April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Zo de consulente van MvM is geweest, de eerste fles ben ik al aan het vullen! Zij vertelde trouwens dat er helemaal niet zoveel vrouwen meedoen. Vind ik raar, je kan er zoveel andere vrouwen meehelpen. Vrouwen die niet zoveel geluk hebben als wij!
    Maar goed de flessen zet ik gewoon buiten neer. Dan weten de buren het maar hihi.
    Het was wel raar. Toen ze de test deed voor het HcG hormoon werd ik weer een beetje nerveus. Ineens dacht ik, stel dat het er niet meer is? Ik heb tenslotte zo weinig symptonen. Ben niet moe of extreem misselijk. Heb wel meer trek in hartig en zout en bv slaatjes. Heb alleen de eerste 6 weken veel pijn in mijn buik gehad. Ik moet daar gewoon blij mee zijn maar je wordt er ook weer onzeker van.....stom he.
    Nou alle misselijke sterkte!

2. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

18 jul 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    lekker zo een taartje mmm maar ik denk als ik 1 hap neeem dat me maag in opstand komt

ik heb een probleempj sinds een week weet me moeder dat ik zwanger ben
    nu begint ze me vershrikkelijk te claimen
    ze wil mee naar alle echos uuhm ze gaat in haar huis een baby kamer maken
    ze weet alles beter'
    ik kan hier op het moment echt niet zo goed mee omngaan (hormonen)
    hebben jullie enige tips ik wil haar toch ook niet afstooten maar ze gaat echt te ver

3. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ben er ook weer!
    Dat leeg overgeven dat ken ik ook, maar die gal ook en dat is echt verschrikkelijk. Begint het overgeven bij jullie ook zo pijn te doen? Mijn zoontje staat me smorgens als ik aan het overgeven ben altijd zo aan te kijken van mama wat ben je nu toch aan het doen?! Vind zo vervelend maar het kan niet anders, hij loopt me toch na waar ik ook ga.

Ik heb een taart zien voorbij komen, op moment ook geen zin in, waar ik vooral zin in heb is cake mmm! En ik heb inderdaad ook heel dikwijls dat ik iets zoooo graag wil en dan heb ik het in huis en moet ik het helemaal niet hebben of na een hap krijg ik het niet binnen want het smaakt helemaal anders :(

Zijn jullie ook zo emo? Ik verschrikkelijk! Gisteren naar een komische serie aant kijken, heb ik toch niet bijna de hele tijd zitte janken, hoe stom kan je zijn :)

Gisteren mijn hele huis mooi netjes gekregen en vandaag hou ik rustdag, moet wel want val bijna in slaap waar ik zit! In het weekend houden ze hier warm weer, zie er zo tegen op want kan daar nu dus echt niet tegen, dan ben ik zooo ziek!

Iedereen met een goeie echo, gefeliciteerd !
    Heb ook nog paar nieuwe gezien geloof ik, welkom !

4. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    @mandytjuuu: ik kan er op dit moment ook echt niet tegen als mensen je maar overladen met goeie raad! merk ook dat ik meer op mezelf ben gericht nu, krijg zenuwen als ik teveel van mensen hoor :( (gelukkig niet van mijn man en zoontje :) )

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wat vaak goed werkt zijn compromis, bv jij mag mee naar die echo maar de rest doe ik met mijn man/vriend.

Dat ze een babykamer wil maken bij haar moet ze zelf weten (als ze daarmee bezig is kan ze jou niet lastig vallen haha) mijn ouders hebben die ook en ik vind het erg handig moet ik zeggen..

Wat betreft beter weten, je kan haar PROBEREN uit te leggen dat je het graag op jouw manier wilt doen dat dat misschien niet de beste is maar je hebt het recht om je eigen fouten te maken of dingen anders aan te pakken

Probeer dus niet meteen al die hormonen los te laten maar maak compromissen dat houd het gezelliger..

6. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Vandaag zijn mijn pillen op, gisteren met 1 geprobeerd, maar dat was nog te weinig, nu weer gisteravond en vanochtend eentje en het gaat helemaal goed :) Naar de ha gebeld en ik heb nu 'gewone' tabletjes gekregen, moet wel proberen af te bouwen... Ik heb net gewoon een hele bolus (euh, zo'n zeeuwsche lekkernij :p ) naar binnen zitten werken, jammie, lust er nog wel een, maar ze zijn helaas op :(

Hebben jullie dat ook, dat je ineens heel andere dingen lekker vind dan normaal? Normaal ben ik erg voor hartig en absoluut niet voor zoet, nu eet ik allerlei zoete dingen ... Ik heb trouwens ook dat ik iets koop en denk dat het helemaal lekker is, en als ik dan thuis ben hoef ik het al niet meer...

7. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Goedemiddag allemaal ik ben er ook weer ff vandaag, heb nog niet alles terug gelezen ga ik nu ff doen

8. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

18 jul 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    super bedankt voor jullie reacktie
    dat ze het wil doen vind ik ook hardstikke lief.. maar heb er gewoon heel erg meoite mee ze eist zoeel van me.. en ze zegt er nog net niet bij dat ik nu al een slechte moeder ben

ik heb trouwens geprobeert fotos erop te zetten van de echo maar ze zijn te groot.. help haha

9. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @marietje83, dat heb ik ook , daqn denk ik echt in de winkel daar heb ik trek in en dan kom ik thuis en dan denk ik gatver :D

Maar ik heb dat ook als ik ga koken , dan kook ik wat waar ik op dat moment trek in heb en als het dan klaar is dan denk ik ook gatver eigenlijk helemaal niet

10. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    @mandytjuuu: je kan je foto's verkleinen op deze site, effe links kijken daar staat het tss
    @Joyce84: ik heb helemaal nergens zin in om te koken, geen enkel warm eten heb ik zin in. geef mij ook maar zoet terwijl ik dat normaal helemaal niet moet hebben !

11. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Nou ik eet t maar gewoon, maar ik kan niet zoveel eten, maar dat had ik bij mijn vorige zwangerschap ook de 1e 3 maanden. Maar ben ook erg moeilijk qua eten nu, heb ook bijna nergens trek in, als ik een boterham eet heb ik ook liever met hagelslag

12. Amom22

Amom22 Niet meer actief

@ mandytjuuh Kan me voorstellen dat je je daaraan irriteert, toen ik zwanger was van de eerste kochten mijn schoonouders meteen een kinderbedje... vond het erg irritant, want ik wou de kleine nog helemaal niet uit logeren doen. Tot op heden is hij er ook niet in geweest, haha en nu wonen we in het buitenland :p hadden ze het maar moeten overleggen. Ze owuden ook een box kopen, maar toen ben ik maar heel duidelijk geweest, want tsja is ook zonde van het geld!

Misschien maar gewoon heel duidelijk wat je wel en niet wil! Helpt het best, is ff vervelend, maar dan zijn de irritaties uit de weg en uiteindelijk is dat het gezelligst voor allemaal!

13. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    het meeste kan ik ook nog wel eten uiteindelijk maar ook heel weinig en vlees is echt een ramp, dat krijg ik echt bijna niet binnen. bij mijn vorige zwangerschap kon ik ook niet goed eten maar die zwangerschap was toch echt totaal anders ! en inderdaad een boterham met hagelslag gaat er hier ook in :)

hier ook zo dat de schoonouders zelfs een kamertje volledig inorde hadden gemaakt maar tot op hede nog helemaal geen gebruik van gemaakt!

14. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

18 jul 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    thanx ik heb me idd ook voorgenomen er even afstand vn te doen.. en ze kijkt maar wat ze doet denk dat ik der als compromi 1 oma dag ga geven ofzo en dan verder laat ik eht naast me liggen

heb fototjes in me album gezet ik heb geen scanner dus ze zijn niet echt duidelijk
    en me buik gaat er nog neit op die is nog niet dik genoeg haha

15. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hoi allemaal,

wat is dat toch met die (schoon)ouders he? die van ons doen ook al net alsof ze zelf een kind verwachten, ik ben nu al bang dat ik mijn eigen kind niet eens vaak genoeg vast kan houden en voeden in het begin, daarom probeer ik mooi of borstvoeding lukt :p

wat eten betreft, ik herken het 100%. ik heb net boodschappen gedaan en weet gewoon niet wat ik moet kopen omdat ik nergens echt zin in heb. brood en beschuit gaat goed, bouillon ook. maar aardappels en vlees, brrrr, 2 hapjes en dan zit ik voor mijn gevoel bomvol om vervolgens een uurtje later een boterham te pakken.
    kool blijft ook echt uren in mijn maag hangen, bah. :(

16. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Hoi,

Wat een kl*te dag.
    Vanmorgen toen ik mijn ogen opende voelde ik de vlaag misselijkheid al komen, dus ik heb een nieuwe manier gevonden zodat het overgeven met een lege maag minder pijnlijk is...
    Vanaf dat je wakker word, 4 slokken water drinken.
    Als je overgeeft dan doet het niet meer zo'n pijn.
    Zonet wou ik lekker genieten van een bananenijsje, en ja hoor, het ligt er al weer uit :cry:

17. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Bij mij net ook consulente geweest, flessen staan in de gang.
    Gebruiken jullie elke dag een nieuwe fles of ga je door tot 1 fles vol is? En zet je alleen volle flessen buiten of ook de lege?
    Allemaal vragen die ik nu ineens heb nu ze weg is.
    Erg makkelijk hé. In plaats van dat ik dat allemaal bedenk als zij er is. Maar gelukkig heb ik jullie!

Wat betreft eten bij mij geen enkel probleem. Stukje chocoladetaart zou ik ook best lukken. Maar heb al saucijzenbroodje in oven liggen, had ineens erg zin in en had pas 1 boterham gegeten. Dus kon wel.

Buikje word bij mij langzaam ook steeds wat dikker maar voor anderen nog niet duidelijk zichtbaar hoor. Ik zei vanochtend nog tegen mijn man volgens mij zie je in deze broek wel mijn buikje, zegt ie nee hoor dat is wishfull thinking. Je wil het heel graag maar andere zullen het nog niet zien. Ergens ook wel makkelijk want ik wil nog niet dat iedereen het weet.

18. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hebben jullie 's avonds en aan het eind vd middag ook zo'n opgezwollen buikje? 's ochtends is het dan weer weg, echt vreemd, vast mijn darmen of zo ;)

19. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Pff, qua eten hier hetzelfde, bah bah...soms wel hongergevoel, maar echt geen zin in eten, dan toch maar wel (een beetje) eten, om misselijkheid te voorkomen iejww.

Mandytjuuu, wat een scheetige echo!lief hoor zo klein :) en betreft je (schoon-)ouders, lekker doen wat je eigen gevoel zegt..Het blijft nog altijd jouw kindje en dat van je mannetje, jullie worden ouders.

Leonie,de consulente zei tegen mij 1 fles per dag of als je evt. 1 fles boven en 1 beneden hebt staan 2 flessen per 2 dagen, dus mocht je op 1 dag bv met de 2e fles beginnen en er zitten maar 1 of 2 plasjes in, dan gewoon de volgende dag verder gaan.
    Als ze de flessen komen ophalen, alleen de volle flessen geven, dan krijg je ook zoveel lege flessen terug, gisteren had ik 7 volle flessen, dus 7 flessen gegeven en kreeg 7 lege flessen ervoor terug (ipv 8).

20. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Goedemiddag dames,

@Leonie (naamgenoot ;) ) ik gebruik voor één dag een fles. Dat is wat die vrouw volgens mij vertelde. Die fles zit ook na een dag bijna vol.

Ik heb vanmorgen ook het serviesgoed gekregen samen met 4 nieuwe bussen. Dus ik kan er weer tegenaan.

Deel Deze Pagina