April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nou ik heb weer even een sessie gehouden haha (altijd zo leuk om te doen) buikfoto's maken...

bijna 7 weekjes staan in mijn album..

2. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Goedemorgen Allemaal,

Lees net het bericht van mamadeluxe, ik zal ook duimen voor je, voor een goed bericht.

En ook ik zou het weer leuk vinden om fladders te voelen in mijn buik en daarna schopjes, kan niet wachten hahaha, Al gaat het deze zwangerschap allemaal sneller dan de vorige, ben er ook niet zo veel mee bezig nu, heb mano ook nog, die veel aandacht vraagt :D

3. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Imd , nog gefeliciteerd trouwens ben volgens mij al een tijdje niet meer geweest :D'

En je hebt al een mooi buikje hahaha
    Ik ook hoor, zal er ook ff eentje opzetten, probeer het vanmiddag ff als ik weer thuis ben.

4. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Joyce dat heb ik ook hoor, ben met deze zwangerschap nog totaal niet bezig. Vergeet het zelfs soms :oops: als ik een broodje rosbief oid wil bestellen :cry:

5. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Net de vk gebeld, vroeg dus of ik een combinatietest en nekplooimeting wilde. Nog niet over nagedacht. Jullie? Ik ben 31 dus qua leeftijd zou ik toch nog geen extra risico lopen, toch?

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Wij zijn juist extra met deze zwangerschap bezig omdat we nu samen zijn de vorige keer woonden we nog niet samen nu beleven we juist die eerste paar weken extra speciaal.

ECHTER met dingen zoals kopen heb ik nog geen behoefte aan bij de vorige wel heel erg! ik wil wachten tot de 20 weken echo en dan gericht kunnen kopen.

Ja onze zoon houd ons natuurlijk al bezig dus tijd gaat wel sneller maar helemaal met de zwangerschap bezig hoor..misschien wel meer als bij de eerste zwangerschap (de eerste 12 weken dan in elk geval)

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ik doe het niet omdat ik er sowieso niet voor in aanmerking kom en het zelf zou moeten financieeren.
    Een nekplooimeeting geeft geen risico's dacht ik, maar een combinatietest wel geloof ik.

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nee je zit nog niet in de risico groep wij laten hem wel doen en krijgen hem volledig vergoed (ondanks dat ik maar 27 ben) ik ben graag voorbereid.

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    combinatietest houd in dat ze een nekplooimeting doen EN een bloedtest DUS geen enkel risico maar wel een preciezere schatting.

Als je gewoon jezelf goed verzekerd heb wat aan te raden is als je zwanger wilt worden krijg je het gewoon vergoed. (zilveren kruis 4* in elk geval wel)

10. slik.

11. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Nee ik hoef die test niet zo nodig te doen, heb hem een keer gedaan vond hem niet zo spectaculair.

12. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ja klinkt heel cru, dat weet ik. Vooral voor mensen die minder snel zwanger raken, maar met mijn verleden, is dit het enige wat wij kunnen doen.

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    heb ik iets gemist staat dat ergens dan lees ik het effe namelijk dan kan ik me het misschien een beetje meer voorstellen..

14. Amom22

Amom22 Niet meer actief

@ Rach Hoe bedoel je? Als supplement? Ik neem rijstemelk omdat ik mijn zoontje nog voed en die heeft koemelkallergie. Ik drink niet overdreven veel, vorige keer dronk ik een liter per dag, maar lijkt me niet echt nodig, dus hou het bij twee grote volle mokken (meer wil er ook niet in, is vies!)

Ik neem helemaal een supplementen meer, ook niet voor foliumzuur, kon er niet goed tegen overal zat soja in :s Dus dan maar veel spinazie enzo eten, ik heb ook geen zin om 22 euro voor een potje te betalen die geen soja bevat terwijl ik het ook gewoon kan eten :p

15. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Missym, ja precies dat heb ik ook, ik moet echt denken ohja dat mag ik niet eten, maar het wordt allemaal wel betre denk ik als ik de echo heb gehad, maar daar moet ik nog ff op wachten.

En ik laat ook geen combinatietest doen en ook geen nekplooimeting, heb ik de vorige keer ook niet gadaan.

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    is maar goed dat jij mijn ziekte niet heb haha dan zou je 100 kilo spinazie moeten eten haha (ik zie het al helemaal voor me jij met heel de tafel vol spinazie) ik moet 10 keer zoveel als normale vrouwen hebben anders heb ik een verhoogde kans op miskramen e.d.

17. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ja heb nu ook wel zin in een pistoletje rosbief met parmazaanse kaas =P~

18. Amom22

Amom22 Niet meer actief

hihi, nee dat zou mij ook niet lukken, spinazie en andere groene groenten zijn niet echt favoriet

@ mama deluxe, hopelijk valt het mee! Succes!

19. Amom, ik vroeg het me af omdat ik me eigenlijk afvroeg of we wel calcium nodig hebben. Er was er hier laatst een 'discussie' over, en sommigen vinden koemelk niet natuurlijk (omdat het soort 'borstvoeding' van een koe is) (kan het topic zo snel niet vinden), ik vroeg me af hoe jij daarover dacht.

Ik baal trouwens wel, ik eet (at) altijd echt gezond en gevarieerd. Niet overdreven, maar gewoon genoeg vocht, elke dag verse groente en fruit, bruin brood etc. Maar nu drink ik echt heel weinig, kom net aan 1 stukje fruit, één hapje groente en bruin brood gaat er sowieso gelijk uit.
    wat nu? :(

20. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    =P~ spinazie

oh my god ik heb weer zoveeeeeeel hongerig! Ik kan wel alles eten de hele dag door en ik wil echt niet weer 30kg aankomen :confused:

Deel Deze Pagina