April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ik wou dat ik dat had. Ik vind een koffie met heel veel opgeschuimd melk (maak ik zelf) altijd heerlijk maar nu hmmz. Dan moet er meer melk in zitten dan koffie. Hahaha

2. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Ik drink alleen maar af en toe een paar slokjes cola-light (kan het niet laten) maar dat vind ik ook nog steeds lekker. Verder heb ik ook nog een paar sigaretjes gehad. ( vier in totaal ongeveer). Ach we mogen heus nog wel een beetje genieten hoor. Alleen nu moet het allemaal met mate!

3. mimi, geeft toch niet? en in melk zit calcium.

Ohja.. met zetpillen géén scheetjes laten :oops: :)

4. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ik was ook niet van plan te stoppen met roken eigenlijk. Ik had zoiets niet meer dan 10 op een dag maar al snel werden het er vijf en sinds deze week rook ik helemaal niks meer. Ik werd er kotmisselijk van. Ons hummeltje wil het niet denk ik maar en nee ik heb er geen moeite mee.

5. nou ik voor de punctie gestopt met roken en ik ga echt niet roken deze zwangerschap! ok, af en toe smokkelen met koffie of cola, kan nog, maar ik vind roken tijdens de zwangerschap echt not done.

6. helenaxxx

helenaxxx Lid

9 aug 2008
    13
    0
    0
    den haag
    Hallo allemaal,

hier nog een april baby...... :)
    Ik ben iets meer dan 6 weken zwanger, en de laatste paar dagen best misselijk, vooral 's morgens en 's avonds, zo n brok in mn keel lijkt het...maar ja dat hoort er bij....

Nog steeds aan het bedenken wanneer we het aan onze ouders, vrienden en anderen vertellen....wel spannend, vooral omdat ik het nog steeds niet kan geloven....hebben jullie het al verteld?

groetjes, helena

7. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Hallo helena.
    Welkom bij de april mama's en gefeliciteerd natuurlijk ;)
    Zou ik van jou mogen weten hoeveelste kindje het is en je uitrekendatum. dan zet ik je op de aprillijst.

Bij ons weten best veel het al hoor. Behalve onze dochter dan. Als over twee weken de echo weer goed is dan krijgt ze het te horen.

8. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @helena: welkom en gefeliciteerd

bij mij weten mijn moeder, schoonmoeder en 2 van mijn zussen het (heb er nl. 3)

9. hier weten onze ouders het, zussen en vriendinnen.

10. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    geen cola :confused:
    hier een cola addict :oops:
    ik haal elke vrijdag 4 flessen coca cola en die zijn aan de eind van de week op :oops:
    toch maar wat minderen dus :D

oo hier weet mij moeder het, broer en schoonzusje, schoonzus en zwager (mannetje zijn kant)
    verder een paar goede vriendinnen die hier niet dichtbij wonen :)

11. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Alle nieuwe gefeliciteerd !
    Ivm de cola, ik heb dit bij mijn laatste afspraak bij de gyn gevraagt en je mag 1-2 glazen per dag volgens hem, denk toch niet dat hij dat zou zeggen als het zo erg was!

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ben dinsdag bij de huisarts geweest. Normaliter doet hij zelf geen zwangere dames en bevallingen meer. Maar omdat wij druk bezig zijn met het zoeken van een woning in Duitsland en ook verwachten op relatief korte termijn.... in ieder geval voor de beeb er is :) te zijn verhuist..., heeft hij besloten mij/ons voorlopig zelf te begeleiden. Maandag 1 september heb ik mijn eerste echo (ben dan 8 wk 6dg) en moet 16 september weer bij hem terugkomen. Ook moet ik binnen kort bloed laten prikken oa voor de prenatale screening en voor mijn glucose en cholesterol (groot vermoeden van erfelijke hart- en vaatziekten aan mijn moeders kant)

Momenteel nog weinig lichamelijke klachten gelukkig. Gevoelige borsten, ongi-achtige krampen en moe, moe, moe. Begin de laatste dagen wel wat misselijk te worden. Op de gekste momenten van de dag eigenlijk. Maar met de broeksknoop los en wat zuchten en blazen is het goed vol te houden.

Alleen mijn heel goede vriendin weet op dit moment dat ik zwanger ben (naast mn vent natuurlijk :D ) Maarja, dat kon ook niet anders, we borrelen altijd samen.... dus kon er niet onderuit.

Koffie is wel een verslaving van me, cola drink ik eigenlijk nooit. Ja in de mix met rum of wodka, maar dat mag ik nu toch niet hebben. Drink ongeveer 3 a 4 bakjes koffie op een dag nu, tegen 15 of meer voor onze zwangerschapswens.

13. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Alle neiuwe zwangeren, welkom en gefeliciteerd!

Wa enorm veel zwangeren zeg...nog even en het is niet meer bij te poten hier ;) Hoe moet ik jullie nou allemaal uit elkaar leren houden? :D

Hier nog steeds niks, nada, noppes aan klachten, voel me als vanouds en kiplekker. Volgens mij ben ik de enige.....

14. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb net een zw.test gedaan van Kruidvat. Die goedkope, 2 voor 5 euro.

Ik heb het met avondurine een test gedaan en die is dus niet zo geconcentreerd maar alsnog verschijnt er na 5 minuten netjes wachten een lichte streep in het testvenster.

Zou het dan echt zijn? Heeft iemand goede ervaringen met Kruidvat testen?
    Hebben zij bijvoorbeeld geen indrooglijntje?

Zit helemaal te trillen!

Ik zou uitgerekend zijn op 30 april. En dat is nou precies de geboortedatum van ons zoontje.
    Hoe krijgen we het voor elkaar? :rolleyes:

15. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Haha, goed uitgezocht Vanesje :D Leuk, nog een april 07 mama hier!
    En over de kruidvat testen: ik heb als tweede getest met die testen (eerst Cb) en gaf bij mij hetzelfde aan als de CB. Dus wat mij betreft betrouwbaar ;)
    Hij heeft volgens mij idd geen indrooglijntje o.i.d Je moet gewoon twee streepjes hebben!

16. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Thanks Minius. Morgenochtend wederom een testje doen, alhowel ik er al helemaal in begin te geloven

17. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Al die tips tegen misselijkheid van de andere maanden-mama's, lief! Ik heb gelukkig momenteel effe een goed moment, net wat vanillevla op en het voelt weer even iets toffer daarbinnen. En bubbels vind ik nu juist fijn, op een of andere manier geeft dat andere prikkels aan mijn maag en gaat die braakneiging wat weg. Vaag...

Ik ben nu wel helemaal verzot op fruit. Alles wat licht zuur is, vind ik heeeerlijk. Goede zure appels, pruimen, mandarijnen, grapefruit en af en toe een banaan.

Er waren hier meer dames met PDS, toch? Hebben jullie ook last (gehad) van opeens overactieve darmen? Als ik het er niet uitkots, komt het er wel op een andere manier uit :oops: Heel irritant...
    Ik heb normaal gesproken wel opeens verhoogde activiteit, maar niet zo heftig als nu. Die beeb moet volgens mij helemaal gestoord worden van die darmenkermis daarbinnen :)

Zo, ik ga mijn bedje opzoeken! Morgen wat verjaardagsgasten hier, ik hoop dat het weer een beetje tof is, want het hoost hier momenteel :(

Trusten meiden! Oh, en natuurlijk nog welkom aan alle nieuwe April-meiden! Gefeliciteerd! :D

18. havefun

havefun Bekend lid

19 dec 2007
    576
    1
    0
    dromenland
    goeiemorgen,

@spekkie, hier ook eentje met PDS.
    Man o man, normaal gesproken ben ik blij dat ik één keer in de drie/vier dagen kan, maar nu? wordt er s`morgens wakker van, en het lijkt meer op veredelde diaree als op echt iets vast. Sorry voor het onsmakelijke onderwerp zo vroeg, maar ben vandaag al 2 keer geweest, en moet nu zo`n 3 keer per dag, onvoorstelbaar, maar ja, meestal hoor je over obstipatie, en dat lijkt me helemaal verschrikkelijk, dat je echt niet kunt en je helemaal idiooot zit te persen voor een konijnekeuteltje.

Zijn er hier ook mensen die last hebben van duizeligheid? Net of je zeeziek wordt terwijl je zit/ligt of iets aan het doen bent.
    toch in de gaten houden, anders eens naar de huisarts, denk dat ik een te lage bloeddruk heb?

19. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Net een half uur moeten bijlezen, dus ben weer helemaal op de hoogte.... :rolleyes: In ieder geval IMD gefeliciteerd met je huwelijk!

Ik heb gister het ziekenhuis gebeld omdat ik al een week bruinverlies had en het donderdag toch wel erger werd. Ik mocht gister meteen langs komen voor een echo en.... alles was goed, hartje klopte, was alleen iets minder ver. Nu dus 7 weken en 2 dagen (maar dat klopt idd wel, had ook altijd een late eisprong). Zal zo even mijn banner aanpassen. En dat bruin bloed is waarschijnlijk nog steeds de innesteling.

Maar ben zo blij! Nu wordt het zoveel echter....Oh ja de echo staat in mijn album.

20. havefun

havefun Bekend lid

19 dec 2007
    576
    1
    0
    dromenland
    kipkip, blij om te lezen dat alles goed is, pffff, gelukkig maar.
    mooie echo trouwens,

Deel Deze Pagina