April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gisteravond ook pizza op en om 23 uur nog een broodje ham (die lekker belegde broodjes van La Place had ik in een zakje laten doen hihihih) :confused: Dus dat is het probleem niet zeg maar....
    Vorige week friet op en daar ben ik echt serieus ziek van geweest dus dat hoef ik voorlopig niet meer zeg maar ;)

Maar ik heb naast de misselijkheid ook echt heel erg honger en als ik eet zakt de misselijkheid accuut, dus op aanraden van de arts nu 11 keer eten per dag.

2. ik heb ook het idee dat de misselijkheid minder heftig is dan dat het was, maar ik gebruik nog steeds zetpillen, en die heb ik nog voor 2 weken.

Avondeten gaat hier niet zo goed. als ik mezelf te vol eet dan komt het er snel weer uit.
    heb vandaag 3 bruine boterhammen met kipfilet op en 2 grote glazen fifit. vind ik voor nu best netjes.

3. es1977

es1977 Actief lid

25 aug 2008
    153
    0
    0
    Zwijndrecht
    Ik heb gelukkig nog geen last van de misselijkheid hoop ook niet dat dat komt.Kan tot nu toe wel nog alles eten maar eet wel minder dan voor de zwangerschap zit veel gauwer voller. :)

4. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    goedemiddag dames,

over het misselijk zijn. Ik word misselijk van gewoon eten, brood, avondeten ed. Maar ik kan blijven snoepen :confused: . Ik kon net met moeite 1,5 broodje naar binnen krijgen. Maar als ik nu een zak chips pak is ie zo leeg.

5. MamaY

MamaY Actief lid

6 jul 2008
    292
    0
    0
    Ah... ik heb jullie gevonden april mama's! Hoi hoi...
    Sinds dinsdag vet positief getest. Ik hoop op april baby, maar kan ook mei worden. Na eerste echo weten we meer!
    Gezelligheid, ben benieuwd naar al jullie verhalen!

6. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Havefun en Joyce: heel veel sterkte!

Alle nieuwen welkom! Klets maar gezellig met ons mee :)

Lees dat er meerdere zijn die misselijk zijn maar ook die enorme honger hebben. Ik word smorgens altijd wel wakker met een weeig gevoel in mijn maag en dat verdwijnt eigenlijk de gehele dag niet meer, maar overgeven hoef ik gelukkig niet. Heb ook gewoon eetlust, kan ook alles eten. Dus wat dat betreft mag ik niet klagen. Chips ed moet ik niks van weten en dus ook niet eten want dan word ik wel echt beroerd als ik later in bed lig :s
    Heeft er trouwens hier iemand wel eens gesolliciteerd terwijl je wist dat je zwanger was? En heb je het toen ook verteld tijdens het soll.gesprek?
    Ik heb een vaste baan voor 32uur per week, wil na mijn zwangerschap liefst 3 dagen gaan werken. Maar door de reistijd ben ik dagelijks gauw 10uur voor mijn werk onder de pannen....... Heb een mooie vacature gezien bij een bedrijf hier 7 km verderop voor 20uur per week........ideaal, toch?
    In een opwelling een sollicitatie gestuurd en had al een mailtje dat ik vanmorgen om 10uur op gesprek mocht! Jammer dat ik het pas om half 10 vanmorgen las........beetje laat! Maar heb gezegd dat ik evt. di wel op gesprek kan. Vind het erg spannend allemaal!

7. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    spannen jessie. Heb geen idee of je het al moet vertellen. Ze mogen je niet weigeren omdat je zwanger bent. Maarja zullen ze je dat vertellen als je niet bent aangenomen.

in ieder geval succes.

8. bahar23

bahar23 Actief lid

30 aug 2008
    152
    0
    0
    terneuzen
    hallo allemaal,

ik zit nu in mijn 9de week en heb afgelopen week mijn eerste echo gehad, het was erg spannend, vooral toen ik het hartje zag kloppen..Nu 25 september ga ik weer als het goed is voor een echo..Vanaf wanneer kunnen ze het geslacht al zien? ik zie dat bij 10 weken het geslacht word gevormd maar zou dat al duidelijk zijn bij een echo van 11,5 weken?Ik vind het allemaal zo spannend en eng tegelijk ivm een miskraam wat ik vorig jaar december heb gehad..
    Ik wens iedereen veel zwangerschapsplezier...

9. bahar, pas rond de 20e week kan je het geslacht goed zien.
    soms al ietsjes eerder, maar bijna niet voor de 16e/17e week.

10. survivor82

survivor82 Fanatiek lid

23 jul 2008
    1.195
    0
    0
    kinderleidster
    apeldoorn
    hallo dames

wij zijn vandaag naar babydump geweest in veenendaal om een beetje ideen op te doen en te kijken wat er allemaal is en wat het kost.

erg leuke winkel vond ik het.

verder gaat het met mij heel goed heb gelukkig geen last van misselijkheid. kan alles eten.

alleen spinazie word ik heel misselijk van terwijl ik dat heel lekker vind normaal.

11. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Heel raar is dat he bij mij is me smaak kwa eten ook verandert. De dingen die ik vroeger zo lekker vond kan ik nu gewoon niet eten... en de dingen die ik niet luste eet ik wel heel raar.. (zo wat een zin) :D

12. ik heb dat met thee. dat vind ik nu echt niet zo lekker, terwijl ik normaal minstens een pot per dag dronk.

13. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    ik vind dat de weken trouwens wel hard gaan zeg het is zo weer weekend voor dat je het weet

14. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Heb ik ook. Normaal ben ik erg voor hartig en nu heb ik allemaal zoetigheid in huis! :confused:

FF een eet vraagje. Voor morgen heb ik wat hapjes gekocht en daar wil ik graag van mee snoepen natuurlijk! Ik heb roomkaas gekocht voor in tomaatjes te doen. En gerookte couburger ham voor rond meloen. Alle kaas die in nederland te koop is, is toch gepasteuriseerd (of zo iets), dat kan je toch gewoon eten als je zwanger bent? En die ham kan ik toch ook gewoon eten? (ja, ik weet dat je er mee moet oppassen vanwege het zout en je bloeddruk, maar verder qua bacteriën in rauw vlees zou het toch moeten kunnen?)

o, ja, ik heb ook nog wel andere hapjes in huis waarvan ik wel zeker weet dat ik ze wel mag hoor ;)

15. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Gelukkig wel zeg! Ik kan niet wachten om van de daken te schreeuwen dat ik zwanger ben! Nog ruim 3 weekjes geduld hebben..... :D

16. survivor82

survivor82 Fanatiek lid

23 jul 2008
    1.195
    0
    0
    kinderleidster
    apeldoorn
    volgens mij mag je de hapjes gewoon eten hoor!
    en ik eet idd nu ook heel veel zoet terwijl ik normaal ook meer van hartig hou.

heeft hier al iemand al dingetjes voor de baby gekocht ?

17. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    de roomkaas weet ik niet zo goed of je dat mag eten. Coburgerham wel hoor.

18. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Nou dat wordt lekker smullen morgen (mits ik niet misselijk ben natuurlijk ;) )

Ik heb voor de aanstaande opa's en oma's een oppaskoffertje gemaakt. Hier zit een opa en oma verhalen boek in, een rompertje (maat 50, eigenlijk te klein, maar er lagen verder alleen veel grotere maten), een knuffeltje speciaal voor babies en een spuugdoekje. Dus t zijn wel spullen voor de baby maar dan liggen ze wel bij opa en oma ;) Ben benieuwd wat mn ouders er van vinden, morgen krijgen ze het.... Later deze week krijgen mijn schoonouders ook een koffertje :D.... spannend! :p

19. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @Survivor: niks gekocht, wel gekregen nl. 2 slabbetjes, een rompertje, sokjes, mutsje en een knuffel.

we krijgen trouwens de kinderwagen van mijn schoonmoeder.

20. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Zelf nog niks gekocht voor de baby, wel leuke dingen gekregen.

Daarentegen voor mezelf wel al twee Mama-licious broeken gekocht, haha. Ga nml over een week 3 weken met vakantie en is dan wel fijn als mijn broeken niet zo strak zitten!

Deel Deze Pagina