April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    pffff nu weer licht bloedverlies alleen nu ook in mijn ondergoed en net bruin slijmverlies een hele sliert. Wel buikpijn links en rechts onderbuik en pijn in me rug en heupen wordt er gek van van die onzekerheid.

Ben toch bang dat het weer het einde is van een nieuw geluk.. Ga maandag maar bellen als het niet doorzet voor een eerdere echo dan weet ik tenminste hoe het zit en of het dit keer wel vanzelf los komt wil niet weer een curretage. :(

^%#@&*#!%#&^# Heb de scheldwoordjes maar gebliept ;)

2. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    @Priscilla, heel veel sterkte! :( Hopelijk komt het toch nog goed deze keer...

Ik wordt helemaal verdrietig en onzeker van die mk-verhalen :cry: (sorry, das wel een beetje ego, maar het is wel zo)

3. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    pricsilla hoop dat alles okeej is....en dat je snel duidelijkheid hebt

4. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    helemaal niet ego hoor als je zo denkt maar heel logisch ik heb het ook nog steeds weet niet wat ik er van moet denken. pfff

5. Jannie83

Jannie83 Lid

2 okt 2007
    56
    0
    0
    Assen
    Is er nog iemand?
    Ben vanavond/vannacht tot 2uur aan het werk en verveel me....

6. havefun

havefun Bekend lid

19 dec 2007
    576
    1
    0
    dromenland
    haha, aan het werk tot 2 uur?!@! Pfff, hoe hou je het vol?
    Gisterenavond wilden we een fimpje gaan kijken, lekker een relaxed rustig avondje. Het was een rustig avondje dat wel, zat hier op de bank en mijn doppen vielen om 8.15 uur gewoon dicht, wat ik ook deed, kreeg ze niet meer open, heb mijn hele laatste zaterdagavond van de vakantie liggen te slapen. Ben benieuwd hoe het volgende week zal gaan. Dan weer werken, terwijl ik nou, zo in de vakantie nog niet eens een hele dag wakker kan blijven, pfff, zie er heel erg tegenop.

@marietje, kan me voorstellen dat je onzeker wordt van alle mk-verhalen, maar wat denk je hoe wij ons dan moeten voelen? voor degene die al één of meer mk`s hebben meegemaakt is het superonzeker en onbezorgd genieten zit er niet bij.

@rach, nog even terugkomen op ISCI-vriendin. Ik snap haar gevoelens heel erg goed, maar zeker zij zou moeten weten hoe blij wij zijn dat het in ieder geval toch maar weer gelukt is. Ook baal ik ervan dat wij al twee jaar rekening moeten houden met haar gevoelens, terwijl wij toch ook al twee jaar ziekenhuis in en uit lopen voor behandeling, al diverse mk`s hebben gehad en dat daar geen rekening mee wordt gehouden. Het is dat haar man mijn feliciteerde, anders had ze dat zeker niet gedaan. Zij is echt van mening dat zij het het meeste verdiend van iedereen, want zij rookt niet, sport veel en doet er alles voor. En dat zegt ze ook gewoon, en dat komt wel heel hard over, net of wij het niet "verdienen" om een kind te krijgen. Ze heeft zelfs gezegd dat ze alle zwangere vrouwen haat!
    Allemaal begrijpelijk, maar de hele wereld draait niet om haar en niet de hele wereld kan ten alle tijden rekening houden met haar.
    Ik laat het nu maar even zakken bij haar, maar als ze zo lullig blijft doen, dan ga ik er zeker wel iets van zeggen, want ik heb ook gevoelens, en in deze tijd heb ik ook de steun van mijn vriendinnen nodig, net zoals ik er ben voor hen als dat bij hen nodig is.

7. Lisette1983

Lisette1983 Actief lid

8 aug 2008
    106
    0
    0
    huismoeder
    Pricilla, wat een onzekerheid. Ik hoop ook voor je dat het niks is.

En ik sluit me er ook bij aan dat ik heel verdrietig wordt van al die vrouwen die maar "afvallen". Ik heb zelf het gevoel dat ik nog helemaal niet blij kan zijn, als die drie maanden niet voorbij zijn.
    Ik lees elke dag het forum, maar zie bijna alleen maar de verdrietige berichtjes...

Ik kan me niet voorstellen hoe het voelt om een dreigende mk te hebben, maar het lijkt me echt verschrikkelijk...

8. goedemorgen!
    ik zou vannochtend naar de dienst gaan maar aangezien mijn ontbijt alweer doorgespoeld is blijf ik maar thuis.
    Ik word ook best onzeker van die miskraamverhalen, en wat dat betreft ben ik blij als ik op de 12 weken zit.

Havefun, ik vind ook dat jou vriendin nogal overdreven reageerd, en vooral omdat het jou ook niet zonder moeite vergaat allemaal. Ik was zelf al blij als mensen er rekening mee hielden dat wij in de MMM zaten, en daarom voorzichtig het niews brachten. Maar om nou botweg te zeggen: ik verdien het het meeste, meer dan jou.. tja dat gaat me iets te ver.
    Eigenlijk ook wel zielig voor haar, dat ze niet eens meer de mensen achter de zwangerschap ziet en ze gewoon maar haat.

pricilla, hoe gaat het vannochtend met je?

9. havefun

havefun Bekend lid

19 dec 2007
    576
    1
    0
    dromenland
    Ik heb de 12-weken datum al omcirkeld op de kalender, pff, dat duurt nog zo lang voor mijn gevoel, maar kan niet wachten tot het zover is.

10. Lisette1983

Lisette1983 Actief lid

8 aug 2008
    106
    0
    0
    huismoeder
    Mijn zus reageerde ook niet echt aardig op het nieuws dat ons zoontje een broertje of zusje krijgt. Haar gezicht vertrok en toen keek ze mij aan en zei "niet he?!".

Ik knikte en zei stralend "jawel!". Toen rende ze meteen weg en boven hoorde ik haar keihard huilen. Dat was het wel zo ongeveer. Toen was voor mij de lol er ook wel vanaf.

Zij zou ook graag zwanger willen zijn, maar haar vriend wil nu nog niet. Ze is niet onvruchtbaar of vreselijk oud (28 pas) en ik kon het echt even niet waarderen. (ook vooral omdat dit de tweede keer is dat ze zo reageert, bij het nieuws van onze eerste was ze ook niet bepaald blij)

Kan ze dan niet éventjes blij zijn voor ons? Daarna wil ik best bij haar zitten en troosten, maar ik kan er toch niks aan doen dat zij nog niet zwanger is?

Bij mijn vader kon er ook geen "gefeliciteerd" af. Ben ik nu zo abnormaal of reageren niet alle familieleden zo blij als ik me voel?

Of ben ik nu heel egoïstisch en zie ik spoken?

11. havefun

havefun Bekend lid

19 dec 2007
    576
    1
    0
    dromenland
    @sina, wel een hele rare reactie van je familieleden!?
    Jammer dat zelfs je familie zo reageert!
    Gelukkig heeft mijn famillie wel heel positief gereageerd, iedereen is wel heel voorzichtig, en hebben nu ook zoiets van: hoop dat het ook blijft hangen, maar ze zijn wel allemaal oprecht blij. Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben als zelfs mijn familie zo lauw had gereageerd. Ons pap stond hier gisteren aan de deur met een supergrote bos bloemen, hij is niet van zoveel woorden, maar laat zo wel zien dat ie er heel erg blij mee is.

12. Jannie83

Jannie83 Lid

2 okt 2007
    56
    0
    0
    Assen
    @havefun: ik heb gistermiddag nog wel even gestrekt op bed gelegen voor ik aan het werk moest hoor, ander red ik het ook niet :p Gelukkig hoef ik vandaag maar tot 23.00.
    En ik kan me voorstellen dat jij inmiddels ook wel een wilt dat er rekening gehouden wordt met jouw inmiddels-blije gevoelens. Het is je echt wel gegund maar jammer dat andere mensen heel ego er zo een domper op zetten. (Ik lees jullie verhalen maar ben volgens mij nog niet helemaal thuis in afkortingen :(: wat is een ISCI-vriendin?)

@rach: je ontbijt alweer doorgespoeld? Ik hoop dat het een beetje beter gaat verder vandaag.

@alle onzekere meiden: ik hoop echt dat het allemaal goed komt en dat jullie allemaal gezonde beeb'jes krijgen!

@de nieuwe aprilmama's die ik nog niet begroet heb :oops: WELKOM en natuurlijk gefeliciteerd!

@alle "afgevallen" meiden: heel veel sterkte en een hele dikke knuf!

Verder ben ik nog steeds niet misselijk. Na 2 zwangerschappen (1 heeft helaas niet zo mogen zijn) wél elke dag flink gespuugd te hebben maakt me dat best onzeker. Maar bij de vorige zwangerschappen at ik nooit 's ochtends en nu hoop ik dat mijn cracker en thee ervoor zorgen dat er niks de verkeerde richting op gaat. Maandag bel ik de VK voor een afspraak, heb sinds vrijdagmiddag eindelijk mijn rooster voor september dus hoop snel mijn datum door te kunnen geven!

13. Jannie83

Jannie83 Lid

2 okt 2007
    56
    0
    0
    Assen

Tjees, Sina! Je bent absoluut niet egoïstisch... Als ze wel onvruchtbaar zou zijn bijnvoorbeeld en ze zou reageren zou het ook niet leuk zijn, maar meer begrijpelijk. Maar dit slaat helemaal nergens op, vind het vreselijk bot naar jou toe! Vanje vader trouwens ook...

14. havefun

havefun Bekend lid

19 dec 2007
    576
    1
    0
    dromenland
    ICSI.

ICSI is de afkorting van intracytoplasmatische sperma-injectie. Men brengt hierbij in het laboratorium één zaadcel via een zeer dunne naald in één eicel om deze te bevruchten. Het is dus een behandeling om een zwangerschap te laten ontstaan.

Wat zijn redenen voor ICSI?

De belangrijkste reden voor een ICSI-behandeling is een zeer laag aantal beweeglijke zaadcellen. Ook als na twee behandelingen met IVF (in vitro fertilisatie) geen bevruchting is opgetreden of als zich antistoffen in het sperma bevinden, kan de mogelijkheid van ICSI ter sprake komen.

Hoe gebeurt ICSI?

Bij een ICSI-behandeling dient men net als bij IVF hormonen aan de vrouw toe. Deze hormonen laten in de eierstokken een groot aantal follikels (met vocht gevulde blaasjes) groeien. In iedere follikel bevindt zich een eicel. Na ongeveer twee weken hormoonbehandeling prikt de arts deze follikels onder echo-controle aan. De zo verkregen eicellen bevrucht men daarna in het laboratorium. Als er uit de bevruchte eicellen embryos ontstaan, plaatst de arts die een paar dagen later in de baarmoeder. Het verschil tussen IVF en ICSI is de manier waarop de bevruchting in het laboratorium gebeurt. Bij IVF brengt men één eicel samen met ongeveer 100.000 zaadcellen en wacht men op spontane bevruchting door een van de zaadcellen. Bij ICSI brengt een laboratoriummedewerker één enkele zaadcel in één eicel.

15. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    @havefun: wat erg dat je vriendin zo bot reageert en jou eigenlijk geen zwangerschap gunt :confused: als ik het goed begrijp... Lijkt mij moeilijk om daar goed mee om te gaan (ik zou uit mn vel springen denk ik :roll). O,ja, ik kan het me niet voorstellen hoe het is om een mk te krijgen, lijkt me echt vreselijk. Ik hoop eerlijk gezegd dat ik het niet mee hoef te maken, al beweerde mijn ma vroeger dat elke vrouw wel eens een mk krijgt, al merk je dat niet altijd (als je nog niet hebt getest en 'laat' ongesteld wordt)... :( Ik zal iig blij zijn als we op 12 weken zitten ;)

@sina: Wat erg dat je eigen familie zo reageert zeg! Heel veel sterkte daarmee hoor!

Gisteren was ik nog bij mn ouders en dacht ik ineens, wat als ze nu helemaal niet blij voor me zijn?! Vooral mijn pa vindt dat ik maar cariere moet maken en maakt zich druk over hoe wij rond komen enzo... Maar ik kies voor kids en geen cariere, ik denk nl dat je niet alle twee voor je cariere kan gaan als je kids hebt... Maar toch denk ik dat ze wel blij zullen zijn, zij worden dan voor het eerst opa en oma! :D

Vannacht en vanochtend was ik ineens heel misselijk en had ik last van rommelende darmen! :confused: Vanochtend yoghurt en thee naar binnen gewerkt en het is blijven zitten. Het gaat nu ook wel wat beter. Wel vreemd eigenlijk: je bent misselijk en kan niet aan eten denken of... maar als je dan eet, gaat het juist beter! :)

o, ja, nog wat schattigs: mijn man vroeg vanochtend wat de dokter er van zegt dat je misselijk bent tijdens de zwangerschap en of dat er nou bij hoort :) De schat! Ow, hij heeft ons kindje al een naam 'voor tijdens de zwangerschap' gegeven: Ikke hihi

tot zo ver mijn ego berichtje :rolleyes:

16. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Vervelend die negatieve reacties, het is al zo'n onzekere periode, een beetje positiviteit zou geen kwaad kunnen, toch?

Hier nog steeds wat bruinverlies, in combinatie met een zeurend gevoel in mijn onderbuik maakt me zo onzeker! :cry:

17. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

zoo sinds gister avond echt aan het overgeven! het was eerst alleeen maar het gevoel maar nu.... :( dat mag voor mij snel ophouden dat vind ik zooo erg!

pfff ben zo zenuwachtig voor morgen! ben zo bang dat het niet goed is!

18. haai dames,
    iedereen al last van misselijkheid en zeurende menstruatie gevoelens?
    Gelukkig is dat alleen maar een teken dat je zwanger bent he ;)

Sina, dat is ook erg zeg, van jou zus! :(

19. Rijffel

Rijffel Niet meer actief

Wat een rot verhalen allemaal zeg,
    Wat moet het ... voelen als je familie niet blij reageert.

Voor degene bij wie het allemaal niet zo loopt als zou moeten, heel veel sterkte!

Ik heb 2 nachten geleden op het toilet bijna een wegraking gehad, echt doodeng. Zwaar aan de diaree en daarbij zooooo misselijk waardoor ik al 2 dagen bijna niks gegeten had.... 1+1 = 2 :(
    Ik denk dat ik ook een buikgriep heb, maar weet het niet zeker. Elke keer als ik iets anders eet dan droge crackers heb ik diaree, herkenbaar?

Voor mij mag het ook heel snel 12 weken zijn... aankomende vrijdag echo bij ongeveer 7 weken, hoop zo dat er een hartje te zien is.

Groetjes

20. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik ben helaas niet veel geweest dit weekend omdat ik nu ook echt vreselijk misselijk ben :( Nou ja ergens moeten we er natuurlijk blij mee zijn maar dat gevoel kan echt niet overheersen :(

Zwangervanbrusj, wat erg meid dat het mis is gegaan :cry: Ik wens jullie heel veel sterkte met de verwerking van dit verlies en hopelijk mag je snel weer zwanger worden!

Wat erg dat er vriendinnen, ouders en zussen zijn die zo belachelijk reageren. Sorry dat ik het zeg maar wat een egoïsten zeg :confused: Hoe kun je nu mensen die samen hebben besloten om te proberen een kindje te krijgen en wanneer dat dan lukt ze dat geluk te ontzeggen. Ik snap het niet, wij hebben ook best lang op dit wondertje moeten wachten en natuurlijk was ik wel eens jaloers op andere zwangere vrouwen maar ik zou ze dat geluk nooit misgunt hebben.

Mimi, fijn dat je ondanks je klachten toch een leuke week hebt gehad!
    Geen probleem om de lijst ff over te nemen maar geef hem toch ook graag weer uit handen ;)

Deel Deze Pagina