Gefeliciteerd met je mooie echo O jeeej helemaal niet aan gedacht dat er ook bloed geprikt gaat worden. Als ik eraan denk val ik altijd al flauw val ook echt serieus flauw ik neem wel even iemand mee dan hahaha. NaaldenFobie
Dat klopt. Ik heb die test alleen 1,5 jaar geleden al gehad. Mijn HA wilde me er voor laten testen. Ik viel altijd flauw om niks bleek ik hyper te hebben. Maar ach wel een algemene screening die ik nu weer krijg.
Dames, fijne dag nog. Mijn dochter komt zo thuis en het is niet leuk als mama alleen maar achter de pc zit he. Even wat leuks doen samen. Waarschijnlijk singstar of spellentje. Misschien tot vanmiddag maar anders tot vanavond knufffff
Mimi leuk om die buik zo bij te houden. Ik houd het maar voor gezien....ik lijk nu al 6 maanden zwanger...... Bij mijn zoontje ging ik pas met 17 weken op z'n vroegst positiekleding dragen...........Ik denk dat mijn lichaam het kunstje gewoon weer meteen herkend en alvast zijn matregelen neemt Fijn die mooie echo's!
ja nog 3 uurtjes voor de echo Ben wel heel zenuwachtig, ook al was de eerste keer alles goed ben toch bang ... Zo dat wou ik even laten weten haha pfff weet niet wat ik moet doen tot die tijd ga denk ik maar schoonmaken,, heb daar zo weinig zin en puf in de laatste tijd... xx
Heb vorige week met 8 weken een echo gehad, gewoon uitwendig en was allemaal duidelijk genoeg te zien, dus neem aan dat de VK het uitwendig zal doen. Ik zit een dagje thuis. Werd vanochtend wakker met zo'n ongelooflijke migraine! (Had daar vroeger hele goede medicijnen voor, maar die wil ik tijdens de zwangerschap niet gebruiken) Zat niks anders op dan in een stil donker kamertje te blijven liggen Gelukkig begint het een beetje weg te trekken, hang nu een beetje lamlendig op de bank. Misselijkheid wisselt heel erg bij mij. Bij jullie ook? Ene dag echt kotsberoerd en andere dag alleen wat vieze smaak in de mond (en sorry, beetje onsmakelijk, maar moet de hele dag opboeren Heb dat nog nooit gehad) Wel leuk dat we gaan kijken of we het geslacht goed aanvoelen. Ben benieuwd of we er massal naast zitten of dat er toch zoiets bestaat als een moederinstinct Heb zelf het gevoel dat het een jongetje wordt, zou niet weten waarom. Volgende week dinsdag mogen we weer naar de VK en krijgen we weer een echo. Ik kan niet wachten! Ga zo eens even kijken of het lukt om wat te eten. Tot gauw!
Ohhh, ben al zeker ruim drie weken dag in dag uit misselijk....echt tegen het overgeven aan soms. Ik wordt er echt helemaal moedeloos van. Vrijdag moet ik naar de gyn. en doen ze een echo. Ik ben echt doodsbenauwd dat het weer mis is.....
haha nou dan moeten we samen maar mensen voor de gek gaan houden en zeggen dat we al op de helft zijn ALTIJD leuk een geintjuh mee uithalen Het is op zich NU wel leuk maar ik weet dat ik het straks minder ga vinden (maar ach wie dan leeft wie dan zorgt komt ook wel weer goed!)
Klopt niet helemaal hoor.. Het is inderdaad zo dat we heel vroeg in de zwangerschap een echo krijgen om vast te stellen hoe ver we juist zijn. Bij mij klopte het hartje toen nog net niet dus mochten we nog een keertje terug gaan een weekje later en opnieuw een echo. Dan hebben we gewoon de echo op 12 weken en de nekplooi. Op 16 weken moeten we gewoon bij onze huisarts op controle, bloedcontrole, urine, bloeddruk, gewicht, luisteren hartje.. Dan op 20 weken krijgen we een uitgebreide echo en geslachtsbepaling. Dan op 24 weken opnieuw huisarts voor dezelfde controle als op 16 weken en ook een suikertest. Op 27 weken, 30, 33, 36, 38 weer echo en controle door de gyn. En dan als je je uitgerekende datum haald naar het ziekenhuis voor aan de monitor en echo om te zien of je kindje nog genoeg vruchtwater enzo heeft. Dit is ook héél afhankelijk van het ziekenhuis en gyn waaronder je valt! De meeste gyn doen zo vaak geen echo maar ik heb geluk die van mij vind dat je evengoed snel een keer kan kijken of alles ok is en dat vind ik helemaal niet erg hij rekend deze korte echo's dan ook helemaal niet aan! Wel is het ook zo bij de minste twijfel krijg je inderdaad een echo om te zien of alles ok is. En door je ziekenfonds krijg je 3 echo's terugbetaald de rest moet je zelf betalen.
De kinderopvang is hier zeker niet gratis! Het bedrag dat je betaald aan opvang word bepaald aan de hand van het inkomen van de ouders. (sommige creche's of zelfstandige onthaalouders werken met vaste bedragen) Wat je wel mag doen is een deel aangeven voor je belastingen en dan krijg je een deel terugbetaald. Maar dit is echt niet zoveel. Voor ons komt het net hetzelfde uit als in ned. als ik halftijds uit zou gaan werken komen we duurder uit dan dat ik thuis blijf om voor de kindjes te zorgen. (even een vb. mijn vriendin zou haar kindje 3halve dagen moeten weg brengen naar een opvang en zou daar maandelijk 300 euro voor moeten betalen, vind ik toch helemaal niet zo weinig)
een kennis van mij in belgie kreeg zelfs elke week eentje aangeboden zonder medische noodzaak zei had op den duur zoiets van nou laat maar even ik heb er zoveel! maar kan per regio verschillen natuurlijk..