April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Goedemorgen dames!

@Zwangervanbrusje; Heel veel sterkte meid!

@Priscilla.. ik hoop dat het goed gaat, hoe is het nu met je?

@Havefun.. wat een reactie van je vriendin. Tuurlijk is het voor haar sneu dat het zwanger worden niet lukt, maar dat is niet jouw schuld, en ook niet de schuld van al die andere zwangeren die ze 'haat'. Het zullen wel een heleboel emoties en alles bij elkaar zijn, maar ze moet wel reëel blijven. En zeker ook bij jou, bij wie het zwanger blijven niet vanzelfsprekend is. Ik vind het heel raar en ook tamelijk egoïstisch als zij het verdiend om zwanger te zijn en anderen niet ? ?

Nu kan ik me niet indenken hoe het voelt als zwanger worden niet lukt, ik ben altijd in 1 ronde zwanger (of géén ronde, dan komt het door de anticonceptie heen), maar je kunt je dierbaren om je heen lijkt me wel gunnen om ook te krijgen wat ook jij zo graag wilt. Dat lees ik hier ook wel bij degenen die zelf ook moeilijk zwanger worden.

Dan de onzekerheid. Die is hier vreselijk. Ik heb natuurlijk ook een miskraam gehad, en sindsdien is zwanger zijn niet zo vanzelfsprekend meer, het onbezorgde is er echt vanaf. En dat is pas na één miskraam, ik zou niet weten hoe ik was als ik al 6 miskramen had gehad.

Overigens is het met het bloed- en bruinverlies hier de laatse dagen goed. Nou ja, ik heb dus niets meer gezien. Zonet hing ik boven de pot, dus het lijkt de goede kant op te gaan. Maar eerst donderdag maar afwachten, de echo. Ik vind het doodeng, en ik moet dit keer dus in mijn eentje, manlief kan niet mee. Als het goed is, is er niets aan de hand, als het mis is, ben ik wel heel erg alleen..

Voor de rest..weet ik even niet meer wat er getikt is. :)

2. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Havefun, jammer dat vriendin niet gereageert heeft zoals je gewenst had. Kan me voorstellen dat je daar wel wat van baalt. Inderdaad is het bij jou ook niet zomaar gelukt.
    Misschien dat ze dat later toch nog in gaat zien en haar eigen (begrijpelijke) verdriet een beetje aan de kant kan schuiven en blij kan zijn voor jou. Dat heb je verdiend, na ook die moeilijke jaren voor jou.

Sterkte zwangervanbrusje!

Leeuw, leuk dat afspraak verzet is. Eerder is nooit een probleem!

Nieuwe zwangeren, gefeliciteerd! Geniet ervan!

Prisicilla, vervelend die onzekerheid! Hoop dat er snel positieve duidelijkheid komt voor je!

Sina, wat een vervelende reactie van je zus! Ze kan idd gewoon blij zijn voor je. Zeker omdat zij later nog alle mogelijkheden heeft.
    Ook je vader trouwens, erg jammer.
    Zij zouden juist de mensen moeten zijn die er voor je zijn en blijdschap met je delen!
    Heb je ook hele leuke reacties gehad van anderen, die je wel positieve energie gaven/geven?

Rach, hoop dat jij je snel wat beter voelt. En dingen binnen houdt. Dit kan toch ook niet fijn zijn! Al zijn de symptomen ergens weer wel fijn, werkt toch beetje gerustellend..

Wij hebben het gister aan mijn ouders en broers verteld. Die reageerde echt super! Mijn vader wat nuchterder, maar ja zo is hij gewoon. Andere reactie was gek geweest. Mijn moeder kon niet ophouden met knuffelen en straalde helemaal. Erg fijn!

3. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    :baby: Overzicht Aprilmama's 2009!:baby:

1 april
    Rian83 - 1e kindje - 25 jaar
    ynnel1 - 1e kindje - 22 jaar
    Magickwings - 2e kindje - 28 jaar
    Na1 - 1e kindje - 27 jaar

2 april

3 april
    Pientje - 3e kindje - 25 jaar
    msroxy - 1e kindje - 23 jaar
    victortje - 1e kindje - 23 jaar
    nicoline78 - 1e kindje - 29 jaar
    Elise - kindje - 26 jaar
    Joyce84 - 2e kindje - 24 jaar
    Sylvie - 2e kindje - 24 jaar

4 april
    Lien78 - 1e kindje - 29 jaar
    wieffie - 1e kindje - 30 jaar
    Amom22 - 2e kindje - 21 jaar
    Mirjanne - 2e kindje - 27 jaar
    Mupkuh - 1e kindje - 25 jaar
    ikkie - 2e kindje - ? jaar
    Sina - 2e kindje - 25 jaar

5 april
    Mimi1981 - 2e kindje - 27 jaar
    Lichtje - 1e kindje - 30 jaar
    Pretty Woman - 1e kindje - 25 jaar

6 april
    WannaBmum - 1e kindje - 33 jaar
    Leeuw89 -1e kindje -20 jaar
    Nathalieke - 1e kindje - 29 jaar
    kipkip - 1e kindje - 31 jaar

7 april
    Veroon - 2e kindje - 31 jaar
    Jacquelien - 2e kindje - 27 jaar
    Hop_Marjanneke - 1e kindje - 34 jaar
    Rijffel - 1e kindje - 28 jaar

8 april
    vrouw1981 -1 e kindje - 27 jaar
    Belleke06 -1 e kindje - 27 jaar
    Lynn1986 - 1e kindje - 22 jaar
    Kindje - 1e kindje - 30 jaar
    Rach84 -1 e kindje - 24 jaar

9 april
    Jodie1 -1 e kindje - 27 jaar
    Daantje 25 -1 e kindje - 26 jaar
    MamaDeluxe - 6e kindje - 26 jaar
    vruchtje24- 1e kindje - 25 jaar
    mo1977- 1e kindje - 31 jaar

10 april
    Racheldehaas - 2e kindje - 27 jaar
    Priscilla R - 1e kindje - 21 jaar
    Vruchtje - 1e kindje - 25 jaar
    Sam0110- 1e kindje - 22 jaar

11 april
    inge1983 -2e kindje - 25 jaar
    Kayla - ? kindje - 26 jaar

12 april
    Lidia -2e kindje - 29 jaar
    Sophia -1e kindje - 33 jaar

13 april
    Spekkie -2e kindje - 27 jaar
    female81 - 1e kindje - 27 jaar
    Jannie83 - 2e kindje - 25 jaar
    Danielle1982 - 1e kindje - 26 jaar

14 april
    Clarissa81 - 2e kindje - 26 jaar
    Marietje83 - 1e kindje - 24 jaar

15 april
    havefun -1e kindje - 32 jaar
    lollifant84 - ? kindje - ? jaar

16 april
    IMD -2e kindje - 27 jaar
    Leonie27 - 1e kindje - 27 jaar
    Beginneling - ? kindje - ? jaar
    Jantsjuh - 1e kindje - 25 jaar
    helenaxxx - ? kindje - 30 jaar

17 april
    Loeka12 - 1e kindje - 32 jaar
    hhoneybee - 1e kindje - 27 jaar
    zeppie - ? kindje - 26 jaar

18 april
    Eleni - 1e kindje - 22 jaar

19 april

20 april
    daniellesvl - 1e kindje - 26 jaar

21 april
    jantje09 - ? kindje - 26 jaar

22 april
    voorjaar - 1 kindje - 27 jaar

23 april
    24 april

25 april
    sniffy - 1 kindje - 26 jaar

26 april
    27 april
    28 april
    29 april
    30 april

Totaal 63 zwangeren!

Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn.. We denken aan jullie!
    Mammie Patricia en xgabyx en Ellenk en Kita29 en Wannabemommie en Marb en mollyvg en zwangervanbrusj

Afspraken:

18-08-2008 wieffie gyn, Mirjanne intake vk, Lien78 intake vk
    19-08-2008 Sophia 1e echo Lidia intake vk, Sam0110 2e controle echo
    20-08-2008 Leeuw89 vk, Pientje intake vk, mimi1981 1e echo
    21-08-2008 Mirjanne termijn echo, rach84 1e echo, Imd 1e echo, Mupkuh 2e echo
    25-08-2008 Lien78 termijn echo, Magickwings intake vk, Pretty Woman intake vk, Jacquelien 1e echo
    26-08-2008 wannaBmum vk Imd vk, 1e echo, Veroon vk, Nathalieke eertse echo gynae
    27-08-2008 Racheldehaas intake vk, ikkie intake vk
    28-08-2008 mollyvg, 11.50 uur 3e echo, wieffie 2e echo, havefun 2e echo
    01-09-2008 pientje eerste echo, kipikip 1e echo, Veroon 1e echo, Jodie 1e echo
    02-09-2008 Clarissa81 vk daniellesvl 1e echo
    03-09-2008 vrouw1981 vk,
    05-09-2008 hhoneybee intake vk
    09-09-2008 inge1983 vk en 1e echo, Jantsjuh 1e afspraak vk en 1e echo
    11-09-2008 Leonie27 intake vk
    10-09-2008 mo1977 1e echo
    12-09-2008 Lichtje intake vk
    15-09-2008 female81 1e echo
    16-09-2008 vrouw1981 1e echo,
    17-09-2008 Spekkie intake vk
    19-09-2008 Sylvie 12 weken echo + NP

Hij is weer bijgewerkt. Wat ik vergeten ben hoor ik graag :)

4. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @zwangervanbrusj , heel veel sterkte meis.

@Precilla, Ik hoop dat het bij dat beetje bruinverlies blijft.

@Wieffie, Dankjewel ik begrijp je ;) Ik ga gewoon weer verder met de lijst.

@Sina, Wat een rare reactiew van je zus. Jij kan er ook niets aan doen dat zij nog niet aan kinderen kan beginnen. Ik denk dat ze dan maar heel goed met haar vriend moet gaan praten en anders moet ze zich erbij neer leggen.

@Ik weet niet meer bij wie de vriendin raar reageerde. Sorrie probeer alles te onthouden maar het is een hoop namen :oops: .
    Ik heb ook een vriendin die raar reageerde de afgelopen keren. Ze is ook bezig voor een tweede kindje. Het gaat allemaal niet zo snel. Haar man heeft traag zaad en ze wil niet via het ziekenhuis doen. Toen ze hoorde dat ik zwanger was kon ze niet blij zijn. Toen ze hoorde dat het fout ging had ik bij haar echt het gevoel dat ze het nog fijn vond ook. Van deze zwangerschap weet ze het niet. Zij zal 1 van de weinige zijn die het hoort met drie maanden.

5. daniellesvl

daniellesvl Actief lid

14 jun 2008
    108
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ben de afgelopen dagen erg druk geweest en daarom heb ik niets (kunnen typen) getypt.... sinds donderdag elke nacht wakker geworden van enorme kramp(en). Houdt eigenlijk maar een paar minuten aan, maar goed, je wordt er wel heeeeeel onzeker van?! Bij mijn vorige zwangerschap had ik na het plassen 's nacht elke keer van die echte ongi krampen. Dat heb ik nu niet en de krampen lijken ook wel wat anders maar ik ben toch best wel bang. Vanochtend heeft mijn mannetje de gyn effe gebeld en zij zei dat het er allemaal bij kon horen. Oprekken baarmoeder, innestelen beebje... toch een beetje gerustgesteld. Maar heb verder ook geen echte symptomen, ben niet misselijk ofzo, niet echt pijnlijke boobs (zijn wel iets groter, haha), moet wel redelijk vaak plassen , soms hoofdpijn (maar was in het begin van deze week erger dan nu) en (beetje vies verhaal) maar heb bijna geen afscheiding meer. Ik lees overal dat je dat juist heel veel moet hebben, nou niet hier hoor. Van de week was het wel iets meer, maar nu niets :(: . Moet ik me zorgen maken? Ohhhh, ik wou dat deze weken al voorbij waren... misschien let ik ook wel teveel op alles en moet ik net als Havefun maar gewoon genieten! In ieder geval een goeie tip!

@zwangervanbrusj, ik leef heel erg met je mee. Weet wat het is om een mk te krijgen! Heel veel sterkte!

@alle dames die aan MvM meedoen... SUPER :) :) :) Ben zelf ook deze ronde met pregnyl zwanger geworden, het is een geweldig medicijn. Zelf wacht ik nog effe met MvM. Vorige keer was mijn test bij hen zo ontzettend licht, hierdoor raakte ik enorm in de stress, uiteindelijk dus MK gekregen. Nu wil ik dat niet, dus ik wacht nog effe tot de 1e echo.

@alle nieuwe zwangeren, van harte gefeliciteerd! JIPPIE!

groetjes, Daan :D

6. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @daniellesvl, Ik begrijp wat je bedoelt meis. Ik heb ook last van krampen in mijn buik. soms zelfs zo erg dat ik op de toilet aan het wachten ben op het vloeien maar dat er niks komt. Verder heb ik dat mijn (.)(.) minder pijn doen dan eerst maardat kan normaal zijn. Ik ben dan wel godvergetelijk misselijk. Ik begrijp er niks van en heel erg moe. Alleen ik had in het begin last van obstipatie en nu niet ech meer. Dat ik zelfs gaat twijfelen dat ik buikgriep heb en dat mijn gewone stoelgang mijn zogenaamde (sorrie :oops: ) diarre is. hmmmz.

Weet je wat het met ons vrouwen is. Als je 1maal en mk gehad heb. Ben je meer bang het weer te krijgen. Ik denk dat je gewoon moet proberen niet te veel angst te hebben. Het slijmverlies heb ik ookniet meer dan normaal dus ik weet niet of ik meer moet hebben of minder.

7. daniellesvl

daniellesvl Actief lid

14 jun 2008
    108
    0
    0
    Hoi Mimi,

Heel erg bedankt voor je antwoord. Stelt me toch een beetje gerust... enne snap dus dat jij ook twijfelt, volgens mij is diarree toch echt een teken van buikgriep, dat kan toch niet je normale stoelgang zijn? Nou ja, als je zwanger bent kan alles veranderen, dus waarom dat ook niet dan. :(: Obstipatie heb ik niet, ik kan gewoon altijd al slecht naar de wc (hahahaaha)!

Je hebt gelijk dat wij, vrouwen die een mk hebben gehad, zich meer zorgen maken. Het is ook niet niks en bovendien heb ik hier ook nog eens 3,5 jaar op moeten wachten. Verder had ik begin deze week wel echt het gevoel dat het dit keer goed zou gaan, ik probeer daar maar aan vast te houden. Het is in ieder geval goed om te weten dat ik niet de enige ben die zich af en toe zo'n zorgen maakt!

groetjes, Daan

8. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Nee je bent niet de enige. Probeer er aan vast tehouden hoor. Ik probeer het zelf ook. Mijn gevoel aan houden dat het goed voelt en kotsmisselijk ben (op dit moment) dat mag wel even weggaan hoor. ik heb trek maar als ik aan eten denk word het erger.

9. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Goeiemiddag,

Heb weer voor de rest geen veegje roze of bruin slijmverlies gehad. Het is iedere keer maar een veegje of iets pfff. Heb al me symptomen ook nog gewoon het wordt ook niet minder of iets (nog niet). Dus snap er hier helemaal niets van. Heb ook ongikrampjes links en rechts. Ik hoop maar dat het me goed doorbloede baarmoeder is waar wel is een adertje springt of iets. Als het voor donderdag weer gebeurt bel ik gewoon naar het ziekenhuis.

@Sina wel een hele rare reactie idd van je familie ik zou er gewoon even met ze over praten als dat mogelijk is. Nu voel je je ook niet echt prettig denk ik.

10. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @Priscilla R, Gelukkig maar meis dat het opgehouden is. Het kan ook heel makkelijk een geknapt vaatje zijn hoor. Meestal stopt dat ook heel snel met bloeden. Sommige hebben er zelfs weken last van maar het klienjte blijft dan ook zitten

11. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Ja heel raar het is ook echt maar 1 veeg wat ik iedere weg heb gehaalt en daarna niets meer. Word er heel onzeker van maar we zullen zien. Zit nu een beetje tussen twijfel maar ook hoop omdat het geen hevige krampen zijn en helderrood bloed. Wou dat je zelf ff een kijkje kon nemen in je buik dat zou geweldig zijn :)

12. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Hoi!

mag ik mij hier ook aanmelden? Op 8-08-08 had ik een positieve test en we zijn de volgende dag op vakantie gegaan, gister terug gekomen. Het besef is er nog niet echt, dit was pas ronde 1! Dus we reminden elkaar vaak haha. We zijn er superblij mee dat het ons weer gegund is!

Wie ben ik:
    ik ben melina, over 14 dagen 21 jaar oud en heb een kindje van bijna 10 maandjes! :)

Over de reacties van de omgeving, mijn ervaring is dat je het beter niet te vroeg kan zeggen, ik kreeg van mijn zwager als eerste te horen was t gepland en vervolgens dat we het maar niet moesten vertellen want er kon nog zoveel misgaan :confused:
    Hij wil zelf graag kids (maar zijn vrouw nog niet) en als oudste zoon wou hij denk ik ook de 1e kleinkinderen bezorgen, maarja hij is 34 had hij maar wat eerder moeten zijn. Mijn vriend is over 12 dagen 30.

13. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik ga morgen de vk bellen voor een afspraak! En voor een echo.. :)

Wil iemand mij op de lijst zetten? Als het goed is ben ik 17 april uitgerekend.

14. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Hoii welkom en een fijne zwangerschap toegewenst :D

Voor je gegevens op de lijst moet je mimi1981 even een prive berichtje sturen :D

Groetjes

15. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Zo hier weet iedereen het ondertss en heb hele leuke en lieve reacties van iedereen gehad :) de hele familie is super blij, alleen de reactie van "en nu eindelijk een meisje" is soms wel vervelend. net alsof we dat zelf kunnen kiezen!
    wat erg dat er bij jullie mensen zijn die niet zo positief reageren! niets van aantrekken zou ik zeggen..

Aan iedereen die angstig is voor een mk, veel stertke en echt proberen te genieten!

Aan de nieuwe: welkom en gefeliciteerd !

16. elise love

19 mei 2008
    92
    0
    6
    gehandicaptenzorg(ass. begeleidster)
    zwijndrecht
    hoi allemaal

ik heb ook effies niet gereageerd.
    heb in de tussen tijd al 2 echo's gehad de eerste was niet veel op te zien moest een week later terug komen dat gedaan allees was nu wel te zien op de echo en het hartje klopt ook maar van die blijdschap werden we de grond weer in geduwd want nu gaat het met de kleine dus goed maar mijn bloed uitslagen waren niet goed mijn lever functies zijn niet goed je waarde mag tot 35 zijn en ik had 77. nu moet ik een week rust houden mag niet werken en ook echt niets doen thuis pffff echt lastig maar als die waarde nog verder omhoog gaan is er een kans op zwangerschapsvergiftiging NU AL en dat zou beteken dat de zwangerschap afgebroken zou moeten worden ik hoop het beste en dat het allemaal goed kom!
    En ze denken dat het met mijn te hoge bloeddruk te maken heeft dus maar weer wat pillentjes erbij...

groetjes elise

17. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    He gets dat is ook vervelend zeg. Ik duim voor je dat het helemaal goed gaat en blijft gaan. Maar had je al iets aan je lever dan of kom je daar nu pas achter?

18. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Vandaag mijn eerste voetbalwedstrijd gehad, mét blessure ;)
    Ging harstikke goed, ben halverwege de warming-up uitgevallen door een liesblessure.
    Iedereen (tenminste dat denk ik) gelooft het gewoon gelukkig.
    Nu nog even een maandje (denk ik) volhouden.
    Zal wel blij zijn om het iedereen te mogen vertellen!
    De tijd duurt lang zo!

19. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @Elise: wat een rotbericht zeg! Ook hier duim ik voor je!

20. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    goedemiddag dames,

heb niet echt bijgelezen want kan mijn ogen nog maar net openhouden. Ik ben net wakker, heb nl. nachtdienst.

een dikke knuffel voor wie hem nodig heeft!

ik heb 3 zussen en één daarvan is nu ook zwanger. zij is 5 weken. We schelen ongeveer 6 dagen. :D
    gisteren vierde mijn andere zus haar verjaardag. Zij wist dat mijn zus zwanger was en dus heb ik alleen aan haar verteld dat ik ook zwanger ben. Ze stond te gillen van blijdschap.

Deel Deze Pagina