April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Vruchtje; moeilijke keuze he, die combitest. Persoonlijk hebben wij ook gekozen om hem niet te laten doen, maar dat moet ieder voor zichzelf afwegen. Hou er rekening mee dat de gevoeligheid van de test op jouw leeftijd ook nog eend een stuk lager is dan voor een 36+er (ik geloof 60%, dwz dat 40% van de Down kindjes niet opgespoord worden) succes met maken van een keuze!

2. pepernoten? volgens mij mag je dat wel eten hoor :) Misschien in het begin minder omdat er kaneel in zit, en dat vooral in het begin van de zwangerschap niet goed is?

3. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

18 jul 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    ja ik heb echt geen idee en kan ook niks vinden op internet haha
    welke gek gaat nou nu al pepernooten eeten zullen jullie wel denken.. maar ze zien er zo lekker uit dat ik ze niet kan laten liggen hihi erg he

4. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    effe een ego berichtje, lees straks de rest door!

de echo was heel goed! hebben een mooie beebje gezien :) het was heel actief en je zag mooi het neusje, handjes, voetjes... super mooi! nekplooi was perfect 0,11cm dus echt heel goed. heb ik wel inwendig moeten laten nakijken want mijn baarmoeder ligt nog naar achteren gekanteld (vandaar dat ik ook nog niets hoor met de angelsound, kon nog 2 weken duren zei hij) maar dat kwam allemaal goed. ook het hartje gehoord, zo mooi. nu hopen dat ik me snel wat beter voel van die stomme verkoudheid en dan kan ik echt gaan genieten!

je mag me terug op de lijst zetten voor de 20weken echo op 17 november, en geslachtsbepaling :)

5. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    Weet ik ook niet van pepernoten...vind trouwens alleen die hele kleintjes lekker...jam jam...

En heb 2 buikfoto's in mijn album gezet, van vorige week en deze week...kan me niet herinneneren dat ik bij mijn dochetr zo snel groeide...

6. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    Super Sylvie! ;)

7. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

Ik kom ook uit utrecht :D

Bijna 12 weken :thumup:
    Volgende wek zaterdag heb ik een 2d echo :D

x

8. hey nice :D
    weet jij een beetje welk cursussen er zoal zijn? en welke wil jij gaan doen?

9. Hier ook dol op pepernoten en ik eet ze gewoon hoor!

Wij laten geen combitest doen.

10. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Hier geen combitest :) en ik woon niet regio utrecht maar regio rotterdam

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wijlaten wel doen, je hoeft het niet weg te laten halen maar een voorbereid mens is een happy mens, heel mijn bevalling zou verziekt zijn als ik erachter kom dat het down heeft (daar zou ik wel weer aan wennen en van houden maar op dat moment zou ik echt even panieken) en kindjes met down hebben vaak andere lichamelijke afwijkingen zoals hartjproblemen e.d. die kunnen ze dan extra prenetaal screenen en indien nodig meteen na de geboorte opereren (was bij een kennis bij mij nodig die had een gaatje in het hart geloof ik) als ze dat niet op de echo hadden gezien en het had thuis geboren had het nu overleden geweest ja dat risico wil ik niet lopen dus wil dat ze allles goed uitzoeken.

Kijk als het risico enorm klein is heb je nog steeds kans maar dan vind ik het risico niet groot genoeg om verder te testen...bij een kleine kans testen we verder net als een vriendin van mij die heeft een kindje met een kleine chromosomen afwijking (geen down)

12. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Hallo iedereen!

Iedereen met een goede echo gefeliciteerd!
    Spekkie bijzonder om te zien die echo fotos.....

Ik denk niet dat ik een cursus ga volgen, wou eerst op Yoga maar
    twijfel nog erg. + dat mijn man het niet zit zitten om mee te gaan ademen/puffen, zou alleen maar in een deuk liggen dan en me niet
    kunnen ontspannen.
    Ik denk dat ik op zwangerschapszwemmen ga.

Ga eerst zorgen dat ik me weer wat beter en happy voel dan zie ik dan wel weer wat ik doe.

En ik hoop thuis te mogen bevallen!

13. Ik ga yoga doen en ik ga zwangerschapsgym doen, dit wordt aangeboden door de thuiszorg.

14. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    de gyn heeft bij mij gezegt dat ie het eerder zou afraden dan zou aanrade....ik ken iemand die heel de zwangeschap in angst heeft gezeten omdat ze een efwijkende nekplooimeeting had...en achter af helemaal niets aan de hand....

15. mamacelesje

mamacelesje Actief lid

23 jun 2008
    134
    0
    0
    voorburg
    hey meiden,

ik ben een tijdje niet geweest erg druk.
    wat veel goeie en mooie verhalen en echo's,:D (gefeliciteerd)
    en ook een paar verveleden verhalen jammer genoeg :((sterkte)
    Ik heb gister me eerste echo gehad, gelukkig alles goed!
    ik heb 19 Nov de 20 weken echo en geslachtsbepaling!

16. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Spannend he mamacelesje. Nog even dan al weer 20 weken.

Wat fijn dat je echo goed was meis. :)

17. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Hier geen combi test en nog twijfel over de 20 weken echo. De kans op een vals positive uitslag bij een nekplooimeting op mijn leeftijd (25 inmiddels :oops: ) is heel groot: dus stres voor niks en dat wil ik niet. Ik wil het kind ook sowieso houden. Ik heb ook verhalen gehoord van mensen die een positive uitslag hadden van een down test en dus de rest van de zwangerschap in de stress zaten en gewoon een gezond kindje kregen... dat lijkt me ook niet geweldig (het gezonde kind wel natuurlijk, maar stress voor niks echt niet)

De keuze is voor ieder persoonlijk, met ieder zijn/haar persoonlijke afwegingen. Ik vind het nog verrassend hoeveel mensen in mijn omgeving zelfs de 20 weken echo om deze redenen niet hebben doen!

Moet je trouwens bij 12 weken al tegen je gyn zeggen of je de 20 weken echo wil doen? (ik wil het graag eerst nog ff overleggen met mn ha en die zie ik als het goed is voor die tijd niet meer...)

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je kan geen positieve of negatieve uitslag krijgen het is een kans berekening waarbij je niet groter of minder grote kans hebt als je 25 bent trouwens.

Als je een grote kans hebt op down gaan ze vruchtwaterpunctie doen en verder testen en dat kunnen ze eigenlijk niet fout hebben want dan is er toch iets mis met de chromosomen.

Ja als je in de stress schiet ervan ipv je jezelf te onderwijzen e.d. dan heeft het weinig zin om te laten uitvoeren (wat niet zegt dat je niet heel effe mag stressen hoor)

Ik vind het persoonlijk erg dom trouwens als je die 20 weken echo niet laat doen je vergeeft het jezelf nooit als het door jouw toedoen sterft en anders gewoon in de gaten gehouden had kunnen worden, ikzelf vind dat een beetje naief "zo van heo verder ik mijn hoofd in het zand steek des te gelukkiger ik ben" ik snap dat niet goed, je wilt toch niet dat risico lopen?

Kijk die nekplooi vind ik niet zo heel erg belangrijk (alhoewel heel veel mensen dus niet hun beslissing laten wegen op de juiste factoren en daardoor niet doen) maar een 20 weken echo is wel heel erg belangrijk.
    Bij mij worden bv de niertjes ook nagekeken omdat ik 3 afvoeren heb en mijn moeder 3 nieren.. dat kan evt na zijn geboorte problemen geven en dus belangrijk zijn.

Bij een forumkennis is haar kindje overleden omdat het iets aan het hartje had (een dikke week na de bevalling) als ze het hadden geweten hadden ze haar meteen geopereerd en had ze er nu nog geweest!
    Dat zegt niet dat ze niet wat over het hoofd kunnen zien alsnog maar toch je hebt het geprobeerd en er alles aan gedaan.

19. IMD mag ik jou vragen om niet iedereen zo op alles te wijzen? Het is ieder zijn eigen keus en ikzelf heb me in het ziekenhuis laten informeren door een arts die deze testen honderde keren per jaar doet.

Het is ieder zijn eigen keus en je maakt een hoop denk ik erg onzeker met je verhaal!

20. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Zo.... goedemorgen... ;)
    Heb maar een uurtje bij kunnen slapen. Mijn benen zijn nog steeds zo ontzettend onrustig. Ondanks dat mijn man en ik toen straks na de echo half uurtje gelopen hebben. Nou ja, dan maar hopen dat ik vanaaf vroeg kan gaan slapen. Morgen stilletjes aan gaan pakken. Want ma vertrekken we voor 5 dagen naar Duitsland/Zwitserland. Rondreis door die landen met nog geen vastgelegde slaapplaats. Mocht het met mij dan niet gaan, (Wisselt bij mij van dag tot dag) dan kunnen we ook gewoon naar huis.
    Ik vind het trouwens nog steeds zo ongelofelijk dat er al iets in mijn buik zit, wat ook echt op een baby lijkt. :) Kan er nog steeds niet over uit. :)

Deel Deze Pagina