April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss

miss Fanatiek lid

20 mrt 2008
    1.647
    0
    0
    oke dan wacht ik het nog ff af.
    ga nu ff tukkie doen kan me ogen nie tmeer open houden.

2. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

18 jul 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    ja bij mij waaren het ook me darmen..
    mar ik was idd ook steeds zo bang dat ik zou gaan vloeien

ow ja het word wel druk op 16 april mensen.. we zijn al met ze 9e haha

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik heb ook elke dag buikpijn was bij de eerste ook wel zo wat ik me kan herrineren..

4. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Even voor de onzekere mama's:
    De meest klachten verdwijnen vanzelf. Over een paar weken heeft je lichaam zich helemaal aangepast en voel je jezelf waarschijnlijk weer als vanouds of misschien wel beter! (niet bij iedereen natuurlijk ) ;)

5. goedemorgen!
    even een ego berichtje hoor ;)
    ik heb net mijn 2e echo gehad :) en het was echt al gegroeid en zoo mooi! volgens de echo was ik 8 weken en 4 dagen :D maar ik laat mijn banner maar gewoon zo staan.

Ik had vannochtend ook ontzettend ongie-steken/krampen en was echt bang dat het game over was. maar de gyn zei dat dat er allemaal bijhoort, niks om me zorgen over te maken.

6. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Jamaar een vlokkentest of vruchtwaterpunctie dragen ook risico's met zich mee, kans op miskraam, ik zou dat risico denk ik niet nemen.
    En dan heb je ook nog die verhalen van kindjes die een dikke nekplooi hadden en kerngezond en kindjes met een dunne nekplooi die down hebben.
    Wat dat betreft doe ik dan liever alleen de 20 weken echo, waar ze dus ook afwijkingen kunnen zien, kenmerkend bij down.

7. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    rach84, wat leuk dat je echo zo mooi was :D

Ik moet nog 2 weekjes wachten voordat ik mijn 1e krijg, kan niet wachten.

8. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Hier vandaag een redelijk goeie dag. Wel moe maar de misselijkheid valt mee. Mijn (.)(.) doen de laatste dagen net het meeste pijn! Echt verschrikkelijk, als ik perongeluk ergens tegen kom auw auw! Buikje lijkt hier ook met de dag te groeien. Straks eens aan mijn mannetje vragen voor een foto te maken.

@miss: ik denk dat je je helemaal geen zorgen moet maken, je hebt nog allemaal goede symptomen dus... Bij deze zwangerschap heb ik geen buikpijn gehad maar ik weet nog bij mijn zoontje had ik echt felle buikpijn in het begin.
    @rach84: gefeliciteerd met de goede echo !
    @shopaholic: gefeliciteerd met je zwangerschap, welkom !
    @ de andere met goeie echo ook gefeliciteerd !

9. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Mijn kwaaltjes vallen allemaal wel mee, soms beetje misselijk en weinig kunnen eten, mijn (.)(.)
    zijn wel een beetje gevoelig. Het lijkt alleen de laatste dagen of ik al wat last heb van mijn bekken, ik heb het vooral als ik te lang heb gezeten en als ik te lang op mijn rug lig.

10. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Sorry hoor maar ik vind jou een beetje kort door de bocht gaan...iedereen moet lekker zelf weten hoe ie zich verzekerd...en als die nekplooimeting echt nodig was dan betalen we hem echt zelf wel....ik heb mijn eigen goed zat verzekerd en dat het in nl jammer genoeg zo is dat je je pas in januari anders kan verzekeren daar kunnen wij niets aan doen...ik ben pas 22 jaar en heb gewoon een normale verzekering met aanvullend...alleen nu wil ik overstappen en dan moet ik echt wachten tot januari...vind het erg jammer dat je meteen de schuld geeft aan niet goed verzerd zijn....

11. joyce, jij bent al aardig ver, jou echo zal vast super mooi zijn straks! :D

12. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Over die vlokkentest en punctie en nekplooimeting. Ik las het al ergens dat je het zelf moet gaan betalen als je niet in de risico groep zit. Dat is mij ook verteld.
    Ik zei ook tegen de vk dat ook al doe je test dat het niet altijd klopot. Het is een kansberekening. De uitslagen doen ze in de computer en de coputer rekent de kans hoevel %kans je kind erop heb bijv syndroom van down te hebben.
    Ik zei tegen mijn vk dat het ook wleeens voorgekomen is dat iemand te horen kreeg dat hun kindje het syndroom van down zou hebben. Hun hebben hun kindje laten komen en het kindje was kerngezond. Ze hadden zich erop ingesteld dat het het syndroom zou hebben. Hun waren wel blij dat hun kindje gezond was maar ze heeft wel de halve zwangerschap in de stress gezeten over hoe ze het ging doen en erop in gesteld dat ze een speciaal kindje kreeg.
    Mijn vk gaf me gelijk en zei dat dat nog best wel voorkwam ja.

Wij hebben er dus voor gekozen het niet te doen. Wij houden toch wel van dit kindje met of zonder een speciale schoonheidkwaaltje ;)

13. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Ben ik eindelijk niet meer zo misselijk heb ik ernstige last van geheugenverlies :p hahaha

14. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Wij hebben ook een gewone verzekering met aanvullend. Jammer genoeg dekt dat niet de hele kraamtijd en alles. Als ik me extra wil verzekeren kan dat ook in januarie en dan pas kan ik er 8 maanden later gebruik van maken. Hoe krom is dat he.

15. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    das krom....ik moet in januari bellen en dan krijg ik als nog het kraampakket...en ik krijg gewoon mijn kraamtijd vergoed dan...welke verzekring heb jij?

16. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Trias. Ik denk dat ik anders ook eens gaat bellen en vragen

17. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Weet iemand hoe dat bij CZ gaat de vergoedingen van kraamtijd enzo?

18. ynnel1

ynnel1 Actief lid

27 mei 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    Ik heb zo de eerste echo!
    Echt wel spannend......
    Hoop gewoon zo dat alles goed is....
    Laat het jullie zo spoedig mogelijk weten.....

Liefs

19. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    ooww spannend :D heel veel plezier en ik duim dat alles dik in orde is ;)

20. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    veel plezier ynnel1 met de echo straks, ik hoop ook dat alles in orde is.

Rach84 Ik hoop ook dat ik een mooie echo krijg :D

Deel Deze Pagina