April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    *steunhijghijgpufpuf*

Net even een stuk of 30 pagina's gelezen.. allemachtig, wat praten jullie veel zeg.. Je bent twee dagen even amper online en we zijn 30 pagina's verder. Ach, wel gezellig.

Ik heb gister intake gehad bij de VK. Was gezellig, was de VK die er was bij de bevalling van Isabelle, en bij mijn intake van vorige maand (vlak voor mk). Kreeg meteen te horen "Je doet ook werkelijk alles snel; snel bevallen, snel zwanger enz". Nou ja, het was weer ouderwets gebabbel, maar goed, zo'n intake stelt verder weinig voor. HB was wat laag (vanwege mk en snelle zwangerschap er achteraan), bloeddruk prima, gewicht prima enz.

Buikje komt hier ook behoorlijk opzetten. Vooral 's avonds. Zal morgen eens proberen een foto te maken, maar ja.. fototoestel is een beetje zoek :rolleyes:

Pukkeltjes heb ik hier een beetje meer last van dan normaal. Het is nog te doen, maar het hoeven er niet meer te worden. Bij Isabelle had ik een heel mooi gaaf huidje, dus dan klopt het bakerpraatje van het meisje weer niet. Bij haar was ik ook niet misselijk, terwijl ze zeggen dat je bij een meisje misselijk bent. Ging ook niet op. Verder klopte de vorm van de buik niet (mooi rond bol buikje - voetballetje) met het geslacht, dus ik geloof er niet zo in.

Heb nu ook weer het gevoel dat het een meisje is. Waarom weet ik niet. Bij Isabelle dacht ik dat het een jongetje was, maar toen had ik het dus behoorlijk mis. :rolleyes: Ach.. misschien denk ik wel dat het een meisje is, omdat ik al een meisje heb. Weet ik veel. Ik zou niet weten wat ik met een jongetje moet doen, hahaha. Maar niks negatiefs hoor; het geslacht maakt me niet uit. Vorige keer had ik wel een lichte voorkeur, ik wilde altijd al een dochter, nou, die heb ik dus. 2 dochters is ook leuk, maar een koningskoppeltje ook. En je hebt het niet voor het kiezen. Als het maar gezond is.. hoe cliché, maar hoe waar.

@ alle nieuwe zwangeren, gefeliciteerd

@IMD : Prachtige jurk zeg!
    @de rest... ik weet het niet meer.. geheugen is zeefje, misschien kom ik er zo nog wel op.

Nog twee nachtjes.. en dan weten we of er een hartje is :) Spannend...

2. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    mooie buiken hoor en mooie jurken heb ik ook voorbij zien komen :D echt gaaf.

En nog nieuwe zwangeren altijd leuk gefeliciteerd en welkom. :D

Zo en hier ook nog 2 nachtjes slapen voor de eerste echo ben bloednerveus wat de echo zal laten zien pffff hopelijk goed nieuws. Positiefff blijvuhh.

3. havefun

havefun Bekend lid

19 dec 2007
    576
    1
    0
    dromenland
    goeiemorgen zeg,

ben een halve dag niet hier geweest, meteen 20 pagina`s verder.
    Sorry, maar ga niet helemaal teruglezen, heb er geen tijd voor.
    Pfff, viel zwaar tegen gisteren, het werken.
    Moest direct tot 20.00 uur, maar mensen zeg, wat was ik lam toen ik thuis kwam. Volgens mij sliep ik om half 10 al. Gelukkig hielden collega`s al direct rekening met mij en verschillende taken werden automatisch gedaan door hen, werd nog niet eens meer gevraagd. Had dan ook gezegd dat ik graag horizontaal wilde blijven, want als ik krom ga of buk dan komt mijn hele maaginhoud naar boven.
    Bazin reageerde zoals verwacht, vertelde meteen dat zij bij haar drie kids 9 maanden ziek is geweest, en gewoon doorgewerkt heeft en dat het een gezonde ziekte is waar je je niet ziek voor hoeft te melden.
    Heb gisteren voor mezelf wel besloten dat als ik zo slecht blijf slapen, en zoóóó moe blijf en misselijk en na het werk zoveel last heb van mijn buik, dat ik toch ga vragen of ik ipv 3,5 dag 5 ochtenden kan komen werken, want dit hou ik echt niet vol.
    Vond het zo raar dat ik gisterenavond al last had van mijn buik, na één dag werken, maar ja, werken is iets heel anders als vakantievieren, waarin je kan rusten wanneer jij dat wilt.
    vandaag gelukkig maar een half dagje en dan vanmiddag plat denk ik, haha :) ( kan nu legaal lekker veel slapen)

4. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

ohww wat een mooi buiken!
    Mijn buik is ook al een flink stuk gegroeid! vind het nu echt niet erg haha :D

@rach de pilletjes die ik gekocht heb tegen de misselijkheid zijn van vsm
    okugest.

x

5. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Nou het lukt me niet om een mooie buikfoto te maken :) manlief moet maar helpen.

Lynn, zou niet te zwaar aan dat bakerpraatje tillen, want bij mijn dochter was ik even schoon en mooi als bij mijn zoontje :)
    Wel was ik bij haar misselijker dan bij hem.
    Maar dat een meisje je schoonheid wegneemt is een bakerpraatje.

Wat zijn er trouwens een hoop aprilmama's, 2 jaar geleden, was ons clubje wat kleiner en ook makkelijker bij te houden :p

Zo ga klaarmaken voor school, tot straks!

6. Goedemorgen!
    dank je leeuw, als de misselijkheid blijft aanhouden zal ik er eens naar kijken. Ik wilde straks even naar mijn ouders toe maar dat is een (klein) uurtje met de bus. En ik ben zo bang dat ik ga overgeven in de bus :p

ik ben wel benieuwd naar meer buikfoto's eigenlijk ;)

7. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik neem primperan Rach en dat helpt heel goed tegen de misselijkheid!

8. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ja das niet leuk Rach, in de bus overgeven, had ik bij mijn 1e zwangerschap, was zoooooooo misselijk, hoefde nog maar 1 halte met de trein, maar ik hield het niet meer.
    Maar om nou in een volle trein te kotsen :)
    Dus ben eruit gestapt nouja eruit gerend en in een hoekje op het station in een zakje staan kotsen :)
    Toen moest ik weer op de volgende trein wachten :) vergeet ik nooit meer.

9. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    goedemorgen

ik zeg ook niet dat ik er in geloof....maar ze zeggen het..snapje...want dan moet ik overal in geloven en gek ben ik niet..

hier een hele slechte ochtend....ik lig ook nog op bed en durf er niet uit...ik moet om 12 uur werken dus ik kan nog heel even blijven liggen...

10. didi1988

didi1988 Actief lid

23 feb 2007
    369
    1
    0
    Hallo allemaal,

Ik mag ook mee doen :)
    Wij zijn zwanger van de 2de, en weten het sinds ongev eer 1 uur :D
    Wat een raar gevoel.. Ben wel super blij!

Ik sta op 12 april, en jullie?

Groetjes Didi

11. oh pientje wat erg :)
    en de trein die zwengt tenminste nog niet zo, maar de bus die stopt, vliegt de bocht om, neemt weer gas en remt weer af :pale:
    ik heb ook niet zo'n goede ochtend, ben alleen maar aan het overgeven.

Ik baal wel hoor, ik zit echt al dagen thuis, ik kan helemaal niks omdat ik steeds zo misselijk ben.

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ben ik weer (nog maar 1 nachtje slapen voor de echo) ik had de vorige keer meteen een jongen gevoel dat bleek zo te zijn deze keer heb ik geen gevoel ik twijfel wel aan 2 soms (droom ik ook over)

Nou ik zag er vorige zwangerschap vreselijk uit mety pukkels en al en dat was een jongen en nu zie ik er mega goed uit dus wie weet wel een meisje

Wat buikfoto's maken betreft; het is even oefenen je moet je hand ver weg houden en gedraaid het is even oefenen maar zo maak ik alle foto's (je kan ook zelfontspanner gebruiken natuurlijk)

Ik maak ze deze zwangerschap steeds tegen hetzelfde muurteje (kan je goed het everschil zien en is steeds dezelfde positie)

13. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    das misschien wel een leuk idee...sommige mensen die tekenen hun buik tegen de deur en daar natruulijk een papier tegen aan...dan zie je hoe de conture veranderen in de loop der maanden...ik ben niet zo'n kliederaar

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    dat doe ik straks wel met photoshop is net zo handig :)

15. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Didi: proficiat en welkom bij de club!

Heb dit keer geen idee wat het gaat worden. (Misschien omdat we door onze miskraam nog iets afwachtend zijn. Probeer me wat minder een voorstelling van ons kindje te maken dan de vorige keer. Toe had ik heel sterk het gevoel dat het een meisje was)

Misselijkheid is hier echt heel raar. Vorige week twee dagen echt strontberoerd geweest, daarna het hele weekend prima en gisteravond weer helemaal groen en geel van ellende en boven de pot gehangen. Kan er geen pijl op trekken!

Nog 6 nachtjes slapen voor de echo :)

16. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ja ik had dat vanaf week 5 al, blehhh is wel ietsje minder geworden.
    Heb je ook zo'n moeite met tandenpoetsen?
    Hier was het vanochtend weer feest.
    Ja de bus is nog erger, daar word ik al misselijk zonder zwanger te zijn :)

17. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Vorige zwangerschap deed ik het idd zelf met de zelfontspanner, maar was nu in de slaapkamer zodat dochterlief die in de woonkamer zat het niet kon zien, aangezien ze van niks weet.
    In de slaapkamer kan ik de camera nergens op zetten.
    Nu zit ze op school maar ik heb geen zin meer :)

En als ik het zo met 1 hand doe, dan krijg je een vals beeld ;)
    Dan lijkt mijn buik dikker dan dat ie is.
    Bij jullie niet?

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja als je van halfvoren neemt wel je moet echt van de zijkant afnemen.. is best lastig..

19. mijn man maakt gewoon de foto's. hoef ik zelf niet moeilijk te doen :p

20. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    @ IMD heb je jurk bekeken...mooi! ;)

heb ook ff fotootje gemaakt, maar is helemaal niks te zien hoor bij mij... :)

Deel Deze Pagina