Nou, ik denk zelf eigenlijk niet dat het een tweeling is, maar omdat ik op mijn NOD (is ongeveer 4 weken zwanger) als een hele dikke vette streep had op mn zw-test werd er gezegd dat het zou kunnen dat je bij een tweeling sneller en meer HCG aanmaakt. Maar er komen (voor zover ik weet) geen meerlingen in de familie voor, dus dan is de kans volgens mij erg klein. Je buik groeit toch vaak sneller bij de 2e? En misschien zijn je verschijnselen erger omdat je nu weet wat het is? Maar wel lastig hoor, dat je nu al zwangerschapskleren moet dragen!
Daantje: welkom! en natuurlijk van harte gefeliciteerd! (wat een ongelooflijk gevoel he? ) Tjee, zie hier een hele lading merken olijfolie voorbijkomen Spijtig dames, maar het schijnt allemaal aanleg te zijn en we kunnen er niet zoveel aan doen. Als je in je puberteit al striae kreeg op je borsten of billen, dan maak je buik maar nat... (en niet met olijfolie, dat helpt toch niet meer )
goed morgen proficiat daantje. In de puberteit had ik het....maar mijn moeder had het ook in de puberteit maar niet toen ze zwanger was..dus ik ga het proberen..niet geschoten is altijd mis...
Nou dan krijg ik een 3-ling denk ik want ik heb een dikke vette streep (1 dag na NOD) zie album. Ik voel me goed, slaap alleen slecht. Vanacht om 3 uur wakker.... Heb nu dus het boek wat ik aan manlief heb gegeven (help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt) maar uitgelezen. Hij reageerde superblij. Toen hij het papier om het boek weg had zei hij eerst niks en later keek hij heel verbaasd en toen zei ik het is echt zo hoor! Superblij is hij! Wat ik eng blijf vinden is die ongie pijn...
FF een update van mij... nog steeds bloed. Niets in het verbandje maar puur na het plassen. Gisteren test was nog positief maar goed.. Nu misselijk maar ik denk van spanning. zodra ik wat meer weet horen jullie het weer.
@jodie; haha leuk hoor! Wel balen dat je slecht slaapt. Ik heb er ook last van terwijl ik echt ontzettend moe ben steeds! Die streep is idd erg duidelijk trouwens, mijne was ook zo op mijn NOD. @ellenk; vervelend zeg die onzekerheid! Kan me voorstellen dat je misselijk wordt van de spanning. Sterkte en ik duim voor je dat alles goed is/ komt.
Ja irritant hoor. Denk zelf dat het komt omdat ik nog zo hyper ben. Ik vind het zo leuk dat we exact gelijk opgaan, maar hoe kan het nou dat jij de 8ste bent uitgerekend ik de 9e? Heeft hier nog iemand menstruatiepijn?
Ik twijfel een beetje over mn cyclus, die verschilt van 26 -28 dagen. Dus ik heb de dag ertussenin genomen... En met mn banner heb ik volgens mij 28 dagen ingevuld. Dus zodra ik de 1e echo heb gehad weet ik het pas zeker.
Ik heb 29 dagen ingevuld dus dat zal het zijn! Ga om 9 uur de verloskundige bellen, ben benieuwd wanneer ik de eerste echo krijg eigenlijk. Superleuk boek trouwens: help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt, heb me rot gelachen. Doe ik zowieso veel. Mijn ouders weten het al, want manlief was gister al naar zijn werk en ik schrok zo van die 2e streep dat ik in paniek mijn moeder heb gebeld. Gisteravond waren we heel snel even bij zijn ouders, we gaan het volgende week vertellen want moesten snel snel wat ophalen en je moet er wel even de tijd voor nemen. Maar ik bleef maar lachen, echt vreselijk, was blij dat ik weer weg kon haha!
Haha! Ik zal dat boek ook maar eens halen, wil ook wel ff lachen. Hoewel ik idd ook die constante smile op mn kop heb! Wij wachten nog een paar weken met vertellen, ik kan me ook moeilijk inhouden hoor, maar ga gelukkig straks 3 weken op vakantie, dan schiet het al lekker op!
Het was bij mij raak in de 3e ronde trouwens...maar ik heb het fout gedaan met de eerste tikker...Ik heb nu een andere tikker en die zegt dat ik 4 weken en 2 dagen zwanger ben, is toch apart. Ben 9 april uitgerekend...
ja ik heb vanmorgen om 6.00 getest. ik ben ook 9 april uitgerekend en ben nu volgend banner 4 weken en 1 dag ? raar hoor. ik weet het pas echt zeker na een echo
Jij hebt nu ook een banner met 4 weken en 2dagen, gek he dat de banner van de zwangerschapspagina 4 weken en 1 dag aangeeft... Hoe voel je je>?
@ Daantje, gefeliciteerd en welkom! Over de striae... Volgens mij helpt niks er echt tegen. Je hebt aanleg, of je hebt het niet. En hoe jonger je bent, hoe groter de kans op scheurtjes... Ik heb mijn vorige zwangerschap wel lekker gesmeerd met Olivia, en had geen striae, maar of dat nou door het smeren kwam.. Het was wel lekker spul, maar baggervet Mijn schoonmoeder, da's ook een verhaal.. die was dolblij dat ze haar zwangerschap doorkwam zonder striae.. Toen ze ging bevallen dacht ze dat het gevaar geweken was.. Maar toen ze moest persen schoten de scheurtjes in haar huid ... Best lullig, denk je dat je er bent, zit je alsnog met een zebravelletje.. En over het HCG bij een tweeling. Bij mijn miskraam vorige maand vroeg ik op een gegeven moment aan mijn huisarts of het er niet twee geweest konden zijn... Maar omdat ik 2 maanden lang negatief testte (terwijl ik achteraf wel al zwanger bleek), zei hij "Als het er twee waren geweest, had je veel eerder positief getest, want dan maak je dubbel zoveel HCG aan". Dus.. ik neem aan dat mijn huisarts weet waar hij over praat.. Bij een tweeling heb je dus idd meer HCG.. * en ik heb net ook nog weer even een testje gedaan, omdat de eerste vrij licht was.. en hij is nu een stuk duidelijker.. dus volgens mij gaat het goed hier ..nu nog hopen dat het blijft zitten.. *
zo wat praten jullie veel ELLENK ik ga voor je duimen dat alles goed komt... verder heeft iedereen het over tweelingen...bij mij en bij me vriend komt het veel in de familie voor...wij hopen er eigenlijik niet op...terwijl we het stiekum wel leuk zouden vinden...de gyn heeft gezegt dat we dat beter maar niet konden hebben... maar goed we gaan er dan ook maar niet op hopen
@jodi net bij het maken zij de banner dat ik 4 weken en 1 dag was nu dus 2 loopt de dag bij hun van 7.00 tot 7.00. ik voel mee prima ben heeeeeel eeeerg blij. ben ook misselijk en moe maar dat maakt me nu niet uit
Jeetje Ellenk balen die onzekerheid, dan is het nog zo ver tot de echo. Daantje gefeliciteerd! Ik heb bij mijn 2 kids geen straie gehad op mijn buik, dus hoop dat mijn buikje nu weer wordt overgeslagen Jippie, ben vandaag 5 weken en misselijk