Daar heb je wel een punt ... Ik ga het iig goed overleggen met mn ha (was ik sowieso van plan) Maar als ze dan vinden dat ik in het ziekenhuis moet bevallen, dan wil ik ook wel weten waarom denk ik hoor (ja raartje ben ik he ) Ik ga denk ik ook gewoon terade bij mensen waarvan ik weet dat ze bij het eerste kindje gekozen hebben om geen echo te doen bij 20 weken. Kindje was wel gezond enzo hoor, maar ja een kindje dat net geboren wordt is enigsinds verfrommeld, dus die man schrok zich rot en had ff spijt dat ze geen 20 weken echo gedaan hadden! Ben benieuwd of zij bij een volgende wel voor een 20 weken echo zouden gaan..
Als er wijzigingen gemaakt moeten worden in de lijst. Stuur dan een bp'tje naar mimi1981 dan word dat zo spoedig mogelijk gewijzigd Overzicht Aprilmama's 2009! twijfelgeval 31 maart of toch 1 april Mouse - ? kindje - 30 jaar 1 april Rian83 - 1e kindje - 25 jaar ynnel1 - 1e kindje - 22 jaar Magickwings - 2e kindje - 28 jaar Na1 - 1e kindje - 27 jaar 2 april Mollyvg - 1e kindje - 40 jaar Paulie - 1e kindje - 28 jaar 3 april Pientje - 3e kindje - 25 jaar msroxy - 1e kindje - 23 jaar victortje - 1e kindje - 23 jaar nicoline78 - 1e kindje - 29 jaar Elise - kindje - 26 jaar Joyce84 - 2e kindje - 24 jaar Sylvie - 2e kindje - 24 jaar 4 april Lien78 - 1e kindje - 29 jaar Amom22 - 2e kindje - 21 jaar Mirjanne - 2e kindje - 27 jaar Mupkuh - 1e kindje - 25 jaar ikkie - 2e kindje - ? jaar Sina - 2e kindje - 25 jaar 5 april Mimi1981 - 2e kindje - 27 jaar Lichtje - 1e kindje - 30 jaar Pretty Woman - 1e kindje - 25 jaar wieffie - 1e kindje - 30 jaar 6 april WannaBmum - 1e kindje - 33 jaar Leeuw89 -1e kindje -20 jaar Nathalieke - 1e kindje - 29 jaar kipkip - 1e kindje - 31 jaar 7 april Veroon - 2e kindje - 31 jaar Jacquelien - 2e kindje - 27 jaar Hop_Marjanneke - 1e kindje - 34 jaar Rijffel - 1e kindje - 28 jaar 8 april vrouw1981 -1 e kindje - 27 jaar Belleke06 -1 e kindje - 27 jaar Lynn1986 - 1e kindje - 22 jaar Kindje - 1e kindje - 30 jaar Rach84 -1 e kindje - 24 jaar 9 april Jodie1 -1 e kindje - 27 jaar Daantje 25 -1 e kindje - 26 jaar MamaDeluxe - 6e kindje - 26 jaar vruchtje24- 1e kindje - 25 jaar mo1977- 1e kindje - 31 jaar 10 april Racheldehaas - 2e kindje - 27 jaar Priscilla R - 1e kindje - 21 jaar Vruchtje - 1e kindje - 25 jaar Sam0110- 1e kindje - 22 jaar 11 april inge1983 -2e kindje - 25 jaar Kayla - ? kindje - 26 jaar 12 april Lidia -2e kindje - 29 jaar Sophia -1e kindje - 33 jaar didi1988 -2e kindje - 19 jaar 13 april Spekkie -2e kindje - 27 jaar female81 - 1e kindje - 27 jaar Jannie83 - 2e kindje - 25 jaar Danielle1982 - 1e kindje - 26 jaar 14 april Clarissa81 - 2e kindje - 26 jaar Marietje83 - 1e kindje - 24 jaar 15 april havefun -1e kindje - 32 jaar lollifant84 - ? kindje - ? jaar 16 april IMD -2e kindje - 27 jaar Leonie27 - 1e kindje - 27 jaar Beginneling - ? kindje - ? jaar Jantsjuh - 1e kindje - 25 jaar helenaxxx - ? kindje - 30 jaar bolleke25 - ? kindje - 25 jaar zeppie - ? kindje - 26 jaar 17 april Loeka12 - 1e kindje - 32 jaar hhoneybee - 1e kindje - 27 jaar missym- 2e kindje - 21 jaar 18 april Eleni - 1e kindje - 22 jaar Juud - 2e kindje - 32 jaar MieniMe - 2e kindje - 30 jaar 19 april 20 april daniellesvl - 1e kindje - 26 jaar aukje83 - 1e kindje - 24 jaar 21 april jantje09 - ? kindje - 26 jaar 22 april voorjaar - 1 kindje - 27 jaar 23 april Jewel - 2e kindje - 23 jaar dolfijn77 - 1e kindje - 31 jaar 24 april MiniUs - 2e kindje - 29 jaar 25 april sniffy - 1 kindje - 26 jaar Bloemblaadje - 1 kindje - 18 jaar 26 april tascha - 2e kindje - 23 jaar thalina - 1e kindje - 22 jaar 27 april jesske - 2e kindje - 23 jaar 28 april Piglet - 1e kindje - 37 jaar 29 april 30 april lautjuh85 - 1e kindje - 23 jaar Totaal 86 zwangeren! Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn.. We denken aan jullie! Mammie Patricia en xgabyx en Ellenk en Kita29 en Wannabemommie en Marb en zwangervanbrusj Afspraken: 22-08-2008Rijffel 2de echo , 25-08-2008Lien78 termijn echo, Magickwings intake vk, Pretty Woman intake vk, Jacquelien 1e echo, MamaDeluxe echo 26-08-2008wannaBmum vk Imd vk, 1e echo, Veroon vk, Nathalieke eertse echo gyn, mimi1981 intake vk 27-08-2008Racheldehaas intake vk, ikkie intake vk, Lynn1986 3e echo, didi1988 intake vk 28-08-2008wieffie 2e echo, havefun 2e echo, Rijffel intake vk, Mollyvg controle echo, Mouse intake vk 05-09-2008loeka12 1e echo 01-09-2008pientje eerste echo, kipikip 1e echo, Veroon 1e echo, Jodie 1e echo, Zeppie intake vk 02-09-2008Clarissa81 vk daniellesvl 1e echo 03-09-2008vrouw1981 vk,Leeuw 2e echo, Jannie83 intake vk, Danielle1982 intake vk 04-09-2008mimi1981 2e echo 05-09-2008hhoneybee intake vk, victortje 2e echo 05-09-2008Bellek06 2e echo 09-09-2008inge1983 vk en 1e echo, Jantsjuh 1e afspraak vk en 1e echo, Juud intake vk, lidia 1e echo 10-09-2008mo1977 1e echo, Joyce84 1e echo, lautjuh85 controle echo 11-09-2008Leonie27 intake vk, Eleni intake vk 12-09-2008Lichtje intake vk, missym 1e echo 15-09-2008female81 1e echo 16-09-2008vrouw1981 1e echo,lautjuh85 intake vk 17-09-2008Spekkie intake vk, MieniMe termijn echo,dolfijn77 intake vk 18-09-2008MieniMe intake vk 19-09-2008Sylvie 12 weken echo + NP 25-09-2008thalina 1e echo 29-09-2008dolfijn77 1e echo, Marietje83 1e echo
Hallo allemaal. Net even alles doorgelezen. @wieffie wat fijn dat de echo nu goed was meis. Al de andere meiden van de echo gefeliciteerd met een goede echo. @IMD, Wat grappig haha bij mij kijken ze over twee weken ook of er echt geen tweede zit of wel hahaha. Leuk hoor. Bij mij zag ze een extra zakje wat ze denkt een vochtzakje te zijn. Ze dacht in 1 vruchtzakje twee te zien alleen begreep er niks meer van want ze dacht het vluchtig te zien. Ach we zien wel. Liever 1 eigenlijk hahaha maar anders liever 2 gezonde kindjes dan helemaal geen 1 toch
hallo...iedereen Gefeliciteerd met de hartjes en baby's die jullie hebben gezien! imd...er zijn ook mensen bij mij die op de echo met de 2 baarmoeders 2 zakjes ziet....maar goed er zit volgens ons niets....
Ik ga niet echt alles teruglezen, want mijn doppen vallen zowat op mijn tenen, maar wil even reageren op de 20 weken echo. Niet om jullie bang te maken, maar ook in het belang van je kindje. Een hele lieve vriendin van ons heeft onlangs haar zwangerschap na 16 weken af moeten laten breken. Haar kindje had een open ruggetje, open buikje, miste één been,geen urine-uitgang. maar kindje leefde dapper door. Waarschijnlijk zou het de zwangerschap ook uitgedragen hebben, maar wel met pijn en de bevalling zou het kindje sowieso niet hebben overleefd, en indien wel, binnen 24 uur na de bevalling overlijden. Hadden zij besloten geen echo te laten maken, dan hadden zij dit nooit geweten. heeft niets te maken met het feit of je een minder gezond kindje wel of niet wilt houden, maar ook met de gezondheid van je kindje. Je moet er toch niet aan denken dat je ongewild je kind een maand of 5 elke dag blootsteld aan hevige pijnen? dus, nogmaals ,geen verhaal om jullie angst aan te jagen, maar realiteit, die door de tegenwoordige wetenschap ook eerder te ontdekken is.
even een vraag...zouden ze dat dan niet gezien hebben dat hij 1 been mist? zien ze dat zo slecht dan op een echo?
Hey meiden! Wat een goede berichten allemaal! Super leuk dat de echo's allemaal geslaagd zijn! Nu wl ik ook, haha. Maar dat duurt nog wel even, ik moet zelfs nog bellen. En voor wat betreft de 20 wkn echo: ik ben het helemaal eens met IMD! Ik doe dus zeker een 20 wkn echo, en idd ter voorbereiding. Wij vinden het wel leuk om te weten wat het wordt, maar ook als er een afwijking te zien is, is het goed om dat al te weten, zodat er na de geboorte direct actie ondernomen kan worden als dit noodzakelijk is. De andere kant is dat je al in de stress komt te zitten tijdens je zwangerschap, maar je hebt wel alle tijd om je erop voor te bereiden en te 'wennen' aan het idee.Als het kindje er eenmaal is loop je voor mijn idee achter de feiten aan te hobbelen en lijkt de klap me op dat moment nog groter....... Maargoed, daar kunnen de meningen over verschillen natuurlijk! Ik zat vandaag ineens allemaal praktische beren op de weg Ik bedacht me ineens hoe onhandig het kan zijn om twee kids te hebben....We hebben ook honden, dus ik kan Tim of de beeb eigenlijk geen seconde alleen in de kamer te laten. Dus als ik een luier moet verschonen, moeten beide kids mee naar boven. En hoe loop je de trap op met een baby waarvan je het hoofje nog moet ondersteunen en een andere kleine vent op de arm.... Het zou toch moeten kunnen, maar zo zat ik ineens het e.e.a te bedenken.....vermoeiend
Lynn, wordt een beetje onpasselijk, maar omdat het buikje niet dicht was, hing alles eruit zeg maar, kindje had ook een soort van "zak"gemaakt, waar verschillende organen in hingen. Op de echo hebben ze dit in eerste instantie aangezien als een beentje, maar toen het balletje aan het rollen ging, dat het echt niet goed was, zijn ze doorgestuurd naar nijmegen en daar zijn ze erachter gekomen wat er allemaal niet goed was.
En mijn zus is onlangs bevallen van een kindje, ook altijd op controle geweest, altijd alle echo's etc gehad, maar bij de geboorte kwam er pas uit dat het kindje een klompvoetje heeft. Ze zit inmiddels al 7 weken in het gips, is vorige week hieraan geopereerd en moet zo'n drie jaar een spalk, dus ze zien echt niet alles op zo'n echo. Maar, nogmaals, geen verhalen waar je vrolijk van wordt, maar that's life. Maar, ga nu echt plat, want ik kan mijn ogen nog niet meer open houden. Weltrusten iedereen !
He bah wat een rare verhalen weer. Ik wil zoiezo de 20 echo maar dat is meer ook omdat ik het geslacht wil weten. HAhaha Mijn vriend heeft er een weddenschap van gemaakt. Etter. Hij denkt omdat het een vloek in de familie is dat het een zoon word. Zijn vader heeft onlangs nog een zoon erbij gekregen en zijn schoonzus (van zijn broer) is ook zwanger van een zoon. Oke hij zegt jij krijgt 50 euro als het een meisje word en ik van jou als het een zoon word. Ik zeg doe je mooi. Ik heb geen geld hahahaha dus krijg ik het van jou zodat ik het aan jou terug kan geven. Zou het opeens er twee zijn dan is het waarschijnlijk 1eiig omdat ze het in 1 vruchtzak dacht te zien. Hmmmzz zou ik of 100 euro rijker ook armer kunnen worden hihihi.
IMD; fijne dag morgen en fijn dat je echo goed was.. Kan er niet helemaal wijs uit worden, het zouden er best twee kunnen zijn idd.. Voor de rest van de kloppende hartjes; allemaal ook gefeliciteerd! Scheelt weer een hoop onzekerheid . Althans, bij mij wel. Over de 20 weken echo; die laat ik zeker doen. Inderdaad vanwege de redenen die al genoemd zijn; als er iets is, dan kunnen ze direct na de geboorte ingrijpen. Ik beval sowieso in het ziekenhuis (poliklinisch), maar goed.. dan is het bekend, en dat is toch rustiger. En ik wil dolgraag weten of Isabelle een zusje of broertje krijgt. Zelf zegt ze 'zusje'. Maar ja, ze is dan nog geen 2, dus wellicht is 'broertje' ook wat moeilijker uit te spreken
Wat een goede echo's vandaag allemaal zeg! Erg fijn, geniet er allemaal lekker verder van! IMD, hele fijne trouwdag morgen. Hoop dat jullie dag precies wordt zoals je hem hebt voorgesteld. Ik wil ook zeker de 20 weken echo. Alleen om te weten of er iets is met het kindje, geslacht wil ik niet weten
Tnx voor al jullie eerlijke reacties over de 20 weken echo zeg! Ik moet zeggen dat ik er nu idd heel anders over begin te denken (en dat al binnen een uur ) Ik ga me iig goed laten informeren enzo, duurt nog zooooo lang. Ow, ja, als er toch nog mensen zijn die bewust niet voor een 20 weken echo kiezen, zou ik dat ook wel willen weten en waarom jullie dat dan niet doen. Al denk ik, als ik dit zo lees, dat iedereen hier voor een 20 weken echo gaat @havefun, het zijn idd geen leuke verhalen, maar je hebt gelijk: that's life! Mijn ha zei dat je er gewoon vanuit moet gaan dat alles goed gaat, omdat de kans dat je onterecht in spanning zit anders groot is. Dus ik doe maar een beetje naief dan
Hallo dames, Ik klets nog niet veel mee hier, maar zal me later bij jullie gaan voegen. Mijn zwangerschap gaat tot nu toe op en neer, maar dan vooral als het gaat om energie. Pijntjes of krampen heb ik nauwelijs en heb één keer even wat bloed verloeren, maar weet inmiddels dat ik me daar niet direct zorgen om moet maken (bij eerste zwangerschap had ik dat ook regelmatig). Verder moet ik eerlijk bekennen dat mijn zoontje van bijna 12,5 maand en het feit dat ik net weer begonnen ben in het onderwijs na een lange vakantie, mij nog niet zo gefocused hebben op de zwangerschap. Ik weet het natuurlijk wel en houd er ook rekening mee, maar het kwartje lijkt maar niet echt te vallen. Ik ben heel blij hoor, maar sommige dingen vergen nu even meer van mijn aandacht. Ik ga 9 september naar de VK en dan krijg ik een echo. Daar heb ik wel zin in. En ik denk dat ik daarna weer helemaal zwanger-minded ben. Heel veel succes voor iedereen en veel plezier bij echo's, andere afspraken en gewoon bij het zwanger zijn. Tot later weer eens.
maar WEER even een vraag van mij....een 20 weken echo is toch wat anders dan de nek plooi meeting? ik laat ze wel allebei doen hoor
Oh ja, die 20 weken echo van Siem was zoooo mooi, die had ik echt niet willen missen. Natuurlijk waren er wat zenuwen: zou het niet goed zijn, en wat dan? Maar tegelijk: het merendeel van de zwangerschappen verloopt normaal, dus... Ik zou het absoluut wél doen, gewoon omdat het zo mooi is.
20 weken echo is gewoon standaard. In principe krijgt iedereen het en het is idd geen nekplooimeting. Ze kunnen echter wel zien of het hartje volledig is en ged gesloten, botten, schedel, middenrif etc. Down of andere afwijkingen zien ze er niet op. Als ze echte twijfel hebben, zullen ze je wel doorstueren.
Euh, ben geen ervaringsdeskundige hoor, maar dit is een nekplooimeting: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=8264 En een 20 weken echo is een echo als je ongeveer 20 weken zwanger bent Misschien dat ervaringsdeskundigen er meer over kunnen vertellen