April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Wow! Wat een verschil al met de andere echo zeg, wat is ie gegroeid! :D

Cola... brrr... nou t is het proberen waard uiteraard. Ik heb gisteren toch cola gekocht, zal het eens proberen. En dan natuurlijk ook nog wat naar binnen zien te werken. Ik denk dat ik voor een fruitmix overgoten met gele vla ga ofzo :( ;)

2. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    @ imd: Geniet ervan vandaag ! En misschien inmiddels als gefeliciteerd? Benieuwd naar de foto's!

zoontje was er vanmorgen weer lekker vroeg bij, lijkt wel hoe vroeger ik op moet hoe misselijker ik ben. heb mezelf toch zover gekregen om mijn huis schoon te maken. nu ben ik echt wel moe en vreselijke pijn in mijn rug :(

ik las dat nog bij iemand cola werkt, wel bij mij ook! een wondermiddeltje :)

ivm de echo's, de 12 weken echo met nekplooi meting gebeurt hier standaard, je kan daarbij ook nog een bloedonderzoek laten uitvoeren maar dat hebben wij besloten niet te doen, alleen als de meting iets afwijkend zou aanduiden. ook de 20weken echo laat ik zeker doen, wil weten of alles goed is met ons kleintje en natuurlijk het geslacht! oh ik ben zo vreselijk nieuwsgierig! echt erg! benieuwd of wij hier ook een roze mogen kopen!

3. *inbraak*

Hallo meiden! Gefeliciteerd! Wat een hoop zwangeren zeg! Leuk!

Ik las even over het misselijk zijn. Cola met suiker helpt erg goed! En gele vla kan inderdaad ook helpen. Succes met de misselijkheid!

Groetjes Daphne

*uitbraak*

4. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Wat betreft de nekplooimeting is het hier zo dat je daar extra voor kiest, dan krijg je bloedprikken bij 11 weken en echo bij 12 weken. Doe je het niet moet je bloedprikken bij 12 weken en de echo bij 14 weken. De echo krijgen we hier dus iig wel. :D

5. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Mijn ha zei dat er rond 12 weken ook nog een bloedonderzoek gedaan wordt. Onderzoek naar hb en dergelijke en je rehus factor (of hoe heet dat ding ;) ) En dan natuurlijk de 12 weken echo. Volgens mij zijn beide onderzoeken standaard. De nekplooimeting is niet standaard, maar ze zijn wel verplicht om hem aan te bieden, dacht ik.

6. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Bedoel je nou dat je suiker in je cola moet doen, of bedoel je geen suikervrije cola? Ik heb als kind ooit eens een klont suiker in mn glas cola gegooid (in een restaurant nog wel :oops: ) ennuh.... was een redelijk spectaculair resultaat: Cola gaat lekker bruisen en stroomt over het glas....

Zit nu wel aan de cola, met kleine slokjes en het lijkt idd te helpen. Verder heb ik drie stukken fruit in stukjes gesneden en overgoten met gele vla, dat gaat ook wel eigenlijk.

Bedenk ik me net... koffie is niet goed voor je beebje, kan cola dan eigenlijk wel?!

7. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Cola moet je net als koffie zien je mag er maar een aantal glazen van per dag. Als het goed is hoor had het ergens gelezen weet alleen niet meer waar. :D

8. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Cola helpt bij mij dus ook geen fluit :( En die VSM korrels niet, en salmiakknotsen ook al niet. Ik weet het effe niet meer hoor, ik krijg niks binnen en als het er al in zit, dan blijft het niet eens in zitten. Ik denk dat ik maandag maar eens naar de huisarts ga... :(

IMD, een heeeeeele fijn dag gewenst vandaag! Hier begint het een beetje te miezeren, maar hopelijk houden jullie het wel droog.

9. dafje, ik ga dus echt geen cola drinken moet er niet aan denken :)

10. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Een lolly dat helpt bij mij wel :D

11. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Cola helpt hier ook niet.
    Paar dagen terug na de cola gekotst, dus de zin naar cola is sowieso weg :)

12. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Heyyyy!
    mag ik gezellig met jullie meekletsen?!
    Als het goed is ben ik 30 april uitgerekend (weet nog niet zeker moet ff afspraak nog maken met de vk)! en dan krijgt onze kleine boef dus een brusje erbij!

13. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ohja ik lees het een en ander over cola; wel zorgen dat de prik eraf is he; anders kan je alsnof best misselijk worden van dat gebubbel in je maag...:)

14. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    hoiii,

Gezelligg en welkom :D

15. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    Welkom Nikkie ;) en gefeliciteerd

16. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Thanks...!

Jullie ook allemaal gefeliciteerd nog natuurlijk!

Best veel april2009 mama's zag ik!gezellieee!

17. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    goedemiddag..ik heb hier niet zo veel te vertellen veol me goed,...allleen zo'n last van mijn boobs....ik kan er gewoon niet meer van slapen...

18. IVM met mijn overgeefjeugd :( weet ik dat cola heel goed tegen overgeven is alleen mag het niet koud zijn en je met maar een paar kleine slokjes nemen. Als baby kreeg ik al 1 theelepel cola na iedere maaltijd anders kwam het er net zo hard weer uit.

Dus ook cola drink je met mate :)

Vanille-Vla zou goed moeten werken tegen het maagzuur,maar ook daarvoor geldt kleine porties!

IKzelf kan melf goed onderhouden met crackers en een hartig beleg. Fruit zoals kiwi, meloen, banaan gaan ook goed. Maar ik hoef dan ook niet over te geven.

Na het overgeven kan je overigens het beste een theelepeltje of klein klontje suiker in je mond nemen dan gaat die vieze smaak sneller weg!

Oh ja qua warm eten, maak voor jezelf rijst klaar met worteltjes. Heb ik in Griekenland geleerd toen ik daar een keer heel erg ziek was. En het helpt heel goed. Valt niet zo zwaar en het verteert snel.

Ik hoop dat iemand er wat aan heeft, veel sterkte. Ik ben iig goddank blij dat ik me vandaag weer wat beter voel!

LIEFS

19. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    *Inbraak vanuit februari mamma's*

Allereerst allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Mooi hè?!

Ik las julie verhalen over het misselijk zijn 's morgens. Wat mij heel erg hielp was een droge volkoren cracker met vruchtenhagel als ik nog in bed lag. Ochtenmisselijkheid kan de oorzaak hebben dat je glucose spiegel te laag is en die breng je dan zo weer op peil. Dan nog even lekker 10 minuten blijven liggen en dan langzaam op staan.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben meiden!

*Gaat weer terug naar de februari mamma's*

Deel Deze Pagina