Rach, je heb genoeg gezonde reserves wat naar de baby toegaat. Ik zou gewoon proberen zoveel mogelijk gezond te eten, maar wat niet gaat gaat niet!
missyM.... nog gefeliciteerd meid! en de rest ook natuurlijk... geniet ervan.. Ondanks de misselijkheid
hier is de link trouwens: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... sc&start=0 euh.. ik houd het ook maar bij foliumzuur tabletten en Missym, klinkt goed dat broodje van je
gewoon rustig blijven niet stressen, je hebt reserves je baby pakt toch wel wat ie nodig heeft, eet wat je eten kan maar overdrijf niet als het niet gaat dan gaat het niet toch? geeft alleen maar stress = sneller overgeven.. Je kan eventueel wat vitamines extra nemen (in een dagdeel dat je het minst waarschijnlijk moet overgeven) dan doe je je eigen lichaam toch wat extraas geven..
ik eet meestal, porbeer zo veel mogelijk maar het moet nog wel gezond blijven, veganistisch. Dus idd helemaal geen dierlijke producten. Vooral vanwege de bio industrie , maar das met biologisch anders, maar dat vlees is meestal niet te betalen. Omdat zoontje helemaal niet tegen dierlijke producten kan, behalve beetje vlees eten we het ook maar niet. Ik heb zelf idd wel een beetje dat idee, dat we die koeien nu een beetje uitbuiten en dat het toch vooral borstvoeding voor het kalfje is en daarbij ook een beetje voor ons zelf kunnen nemen, maar zoas het nu gaat krijgt het kalfje zo goed als niks :S Calcium zit overigens in noten, zaden en vele groenten, dus het is misschien idd niet nodig, maar ik drink toch maar braaf mijn rijstemelk, heb nu geen zin om het uitteproberen lastig zeg dat je niks kunt nemen. Maar je lichaam gaat nu over op reserves, dus je hoeft niet bang te zijn dat je niet voldoende binnen krijgt. Ook gaat alles wat je wel binnen krjgt eerst naar de baby en dan pas naar jezeld, dus als jij je noggoed voelt s het prima! De dietist had me dat verteld. Bij mij gaat alles eerst naar baby, dan naar de borstvoeding en dan pas naar mezelf, dus zolang ik niet vreselijk afval en me slap voel e.d. dan zit het goed.
zit iets in toch zu ik het niet kunnen hoor Amon lijkt me lastig leven met al die regeltjes (dat mag ik wel dat mag ik niet e.d.)
ik eet zo min mogelijk kant en klaar, veel vers en zelfgmaakte sauzen. dat scheelt al een hoop denk ik. verder doe ik er niet zo spastisch over. Amom ik vind het wel erg knap van je. is rijstemelk lekker?
hebben jullie al een beetje gekeken naar de kraamzorg ja ik weet het is nog vroeg hahaha maar ik zat even bij mijn verzekering te kijken en ik heb recht op 49 uur je moet dan 3.70 per uur zelf betalen maar dat word ook nog door mijn verzekering vergoed
Ik wil geen kraamzorg ik vond het erg vermoeiend de vorige keer (niet mijn eigen tijden kunnen volgen e.d.) ik kan niet op bed blijven liggen als iemand VREEMDS om 8 uur in huis bezig is...ik heb mijn moeder en zusje gevraagd om mij te helpen en wil met de VK overleggen of zij de medische dingen komt doen..
krijg geen kraamzorg in de u.k. geen familie in de buurt, dus dat wordt leuk Man neemt 2 weken vrij en dan moet ik het zelf weer redden
ja ik zou zeggen je mag de mijne hebben jij hebt geen keuze maareh 2 weken als je een normale bevalling hebt is lekker hoor..
Wij hebben overigens ontzettend genoten van de kraamzorg. We zijn tijdens de bevalling verhuisd en ze heeft nadien alles zitten uitpakken en ingericht, schoongemaakt, gekookt, meubels inelkaar gezet. Echt een superwijf Alhoewel ik het nu ook niet meer zou willen, heb toch een erg sterke eigen mening ontwikkeld en denk dat het alleen maar discussieren wordt
Ik heb er nog niet naar gekeken. Mogen ze nog het huishouden doen? Ik moet bij rijstemelk denken aan rijstepap= jammie!
tegenwoordig steeds minder ze doen echt de gerichte dingen zoals badkamer (omdat je daarvan gebruik moet maken) de was, je bed. als je echt mazzel hebt dan krijg je een ouwtje (iemand die het al lang doet) die doen nog veel meer als de jonkies..
ik hou absoluut niet van rijstepap :s maar het is idd ook best zoet. Imd, het wordt makkelijker als je geen keus hebt, ik zou niet weten watvoor poedermelk ik mijn zoontje zou kunnen geven. Als het geen melk bevat, bevat het wel soja
goedemorgen... over het eten ik krijg niets naar binnen..en als het een maal binnen zit blijft het er gelukkig wel in.. heb net vgz gebeld en heb mijn kraamzorg geregeld... gaat er vandaag iemand voor een echo?
Hey, weten jullie of je zo naar de drogist / apotheek kan gaan om iets tegen die irritante misselijkheid? Of moet je dan eerst overleggen met de ha/vk? Ik ben die misselijkheid echt zat, en ben bang dat ik af ga vallen door het overgeven (ik heb geen of iig heel weinig reserves ) ow, ja, ik ben niet zo voor homeopatisch en alternatief spul dus t moet wel iets 'reguliers' zijn zegmaar...