nee ik zou dat niet doen, maar ik snap andermans redenen wel om dat te doen. Maar ja dan is het wel een beetje raar om mee te doen voor MvM
Waarom ik er niet voor zou kiezen is omdat het meer met mijn geloof heeft te maken, dan is het toch raar als ik anderen support om dat wel te doen? Ik vind dat het een keus is die iedereen zelf maakt, en als je er wel helemaal achter staat en je kunt zo een ander helpen, super! Als ik iemad kon helpen met iets waar ik wel helemaal achter stond en ik moest er voor rijden zou ik het ook wel doen! Ik weetniet of jullie naar bayboom hebben gekeken maar daar waren Jeroen en ? weet niet hoe ze heet. Maar die werden zwanger door eiceldonatie, dat is ook iets wat ikzelf nooit zou doen vanwege geloof, dan zou ik toch ook niet een eicel doneren? Begrjp me niet verkeerd, iedereen maakt z'n eigen keuzes en ik ben superblij voor diegenen die in mmm hebben gezeten en die nu zwanger en ook voor Jeroen en ? die nu een kleine hebben, ECHT! Ik probeer alleen ff uitteleggen waarom ik niet mee doe, dacht niet dat er zo op gereageerd zou worden
Hai meiden. Even niet geweest, ik ben helemaal niet lekker.... Eerst loop ik te zeuren dat ik nergens last van heb, nu zeur ik dat wel last heb... erg ben ik he? Ik ben de hele dag door misselijk, enorm moe, ik heb het ijskoud. Ik kan bijzonder weinig van iedereen hebben, ben echt een bitch eerste klas af en toe hoor, haha! Ik heb ook steeds hartkloppingen, hebben jullie dat ook? Ik weet dat het geen kwaad kan, maar wel een beetje gek. Ik heb sowieso veel meer last van alles dan in mijn vorige zwangerschap. Zo, klaag modus weer uit Ik lees hier veel over Ikea, wij zijn vanochtend ook even naar de Ikea geweest. Wij moeten qua indeling best veel veranderen om een babykamertje vrij te maken. Wij moeten zelf een nieuwe slaapkamer (goh wat erg ) en Dianthe krijgt een peuterkamer. Dianthe haar babykamer gaat dan naar de komende kleine. We zijn geslaagd voor kasten voor onze slaapkamer en we hebben een superstoer kamertje voor Dianthe gezien. Knalroze mer rood en een heel speels model. Ze krijgt dan met haar verjaardag ( in januari wordt ze 2) een nieuwe kamer en dan maken we ook de babaykamer in orde. Dan heeft ze niet het idee dat ze haar oude kamer meteen af moet staan aan de baby en kunnen we mooi oefenen met in bed blijven. Dat wordt een uitdaging, dat weet ik nu al haha! Ze is namelijk een erg ondernemend meisje Over de minder leuke reacties: De reactie van de vriendin die zelf ook in de medische molen zit vind ik echt niet kunnen. Sorry hoor... Niet alle mensen reageren natuurlijk hetzelfde, maar mijn beste vriendin was al 5 jaar bezig met zwanger worden en ik was van Dianthe direct in de eerste ronde zwanger. Ik vond het super moeilijk om te vertellen, maar ze was zo lief! We hebben wel samen heel wat traantjes gelaten hoor, maar dat kan als je goede vriendinnen bent. Respect voor mijn vriendinnetje in ieder geval! Gelukkig komt haar kleine er nu bijna aan, ze was gisteren uitgerekend.
ja qua geloof kan ik wel begrijpen maar dan wel compleet ik neem aan dat als jij dan ook geen gebruik maakt van andere medische wetenschappen als je DAT wel zou zijn zou het idd raar zijn je gaat of 200% voor iets of niet. maar je ent niet dus dat komt dan ook overeen, ik neem aan dat je dan ook geen chemo of dergelijke gaat gebruiken als je bv kanker krijgt...? gewoon een vraag geen verwijt maar ik wil het graag PROBEREN te begrijpen hoe moeilijk ik dat ook vind. Mijn vriend en ik gaan trouwens WEL doneren om iemand ander te helpen voordat hij zich laat sterriliseren en ik wil graag iemand helpen (wel iemand die ik ken of kan leren kennen) met een eicel ik heb mezelf toen al ingeschreven om dat te doen maar het risico is aanwezig dus word aangeraden om na je eigen kinderwens te beginnen. Mijn moeder is met haar 32e de overgang in gegaan dus ik moet wel sneller zijn als gemiddelde mensen, ik wil trouwens wel zelf kiezen aan wie ik deze geef, een lesbisch paar zou ik leuk vinden of een redelijke jong echtpaar wat kampt met vruchtbaarheidsproblemen ofzo, ik zou niet een vrouw willen helpen wat al kids heeft en op haar 40e ofzo nog een erbij wil (sorru maar als ik dan een keuze moet maken gun ik het iemand zonder kids net meer) lijkt me zwaar maar wel heel mooi om te doen!
ik ben heel blij met de medische wereld, maar wil er alleen gebruik van maken als het nodig is, in de zin van levensbedreigend enzo.... of ik chemo wil weet ik niet, denk ik wel! Ik ben ook voor operaties hoor. En ikk laat ook wel een kies trekken enzo hoor alleen ik zou dan weer geen vullingen willen als het van chemisch spul is enzo.
ach zo denken we er allemaal anders over. Ik denk persoonlijk dat het moeilijk is ergens een mening over te hebben als je er zelf nooit voorgestaan hebt, maar je kan altijd een grens voor jezelf trekken wb vruchtbaarheidsbehandelingen, daar is niks mis mee. ik bijvoorbeeld snoep van 2 walletjes ik geloof en ik maak gretig van alle behandelingen gebruik
Het is precies zoals je zegt iedereen heeft een andere mening. Iedereen kijkt anders tegen bepaalde dingen en het leven aan. En verschil moet er ook absoluut wezen. Ik vind het super dat er allerlei oplossingen zijn voor mensen die niet gemakkelijk zwanger raken en zou er ook alles aan doen om deze mensen te kunnen helpen. Ik vind dat deze oplossingen niet voor niets zijn ontdekt en dat mensen er lekker gebruik van moeten maken als het kan. My opinion
hoi meiden, hoe is het hier? met mij gaat alles prima niet veel kwaaltjes, aan het begin van mijn 6e week had ik enorme kramp waar ik even bij moest gaan liggen. denk groei pijn ofzo s'avonds heb ik het idd ook erg ijskoud, mijn fleece plaid ligt daarom standaard op de bank en heel soms erg gevoelige steken in mijn borsten. (hmmmz toch nog wel kwaaltjes he ) heb zo'n zin n de echo, en hoop dat alles goed is. maak me soms wat te druk... heb van die akelige collega's ze weten nog niet dat ik zwanger ben maar wel dat de wens er was. krijg ik van die opmerkingen; jij krijgt het zwaar als je zwanger bent, want je bent al zo dik... of; als je nu zwanger zou raken heb je wel heel erg kans op een miskraam, vanwege de hormonen nog van de pil... en dan erachter aan; ik wil je niet bang praten hoor... ik ben erg gevoelig, en laat het me makkelijk aanpraten, ook omdat ik niet zoveel kwaaltjes heb. dus kan niet wachten tot de echo... dat moest ik even kwijt hoor dikke knuffel
Ah Jansjuh, wat een nare collega's. Ik zou me dat ook heel erg aantrekken, maar ik heb ondertussen wel geleerd om dat niet meer te doen. De meeste praten zonder erover na te denken en dat is overal zo! Laat je niet door hen uit het veld slaan, ze weten niet waar ze over praten! Knuffel voor jou!
goedemiddag dames, ben weer een beetje wakker. Vannacht was mijn laatste nachtdienst en dan moet ik altijd mijn wekker zetten. Anders kan ik vannacht niet slapen. @jantsjuh: mensen kunnen altijd van die domme opmerkingen maken.
Joh, da's straf Zo'n vriendin heb ik ook Dat was toendertijd ook heel emotioneel om het haar te vertellen, maar ik kon me geen fijnere, meer geweldige reactie verwachten dan die van haar. En nu is het hier ook wachten op haar kleintje, ze was gisteren uitgerekend. Hartkloppingen heb ik ook trouwens, gelukkig is mijn kortademigheid weg aan het trekken.
sophia; thx voor de knuffel ik weet ook dat ik het van me af moet zetten, en ik moet wat harder worden. gewoon lekker terug snauwen en natuurlijk genieten van dit wondertje...
Ik snauw nooit terug, want ik wil me dan weer niet tot hetzelfde niveau verlagen. Maar laat ze lekker lullen en reageer dan een beetje ongeïnteresseerd! Meestal snappen ze hem wel..... meestal he want soms zijn mensen te stom daarvoor Gebeurt hier ook wel eens op het forum en dan reageer ik gewoon niet, maar ja dat is makkelijker dan je directe collegá's. Hmmm misschien moet je ze gaan zien als een computer hahahahhahha SUCCES ermee
gewoon het ene oor in laten gaan en het andere oor weer uit en net doen of je het niet gehoord heb Ghehe niets staat jou geluk in de weg hoor als je ze niet toe laat zulke zeikers
lol idd allebij maja je hebt ook wel gelijk wat betreft negeren hoor, mijn vriend zegt dat ook altijd. hij zegt gewoon je eigen denken en laat ze maar. dat is waarschijnlijk het beste. thx voor je advies
@Jantsjuh: Wat een stomme opmerkingen van je collega's zeg! Trek je er maar niets van aan hoor, gewoon laten kletsen. Nou hier is weer een mijlpaal berijkt: mijn zo dapper naar binnen gewerkte lunch is al weer doorgespoeld ale: Dat is echt heel bijzonder want ik spuug echt niet makkelijk. Maar ik moet zeggen dat het wel enorm opluchte. Ik heb daarna meteen mn hele huis gepoetst Nu ben ik weer heel flauw en moet ik eigenlijk wat naar binnen gaan werken, maar ik weet niet wat en ben bang dat ik dan straks weer boven de wc hang Ik hoop trouwens niet dat dit zich vaak gaat herhalen, want ik ben bang dat ik dan af ga vallen en dat wil ik absoluut niet! ... en vrijdag zei ik nog tegen de ha dat ik helemaal niet misselijk was!...
idd heb ook sterk het gevoel dat ze het mij niet gunnen.. want ze zijn bang dat ze meer moeten werken. toen ik vertelde dat we graag een kindje wilden was meteen de eerste reactie; je blijft hier wel werken toch? en dat was niet in de zin van; neee please niet weg gaan. dit was echt egoistisch bedoeld. maar goed jullie hebben gelijk, lekker genieten van deze heerlijkheid.
Marietje, misschien helpt het als je ieder uur bijv. een klein beetje eet. Dat zal je maag beter accepteren dan een "grote" lunch. Begin gewoon met een beschuitje of cracker kijk of dat beter gaat! STERKTE Ik ben de hele dag door niet lekker en dat voelt ook echt niet fijn!
marietje; een rijstwafel wil ook nog wel eens helpen, dat is ook licht verteerbaar. ik ben momenteel verslaafd aan pindakaas, dat nuttig ik s'morgens op een rijstwafel