April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    @Marietje, fijn dat de verhalen hier je welicht wat andere inzichten kunnen geven. Al kan je er ook eindeloos door gaan twijfelen ;)

En Lynn, een nekplooimeting is zeker wat anders hoor. Dan meten ze letterlijk de plooi en maken daar een kansbereking uit op.
    Bij een 20 wkn wordt de beeb gewoon via de echo aan alle kanten bekeken.

Wij doen zeker de 20 wkn echo,maar geen nekplooimeting. Daar zie ik dan weer geen reden toe ;) Zo'n kansberekening zegt mij dan weer niet zoveel....Maargoed, ik heb daar eigenlijk ook nog niet heel bewust over nagedacht.....

2. Jannie83

Jannie83 Lid

2 okt 2007
    56
    0
    0
    Assen
    Hoihoi, toch even een berichtje waar ik graag op wil reageren.
    Ik doe heel bewust de 20weken echo niet.
    Ik heb inmiddels in de gaten dat sommigen op dit forum heel veroordelend kunnen zijn wat betreft hun mening over anderen, en meer begrip voor hún mening vragen dan dat ze een ander ooit zullen geven.
    Maar het is voor mij ook in mijn vorige zwangerschap al een keuze geweest die ik heb gemaakt direct toen ik erachter kwam zwanger te zijn.
    Het is gewoon een kwestie van gevoel, waarom ik het niet doe. Ik weet van mezelf hoe heftig ik op dingen kan reageren tijdens een zwangerschap, en 1 'misschien' kan voor mij de hele zwangerschap verklooien. Als je voor jezelf voor 100% achter deze keuze staat (mijn vriend en ik hebben er eigenlijk niet over hoeven nadenken en staan beide voor 200% achter onze beslissing) kun je er ook geen spijt van krijgen. Je weet van tevoren dat je een risico loopt. Ik weet ook dat ik een risico zou lopen als je het wel zou doen.
    Maak de beslissing waar jullie je in kunnen vinden, besef goed waarom je die keuze hebt gemaakt en het is altijd de juiste.
    Hoe een ander er ook over oordeelt...

3. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    wij laten ook een 20weken echo maken ook puur om te weten wat het wordt en of alles erop en eraan zit en er geen gekke kwaaltjes zijn waar we rekening mee moeten houden.

Nekplooimeting laten we niet doen het kindje is altijd welkom met of zonder het syndroom van down voor ons is het al een wondertje dus laat maar komen.

En me vriend denkt een jongen wordt want er zijn alleen maar jongens in zijn familie ghehe en ik denk een meisje dus wij hebben nu dus ook een weddenschap ghaha wel leuk :D

4. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ieder zijn eigen keuze hoor. Overal word over beoordeeld. Bijv dat als je rookt of wel of geen borstvoeding :) ieder zijn meug hoor.

5. Amom22

Amom22 Niet meer actief

ik hou me maar stil over de 20 weken echo ;)
    super al die mensen die een goede echo hebben gehad.....gefeliciteerd!
    nog spannend zeg of er tweelingen zijn! ik denk dat ik het ook alleen maar vermoed omdat ik een tweeling heb verloren en graag "terug wil". We zullen zien!

IMD HEEEEEEEEEL veel plezier morgen, geniet ervan!

6. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    nou ben ook benieuwd of er nog tweelingen drielingen of mss wel vierlingen hahahha worden geboren in april :p

7. Amom22

Amom22 Niet meer actief

ehm drielingen en vierlingen.....jaiks!
    dat is zwaar!

Ons volgende kindje heeft 75-100% kans op allergieen dus een drieling of vierling met allergieen is niet bepaald makkelijk :p

8. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @Amom22, Als het tweeeiig was dan is het geloof ik heel grote kans dat het weer een tweeling word.

9. Jannie83

Jannie83 Lid

2 okt 2007
    56
    0
    0
    Assen
    Dat heeft voornamelijk te maken met of de ouders aanleg voor allegieën hebben toch?

10. Amom, vertel eens wat meer over je kijk op en 20 weken echo :)

ik voel me niet aangevallen als iemand anders iets wel of juist niet doet.
    wij doen geen nekplooimeting, wel een 20 weken echo

11. Amom22

Amom22 Niet meer actief

ik heb allergieen, schoonzus allergie, zoontje 7 allergieen....tot nu toe :S

ik heb toen twee eisprongen gevoeld en nu weer. Ook bleven mijn ovulatietesten 10 dagen ofzo positief en dat klopt precies met de 2 eisprongen

12. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Ieder zijn ding idd. Als je maar doet wat jij vindt dat goed is en waar jij achterstaat.....

(sorry de quote ging mis, maar ging over 2o wkn echo ;) )

13. Amom22

Amom22 Niet meer actief

:) :p :) :p :) :p

14. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    hahha dat zou idd zwaar worden ja ik zou me echt geen raad weten :D

15. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    DAn is het grote kans dat je weer een tweeling krijgt.

Zo mijn buik is echt opgezet. hihi. Nu ik verder ben dan ik dacht weet ik ook wel waarom. Alleen kan het over twee weken weer anders zijn.

16. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Nou, Amom: ik word nu wel echt nieuwsgierig naar jouw visie op de 20 wkn echo.....Blijkbaar bij een aantal al bekend, maar waarom niet hier zetten?

17. Amom22

Amom22 Niet meer actief

mijn zoontje heeft 2 maanden achtereen gehuild! werd er echt gek van! terwijl ik 2 dagen na de bevalling al vermoedens had zeiden de artsen en de consulatieburo vrouw dat het echt niet kon en zeker niet omdat ik borstvoeding gaf, dus had het er maar bij gelaten en iedereen zei dat het normaal was dat babietjes huilen.... en huilen en huilen en huilen.........AAAAAH ;)

18. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    gaaf hoor amom22 als je een tweeling krijg :D

19. Amom22

Amom22 Niet meer actief

staat hier ook :D ergens tussen pagina 1 en 200 ;)

20. ik ben eerlijk gezegd wel een beetje blij dat ik geen tweeling krijg. het lijkt me wel erg zwaar.
    Amom, kan je met een angelsound (oid) nagaan of je en tweeling krijgt?

Deel Deze Pagina