haha die is wel heeeeel erg, je mag gewoon water uit de kraan hoor Met 15 weken zou ik hem niet vertrouwen ze kunnen het vaak dan fout hebben pas vanaf 19-20 weken is het 99% betrouwbaar
Pientje, ja je ziet wel een klein beetje verschil imd, ik krijg met 15 weken een extra echo, en dan met 19/20 weken weer (omdat ik bij een gynaecoloog loop). Het zou wel leuk zijn als ze het al zouden zien (als ik die link van Pientje moet geloven zie je het al heel vroeg). anders daarna nog een maandje geduld. Ik ben trouwens gek op karnemelk!
Maar in principe kan je het wel al zien bij 15 weken,maar het is inderdaad niet nauwkeurig. Hele ervaren echoscopisten kunnen bij 12 weken inderdaad al een voorschot nemen op het geslacht! Laat je inderdaad niet gek maken door van alles. Gewoon je gevoel blijven volgen van waar jij je goed bij voelt. Blijf ontspannen, da's veel beter voor de baby.
is dat waar dat 1 min gelijk staat aan de 150 echografie uren? want dan zet ik mijn engelsound maar eens op internet.....of is het een ander apparaat?
ze kijken helemaal niet naar geslacht vaak omdat het erg onbetrouwbaar is als een echoscopiste mij zou vertellen wat voor geslacht het zou hebben met 12 (of 15 weken) zou ik het juist een erg slechte echoscopiste vinden omdat hij of zij je met een dooie mus vaak blijkmaakt omdat het erg onbetrouwbaar is. Een goede echoscopiste die zal ALTIJD pas garantie geven vanaf 19-20 weken en zal het ook niet eerder gokken (want dat is het dan meer als exacte wetenschap vind ik)
De golven uit een echografisch apparaat zijn anders dan die van een apparaat waar je alleen het hartje mee kan horen, omdat er geen beeld mee wordt gevormd. De AngelSound is totaal niet schadelijk. Een echoapp. kan wel schadelijk zijn als hij bijvoorbeeld op het oortje wordt gericht, zo kunnen er gehoorbeschadigingen optreden. Andere golfjes dus....
1 minuut met de doptone staat gelijk aan 150 uur echografie. Dat stond in dit boek: http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... 4001519543
angelsound is gewoon een soort van microfoon, moet je je echt geen zorgen om maken ! ivm het geslacht op 12 weken, is het inderdaad zo dat er bij ons ook gyn zijn die als je dat zelf wil er al naar kijken en het zeggen als je het wil weten maar geen zekerheid geven. mijn ex-collega hadde ze op 12 weken gemeld dat ze een meisje zou krijgen waarschijnlijk en het is inderdaad een meisje geworden.
de angelsound was hier zelfs tot over 2 jaar verboden in belgie, nu is die overal te koop na verder onderzoek dat het onschadelijk is
He he, Ik ben hier echt heeeeeeeeeeeeeeeel weinig. Sorry. Ik schrijf ook met veel meer topics mee, oa natuurlijk de april mama's van 2008 en het topic om opnieuw zwanger te worden. Daarom vergeet ik dit topic wel eens. HIer gaat het prima. Volgende week vrijdag de echo. Ik vind het steeds spannender worden. Whaaaaaaaaaaaaaaaaa. Meiden met een goede echo: super, helemaal top.
Sjonge jonge, als dat al niet meer mag! Dat zulke mensen ff hun mond houden en zich met hun eigenzaakjes bemoeien. Het Nederlandse kraanwater lijkt mij schoon genoeg, of zou je ook al bij het tandenpoetsen bronwater moeten gebruiken! Soms heb ik idd het idee dat je door al die goedbedoelde adviesen helemaal onzeker wordt van wat nu wel of niet kan.. Ik denk dat je daar ook een beetje je eigen weg in moet zien te vinden, en bij twijfel: niet doen.. Zo is bij ons in de douche de ventilator stuk en moet nodig vervangen worden. Inmiddels had zich al wat schimmel gevormd op de randen van het plafond en het moest en zou schoon (arg, die rot hormonen ook! ). Dus ging ik aan de slag met ammonia verdunt in water. Dat ging heel goed, alleen die stank :sick: En toen dacht ik ook... misschien is dit wel helemaal niet goed voor de beeb... maar ja de drang om het schoon te krijgen was groter.... En gedane zaken nemen geen keer, ik kan er nu niets meer aan veranderen Zo lekker een supergrote appelflap (nog warm!) naar binnen gewerkt! (helemaal trots op mezelf )
Eens ff kijken wat er op het lijstje staat: Kreatinine, glucose, Hb, trombocyten, Bloedgroep, Irregulaire antistoffen, Lues, Hepatitis B, Rubella, Toxoplasmose, HIV : Tja, glucose dus ook, dus dat wordt dan nuchter... oeioei... Hoeveel buisjes bloed gaat dat eigenlijk worden? Euh... ik ben altijd nogal verlegen, heb niet zo'n grote mond... Nou ja, maar hopen dat ie uitwendig begint...
ik had 3 buisjes deze keer maar hoefde geen glucose volgens mij (hoede in elk geval niet nuchter te zijn haha) alleen die muts van mijn vk kon slecht prikken en schoot zelfs uit! ze vroeg of ik makkelijk te prikken was en aangezien ze mij altijd als testpersoon gebruiken (als vanaf kinds af aan ) voor studenten omdat ik zulke goede aders heb, zei ik dus terug ; als je mij niet kunt prikken dan moet je helemaal stoppen met bloedprikken want dan bak je er niets van (wel een beetje grof maar goed was bedoeld als geintje) Schiet ze me daar toch uit! meteen een hele bloedspatter naar boven! en meteen een uur dat watje moeten vasthouden voordat het stopte met bloeden! Was blij dat ik met mijn zusje was want ik had niet kunnen rijden. Ik zei na afloop je bent een lief mens maar prikken moet je maar niet meer doen (met een knipoog erbij) volgens mij maakte ik haar helemaal nerveus gewoon.. najaa schijt hoor moet ze maar beter leren prikken!
Ik moet echt helemaal niks van spuitjes en naalden in mijn lijf hebben! Al van kinds af aan, inentingen waren grote drama's bij mij. Heb nu al eens 2x bloed moeten laten prikken. De eerste keer hebben ze de stoel plat gelegd en heb ik de andere kant opgekeken, ging allemaal perfect. De tweede keer heb ik er bij gezegd dat ik niets van spuiten en naalden moest hebben... 'k Had een één of andere stagiar ofzo die daar dus helemaal nerveus van werd! Prikken deed zeer, duwt ie er daarna zo heel hard een watje op, t is echt gewoon nog een week blauw geweest! Hopelijk gaat het deze keer beter......
lekker zuur hebben jullie ook meer trek in zuivel? ik ben gelukkig niet bang voor naalden, maar ik heb tijdens de MMM dan ook heel vaak moeten prikken. voor de laatste behandeling elke dag 2 keer. en als ik op controle kwam in het ziekenhuis werd er ook bloed afgenomen.
Ik heb wel zin in meer zuivel, maar dat vormt zoveel slijm en dat is nou net wat mij naar de pot brengt in de ochtend!