April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Succes bij de echo :D! En beterschap dat je je maar wat beter mag gaan voelen.

2. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    He bah...rot voor je!

Heb je ook nog je echo... :( `
    Hoop op een mooie echo en beterschap...rust lekker uit..

3. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Goedemorgen meiden,

Ik ga zo shoppen met mijn moeder en oma. Dus ben maar weinig hier vandaag.

Alles goed met jullie verder?

4. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Hier alles goed.. :D
    Veel plezier met shoppen...gezellig!

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik zie dat de echo in helmond is genomen, ik moet altijd naar helmond voro mijn echo;s (woon in gemert) alleen in die kerk waar nu een gezondheidscentrum van gemaakt is..

Leuk dat je zo dichtbij woont! moeten we een keer samen helmond (h&m, prenetal) oveilig maken :)

6. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Haha, ik shop echt noooooit in Helmond, ze hebben hier echt niks :) Ik weet niet eens zeker of de H&M hier wel positiekleding verkoopt, zo erg is het :oops: Nee, ik ga altijd lekker naar Eindhoven, daar heb ik tenminste keus en geweldige eettentjes enzo :D

Wwjc19 (was je echte naam nou Wendy? Ik weet het niet meer zeker), heel veel plezier bij de echo vandaag! Hopelijk voel je je gauw beter, misselijk zijn is al niet tof, maar maagzuur is ook zo gemeen...

Amom, ik merk er tot nu toe eigenlijk vrij weinig van, afgezien dat alles nu wat pittiger is dan bij de vorige. Heel misselijk, maar nu met die Emesafene lijkt het te doen. Ik heb zelfs honger nu! :confused: Wat ik wel heeeel goed voel is mijn buik. Ik kreeg bij mijn zoontje pas na een week of 16 zo'n 'balgevoel' in mijn onderbuik, dat je echt goed kon voelen dat daar je baarmoeder zit met een ukje erin. Ik heb dat nu al, en ik krijg ook fikse spierpijn in mijn bovenbuikspieren nu (ook voorheen nooit gehad). Voor de rest is het niet veel anders dan het dragen van een kindje, maar ik denk dat dat wel heel snel gaat veranderen.

Over pufcursussen, ik heb bij de eerste haptonomie gedaan, en dat was erg fijn! Maar nu maak ik het niet te spannend, ik denk dat ik lekker ga zwemmen met andere zwangere vrouwen en verder vind ik het wel goed zo. Zwemmen is dan vooral voor mijn eigen ontspanning, ik vind het heerlijk en zeker als die buik dadelijk zo mega gaat worden is dat water wel fijn denk ik.

Ik begin het nu ook een beetje beter te bevatten! Alleen ben ik er nog niet helemaal overheen dat ik nu naar het ziekenhuis moet... Ik kom daar echt nooit en dan is die stap meteen zo groot. Maar daar kom ik ook wel overheen ;)

Zo, ik ga een boterhammetje smeren en een kop thee drinken! Ik voor het eerst sinds tijden echt heerlijk geslapen, dat doet best goed.

7. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Ik heb gewone tabletjes gekregen na een paar dagen. Die heb ik nog steeds en slik er s avonds voor het slapen eentje. Ik probeer te stoppen, maar dan is het de volgende dag weer 'feest'... Over 8 dagen zijn ze op, dus ja dan moet ik wel stoppen ;) En dan zitten we ook bijna op 12 weken, dus is het hopelijk wel ver over.... :rolleyes:

8. Amom22

Amom22 Niet meer actief

@eefje had ik ook, toen we moesten puffen bij de lessen, werd ik helemaal licht in mijn hoofd. Wist toen al dat ik dat niet zou doen tijdens de bevalling. Het belangrijkste is lijkt mij gewoon dat je door moet blijven ademen en niet je adem gaat inhouden tijdens een wee. En hoe je dat doet maakt volgens mij geen bal uit :p

@Spekkie Ben benieuwd hoor wat voor buik jij gaat krijgen hihi....straks vinden ze er nog eentje ofzo... hoor je wel eens dat ze dan bij een latere echo toch nog een vinden hihi...sorryben ik je bang aan t maken?
    Ik vind water vreselijk, nu al. Ik ging gisteren in bad en vrij vol laten lopen, maar dat gaf toch een druk op mijn baarmoeder, vreemd. Had ik neit verwacht, maar ik doe het niet weer.

Shopze Mupkuh!

9. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    dan kan ik jou mijn hand schudden...heb ook last van paniekaanvallen...alleen het rare is nu dat ik zwanger ben heb ik er nog geen 1x last van gehad...

@spekkie wat gaaf die echo's mooi hoor....en over ziekenhuisbevallen...ik moet ook maar verder kom ik ook nooit in het ziekenhuis....maar ik wist het natuuurlijk al voor dat ik zwanger was....

@iedereen met mij gaat het goed ik heb NERGENS last van....heb deze zin letterlijk 10x moeten schrijven omdat mijn comp heb heel raar elke keer ging wissen......ik ben dan ook super blij en ik heb medelijde met alle dames die er zo'n verschrikkelijke last van hebben....
    maar ik roep natuurlijk niets te hard want we moeten nog 6 maanden!

10. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Meiden, ik ga ervan door. Tot dinsdag! Fijn weekend!

11. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    :) Fijn dat er iemand is die nergens last van heeft. ;) Hoop je te gaan volgen...
    Ik heb mijn echo in mijn album gezet. Ik heb zelf veel meer gezien, hartje klopt mooi en is al echt babytje. :) :) :)
    Bloeddruk was nu ook wel goed 130/85, maar moet onder begeleiding van gyn blijven en helaas dus verplicht in zh bevallen. :(
    Ze zitten maar 1 dag van mijn datum af, dus ik houd gewoon 17 april aan. (Alhoewel ik zelf ook denk dat het de 18de komt. ;) )
    Maar goed. Ik ga proberen wat te slapen.

12. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Ik denk dat ik wel een een of andere cursus ga doen. Ik kan mezelf heel slecht ontspannen, dus kan we een cursusje gebruiken denk ik ;)

@spekkie mooie echo's hoor!

zo ben weer aant werk! doei

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.210
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi meiden,

Ik ben nieuwsgierig of jullie wel of niet hebben gekozen voor een combitest?

gr vruchtje

14. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Ik heb ervoor gekozen om het niet te laten doen!

15. ik ben een beetje druk komend weekend dus weet niet of ik er veel zal zijn.
    Spekkie ik heb nog niet gekeken in jou album, maar doe het snel (beloofd).

Ik vind het wel leuk om een cursus te volgen. Maar zwangerschapszwemmen lijkt me ook heerlijk.

nog dames uit Utrecht hier? :)

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.210
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi rach heb jij gekozen voor combitest? Weet niet of ik nu wel of niet moet doen grrrrrrrrrrrrr al die keuzes.

Helaas niet uit Utrecht. Ik kom uit de omgeving van Haarlem

17. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    Mooie echo's spekkie! ;)

En ik zou heeel graag thuis willen bevallen, maar mag niet omdat ik een keizersnede heb gehad...
    Mijn dochtertje lag in een stuit en heb toen gekozen voor stuitbevalling(draaipoging mislukt) maar tijdens de weeen, met 6a7 cm ontsluiting bleek het stuitje niet ver genoeg ingedaald en kreeg ik alsnog advies voor keizersnede ivm risico's. Jammer, maar zou het mezelf nooit hebben vergeven mocht er wat gebeurd zijn met mijn kindje....
    Maar hoop dat dit geen stuitkindje wordt en gewoon een normale natuurlijke bevalling kan ondergaan...maar goed de tijd zal het leren.

18. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    En kom niet uit de buurt van Utrecht en geen combitest hier... ;)

19. hoi vruchtje,
    nee wij doen niks extra's aan testen. Ten eerste omdat ik het nimmer nooit zou laten weghalen mocht er iets zijn, ten tweede, word er iets gevonden, dan heb ik de hele zwangerschaps zoveel stress, dat is ook niet goed.
    We hebben gezegd, dat we niks willen horen, behalve als het echt grote dingen zijn (zodat we praktische maatregelen kunnen treffen).
    Ik geloof dat mocht er iets zijn met het kindje, we daar dan op dat moment de kracht wel voor kijgen.
    Mijn man had (vorige relatie) met zijn exvrouw een goede zwangerschap, gezond kindje, maar de placenta liet te vroeg los tijdens de bevalling en het kindje is gestikt. Je weet nooit van te voren wat er zal gebeuren.

20. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

18 jul 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    heey allemaal even geleden al... hier alles goed..

hier ook geen combi test kindje is altijd welkom
    en ook voor de stres idd niet

leuk trouwens de eerste 2ling mama mooie echo!

hebben jullie al last van raare dingen die je wil eeten?

weeten jullie trouwens mag je nou wel of niet pepernooten eeten? of is dat een praatje en helemaal geen waar pfff de dementie en onzekerheid is hier aardig toegeslagen

ow ik trouwens ook niet uit die beurt. ik kom van goeree overflakkee maar dat zal wel niemand kunnen haha

Deel Deze Pagina