nou meiden ik ga de make up in (en de kapper haha) om 12 uur komt Martin mij bij mijn ouders halen we hebben wel gezellig samen geslapen. Ik vertel alles achteraf en wens jullie alvast een fijn weekend... vandaag wordik mevrouw Kuijlaars JIPPIE!
Goedemorgen allemaal, iedereen lekker geslapen? @Imd: veel plezier vandaag! Geniet er van @havefun: Dat is wel heel apart ja, een echt kippenvelmoment 8-[ @iedereen voor de echo: veel plezier en succes vandaag! Hoop dat alles bij iedereen goed is Ik hoorde gister van mijn moeder dat mijn ouders denken dan ik misschien al wel 2 maanden zwanger ben omdat mijn lichaam al veranderde, maar dat had ik zelf niet eens door.. ook zo iets raars.. als het goed is weet ik woendag meer (hoop ik tenminste). Groetjes Didi
goedemorgen @Imd, hartstikke mooie dag toegewenst. en wie weet show je morgen of overmorgen nog een paar leuke kiekjes T weet is hier niet optimaal, maar misschien valt dat bij jou mee. @Amom, ik vind thuisonderwijs ook heel erg mooi. Wat vind jij er het voordeel aan? Mijn man is een paar keer in Schotland geweest en zegt dat het er super mooi is. Ik zal het nog wel een keer gaan zien @Havefun, ik ben s'avonds ook wel moe, maar ik heb meer last van misselijkheid dan van mijn moeheid. Super wat je buurvrouw had gedroomd. Is zij wel een charismatisch persoon? Ik droomde vannacht over en rolls royce @Msroxy, als ik de berichtjes hier lees, zitten ze al aardig vol, de verloskundigen! ik mag van mijn gyn pas volgende week een verloskundige opbellen. Hoe zoeken jullie een verloskundige uit? Zijn ze per bedrijf echt verschillend? @MamaDeluxe, heb je nog bloedverlies gehad? Beetje moed houden he Ik werd vannochtend wakker van een kat op het dak die echt zat te krijsen Maar ik vloog toen gelijk mijn bed uit, en nu ben ik niet eens zo misselijk Vanmiddag gaat de eerste zetpil erin, kijken of dat werkt.
Vind je het gek dat je de trap opkruipt van moeheid Wie gaat er nou zo laat nog dweilen Een zwangere vrouw heeft 1 uur extra slaap nodig
Goedemorgen dames...dat was weer 10 blz. bijlezen... Ten eerste.... @ IMD een verschrikkelijke mooie dag toegewenst meid...spannend nog 1 of 2...? @ alle echodames van gisteren...wat mooi dat jullie allemaal goeie echo hadden en hartje hebben gezien! Wat betreft de 20 weken echo doen wij hier ook! Nekplooimeting doen wij niet...vorige keer ook niet gedaan.... En over het voelen van 2 eisprongen...bedoel je dan links en rechts? Ik heb namelijk voor het eerst deze cyclus pijn links en rechts gehad voor eisprong, normaal alleen rechts... Och jee als dat zo zijn moet ik hier flink verbouwen en mag ik wel een bus kopen denk ik...haha Mijn vriend heeft ook al 2 kids van 10 en 6, samen hebben we een dochter van 2...moet je nagaan als er 2 bij zouden komen nu...whahaha... Ach...denk altijd maar zo waar er 1 kan wonen kunnen er ook wel 2 wonen maar denk toch dat er gewoon 1-tje in mijn buik verstopt zit hoor...laten we eerst maar eens echo afwachten...
1 uur extra? hmm.. het zou fijn zijn als mijn dochter hier ook rekening mee hield.. Meissie was vannacht tussen 2 en 4 wakker.. dus ben een beetje gesloopt. is normaal een goede slaper, maar deze week was het al 2 nachten drama. @IMD.. nogmaals een hele fijne dag! Nekplooimeting laat ik niet doen. Ik val niet in een risiciogroep, en zou niet weten waarom ik het zou moeten doen. Als het een kindje is met een chromosoomafwijking en het is met het leven verenigbaar, dan hoort dat kindje gewoon bij mij, en zal ook bij mij blijven. Dus ik zie geen toegevoegde waarde hierin. 20 weken echo doe ik dus wel, maar preventief.. met oog op gezondheidsafwijkingen, en het geslacht (dan weet ik wat ik rond de verhuizing in kan pakken en ver weg in dozen kan proppen, als het een jongetje wordt, hihii) @ Amom; dat verhaal over ultrageluid op pagina 95, kan allemaal best kloppen hoor, maar wat ik me afvraag; waarom laat je dan wel bij een vk naar het (de) hartje(s) luisteren? Dat is namelijk ook ultrageluid; een doppler is gelijk aan een echo; alleen wordt bij een echo het ultrageluid omgezet in beeld, en bij een doppler het geluid omgezet in geluid.. (heel simpel omschreven). Ben ik dan wel benieuwd naar. Is dus geen aanval, maar laat je dat dan wel doen omdat een doppler veel korter duurt dan een echo (over het algemeen?).. Nieuwsgierig.... .. Of doe je ook geen dopplers (al weet je dan pas heel laat dat er twee komen denk ik)
@rachel, nee niks meer verloren @pientje, ja....savonds is het enige moment dat het hie zin heeft om wat aan het huishouden te doen...
Ik voel me niet extra moe als anders, ik slaap alleen zoooo slecht. Pfff... Vannacht lag ik lekker te slapen en plots word ik wakker en voel me kotsmisselijk. Heb serieus moeten lopen naar het toilet. Ik denk dat deze periode de ellendigste is. Ik voel me echt een wrak!
@ Rach Vooral dat je kind zelf kan beslissen waar zijn interesses liggen en in eigen tempo kan werken. Vond het vreselijk op school ben gezakt vanwege het vak muziek :S tsja....
@ mirjanne, ik laat niet naar het hartje luisteren. Ik ga een stethoscoop voor zwangerschappen kopen. En als de verloskundige daarmee wil luisteren vind ik het prima, maar de doptone komt niet in mijn buurt
Morning ladies! Alleen deze pagina gelezen, anders wordt het veeeel te veel om allemaal terug te lezen Wij willen wel graag de combinatietest en niet om speciaal te weten of we in een risicigroep zitten, maar om 1x extra naar ons lieve wondertje te kijken in de buik En de 20 weken echo doen we ook.
Ahaa.. dan is dat duidelijk. Dacht dat ik ergens iets had gehoord over hartje luisteren, vandaar dat ik me het afvroeg mbt de doppler.. maar inderdaad, met stethoscoop kan ook, en zo blijft het ultrageluid uit de buurt idd.
@IMD, Een hele fijne dag meis en geniet ervan. Ben heel benieuwd naar de verhalen over vandaag. Knufffff. Over de echo en doptone klopt wel hoor. Mijn schoonzusje zegt zelf dat als ze een echo heeft dat de kleine zijn hoofd al wegdraai als ze in de buurt komen met dat ding. Ik geloof dat hij slecht tegen het geluid kan.
je kan er voor kiezen tijdens de 20weken echo om niet te horen of er wat mis is, maar dat de artsen dan wel voorbereid zijn tijdens de bevalling. Ik bedoel stel er is iets dat meteen verholpen kan worden is een thuisbevalling niet zo goed.
Ja dan zeggen ze tegen je dat je in het ziekenhuis moet bevallen, dan wil ik ook wel weten waarom! Anders ga je je daar weer druk over maken... (ik wel iig) Zwangere vrouwen 1 uur extra slaap nodig! ik heb al zoveel slaap nodig .... Voel me vandaag echt beroerd. Met veel moeite 1 knacker met suiker naar binnen gewerkt vanochtend. Al een paar keer boven de pot gehangen maar alles is nog blijven zitten (ja, ik ben geen typ voor vingers in je keel en hopla!) Nu moet ik eigenlijk weer wat eten. maar ik weet echt niet wat. Bij alles waar ik aandenk qua eten wordt ik nog beroerder ale: O, help hoe moet dat als ik straks weer ga werken?!
Dag meiden ik kom even crashen! hahah hoor eigenlijk bij de april mama's maar dit klopt niet helemaal meis! Ik werk zelf in een echocentrum, als je niet wil weten of er iets aan de hand is, heeft het geen zin om de twintig weken echo te doen. Als er wat te zien is wordt hier ook actie op ondernoemen namelijk in de vorm van vervolgonderzoeken.... denk zal het even vertellen! :-D
Hallo allemaal, als er iets mis zou zijn met ons kleintje zou ik het wel willen weten. Dan kan je jezelf er misschien een beetje op voorbereiden ofzo... je weet nooit. Bij onze dochter was alles goed, maar daar hadden we wel 2 echo's voor nodig, eigenwijs meiske, en dat is ze nu nog . Inmiddels 9 maanden, maar zo eigenwijs als het maar kan Ik moet eerlijk zeggen ben wel nieuwsgierig of een weer een meiske of een jochie krijgen.. Zijn jullie ook zo nieuwsgierig? Groetjes Didi
Ik voel me weer wat beter vandaag, gelukkig. Doe wel rustig aan met eten maar niet meer zo misselijk.
Goed zo, dat het beter gaat! Heb je misschien nog tips wat je kan eten en binnen blijft als je misselijk bent? Voel me echt vreselijk en moet wat eten, maar weet echt niet wat.... Iig geen brood/knacker/beschuit. Yoghurt is te zuur... Heb nog wel fruit in huis appel = te zuur. Kiwi, druiven en meloen..... pffffffff ik weet het niet.... gele vla misschien ?
Ik voel me ook weer behoorlijk misselijk vandaag... ga dadelijk maar weer aan de cola! Ik kan het jullie echt aanraden, waarom het werkt moet je me niet vragen maar ik voel me er echt veel beter door! Oja, ik heb net ff een foto van mijn echo van gisteren weer in mijn album gezet Oja, nog ff voor de lijst, mijn datum mag dus aangepast na 05-04-2008 en de afspraak van 28-08 vervalt en mijn volgende afspraak bij de gyn is 01-10 maar voor die tijd krijg ik nog een echo maar daar moet ik nog een afspraak voor maken.