Ik zit bij CZ, collectief top geloof ik, er is nog 1 hogere collectieve verzekering bij CZ. Ik krijg gewoon alles vergoed, voor zo ver ik kon zien. Zelfs in het ziekenhuis bevallen zonder medische indicatie. Maar ja dat moet ook wel, want hier is het echt uitzondering dat je thuis kan bevallen. (kan alleen als je ha je zwangerschap begeleidt en je kindje op werkdagen en kantoor uren zich aandient, anders mag je naar het ziekenhuis) Ow ik geloof dat deze verzeking 113 euro pm kost. Eerst was ik niet collectief verzekerd en had ik een gelijkwaardige OZ (is nu CZ) verzekering van 116 euro.
ik betaal 140 euro maar das voor mij peanuts want daarvoor betaald ik meer (particulier) ik ben chronisch ziek dus maak er ook volledig gebruik van haha (niet dat dat leuk is maar een goede verzekering is dan wel handig)
Als ik dan extra aanvullend verzekerd moet het wel op mijn naam staan haha want bij mijn vriend geld het voor hem en niet voor mij. Wij staan verzekerd als getrouwd. Ik keek even naar alles. Het kraampakket krijg ik nu ook wel en ze regelen zelfs gratis de kraamzorg voor me als ik het aangeef. Zo dat is even mooi hoef ik niks aan te doen. Ze kijken waar ik recht op heb via mijn verzekering en vanuit daar regelen ze kraamzorg. Hmmmmz handig
ik ben bij unive verzekert en krijg veel vergoed i.v.m hoge bijverzekering. alle kraamzorg (geen eigen bijdrage) in ziekenhuis bevallen 2 echo's en een nekplooimeting en natuurlijk de verloskundige bezoeken. wij hebben bewust voor deze verzekering gekozen voor de zwangerschap.
was ook top verzekerd en daar heb ik zeker de vruchten van geplukt hier valt niks te kiezen en iedereen heeft hetzelfde.... je kunt je wel verzekeren voor een privekliniek, duur en niks beter Heb er zelfs nachtmerries over haha over het systeem hier Had gedroomd dat ik een drieling verwachtte en we naar de ehbo gingen omdat de babies er NU uitmoesten... kreeg ruggenprik en had al een snee in de buik voor de keizersnede, toen ze erachter kwamen dat ik geen afspraak had en eerst weer naar huis moest gaan om een afspraak te maken, met snee en al ohohoh die gekke hormonen!
Ik was trouwens verzekerd bij Pro Life, onderdeel van Agis, en kreeg echt heel veel kadootjes. Een boek, veiligheidspakket, groeimeter, knuffels etc.... echt super leuk
nou we zullen zien...misschien stap ik nog over in januari...maar daar moet ik me in verdiepen en heb ik nu geen zin in... imd...ik ben het eerste jaar ook particulier verzekert en als dat nu nog zou zijn dan zouden wij daar ook aan moeten hebben geloven....alleen ben gewoon niet blij me het nederlandse syteem van rijk en arm...geloof mij wij leven een paar keer boven modaal..maar ik ken genoeg mensen waar dit niet zo is...en dan voel ik me weer schuldig en dan denk ik ga gewoon weer terug naar hoe het was..maar hellaas de vergrijzing komt er aan!
maar even snel cz gebelt om alles goed te regelen we zijn goed verzekert zijn verzekert om genoeg kraamzorg en een ziekenhuis bevalling zonder mediche reden pffjoee weer een last van me schouders af
Ik had een zakje noodle sooep liggen. Mijn zusje achtergelaten. Wist je dat als je noodle soep langer dan 3 minuten laat staan je gewoon noodles heb al het vocht is weg. Alleen ik vind het wel lekker maar de kruiden zijn nog hard en dat na een kwartier nog. Jakkes. HEt is met kerrie. Redelijk te eten.
zo heel veel gelezen over verzekeringen. ik moet die van mij er maar eens op naslaan ik ben afgelopen december overgestapt op een ander pakket en ik weet dat ik toen ook rekening met de zwangerschap etc heb gehouden. Maak me er niet zo veel zorgen over. ooh noodle soep, lekkerrrr heb ik ook zin in!
Oja, Ik had vorige keer verteld over mijn werkgeefster dat het vorige keer niet echt goed ging toen. Ik heb haar het gisteren verteld. Ze reageerde zoals ik al gedacht had hihi. Heel anders dan vorige keer. Heel vrolijk en heel blij voor mij. Ik vertelde haardat de echo goed was maardat dat bij nog helemaal niks zegt. Komt ze halvewege met een verhaal dat ze waarschijnlijk de opvang wat ik doe minder willen gaan geven. Ik zeg ach ik heb een contract voor minimaal 6 uur in de week en ik werk er 9. Dat als die dinsdag vervalt wat je wilt doen heb ik de maandag en vrijdag nog. Hmmmz nu moest ze nog even mijn contract bekijken. Ik dacht ojee hij loopt in september weer af en dan werk ik er 2 jaar en heb ik 3 keer een contract gehad en dan word het geloof ik automatisch vast. Nu twijfel ik of ze hem niet gewoon af laat lopen.
hmmm ik net weer boven de wc gehangen jippy maar zou een moord doen voor een gebakke eitje haha zou wel gemeen wezen mimi1981 ga voor je duimen dat dit niet zo is!
Meiden, ik mag van de lijsten af. Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest, echo voor 9wk 1 dag. Vruchtzakje was nu leeg, en de maat die het vruchtje nu zou moeten zijn. Definief dood/weg/hoe je het noemen wilt. Dat geeft wel opluchting, eindelijk 100% zekerheid. Ik heb aangegeven geen curettage te willen, maar ze raadt het wel aan. Het ziet er niet naar uit dat het lichaam dit zelf gaat doen. Een andere methode, met inwendige tabletten, eindigt vaak alsnog in een curettage, en is dan extra vervelend doordat de baarmoeder dan al gestressed is van de inwendige tabletten. We hebben dus toch maar afgesproken voor een curettage, ik ga daar vanmiddag voor bellen. Wel pas over 1-2 weken, zodat het lichaam nog even de kans krijgt om het zelf te doen. VOOR de curettage zal er nog een echo gedaan worden, zodat in het geval het zelf komt er niet overbodig een ingreep wordt gedaan. De laatste week was slopend, continue aan het piekeren hoe nu verder. Wel door, niet door? Ik had gisteren iets van "we stoppen ermee, zit er toch iets goeds dan is dat uiteraard welkom". Het is alleen wel zo dat ze in dit ziekenhuis na 3 miskramen onderzoeken gaan doen, kijken of er een oorzaak is. Nu twijfel ik natuurlijk weer, want stel voor dat bijvoorbeeld een tekort aan vit b12 of een stollingsprobleem de oorzaak is? Dan is het makkelijk met medicatie op te lossen. Laat ze dus inderdaad maar wat bloedonderzoeken doen, ik kan altijd aangeven "tot hier en niet verder". Sperma onderzoek lijkt me totaal onnodig, zodra vent en ik elkaar aankijken is er een ei bevrucht. Als er een verklaarbare oorzaak is, dan wil ik die toch wel weten. Of ik doorga voor weer een zwangerschap? Nee, op dit moment zie ik dat niet zitten, en dat heb ik aangegeven. Nu eerst afspraak maken, tussendoor naar de anesthesist, en over 1-2 weken weer een curettage. Dan 6 weken erna terug voor controle en dan zien we verder. Nu gauw naar werk toe, als ik mijn schoenen kan vinden. Het ga jullie goed, zet em op met die mooie a.s. aprilbabys!
Wens je heel veel sterkte de komende tijd en dat je toch nog wat rust kan vinden voor jezelf en je man ook. Dikke knuffel
een gebakken eitje! mn man heeft er net eentje op zitten peuzelen, normaal lust ik het wel maar moet er nu echt niet aan denken ale: Zit ff druifjes te snoepen en de raad van mn man opgevolgd. Niet zo hangen maar iets gaan doen, want alleen al van dat hangen wordt je niet goed Nu ff wat eten & drinken en dan straks ff naar de winkel ofzo