April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nee niet alle kaas. in nederland maken boeren ook kaas, en boerenkaas mag je niet eten. als er au lait cru (rauwmelkse kaas) op staat mag je het niet eten.

ham wel hoor. maar carpaccio en zalm weer niet.

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.199
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi meiden,

Wat wordt er lekker veel geschreven hier hou het zowat niet bij.

Gisteren 2e echo gehad. Was weer heel bijzonder en wat een mega verschil met de 6 wkn echo. We zagen het zelfs al bewegen. Mindere nieuws is dat het gisteren in mijn onderrug is geschoten met bukken. Kan nu niets. Kan gelukkig sinds vandaag zelf naar de wc. Ben bij de fysio geweest hopelijk gaat dat helpen.

survivor: hier ook nog niets gekocht, maar inderdaad wel gekregen. Nog tijd genoeg om iets te kopen denk ik dan maar.

kipkip: slim dat je alvast broeken hebt gekocht. Te strakke broeken is geen pretje enne voordat je het weet kan je ze aan.

gr vruchtje

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.199
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik dacht dat je gerookte zalm wel mocht? Niet dat ik het lust hoor :)

4. MamaY

MamaY Actief lid

6 jul 2008
    292
    0
    0
    Zijn der ook vega's in da house? Weet niet of ik vega kan blijven de hele zwangerschap, iemand ervaring mee?

5. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    @Rach: Die roomkaas heb ik bij de supermarkt gekocht. Ik kon er niets over vinden over au lait cru of gepasteuriseerd. Wel ingrediënten: room, kaas, kruiden, en er stond nederlands kaasproduct op ofzo.

@MamaY: Geen vega hier, ik zou het vlees in mijn menu niet kunnen missen! ;) Ik weet niet of je vega kan blijven tijdens je zwangerschap, maar als je het wel blijft zal je denk ik wel moeten opletten dat je genoeg ijzer en vitaminen die normaal in vlees zitten op een andere manier binnen krijgt.

@vruchtje: Gerookte zalm heb ik ook ergens zien staan dat het niet goed is, maar dat heeft niet met het rauwe te maken, maar met het gerookte dacht ik... Iets over zout en hoge bloeddruk ofzo... :(

6. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Hallo,
    Over dat eten, ik kan ook de hele dag door eten...hoewel te veel in 1 keer blijft een soort "hangen". Maar als ik honger krijg moet ik ook echt eten anders wordt ik eng. Ik loop dus rond met meuslirepen en evergreens. Cola helpt echt heel goed tegen dat weeige gevoel vind ik. Verder heb ik nog overal trek in. Maar ben sinds vorige week wel 0.5 kg afgevallen....misschien was ik toch gewoon aangekomen tijdens de vakantie (2 kg)? Wordt weer tijd voor een foto, ik ga hem zo plaatsen...

7. Marietje: roomkaas kan wel hoor, hebben wij ook al gegeten.

MamaY, ik ben niet vegetarisch, maar eet wel veel vega. Ik denk dat je het wel vol kan houden als je je voedingsstoffen maar uit ander voedsel haalt. misschien veel vette vis?

8. Blimey

Blimey Actief lid

9 aug 2008
    151
    0
    0
    Hoofddorp
    @ Rach, ik had deze week ook zo'n droom, alleen dan was het een vriendin van mij (ze is 1 dag later uitgerekend) die een miskraam had gehad. Waarschijnlijk zijn we er onbewust toch veel mee bezig...

@ Jessie, moeilijk joh. Als je het niet zegt, voel je je misschien ook erg rot als je het later wel moet zeggen! Maar ja, als je het zegt is de kans groot dat ze je niet aannemen... Succes!

Ja dat eten, raar he? Ik was ook altijd nogal van de hartige dingen, eet nu ineens super veel snoepjes en koeken enzo! Ben nog niet aangekomen, maar ik eet ook stukken minder als normaal. Zit snel vol! En thee, dronk ik liters van, nu nog met moeite 1 of 2 bakjes! Zo vreemd om je eigen lichaam niet meer echt te kennen...

@ Survivor: nog niks gekocht, durf nog niet. Na mijn echo ga ik los!

Voor de nieuwsgierigen: heb eindelijk een buikfoto in mijn album! Helaas krijg ik ook van de vetrollen in mijn taille! Das minder...hebben jullie die ook?

9. Nance83

Nance83 Actief lid

10 apr 2008
    190
    0
    0
    hallo,

ook ik mag me bij de april mamma's zetten!

ben 3 april uitgeteld, voor ons was het echt een wonder ik ben 3 a 4 weken voordat we met de icsi/ivf behandeling zouden beginnen spontaan zwanger geworden ahhhhr,

ik heb nu vanaf deze week dagelijks hoofdpijn, mijn misselijkheid tja het gaat wat beter maar nu de hele dag. en oh zo moe, in plaats van wat minder wordt het steeds erger, betwijfel als het over 3 weken over is.

iedereen gefeliciteerd!

10. wow wat een wonder zeg! echt heel speciaal! gefeliciteerd! :D

11. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Gefeliciteerd! ( wat een wonder inderdaad) En we lopen gelijk! Mijn banner loopt een dagje voor, maar dat is altijd nog beter dan helemaal geen banner :)

12. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    @nance: Gefeliciteerd! Wat een wonder, leuk zeg!

@jessie: Je hoeft het ook niet meteen bij het eerste gesprek te zeggen. Als je voor een tweede gesprek gevraagd wordt, of een arbeidsvoorwaardengesprek (is meestal het tweede gesprek) kan je het alsnog melden. Succes!

13. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @Coto; je begint het bij jou ook al echt te zien hé!

Vanmiddag zei een vriendin van me, dat ze het ook al kan zien. En dat ik van die grote borsten krijg, :)
    Ben er wel blij mee, heb van mijzelf niet zoveel ;)

14. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Krijg ik ook, van die grote borsten :oops: . En ik had al 75E! Ik denk dat er straks niet eens meer BH's zijn waaah.
    Manlief vindt het niet erg, hoewel hij er wel voorzichtig mee moet doen, want de tepelshoven doen zeer!

15. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Ik heb nog een mooi overzichtje gevonden over wat je wel en niet kan/mag/wil eten tijdens je zwangerschap.

Gerookte zalm mag dus wel, mits vers en NIET vacuüm verpakt, ivm de listereabacterie. Gelukkig mogen mosselen ook! :D Jammie!

16. survivor82

survivor82 Fanatiek lid

23 jul 2008
    1.195
    0
    0
    kinderleidster
    apeldoorn
    wat een handige site zeg ik heb er meteen op gekeken dank je

17. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    mmm, nou leuk hoor, vanmiddag een broodje makreel gegeten. Had ergens anders gelezen dat dat weer wel mag...zucht. Nou ja 1 broodje zal niet zo schadelijk zijn toch?

18. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    haha, nou ik kwam ook dit tegen op de site. Zal veel van ons nog wat te wachten staan hihi. Die van mezelf klopt wel griezelig... Dus ben benieuwd of die van onze kindjes straks ook gaan kloppen:

21 maart - 20 april
    Het vurige rammetje, een kindje met een sterke wil
    Al als kleine baby geeft het rammetje blijk van een duidelijk eigen wil. Met een hoog en luid stemgeluid geeft baby mama aan dat het honger heeft. Dat is meestal het geval en dat met name in de nacht wanneer papa en mama proberen bij te slapen. De stem van baby klinkt dan ook nog doordringender dan overdag. Het is dan ook het beste een geluiddichte kinderkamer in te richten, waar het rammetje zijn woede kan uitbrullen wanneer lieve, zachte woordjes van mama geen effect meer hebben.
    Kinderen in het teken Ram willen al op vroege leeftijd in het middelpunt van de belangstelling staan. Toch zijn ze ook heel gevoelig en erg kwetsbaar. Al snel zal het, immer op onderzoek uit zijnde rammetje, in veel te hoge bomen klauteren, of op archeologisch onderzoek gaan in de tuin van een van de buren. Zijn nogal onstuimige natuur zal voor de nodige builen, schaafwonden en blauwe plekken zorgen, bij zichzelf maar ook bij anderen. Straffen heeft dan totaal geen zin; wel een liefdevolle en duidelijke uitleg.
    Ram-kinderen kunnen goed leren; ze mogen alleen niet te veel uit hun concentratie worden gehaald. De juf waaraan het kindje op school is toevertrouwd bereikt er meer mee wanneer zij haar psychologisch inzicht inzet in plaats van haar autoritair optreden. Een goed getimed schouderklopje en u zult zien, de soms tegendraadse Ram verandert in een lief en zacht lammetje.
    Ram-kindjes lopen snel warm voor nieuwe dingen. Zorgeloos en razend enthousiast pakken ze nieuwe dingen aan. Dat hebben ze van Mars, die in dit teken zowel de positieve als de negatieve karaktereigenschappen versterkt

19. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Lijkt een beetje op een steenbok :D hehe op mij dus! Vooral dat temperament.

20. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    t stond trouwens niet op dezelfde site maar op "mama en zo". Staan ook nog andere leuke dingen op.

Deel Deze Pagina