April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Hahaha grappig, dit keer hoop ik juist op een wat flinker kindje, minimaal een 7 ponder graag ;)
    Bij ons zoontje was ik 9 dagen overtijd en hij woog maar 2700, vruchtwater was helemaal op en de placenta heel erg verkalkt.
    Als hij een dag later was gekomen, was hij er misschien niet meer. (aldus de vk)
    Dus ik krijg op het einde als het goed is, een extra echo, om naar de placenta en vruchtwater te kijken.
    Dochter was nog net geen 6 pond, dus deze keer bestel ik een flinke :p

Imd, het hoeft niet persé dat jullie 2e kindje weer zo flink is, gelukkig houden ze het in de gaten.

2. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    awgosh, kan me voorstelen dat je nu een wat flinkere ter wereld zou willen brengen.Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en krijg je extra echo's.

Ik had juist ontzettend veel vruchtwater...Ze zeiden elke Vk-afspraak dan ook vanaf wk 30:wordt een flinke baby, hoor!
    Nou ze was een net meisje, hoor...3270gr is heel normaal :)

3. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Mienime Ja nu is het zeker wel lekker om nog even te blijven liggen, maar ik ga meestal als mano smiddags slaapt ook nog ff een dutje doen :D

4. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ow ik ben trouwens ook een kleintje :p 1.57

Ja eigenlijk heeft dat schatten via de buik weinig zin, want de vk zei ook dat zoontje wel boven de 6 pond zou zijn.

5. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Hihi, dat doe ik ook wel eens :)
    En ga de laatste tijd ook meestal voor 22.00uur weer naar bed ook haha

6. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    allemaal smurfjes in dit topic haha

heeft idd weinig zin, iedere buik is anders, iedereen groeit anders.
    had ook een VK die er een sport van maakte om het geslacht te bepalen aan de hand van de hartslag, maar das ook niet zo betrouwbaar, want frummeltje kan op dat moment heel actief zijn en/of een hogere hartslag hebben omdat mama dat op dat moment heeft of ze ligt in diepe rust...Ze had het dan ook fout bij mij hihi

Zag laatst ook een test bij Brainiac..Ook kijken welke bakerpraatjes klopte of niet bij 5 zwangere en dan na de geboore kijken wat klopte...Het betrouwbaarst is de intuitie van mama zelf! ;)

7. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Ik moet eerlijk zijn dat ik er ook meestal voor 22.00 alweer in lig, maarja dat komt wel weer goed hoor, als ik wat verder ben in de zwangerschap.

8. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    IMD: was dat zwaar die inleding? Ik zou namelijk ook eerst worden ingeleid op de uitgerekende dag ivm veel te hoge bloeddruk, maar ons ventje kwam gelukkig een dag van te voren zelf. Ik had echter een weeenstorm dus puffen was er niet bij voor mij. Ik heb met 8 cm ontsluitng nog een ruggeprik gekregen omdat het allemaal "iets" te snel ging :) Ik zeg er wel even bij dat ik niet in NL ben bevallen......

Mienime: inderdaad niet teveel van bakerpraatjes geloven. klopt vaak niets van. en inderdaad aan de hand van de grootte van de buik kan je over de grootte van het kind niets zeggen.

9. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Ow zeker wel, Joyce!Gaat helemaal goedkomen :)

10. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    ownee hoor, geloofde er sowieso niet in, hoor :)

net als de chinese kalender waar ze het zo vaak over hebben, pfff DUH dat het vaak WEL klopt, maar ook vaak NIET! mensen kans van 50-50 hahahaha

11. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    ***************INBRAAK****************

Mupkuh: Wat fijn om te horen dat je weer zwanger bent! Dit keer alweer 8 weken! Hopelijk blijft alles goed gaan, ik duim voor je! Ik zie dat je inmiddels ook alweer voor een 2e keer zwanger bent geweest en dat het wederom met 6 weken is misgegaan. Dan is die 8 weken inmiddels een mijlpaal! Hopelijk is een 3e keer scheepsrecht... Wij zullen in elk geval allemaal voor je duimen!

Liefs Mironne (oktober mama)

**************UITBRAAK*******************

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik vond het allemaal easy hoor maar ben heel nuchter en heb hele hoge pijngrens ik kwam al met weeen binnen en dacht dat ik gewoon rugpijn had (het verplegend personeel keek me aan alsof ik een holbewoner was ofzo) ook waren de weeen volgens de pc goed maar ze deden niets dus kreeg infuus dat was wel pittig omdat je dan dus geen pauze's meer hebt (weeenstorm) ik had rug, been en buikweeen en moest de hele dag blijven liggen (overal draden, infuus) dat was vervelend maar ik vind het een geweldig idee dat ik over een tijd mijn zoon zou kunenn vasthouden dus heb het niet als erg ervaren ik voelde me eindelijk serieus genomen omdat niemand me geloofde als ik zei dat ie al vrij groot was (terwijl iedereen zei van niet (maximaal 7 pond bij een 40 weken dachten ze)

Wat wel lastig was was de persweeen 2 uur lang ophouden omdat er geen personeel voor mij was (omdat een of ander gek mens de boel bij elkaar lag te schreeuwen en ze zeiden gewoon letterlijk dat die met die grote mond maar even voor moest gaan ik was toch rustig (de volgende keer gil ik dus!))

Persen vond ik te gek! EINDELIJK kon ik wat doen ook niet pijnlijk ofzo was heerlijk... alleen wel vermoeiend!

Als ik kan kiezen zou ik het weer doen alleen laat ik dat mens met die grote bek dan afvoeren ofzo :) (trouwens de volgende dag sprong zij weer in het rond he, alsof er niets was gebeurd) terwijl ik helemaal beurs, doodop in bed probeerde te slapen en ze me wakker hield!

13. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Nou daarom vroeg ik het. ik heb namelijk enrome hoge pijngrens , maar na een wewenstrom van 4 uur kon ik niet meer, vandaar de ruggeprik. Ik was door de gyn al gewaarschuuwd dat ik bij een inleiding ook een weeenstorm zou hebben. Nou die had ik dus ook zonder inleiding hahahaha. Ben benieuwd hoe het dit keer gaat. Ik vond de bevalling echt wel geweldig. Inderdaad omdat je weet dat je kind agat worden geboren. Heel spannend en gewoon enorm gave ervaring! Ja ik ben een beetje gek......

14. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

18 jul 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    leuk zo een inbraak haha

alle nieuwe zwangere welkom

en wat een goede echos zeg super! ik mag volgende week weer jippy!

het leeven en dood staat erg dichtbij elkaar jammer genoeg.
    man lief zijn oma is gisteren avond overleden zo sneu het mensje zou voor de aller eerste x over groot oma worden heel erg moeilijk

voel me vandaag ook helemaal niet zwanger ba

15. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Nou Imd, dat is idd wel hee nuchter, ik ben nl ook nuchter en ik heb moet ik eerlijk zijn ook niet lopen zeuren in het ziekenhuis en heb eigenlijk geen geluid gemaakt :D De dokters bleven ook maar vragen of ik altijd zo nuchter was, na de bevalling was ik ook weer helmaal blij( het was eigenlijk best wel een zware bevalling,m aar gelijk daarna zei ik ook gewoon dat ik nog wel een kindje wilde) Ik ben trouwens ook ingeleid met 42 weken.

En idd het persen vond ik ook heerlijk, ik d8 eindelijk,ik wilde eigenlijk alleen maar dat mano eruit kwam, dus toen ze zeiden dat ik naar de ok moest, omdat ze het nog ff met de pomp wilde proberen ( ze gingen ervanuit dat het niet zou lukken) en dat ik dus anders een keizersnee zou krijgen, zei ik ook alleen doe maar, ik wil aleen dat hij eruit komt hahahaha.

Ik had de dag erna trouwens wel erg last van mijn bekken, maar helemaal geen last van mijn hechtingen gehad.

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja het is pittig die weeenstorm ik had ook zo lang eentje vond de bevalling niet echt zeer doen maar wel heel erg benauwd af en toe (het ophouden, dat er niemand was enzo)

ik hoop deze keer op een leukere bevalling (niet als laatste nog geen eens een beschuitje krijgen en afgeraffeld worden zeg maar)

17. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Nou allemaal bevallingsverhalen al :confused: Als ik iets niet zie zitten aan heel die zwangerschap dan is het wel die bevalling! Ik ben 177 cm en mn man rond de 190 ofzo. Ik was iets van 52 cm bij mn geboorte en rond de 7 pond. Mn man was een kleintje doordat schoonma zwangerschapsvergiftiging had :( Dus ja, wat het bij ons wordt qua grootte is een verrassing. Ik hoop niet al te groot hoor! :( Mijn pijngrens ligt echt heeeeeeeeeeeeeel laag ;)

Vandaag verder afgebouwd met de pillen tegen misselijkheid. Ben niet misselijk maar moest wel weer overgeven! Grrr.. blij dat ik vandaag thuis werk ;)

18. hihi nu al bevallingsverhalen :)

nou t is weer goed mis de afgelopen dagen. alleen maar overgeven.
    ik heb de dokter erover gesproken en krijg nu zetpillen voor ruim 2 weken. hopelijk houd ik dan wel wat binnen.

19. didi1988

didi1988 Actief lid

23 feb 2007
    369
    1
    0
    meiden vraagje, weten jullie heel misschien een leuke meisjesnaam die bij Lynn en een korte achternaam past? :( Ik kan niet echt wat vinden.. voor een jongen staat de naam al zo goed als vast.. maar een meisje... Bij Lynn hadden we namelijk geen 2de keus, het was al vanaf week 7 Lynn...

Alvast bedankt voor het meedenken,

Groetjes Didi ;)

Deel Deze Pagina