ik zet ons bed niet op klossen deze keer ik moet toch in het ziekenhuis bevallen en 3 dagen blijven en neem geen kraamhulp (kost mij meer energie als dat het oplevert) das op zich wel fijn!
wowie mooi buik Rach jij bent ook een lekkere snelle groeier (zeker voor de eerste!) echt supermooi! Ja ik deel alles of je het nu leuk vind of niet ik zit nou eenmaal vaak online
ja dat snap ik ook dan zou ik hem tussen de 12-15 weken doen kan je met pretecho ook compleet in 3d in beeld krijgen is superleuk!
Had ik ook constant bij mijn zoontje en nu nog steeds wel eens hahahahahaha Nu heb ik het allemaal al eens een keer gezien op de echo, dus het besef is er meer dat daar straks een babietje uit komt. Ik vind de 12 weken echo het mooiste! Mooie buik hoor Rach! Pientje: mijn buik is cht al een buik van 4/5 maanden. Dat elastiekje is gewoon nog "lekker" los als je al een kind (of2) hebt! Bij mijn zoontje toonde ik rtouwens pas bij een week of 14.
Dit is mijn 5e zwangerschap, 3e kindje, maar zo'n grote buik heb ik ook weer niet, gelukkig Heb sowieso niet echt grote buiken gehad, ten minste geen mega toeters. Lijkt me zwaar irritant de opmerkingen die je dan steeds krijgt. Ow mijn schoonzusje had gister de nekplooimeting en de vk had al een vermoeden van het geslacht, maar wist het nog niet 100% zeker en ik ben zoooooo nieuwsgierig, maar ze willen het niet vertellen :x
danielle, ik heb gelukkig de (financiele) mogelijkheid thuis te blijven. Dus ik word een thuisblijfmama! Als het me nou erg zwaar valt, dan zou ik een dagje of 2 ochtendjes gaan werken om er even uit te zijn. Maar opvang regel ik tegen die tijd wel, waarschijnlijk wil ik toch alleen maar bij de baby zijn Ik ben vandaag niet misselijk! JEEjj! wat voelt dat heerlijk zeg! was even vergeten hoe dat was
Hoi Dames, Ik ben hier een paar dagen niet geweest, druk druk druk. Dus heb alleen ff de laatste 3 pagina's gelezen. @Eleni: heel veel sterkte! Vanochtend heb ik controle gehad bij mn HA. Ze heeft een oud echo apparaat en ze ging kijken of ze het hartje kon zien kloppen Zij zag het, ik zag wel iets, maar ja of dat nou een kloppend hartje was? Gelukkig zag zij het hartje kloppen (als dat niet zo was, was er nog niets aan de hand, de kans dat je het met dat ding kon zien was niet zo groot). Volgens mn schoonmoeder krijg ik een tweeling, maar volgens mij zag ik er maar eentje hoor! (gelukkig). Over ruim 2 weken een officiële echo, mn HA zei dat ze die vaginaal doen maar met (bijna) 12 weken kan dat toch wel al uitwendig? Verder moet ik dan ook een bloedonderzoek laten doen. Dan moet je nuchter zijn! O, nee... dan kots ik de boel bij elkaar ben ik bang Vanochtend ook al mn ontbijd uitgekotst en voel me nu nog steeds beroerd, en ik moet nog om boodschappen en in huis poetsen en naar de kapper... hoe ga ik dat voor elkaar krijgen? O, trouwens, mijn ouders en zusjes en mijn schoonouders zijn echt super blij En mijn schoonmoeder had het een paar weken geleden al aan mn gezicht gezien zei ze (jaja.....) zo dat was ff een ego berichtje van mij!
Marietje, ik hoefde voor die bloedtest (gelukkig!) niet nuchter te zijn. Wat leuk dat je huisarts heeft gekeken zeg Ik las trouwens vannochtend in een boek, dat 1 minuut doptone, aan geluidsgolven ed, gelijk staat aan 150 uur echografie! dus dames, ik wil me niet ongerust maken, maar kijken jullie een klein beetje uit met dat luisteren naar de hartjes!?
Ja die opmerkingen zijn irritant: weet je zeker dat het gen tweeling is? Ben je nou nog niet bevallen? Als ze bij de nekplooi al een vermoeden hebben van het geslacht is het vaak een ventje (was bij ons ook zo)....wat denk jij? Sousa: van harte! Heerlijk gevoel he!
ach de eerste is hollands welvaren geworden (9 pond) dus ben niet zo sceptisch tegenover dat soort dingen bij de Vk toen ik elke week kwam luisterden ze ook elke week met dat ding dus dat zal wel meevallen.. je hoeft voor de bloedtest volgens mij niet nuchter te zijn behalve als ze op suiker controleren. Ja inwendig zou ik zelf weigeren omdat ik weet dat het bij mij niet nodig is maar ja moet je even kijken hoe je daar zelf over denkt ik vind het niet nodig zeker niet met 12 weken!
Rach: fijn niet misselijk! Ik geloof dat dat verhaal niet voor de Angelsounds geldt.....en over echografie is men ook nog niet uit of het schadelijk is.
ja dan is het idd vaak een ventje ze hebben eerder een meid fout (omdat er iets verstopt kan zitten) alsdat ze een jongen fout hebben (dat is vrij duidelijk) MAAR kan ook navelstreng zijn soms dus toch geen echte zekerheid..
mijn ene supertip voor aanstaande ouders is je niet gek laten maken wat je allemaal leest dan zou je elk moment een miskraam kunnen krijgen, doodgaan aan magnetronstralen noem maar op, je gaat je dan veel te druk maken, dus leg dat boek opzij en durf je eigen lijf te vertrouwen! VROEGER moesten ze juist boefstuk eten en nu mag je het niet (of helemaal als schoenzool) ze zijn veel te paniekerig geworden de mensen...
Nou ze is nu 12 weken en dan hebben alle kindjes een pikkie zeg maar,bij een jongetje het piemeltje maar bij een meisje is dat de clitoris...zoiets iig en aan de hand van de stand van dat pikkie kan je zien of het een jongen of meisje is. Omlaag is geloof ik een jongen en omhoog een meisje : Maar weet het allemaal niet meer precies.
haha ik heb met 15 weken (en 3 dagen) een echo. denken jullie dat het geslacht dan al te zien zou kunnen zijn? Imd, je hebt helemaal gelijk, ik laat me echt gek maken. Laatst dronk ik een slokje uit een spa flesje, zegt iemand tegen mij: zeg is dat spa, of kraanwater? ik zeg: uh.. half spa, ik heb het net even bijgevuld. zegt ze: oh dat moet je niet doen hoor! zitten allemaal bacterieen in! gooi maar weg!
nb inwendig geeft wel een veel mooier en nauwkeuriger beeld. De nekplooimeeting heb ik wel inwendig gehad.
Kijk op deze website kan je het goed zien, over die pikkie's enzo http://baby2see.com/gender/external_genitals.html Had het net verkeerd, pikkie omhoog is een knul en iets meer omlaag een meid.
Ja wij zijn ook maar leken wat dat betreft , maar je ziet op die 12 weken echo wel een beetje verschil in de stand toch? Maarja daarom heeft de vk bij mijn broertje alleen zijn vermoeden uitgesproken.