April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy hoe bedoel je dat? ik heb ook een erg lage bloeddruk. elke keer als ik opsta word het zwart voor mijn ogen. moet je dan rustig aan doen?

2. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Vroeger had ik een lage bloeddruk als ik opstond viel ik gelijk flauw moest toen ook rust houden en op bed liggen en veel zoute drop eten (was toen niet zwanger hoor vandaar dat drop) :D

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wanneer is er sprake van lage bloeddruk de mijne was 60/110 gyn zei dat bloeddruk vaak lager is in begin van de zwangerschap.

4. hier precies hetzelfde! ik houd dus 7 april aan.

5. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Die van mij was vorige week bij de vk 70/120 die was goed! Kan me niet meer herinneren wat me bloeddruk toen was toen die zo laag was..

6. vruchtje, ik heb vannochtend ook gelezen dat de bloeddruk vaak lager is, doordat je bloedvaten al verwijd zijn maar er nog niet veel meer in bloed in je lichaam zit. maar dat komt na de 3 maanden wel weer goed.

maar ik vraag me af als je nu (in het begin dus)last hebt van een lage bloeddruk, of je dan rust moet houden?

7. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Dit vond ik erover:

Veel vrouwen klagen nogal eens over vermoeidheid en hebben soms een te lage bloeddruk. Is dat een ernstige situatie?
    Vermoeidheid en een bloeddruk die iets te laag is, komen nogal eens voor. Het zijn meestal verschijnselen waarvoor de aanstaande moeder zich geen zorgen hoeft te maken.

Er wordt aangeraden te rusten, eventueel wordt een vitaminepreparaat voorgeschreven.

Om vermoeidheid te vermijden zou elke vrouw gedurende de dag gedurende bepaalde perioden moeten rusten. Want het is een feit dat, bijvoorbeeld een buitenshuis werkende vrouw die een vermoeiend beroepsleven heeft en daarnaast thuis nog allerlei huishoudelijke karweitjes moet opknappen, meer risico loopt op een te vroeggeboren baby.

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi Rach,

Volgens mij hoef je geen extra rust te houden hoor. Anders had de gyn dat mij ook wel geadviseerd denk ik. Gewoon met opstaan rustig aan doen en als je je dizzy voelt even gaan zitten.

Leuk jij ook 7 april lopen gelijk :)

9. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
  10. Priscilla, bedankt, lief van je ;)

Vruchtje, ja wel lopen gelijk :D alleen ik heb mijn banner dus ingesteld op 7 april, dus ik ben vandaag 10 weken :p

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ja leuk ik vind 10 wkn echt al een mijlpaal zitten we op 25% van de zwangerschap ha ha.

Hebben jullie al kraamzorg aangevraagd. Ik heb vandaag aangevraagd. Gyn adviseerde omdat alvast te doen vandaar.

12. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    o ja goed dat je me eraan herinnert hahah moet ik ook even doen de kraamzorg aanvragen ga ik nu gelijk even doen :D

Rach geen dank staat redelijk veel informatie op die site.

13. Ik heb ook al kraamzorg aangevraag, daar stond op de site voor de 4e maand, is toch niet te geloven. Wat een zorgstelsel hebben wij hier toch.......

Als je zwart voor de ogen ziet dan heb je ook ijzer tekort volgens mij!

14. Je kan ervoor kiezen, omdat wij boven de 30 zijn willen we dat laten doen. Maar mocht de test negatief uitpakken dan laat ik geen ander puncties en testen doen hoor. De gyn stelde het voor maar is niet "verplicht"

15. ik ga het ook eens aanvragen.
    moet je dan naar je zorgverzekeraar bellen? :oops:

16. Ik heb het via het VGZ gedaan, dan kan je zien welke organisaties bij jou in de buurt zitten en bij hun zijn aangesloten. Kan ook een andere zijn hoor, maar dan moet je dat telefonisch aanvragen geloof ik. Ik heb het helemaal via internet gedaan en heb nu al een bevestiging binnen. Heb zelf een gratis kraampakket en gratis zwangerschapsgym bij mij in de buurt. Maar ik ben wel uitgebreid verzekerd, daar zit namelijk wel veel verschil in.

17. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik heb een kraamzorg uitgekozen en aan zorgverzekeraar moest ik mijn voorkeur aangeven. Even kijken op de site van je zorgverzekeraar bij welke zei in het pakket hebben

sophia: groot gelijk dat je dat laat doen als het je wordt aangeboden. Maar zal vast en zeker allemaal goed zijn. 30 vind ik ook nog jong hoor.

18. Ik zei boven de 30 hahahahaha, 33 dus!

19. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Hier even een tip voor een ieder die last heeft van zwangerschapskwaaltjes: Multivitaminen van Prenatal Nutrients (Solgar). Vorige week was ik nog misselijk, duizelig en moe maar sinds ik dit neem niet meer. Deze wonderpillen op aanraden van een zwangere vriendin gekocht die zelf iedere dag aan het spugen was. Is te koop bij de drogist (niet bij iedere maar volgens mij wel bij de meeste DA's).

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik denk eerder dat ze bedoeld hoge bloeddruk met een lage hoef je niet rustiger te doen alleen met een hoge (zover ik weet)

Deel Deze Pagina