April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    ow haha wat simpel, ik maar via google zoeken enzo :)
    Werkse!

2. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    :D had ik zelf nog niet gezien! wel leuk :D

hier geen steekjes in de buik, heb bij deze zwangerschap zelfs helemaal geen ongipijnen gehad

3. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Wanneer moet je je werkgever vertellen dat je zwanger bent?

Volgens de wet ben je verplicht je zwangerschap uiterlijk drie weken voor de beoogde ingangsdatum van het verlof aan te kondigen. Maar om problemen in de praktijk te voorkomen en je baas niet voor het blok te zetten, is het natuurlijk het beste om het zo snel mogelijk te melden. Ook is het zo dat een zwangerschap een contractverlenging in principe niet in de weg mag staan. Als je een mondelinge toezegging voor een contractverlenging hebt gekregen, vraag dan ook nog om een schriftelijke toezegging, zodat er later geen misverstanden over kunnen bestaan.

(op internet gevonden)

Mimi hier geen steekjes.

4. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Ik ben nog maar 6 weekjes, maar ik heb eigenlijk al van voor mijn NOD veel steken in mijn buik gehad, een soort ongi / ei-pijn. Nu is dat eigenlijk ver over. Af en toe nog eens een steekje of een raar gevoel in mn lies :( o, en ben wel misselijk geworden, al valt dat vandaag weer heel erg mee gelukkig :D

5. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Sorry ego berichtje...

Ik ben zoooo beroerd :( ik kan wel janken.
    Ik loop de héle dag te kokhalsen.
    Wel goed voor mij lijn :(

6. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Is het bij jullie niet zo dat je best zo snel mogelijk je werkgever met een papier van de gyn op de hoogte brengt van je zwangerschap? hier ben je dan beschermd tegen ontslag.

7. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Ik heb een vast contract, dus dat lijkt me dan niet zo'n probleem. Ik ben niet zo bang dat ze me gaan ontslaan iig ;) (misschien wel veel eigendunk hoor, maar ze gaan me nog missen tijdens mijn verlof :p !) En ja, ze zeggen wel dat je zwangerschap geen reden mag zijn voor ontslag, maar de praktijk wijst anders uit als je geen vast contract hebt...

Trouwens vandaag was ik nog wat dozen en spul aan het opruimen. Kom ik een doosje tegen met allemaal kaartjes die mijn ouders gehad hebben toen ik geboren was :D *smelt* Ik heb ze ff allemaal gelezen :oops: echt leuk! Mijn geboorte kaartje en de factuur van de kaartjes zat er ook nog tussen! En ik ben ook nog dingetjes tegen gekomen voor de toekomstige babykamer :D Normaal ben ik behoorlijk rationeel, maar dat is echt helemaal nergens meer te bekennen gekoof ik :rolleyes:

8. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    kwijl kwijl. :) Leuk he als je dat tegenkomt. Mijn moeder heeft dat van ons allemaal in een boek geplakt van alle 4 kinds. Leuk om te zien dan. Vooral omdat de helft ik aan mijn ouders vraag wie dat is en zelfs hun dat niet eens weten hahaha. Kaartjes met kleine sokjes erin ook zolief.

Ik ga als ik een goede echo heb gehad een t,hirt bestellen met een zelfgemaakte tekst van bijv. "Geef mij een kusje want ik krijg een brusje"

of zoiets hihi voor mijn dochter. Nu hopen op een maatje dat ze past.

9. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Wat leuk! :D Ik ga twee EHBO koffertjes maken (wie kwam hier nou met dat idee?, tnx iig, super leuk). Ik wil eigenlijk morgen ff rompertjes en dingetjes kopen voor in de koffertjes... maar de wereld is hier erg klein, dus hoe leg ik nou aan een toevallige bekende die ik bij de HEMA tegen kom dat ik met allemaal baby spul in mn mandje loop! :oops: o, ja, ik ben echt een hele slechte leugenaar!

10. veroon

veroon Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.055
    0
    0
    almere
    heb al een shirt thuis liggen voor mijn zoontje
    tekst is

ik word een grote broer

11. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Ja hier ook af en toe steekjes hoor in mijn buik

12. daantje 25

daantje 25 Fanatiek lid

7 jan 2008
    3.402
    0
    0
    werkt in de zorg
    noord-holland
    mamadeluxe daar heb ik ook last van heb nu druppeltjes gehaalt voor de misselijkheid en het werkt :D

meiden wat een gave buiken zeg bij mij kan je het nog niet zien heb veel vet zitten en heb het idee dat dat minder wordt door dat ik haast niet kan eten dus blijft mijn buik nu nog het zelfde, hoop wel dat het snel te zien is.

ik heb het mijn baas al verteld maar dat kwam omdat ik mij ziek had gemeld en kon niet liegen waarom :oops:
    krijg nu wel alle medewerking als ik me niet lekker voel.

welkom nieuwe aanstaande mama"s

13. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Wat vertellen jullie het allemaal al snel zeg! Hier nog lang niet hoor.

Buikje heb ik ook nog niet (ja nog van de vorige) en zit ik ook nog niet op te wachten, het zit zo in de weg :(

14. daantje 25

daantje 25 Fanatiek lid

7 jan 2008
    3.402
    0
    0
    werkt in de zorg
    noord-holland
    wieffie ik hoop dat de volgende echo goed is

15. veroon

veroon Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.055
    0
    0
    almere
    heb het ook nog niet verteld
    zeg het na de eerste echo

16. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    ohhh het niet zeggen tegen vrienden en familie vind ik nu al moeilijk

alleen mijn moeder weet het nog
    ga vanmiddag naar mijn broer en zijn vrouw (die moet nog 4 weken) en daar ga ik het lekker aan vertellen :)

ben zo blij dat ik het aan iedereen wil vertellen maar moet nog minimaal 2 weken mijn mond houden van mijn man :evil:

17. daantje 25

daantje 25 Fanatiek lid

7 jan 2008
    3.402
    0
    0
    werkt in de zorg
    noord-holland
    ja dat is ook moeilijk.
    wij hebben alleen de best vrienden verteld, en de rest mag nog even wachten

18. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Hai Meiden,

Spannend, vandaag komt er een consulente van MvM langs! Ben echt benieuwd hoe dat allemaal zal gaan! :D

DIT KAN OP DE LIJST:
    Do 11-09-2008 Intake VK om 10.10 uur

Spppaaaannnnneeeennnndddd :p:p:p

19. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Gos, jullie zijn idd allemaal vlot met vertellen.....
    Ik was vanmorgen bij mijn moeder en twijfelde heel erg of ik het nou zou zeggen of niet! Gisteravond ook vrienden op bezoek gehad en toevallig begonnen ze ook over een volgende zwangerschap.....niks gezegd verder.
    Ik ga eerst vanmiddag nog een test halen, check check, dubbel check ;) En ik heb toch ook wel de neiging de echo af te wachten. Maar niet voor mijn moeder hoor, mocht er iets fout gaan wil je dat toch ook delen.

Eleni, succes met MvM. Ik moet ze ook nog bellen, maar ik zie er ook wel tegenop. Die geur uit die flessen is zoooo vreselijk.....

20. daantje 25

daantje 25 Fanatiek lid

7 jan 2008
    3.402
    0
    0
    werkt in de zorg
    noord-holland
    ik heb bewust niet gekozen voor mvm ik vind het niks voor mij heb er geen geduld voor en ik heb er de ruimte niet voor in de koelkast

Deel Deze Pagina