaal niet duur. sporty genoeg, naar mijn idee. hebben jullie al een idee van welke cursus je wilt doen (of wil je juist géén cursus, en waarom wel/niet)? ik denk zelf aan zwangergym, en dat dikke-buiken-zwemmen. en een borstvoedingscursus schijnt echt aan te raden te zijn. wat me op het volgende punt brengt: hebben jullie al nagedacht over bv of fv? ik wil bv wel proberen, maar als het niet wil ga ik niet moeilijk lopen doen maar over naar fv. desnoods de hypoallergene. ben gister trouwens even bij een grote babyzaak geweest en schrok wel van de prijzen!
Overzicht Aprilmama's 2009! 1 april Rian83 - 1e kindje - 25 jaar ynnel1 - 1e kindje - 22 jaar Magickwings - 2e kindje - 28 jaar Na1 - 1e kindje - 27 jaar 2 april 3 april Pientje - 3e kindje - 25 jaar msroxy - 1e kindje - 23 jaar victortje - 1e kindje - 23 jaar nicoline78 - 1e kindje - 29 jaar Elise - kindje - 26 jaar Joyce84 - 2e kindje - 24 jaar Sylvie - 2e kindje - 24 jaar 4 april Lien78 - 1e kindje - 29 jaar wieffie - 1e kindje - 30 jaar Amom22 - 2e kindje - 21 jaar Mirjanne - 2e kindje - 27 jaar Mupkuh - 1e kindje - 25 jaar ikkie - 2e kindje - ? jaar Sina - 2e kindje - 25 jaar 5 april Mimi1981 - 2e kindje - 27 jaar Lichtje - 1e kindje - 30 jaar Pretty Woman - 1e kindje - 25 jaar 6 april WannaBmum - 1e kindje - 33 jaar Leeuw89 -1e kindje -20 jaar Nathalieke - 1e kindje - 29 jaar kipkip - 1e kindje - 31 jaar 7 april Veroon - 2e kindje - 31 jaar Jacquelien - 2e kindje - 27 jaar Hop_Marjanneke - 1e kindje - 34 jaar Rijffel - 1e kindje - 28 jaar 8 april vrouw1981 -1 e kindje - 27 jaar Belleke06 -1 e kindje - 27 jaar Lynn1986 - 1e kindje - 22 jaar Kindje - 1e kindje - 30 jaar Rach84 -1 e kindje - 23 jaar 9 april Jodie1 -1 e kindje - 27 jaar Daantje 25 -1 e kindje - 26 jaar Zwangervanbrusj - 2e kindje - ? jaar MamaDeluxe - 6e kindje - 26 jaar 10 april Racheldehaas - 2e kindje - 27 jaar Priscilla R - 1e kindje - 21 jaar Vruchtje - 1e kindje - 25 jaar 11 april inge1983 -2e kindje - 25 jaar Kayla - ? kindje - 26 jaar 12 april Lidia -2e kindje - 29 jaar Sophia -1e kindje - 33 jaar 13 april Spekkie -2e kindje - 27 jaar female81 - 1e kindje - 27 jaar Jannie83 - 2e kindje - 25 jaar 14 april Clarissa81 - 2e kindje - 26 jaar Marietje83 - 1e kindje - 24 jaar 15 april havefun -1e kindje - 32 jaar lollifant84 - ? kindje - ? jaar 16 april IMD -2e kindje - 27 jaar Leonie27 - 1e kindje - 27 jaar Beginneling - ? kindje - ? jaar Jantsjuh - 1e kindje - 25 jaar helenaxxx - ? kindje - 30 jaar 17 april Loeka12 - 1e kindje - 32 jaar hhoneybee - 1e kindje - 27 jaar zeppie - ? kindje - 26 jaar 18 april Eleni - 1e kindje - 22 jaar 19 april 20 april daniellesvl - 1e kindje - 26 jaar 21 april jantje09 - ? kindje - 26 jaar 22 april voorjaar - 1 kindje - 27 jaar 23 april 24 april 25 april 26 april 27 april 28 april 29 april 30 april Totaal 63 zwangeren! Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn.. We denken aan jullie! Mammie Patricia en xgabyx en Ellenk en Kita29 en Wannabemommie en Marb en mollyvg Afspraken: 15-09-2008 Marietje83 HA 18-08-2008 wieffie gyn, Mirjanne intake vk, Lien78 intake vk 19-08-2008 Sophia 1e echo Lidia intake vk 20-08-2008 Leeuw89 vk, Pientje intake vk, mimi1981 1e echo 21-08-2008 Mirjanne termijn echo, rach84 1e echo, Imd 1e echo, Mupkuh 2e echo 25-08-2008 Lien78 termijn echo, Magickwings intake vk, Pretty Woman intake vk, Jacquelien 1e echo 26-08-2008 wannaBmum vk Imd vk, 1e echo, Veroon vk, Nathalieke eertse echo gynae 27-08-2008 Racheldehaas intake vk, ikkie intake vk 28-08-2008 mollyvg, 11.50 uur 3e echo, wieffie 2e echo, havefun 2e echo 01-09-2008 pientje eerste echo, kipikip 1e echo, Veroon 1e echo, Jodie 1e echo 02-09-2008 Clarissa81 vk daniellesvl 1e echo 03-09-2008 vrouw1981 vk, 05-09-2008 hhoneybee intake vk 09-09-2008 inge1983 vk en 1e echo, Jantsjuh 1e afspraak vk en 1e echo 11-09-2008 Leonie27 intake vk 12-09-2008 Lichtje intake vk 15-09-2008 female81 1e echo 16-09-2008 vrouw1981 1e echo, 17-09-2008 Spekkie intake vk 19-09-2008 Sylvie 12 weken echo + NP
He meiden, Ik ben hier vandaag al de hele dag zo ziek als een hond geweest! En ja hoor dus ook voor het eerst overgegeven :x Bah wat een rot dag. Ik zou vannavond naar de verjaardag van mijn zwager maar heb net afgebeld want kan het gewoon niet opbrengen Morgen heb ik een house/warming en overmorgen nog een verjaardag... maar zien of ik me dan beter voel ale: Danielle1982, gefeliciteerd meid. Om je op de lijst te kunnen toevoegen heb ik je uitgerekende datum nodig, hoeveelste kindje je verwacht en hoe oud je bent. Nou, dadelijk maar weer wat brood proberen te eten denk ik... werkt toch eigenlijk het beste... ale:
Even over het sporten ik zwem atijd al 1x in de week, dat blijf ik ook gewoon doen en ik wil daarnaast ook gaan zwangerschapszwemmen met mijn zusje samen. Verder heb ik me nog niet verdiept in het eventueel deelnemen aan een zwangerschapscurus, wacht nog even af tot ik weet of alles goed is. Ik zou eigenlijk ook nog echt niet weten of ik borstvoeding wil gaan geven.. ik heb er niet zo'n YES gevoel bij van jaaah dat ga ik doen! Hebben meer meiden dat? Mijn zusje is er wel nu al heilig van overtuigd dat ze het gaat proberen. Ze dringt er bij mij ook erg op aan. @wieffie vervelend voor je zeg dat je zo beroerd bent.. ik heb het heel erg met vlagen vooral in de ochtend als ik net op mijn werk zit en zo'n beetje over de hele dag misselijk maar hoef niet over te geven. Heb wel een paar keer boven de pot gehangen maar het kwam niet.. Verstandig dat je lekker je rust neemt hoor! Vanavond heb ik ook echt een hangavondje, morgen een feestje bij onze overburen. Fijne avond allemaal!
Hallo dames, ik ben weer terug Ik ga niet alle 60 pagina's doorlezen sorrie. Mij iets te veel. Ik zie dat we heel veel nieuwe mama's erbij hebben. Gefeliciteerd en welkom. Jammer genoeg zie ik ook dat een aantal dames weg zijn. Ik wil hun heel veel sterkte wensen. Na een week regen en af en toe droog is het toch een leuke week geweest. De halve week heb ik alleen maar op de bank geslapen. Was de godganse week misselijk. S'middags uur of 4/5 was het beter en voelde ik me goed. De halve week pijn in mijn buik gehad met vlagen. Ik heb gisteren de gyn gebeld. Mijn klachten leken niet van de zwangerschap volgens haar. Ik moest de dokter bellen. Ik vanmiddag dus geweest en jullie raden het al. Ik had natuurlijk nergens last meer van. Maandag urine brengen en even kijken of het geen blaasontsteking is. Vanmorgen uur of 11 was ik al langs geweest met urine maar vanmiddag hoorde ik van mijn arts dat die van mij zoek was. uhm perongelijk weggegooid. Hmmz ik kon natuurlijk niet meet plassen uur of 4. Hahaha mocht tot 17.00 uur langs komen met mijn potje. Uhm en natuurlijk kkon ik niet plassen. Is het 10 of vijf. Kon ik eindelijk plassen. Wieffie heel erg bedankt dat je de lijst over genomen heb. Als je het heel leuk vind mag je het ook wel van mij overnemen