Hier nog zo een. Ik was echt ontzettend preuts bij mijn eerste. Het idee dat er een vreemde vent (en vaak nog van die art-assistenten erbij) in je muts staat te gluren en je nog gaat betasten ook. Ik schaamde me rot. Maar.....het went. Hoe gek het ook klinkt. Tegen de tijd dat ik moest bevallen en er kwam er een mijn kamer binnen, lag ik al met mijn benen wijd.... Ik heb het hen ook gevraagd hoe ze dat nou ervaren; zeker bij mannen. Antw.: Nou, die zien het als puur een technische zaak hoor en die zien zo veel mutsen op een dag dat ze er echt niets bij denken dan alleen datgene wat ze willen weten. Alhoewel een jonge gyn in opleiding wel zei dat hij toch wel liever een jonge zwangere had als patiente dan een oude dame van 80 met een verzakking.....
Gewoon een dekentje met lakentje inderdaad en het bedje "kort opmaken" (kan de kraamverzorgster je ook vertellen). Inderdaad gewoon de gyn bellen. Als je ben hem/haar onder controle bent dan bel je gewoon en laten ze je langskomen. Zij doen dus alle handelingen.
hoi hoi, nou ben terug gebeld door de vk, en ze zegt dat ik me geen zorgen moet maken en krijg pas volgende week mijn 1ste echo.. wel spannend, maar dan is het voor mij nu afwachten.. Bedankt voor de reacties meiden, ik ga nu even boodschappen doen, schoonmaken en werken Groetjes
dankjullie wel voor de andwoorden haha die onzekerheid ook heel vervelend gistern was wel mooi ik gaf me vent een kusje en kroel en stond dus toegen hem aan.. zegt hij opeens ik voel je buik tegen me aan hij ging bijna een vreugde dansje maken heeft wel 10 x gegilt ik voel haar buik ga maar trappen zooo lief hihi
foto foto foto met je 5 cm wurm met 12 weken was dean 6,5 cm dus ik denk met 10 weken iets van 3-4 cm..
Sorry dames lees ff niet terug...ben hier weinig, erg moe en pijn in mijn bekken, net als in mijn vorige zwangerschap en een hoop gezeur op het werk...bah bah bah...wou dat ik een beetje kon genieten, maar voel me verschrikkelijk rot!
Voel me ook wat down. Heb nog steeds last van de buikgriep, gelukkig is ons zoontje wel redelijk beter... Synove: inderdaad zien die artsen niet meer dan ze moeten zien! Didi: wel vervelend die onzekerheid. Bij twijfel gewoon nog een keer bellen....
Jewel, wat vervelend! Hoop dat gezeur op het werk snel veranderd. Zodat je daar in ieder geval geen last meer van hebt! En je zoveel als mogelijk kunt gaan genieten!
Didi, fijn dat vk zegt dat je je niet druk moet maken. Toch beetje opluchting. Al zal idd de meeste opluchting zijn als je op de echo een hartje ziet kloppen. Ik mag morgen eindelijk voor de intake naar de vk. Ik weet dat ik er niet teveel van voor moet stellen. echo's laten ze in een andere praktijk maken en hartje zal ze nog wle niet laten horen maar toch. Ben blij dat het balletje daar ook gaat rollen. Rach, in mijn boek staat dat je wurm nu zo 4,5 centimer is. En je bent al wat verder dan 10 weken dus wie weet! vanochtend zo lopen balen. Veel van kleding past niet meer of laat te duidelijk een buikje zien. En aangezien we het pas op werk rond 12 weken willen vertellen is dat niet handig. Was echt chagi omdat niets naar mijn zin was. Vanavond etentje van werk man en heb net lekker nieuwe kleren geshopt. (Jurkje + legging) Kunnen nog wel even een beetje mee groeien! Voel me weer wat vrolijker. (gek hé)
Ik voel me ook stukken beter nu ik positiebroeken draag! Ik hou van mooie kleren en er verzorgd en leuk uit zien en ik werd echt doodongelukkig dat niks meer lekker zat. Heb nu 2 spijkerbroeken en een spijkerrokje van mamalicious, zie je niks van lijkt net een normale broek en en ook nog wat truitjes. Verder gaat alles redelijk, ben nog misselijk, hoop nu ik dichterbij de 12 weken kom dat het wat minder wordt. Verder heel veel stress. Ben al vanaf dik 8 mnd bezig het huis op mijn naam te krijgen na de breuk met mijn ex, dit leek ook allemaal wel te lukken. Ik de hypotheek en mijn ouders die borg stonden. Tot 3x toe opnieuw papieren ingeleverd omdat er weer wat kwijt was....afijn eindelijk zat ik bij de notaris en is er een concept koopakte en akte van verdeling opgesteld, en mijn ex heeft papieren ondertekend dat hij van de woning af is. Potver*** vorige week kreeg ik bericht dat er iets waarschijnlijk weer niet goed aangeleverd was, ze moesten weer een werkgeversverklaring+loonstrookje hebben en dat terwijl ik al bij de notaris enz ben geweest. Nu is het zo dat ik net per 1/9 bij mijn nieuwe baas ben begonnen en minder uren ben gaan werken, heel leuk maar daar krijg ik de hypotheek niet mee &^^^^&(*(&*R%##. Dan zeggen mijn ouders dus ook nog een keer wij staan niet meer garant, nu dingen toch opnieuw moeten kan je vent er net zo goed bij in. Oke het is wel zo dat het handig is ook omwille van het kindje maar ik kan je vertellen dat je je dan dubbel rot voelt. En dan wil de tussenpersoon er ook niks meer wil aan doen en ik het zelf maar moet doen. Gelukkig heb ik iemand die me hiermee helpt maar ik kan je vertellen deze stress kan ik nu niet hebben... Ook worden het nu waarschijnlijk dubbele kosten (je betaald 300 euro om het uit te laten rekenen) ja daaaag dan draai ik voor hun fouten op... Tussenpersoon geeft hen de schuld en andersom, heb ik niks aan, ik ben de dupe...Het komt wel goed met het huis maar echt grrrrrrr.... ZO dat was even een ego bericht, moest het even kwijt!
@Jodie, Het gaat allemaal lekker zo te horen. Ik hoop dat het allemaal snel geregeld is zodat dat weer eens tress stukje minder is
wat een ellende Jodie zo'n afwikkeling. Hoop dat het snel is geregeld want kan me voorstellen dat je dit er niet bij kan hebben.....(zeker als je je zo voelt als ik; ik kan sowieso nu heel weinig hebben op het moment herken het nog van mijn vorige zwangerschap Jewel: hoop dat de ellende op je werk ook snel is opgelost. het gaat toch niet om jouw zwangerschap he?
Mandy: Dat bespreek je met de gyn..Meestal mag je bij regelmatige beginnende weeen naar het ziekenhuis en begeleiden ze je daar verder.. En idd je baby slaapt eerst onder een lakentje...Kort instoppen zodat de baby zoveel mogelijk onderaan in het bedje ligt...Kunnen ze niet onder het dekentje kruipen/verdwalen.. En...als het goed is krijgen jullie kraamhulp en die leert je alles .... En alles vragen wat je weten moet/wilt! LEUK!Angelsound.... Ook maar even achteraan..... Begin al een buikje te zien....schijnt alleen dat dit mn darmen zijn...Zal jullie een foto besparen hahaha... Jodie: Zeker k*t soms die overheid......Heb er ook het een ander mee te stellen gehad! Probeer die stress niet zo op te nemen.....Uiteindelijk komt het vast goed...Denk daar maar aan... Makkelijker gezegd . ik weet t! Sterkte! Liefs Eefje Liefs Eefje..
Nou ik hoop het ook... Ik probeer me nu maar minder gedupeerd te voelen en te kijken naar de toekomst, het is zoals het is en ik zal het wel opnieuw moeten doen heb geen keus...maar hoop dat het snel voorbij is! Ik gok trouwens op een meisje, als ik over de baby droom dan droom ik over een meisje..dus zet mij maar op een roze kleurtje. (mij kennende zit ik er volledig naast en wordt het een jongen) Wij willen weten wat het wordt en ik zal dat met jullie delen! Vandaag alweer 10 weken, nog 2 weekjes en dan een beetje uit de gevarenzone.... Ik heb net een back up namenlijstje gemaakt. Er zijn zoveel in mijn omgevind zwanger dat ik dus wel reserve namen moet hebben haha! Hoop zo dat niemand hetzelfde als ons heeft, want ben zo blij met de keus...
Morgen alweer 10 weken! In het begin ging het zo langzaam, terwijl ik nu denk, goh 10 weken alweer (we zijn al op een kwart!) De vk vertelde mij gister trouwens dat (nadat we het hartje hadden gehoord) de kans dat het misgaat nog maar 2% is. Kijk, dat is pas informatie waar je blij van wordt! Dus voor mijn gevoel is er nu al evenveel zekerheid als bij 12 weken.
Hoi kletstantes, wat een hoop pagina's erbij zeg Mooi buikje IMD, gaat hard bij je zeg! Een hoop mooie echo's ook gezien, super hoor! Gefeliciteerd Hier alles goed, nergens last van! Soms voelt het alsof ik niet zwanger ben ...... totdat ik mijn BM voel trekken en ik de meest vreemde combo's eet ! Morgen heb ik mijn Intake en mijn eerste echo! Ik vindt het zoooo spannend en eng! Vandaag lijkt zo langzaam te gaan.... Maar ik heb er wel een goed gevoel over dus dat is mooi! Nou dames, fijne dag/avond verder... Laat morgen weten hoe het is gegaan! Liefs, Eleni Xx
weer toppie hoor al die echo's! Heb zo'n rare smaak in me mond echt vies. Wil der graag vanaf iemand die misschien wil ruilen met een symptoom haha Vandaag Ff bij ikea inspiratie opgedaan echt leuke dingen daarzo. Fijne avond iedereen !
allemaal gefeliciteerd met de mooie echo's ! wij moeten nog 6 daagjes wachten hier is verder alles goed ik heb idd ook vaak het gevoel of ik niet zwanger ben wel zere (.) en erg moe maar verder geen symptomen.
Dat voelde ik idd ook nog rond week 7 ... maar dat is nu ook weg! Nog 6 daagjes tot je echo? Dat is ook al lekker dichtbij .... (niet voor je gevoel natuurlijk.. )