marietje, ik heb van mijn gyn (maar kan ook via de ha) zetpillen tegen de misselijkheid gekregen. die helpen goed!
Ik had vorig jaar nog geluk met mijn kraamverzorgster . Ze deed bijna alles nog ,ze vroeg wat wij allemaal deden en ze heeft hetzelfde gedaan, dweilen, stofzuigen, was ophangen, opvouwen, strijken , badkamer, w.c. Maar ze deed het ook echt omdat de dag anders zo langzaam gaat
Rach weet je al meer over mamadeluxe? Ik had de vorige keer een superkraamverzorgster, deed echt veel. Ze was ergens in de 30 geloof ik en zwanger van der 7e kindje. We hadden max 3 uur gedaan, vond dat wel genoeg. En meestal hoefde ze die niet vol te maken en mocht ze eerder weg. En dan had ze al een hoop gedaan in het huishouden. Met mij en de borstvoeding ging goed, dus had daar weinig hulp bij nodig. Zou wel gek worden van iemand 8 uur in huis
ja ik ook hoor 8 uur lang mezelf niet kunnen wezen (ik blijf toch altijd kleppen en dingen netjes leggen)
Het was idd voor mij ook wel raar hoor, want ook ik vond het raar zo'n vreemde in huis en ik ben dan ook mezelf niet nee, maar ze was er bij mij dus ook 2 dagen 8 uur en daarna wat minder, maar ik moest ook 3 dagen in het ziekenhuis blijven.
mm 8 uur per dag is wel veel, maar aan de andere kant, een eerste kindje is nog helemaal vreemd en alles is nieuw, misschien is het dan wel fijn als er iemand is die bij alles kan helpen. Pientje, nee niks gehoord.
het gaat zo vanzelf Rach als je jezelf durft te vertrouwen het is zoooo makkelijk! je moet je eigen gevoel wel durven te vertrouwen! ik moet ook 3 dagen in het ziekenhuis blijven dan is het "ergste" al achter de rug..
Goeiemiddag, zo, jullie zitten al bij de kraamhulp, dat is nog ver, heel ver weg. Gelukkig hoef ik hier niet lang over na te denken. Mijn schoonzus en een super-kraamhulp,iedereen die haar gehad heeft vraagt bij de volgende of zij weer wil komen, dus ja, zij komt lekker bij ons in huis. Kraamhulpen hoeven idd niet het huishouden te doen, zoals eten te koken, strijken, ramen lappen etc, zij zijn er in eerste instantie voor de moeder en het kindje en als de mogelijkheid er is, dan zullen ze ook wel wat in huis doen, maar verwacht niet dat je een veredelde huisvrouw in je huis rond hebt lopen. Gelukkig doet mijn schoonzus bij ons dus straks wel alles in huis, inclusief eten koken, en anders komt mijn schoonmoeder lekker koken en het huis bijhouden. Wat een luxe! Heb er nu al zin in.
zo ver weg is dat niet hoor hier moet je het voor de 12 weken aanvragen anders hebben ze in sommige plaatsen geen plek meer (dat is in de randstad nog erger!)
ik krijg net een berichtje over msn van MamaDeluxe dat de hartslag gestopt is, en ze gaat de gynaecoloog nu bellen voor een curretage..
Tja, weet je wat het is, na 6 miskramen ben je hier helemaal niet eens mee bezig. het enigste wat je wilt is dat alles goed blijkt te zijn en de rest is allemaal bijzaak. En och, mocht ik te laat zijn met aanvragen, dan komt ze zo wel, daar maak ik me geen moment druk om, maar ze hebben hier meer dan genoeg kraamhulpen, hoor ik van haar, dus ik maak me sowieso niet druk of ik wel of niet op tijd ben met aanvragen. Eerst maar eens de eerste 3 maanden zien te overleven en dan zien we wel verder.
rach, wens mamadeluxe veel succes voor de komende tijd. leef met haar mee, weet wat voor een ellende het is en hoop dat ze veel steun heeft van mensen rond om haar heen.
Ja dat is zeker slecht nieuws, ook ik wens haar sterkte voor de komende tijd, helaas hier ook al een keer meegemaakt.
Wens haar ook maar sterkte namens mij.. wat verdrietig.... Vruchtzakje 10 weken? Ik heb de kraamzorg al geregeld. Vorige keer vond ik het prima. En ach, als je ze zat bent, dan stuur je ze eerder naar huis. Ik vind het wel lekker.. Mijn vorige kraamhulp deed vanalles; wassen, strijken (zelfs dekbedovertrek), schoonmaken, hond uitlaten. Helaas is zij nu gestopt, dus haar zal ik niet meer krijgen. Maar ik laat me graag een paar dagen in de watten leggen. Ook met oog op Isabelle, dan kan ik af en toe lekker rusten, en krijgt Belle ook haar aandacht..
Ze was ook eigenlijk in maart uitgerekend, maar paar weken terug gezet. Jeetje wat erg zeg mamadeluxe sterkte! lijkt me erg moeilijk als je een hartje hebt zien kloppen. Een mk doet echt zo'n pijn! Dikke knuffel!
Mamadeluxe: veel sterkte, wat shit zeg.....je 'gevoel' erover klopte dus wel! En voor wat betreft kraamzorg: moet dat echt al zo vroeg? Volgens mij hier niet, maar dat hoor ik bij de intake bij de VK wel. Mijn vorige kraamverzorgster was wel oke, ze was er echt voor mij en de kleine. Heel jong ook nog, dus veel theorie gehoord Van het huishouden had ze niet zoveel kaas gegeten (witte was en donker bij elkaar bijv: resultaat laat zich raden ) . Maargoed het belangrijkste vond ik dat ze er voor ons was, al ben ik een pietlut in het huishouden. Heel vlot was ze ook niet en ik zette eerder koffie voor haar dan zij voor mij haha. Maar ze was verder erg lief Ik voelde me wel prettig bij haar en ik was zoooo bang voor een kenau in huis, dus dit viel me super mee! Ik had me ook voorgenomen om als het niet klinkte haar gewoon de deur te wijzen. Leek me anders zo zonde van de energie.