April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Wow 4000 euro! (al geef ik je wel gelijk :p )
    Ik heb een 2ehands bedje (ziet eruit als nieuw) super mooi voor 30 euro incl matrasje
    2ehands kinderstoel voor 5 euro, goede staat en kan heel veel (verschillende standen e.d.) ik heb geen commode en niet een speciale kast ofzo. Gewoon de inbouwkast voor kleertjes e.d.
    Heb ook geen kinderkamer, hij slaapt bij ons. Ik wil kijken wat de volgende wordt en dan een leuk dreumes/peuterkamertje inrichten in jongens stijl of mixstijl....we zien wel!
    Ook kleertjes en lakentjes zijn bijna allemaal 2ehands of gekoch bij de wibra of zeeman.
    Meeste speelgoed koop ik ook niet nieuw. Dit betekent overigens niet dat hij daar niet veel van heeft :D gnigni.... ben helemaal verzot van ebay

@sina Ik heb bijna alleen maar nare reacties gehad! Op 2 na! Nog 1? We zijn nog jong en we zijn net geemigreerd en hebben de financieen nog niet helemaal op rolletjes, maar ja.... onze keus toch?
    En tsja, met mijn levensstijl kosten kindjes niet zoveel geld. Maar vreselijk als mensen niet leuk kunnen reageren op, voor jou SUPER nieuws! Ik weet het!

2. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    @ Pientje, ben jij ook weer in april uitgerekend?

3. Jannie83

Jannie83 Lid

2 okt 2007
    56
    0
    0
    Assen
    Ik heb precies hetzelfde. Heb vorig jaar een heel mooi wiegje 2e hands gekocht en deze zelf opgeknpat. Ik hou sowieso niet van de kant-en-klare kamertjes maar er zelf mee bezig geweest en het maakt alles zo-eigen...

Wij hebben een hele boel gekregen, maakt mij ook niet uit. Het grootste deel gebruik je toch nooit weer nadat de kids groot zijn. Ik ben in ieder geval niet het type dat 20 jaar het baby-badje bewaard omdat de kinders' erin hebben gezeten...

Vraag me wel af hoe anderen het doen met meerdere kinderen. Omdat er straks maar 1 jaar scheelt met beide beebjes: ook 2 complete baby-uitzetten of vooral dingen van elkaar gebruiken?

4. havefun

havefun Bekend lid

19 dec 2007
    576
    1
    0
    dromenland
    goeiemorgen.

ik heb geluk, denk ik met de aanschaf van verschillende dingen.
    dochter van mijn zus is nu 6 weken oud, en als het moment van bevallen bij ons is aangebroken, dan heeft zij heel veel dingen al niet meer nodig en gaan dus door naar mij.
    Verder ben ik nog nergens naar wezen kijken, wil eerst de magische drie-maanden-grens bereiken, voordat ik uberhaupt ook maar na durf te gaan denken over babykamertjes, kinderwagen etc.
    Ben daar trouwens ook nog helemaal niet mee bezig.
    We hebben al wel besloten welke kamer er babykamer gaat worden, en mijn man gaat hier aan beginnen als de drie maanden voorbij zijn, dat is voor ons toch echt wel de minimale eis. Hoop dat het na die 3 maanden ook wat relaxter gaat worden, gisterenavond veel buikpijn en rugpijn gehad en was direct helemaal in de stress, want voelde anders als de andere pijntjes die ik tot nou toe gehad heb, en zag de bui al weer hangen. Maar ,gelukkig, vanmorgen wakker geworden dat ik misselijk was en pijn aan mijn boops, dus weer een dag erbij. ( duurt wel lang zo, als ik elke dag zo intens moet beleven, tot ik aan de 3 maanden ben,pff)

5. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Leeuw, succes vandaag. Ik duim voor je dat je een hele mooie echo hebt!

Ik ben nu al verzot op marktplaats, ik heb al hele geschikte kamertjes gezien maar vind het nu nog te vroeg om wat aan te schaffen. Tegen die tijd ga ik het gewoon goed in de gaten houden!

Bah, de werkweek is weer begonnen, nog 2 weken tot de echo en nog 4 tot de vakantie. Aftellen...

Tacha, gefeliciteerd!

6. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    P.S. WOW, 7 weken alweer! Altijd leuk om weer een nieuwe tekst onder je banner te zien, haha.

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Jannie, mijn zoontje is 1,5 als de 2e komt, ik twijfel ook of ik een extra babykamer moet kopen of een kinderbed? Of evt. een wiegje voor de 6 maanden zodat hij 2 is en een nieuwe kamer krijgt oid?

Bah ben zo misselijk in de ochtend, maar er komt niks uit :( kwam er maar wat uit dan was dat gevoel tenminste weg hihi!

Vandaag weer een dagje werken.

8. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Goedemorgen dames ik ben er weer, mijn vakantie is weer voorbij, ben weer aan het werk vandaag.

Ik hoef ook niet veel te kopen deze keer, heb alles nog van manolito, hij is gisteren 1 geworden,dus hoef niet zoveel te kopen, alleen een bedje en als het deze keer een meisje wordt wat kleertjes.

Ben donderdag weer voor de 1e keer bij de verloskundige geweest en de 1e echo staat op 10-09-2008, is ook weer spannend. :D :D

Oja en ik probeer het te verbergen maar kreeg al een paar keer de vraag of ik weer zwanger was, hahaha me buikje begint alweer te groeien.

9. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Nog gefeliciteerd Joyce. Wij moeten nog 2 maandjes en dan word hij ook alweer 1, gaat hard hé!

10. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Yep 3 april.

Hmmm de 1e weken was ik zooooo misselijk...nu niet meer :( ook niet supermoe meer...maak me gelijk weer zorgen.
    Woensdag 1e keer vk, jammer de echo pas over 2 weken.

11. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Ja gaat zeker hard zeg het jaar is snel voorbij gegaan :D

12. Jannie83

Jannie83 Lid

2 okt 2007
    56
    0
    0
    Assen
    Momenteel zitten we nog op een flatje en ik williever niet tijdens de zwangerschap verhuizen dus we zitten nu te puzzelen met ruimte. Maar ik denk dat wij alleen een nieuw ledikant kopen en een simpele commode (IKEA €25) en dat we de rest ook gewoon van Esmée gebruiken. De eerste weken laten we een wiegje in de kamer staan waar deze Uk dan in kan.

13. ik denk eraan om deze kinderkamer te kopen. vind hem simpel en leuk (ohja en goedkoop :) )

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Zo ben er effe een weekend niet geweest en we zijn weer pagina's verder!

over kamertjes/spullen ik vind dat je lekker moet doen wat je zelf wilt als je het kan missen waarom niet ik vind het zonde van sommige dingen zoals het kamertje heb ik niet nieuw gekocht gewoon omdat ik het onzin vond, wat ik wel nieuw heb gekocht /gekregen was de wagen, maxio cosi e.d. DAT Soort dingen hebben te maken met veiligheid en moet je NOOIT op besparen..

Ik zou geen kindje erbij nemen als ik het niet kon ik wil per maand zoiezo voor de kunnen sparen zodat ze geen gebruik hoeven maken van subsidies e.d. om te kunnen studeren ik vind dat ik dat als ouder zelf behoort te betalen (net als dat ik qlles voor mezelf betaal) ik wil ze kunnen geven wat ik wil maar dat betekend niet dat de C&A slecht is ik geloof niet in merkkleding bv ik vind het onzin om zoveel geld te betalen voor een kledingstuk (vind ik voor mezelf ook trouwens) dus er is een middenweg sommige dingen maak ik geen compromissen mee maar qua kleding vind ik het niet erg als het wat goedkoper is...

Iedere vrouw vind ook andere dingetjes fijn om te gebruiken daar kom je toch pas achter na een paar maanden (dat je denkt najaa dat gebruik ik helemaal net of jemig die had ik meer moeten kopen)

Ik heb mijn vrijgezellenzondag gehad (lekker zwemmen in sanadome en gezichtsbehandeling enzo) was superleuk!

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    leuke kamer de ikea heeft heel veel leuke dingen (ook accesoires e.d.)

16. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    goedemorgen..

Als het 4000 euro MOET zijn dan kunnen we het batalen...maar ik weet zelf ook wel dat het dat bedrag niet hoefd te zijn... Het kamertje hoefd niet geschildert te worden en er ligt ook al een vloer in...Over die schilderijtjes mijn vriend kan heel mooi schilderen...hihi ben ik blij om...ik moet nog even kijken wat het temaword...ik hou niet zo van disney of dergelijke....

Ik ga wel alle bonnetjes bewaren zodat ik volgend jaar precies weet wat we kwijt waren...

En we gaan nog trouwen en ik denk dat we dan voornamelijk voor de baby krijgen....moet nog een geschenken boekje maken.....

volgende week zaterdag mag ik bij iemand thuis positie trouw jurken passen....joepie...die kosten bij haar 200 euro en kei mooi...en dan heb ik een iegen naaister die hem dan gaat uit en in nemen..die is weer gespesialiseerd in trouwjurken...ben ZO BLIJ

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    najaa wat een reactie zeg! beetje ego reactie het is niet alsof je idd binenn een maand probleemloos zwanger bent geraakt! daar kan je niet aan doen meid als iemand anders niet zwanger kan worden hoe vervelend het ook is jij verdiend OOK je baby!

Ik heb trouwens niebek, long en oorontstekig gehad de vorige zwangerschap en kreeg gewoon medicijnen hoor geen probleem, nierbek is al gevoelige plek , oren was mij vreemd en longen kwam doordat de baby te groot was en ik niet meer normaal kon ademen (niet diep genoeg)

18. zo hier snap ik even niks van hoor :) ik bedoel dit écht niet verkeerd, maar een paar punten en komma's zouden geen kwaad kunnen ;)

19. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    leuk en goedkoop! Is ikea wel hetzelfde formaat bedje? Ik geloof dat ik ergens had gelezen van niet.... :(

20. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Rach, in grote lijnen, qua kleding wil ze wel bezuinigen :)

Deel Deze Pagina