April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Juist in mijn vorige zwangerschap ben ik niet misselijk geweest en at ik nou niet bepaald gezond....probeerde wel, maar wist niet wat gezond was, hihi!
    nu eet ik 100% biologisch en ontzettend veel groenten, fruit, peulvruchten, volkoren brood.....en ben toch flink misselijk geweest. Ik gebruik ook helemaal geen meidcijnen e.d. dus lijkt me apart, maar t zou kunnen...geen idee

2. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    hallo dames,

ben weer terug van een hele dag voetbal kijken.

ik vind het nog moeilijk om te genieten van mijn zwangerschap.

Hebben/hadden jullie dat ook?

3. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @sniffy, Ik zeg van wel tegen iedereen maar echt genieten doe ik ook nog niet hoor. Zal denk ik welkomen na de twaalf weken.

@All. Het is zo ver mijn vakantie is bijna om pfff. Morgen weerw erken. Dan ga ik het ook aan mijn werkgeefster vertellen. Pffff. Meer omdat ze het graag de volgende keer eerder wilde weten dan teon. Hihi nou ze hoort het zelfs 2 weken later maar het is nog goed he niet gelijk fout. Zie er wel tegeop hoor. Meer omdat ik me afvraag hoe ze reageerd. Zal ze nog steeds slijmen en poeslief tegen me doen of......... Ik denk dat het de stress die ik heb altijd van haar vandaan komen.

4. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @mimi: misschien komt het wel als ik bij de VK ben geweest en als ik het hartje heb gehoord. Ben nl zo bang dat het fout gaat.

5. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    O meis ik denk dat ook hoor. Ik ben ook wel rdelijk gerustgesteld maar ach we blijven vrouwen he. hihii Altijd zorgelijk

6. Vlinderfladder

4 jun 2008
    56
    0
    0
    Zuid Holland
    Heerlijk die herkenning hier. Zeg net tegen mn man dat ik mezelf niet meer herken. Ben altijd optimistisch, heb altijd energie, zit nooit niks te doen en nu.. beetje neerslachtig, aandacht op allerlei kleine klachtjes en natuurlijk een beetje spanning voor morgen. En tijdens dat alles slaap ik, zit in een blaadje te lezen, of zjoef van de ene naar de andere website waar ik eigenlijk niks te doen heb.. beetje verveling enz. Baalde er een beetje van dat ik dus echt even geen rose wolk zag maar met al die opmerkingen hier heb ik goede moed dat dat na 3 maanden zeker zal veranderen en ik weer vol energie de sportschool in zal duiken...

7. misselijk zijn heeft niks te maken met gezond of ongezond leven denk ik. Maar meer door de verandering van alle hormonen in je lichaam, moet je lichaam aan wennen.

Amom, hoe kan je volkoren brood eten als je misselijk bent?
    drink je ook melk?

8. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Ow, wat fijn ook nog een redelijke tijd, zit je niet de hele dag in spanning van oh ik mag straks! :)
    Nou, wat mimi zei, misselijk betekend goed nieuws, hartstikke goed dan toch haha
    Heb je je banner op bevaldatum 17 April gezet?
    Want dan lopen we exact gelijk haha
    Ach moet ook mn echo even afwachten, vandaar dat ik ook niet op de lijst sta...Had ronde 1 een wat langere cyclus, dus had die rodne 2 ook aangenomen, maar wie weet was die wel korter of zelfs nog langer, geen idee, dus afwachten :)

9. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Minimie, jij staat op 18 april hoor op de lijst

10. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    als je zwanger wilt worden maak je je zorgen of dat wel lukt.

als je zwanger bent maak je je weer zorgen of alles goed gaat.

leuk hoor al die onzekerheid :rolleyes:

maar ja, we wachten het 'rustig' af.

11. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Yep en als de kleine 1maal geboren is maak je je weer zorgen of je alles wel goed doet. :rolleyes:

12. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    ow, echt waar!owjeej helemaal overheen gekeken dan, want ik zag toevallig wel dat mijn afspraken erbij stonden, ik dacht ow van onder mn banner vandaan haha
    laat maar lekker staan dan, bedankt :) als er wat veranderd, laat ik het weten.

13. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Ja, moeders he...altijd zorgen :D

Ben blij met onze zwangerschap, maar idd, het echte genieten komt vast als je iig de zekerheid van een kloppend hartje hebt.
    Dan nog kan er natuurlijk altijd wat fout gaan, maar de kansen worden dan wel kleienr, zo las ik hier.

14. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    dames ik ben er weer vandoor. We gaan naar vrienden toe.

groetjes en een fijne avond nog.

15. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Dat is het waardeloze ook. We lezen te veel ;). Ik denk dat ik eerder gerust ben als ik de kleine kan voelen. Ik verheug me er nu al op.

16. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Hoi dames, ik heb ff een minder smakelijke vraag, dus sorry alvast :oops:

Ik heb al van voor ik wist dat ik zwanger was, ongeveer zo'n week voor mn NOD, heel veel afscheiding, soms voel ik het echt lopen :oops: ... Dat was eigenlijk altijd wit / helder. Gisteren was het ietsjes geler en net was het echt donker geel - bijna bruin! :confused: Ik schrok me rot. Bij het afvegen zag ik niets bruins, en nog ff met mn vinger voorzichtig gecheckt, maar t was allemaal helder / wit. Misschien zag het er een beetje bruinig uit vanwege de donker gele kleur en omdat het nog vers was (ja sorry hoor :oops: )... Maar mijn vraag is dus, moet ik me nu zorgen maken, of stelt dit niets voor...?

17. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    ja, das waar..maarja je leest hier toch vanzelf mee he :)

en dat voelen is idd geweldig, maar als je 1 dag ineens minder voelt, ga je je daar weer zorgen om maken (spreekt uit ervaring) ;) komen daar die zorgen ook alweer om de hoek gluren haha

Sniffy, fijne avond!

18. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Het antwoord zou voor mij ook handig zijn. Van mij is ook licht gelig van kleur.

19. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    neehoor Marietje.
    zoals ik het lees hoef je je geen zorgen te maken.(donker)geel afscheiding kan heel veel voorkomen in een zwangerschap.
    mocht het wel bruin zijn is er ook niks aan de hand...je kan bij bv gemeenschap zelfs een beetje bloed verliezen, dat is geen punt.
    Pas als het helder rood bloed is wat met veel pijn gepaard gaat (als het veel is, ong als menstruatie of zelfs meer en/of klonters erin) dan moet je aan de bel trekken.

20. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Marietje: ik heb al een dikke week last van bruine afscheiding/bloed en daarom hebben ze afgelopen vrijdag een echo gemaakt en alles was goed, hartje klopte. De echoscopist zei dat het waarschijnlijk met de innesteling in de baarmoederwand te maken heeft. Dus ga je geen zorgen maken, en als het langer aanhoudt of opeens veel meer wordt kun je altijd even naar de vk bellen.

Deel Deze Pagina