April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.210
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Bedankt voor de reacties meiden.

We zijn er al uit. We laten geen combitest doen.

gr vruchtje

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.210
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi Sophia,

Op de lijst staat dat je combitest krijgt op 26-9 weet niet of dat klopt?

gr vruchtje

3. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Bijna weekend! Gaan jullie nog wat leuks doen of misschien tips om voor wat te gaan doen?

groetjess

4. mamacelesje

mamacelesje Actief lid

23 jun 2008
    134
    0
    0
    voorburg
    ik moet morgen werken jammergenoeg,
    en zondag lekker wandelen in het bos ofzo!

het is wel heeeeeel rustig hierzo!

5. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Dat is ook wel lekker ja een boswandeling. Denk dat ik gaat zwemmen even wat ontspanning ook wel lekker :D.

Het is inderdaad rustig iedereen is denk ik buiten in het zonnetje :D

6. mamacelesje

mamacelesje Actief lid

23 jun 2008
    134
    0
    0
    voorburg
    Ja denk ik ook, het is lekker weer buiten!
    Zwemmen is ook een goed idee, heb ik ook allang niet meer gedaan! hihi lijkt me wel lekker weer een keer!

7. Nee wij laten hem niet doen, sory foutje!

8. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Ja heerlijk lijkt me dat ff zwemmen, je mag toch wel in het bubbelbad als je zwanger ben?
    Heb namelijk gelezen dat je niet in de sauna mag als je zwanger!

9. mamacelesje

mamacelesje Actief lid

23 jun 2008
    134
    0
    0
    voorburg
    volgens mij mag je wel in een bubbelbad,
    maar deze mag niet te hard staan en het water mag niet heel erg heet zijn!
    en als je het heel warm krijgt moet je er even uit gaan.
    dat is alles wat ik weet.

10. Volgens mij mag je ook niet lang bubbelen...

In de sauna mag je wel weer als je wat verder bent, maar je moet rustiger aan doen.

11. ik ben sinds de zwangerschap al 2 keer naar een zwembad gegaan en het enige wat ik lekker vond was in het bubbelbad.
    Het andere water vond ik namelijk echt te koud, ik had de hele tijd kippevel.

Ik weet dat je niet te heet mag worden (sauna, stoomcabines/stoombaden e.d. lijkt me geen goed idee) maar een bubbelbad is niet (te) heet denk ik.

12. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Weet iemand waar je leuke zwangerschaps badkleding kan vinden?

13. Heb effe wat opgezocht :)

Dit is wat de NSV, De Nederlandse Sauna Vereniging hierover zegt:

“Iedere vrouw die gezond is en een normale zwangerschap doormaakt, kan zonder bezwaar naar de sauna blijven gaan, als zij dat voor die tijd ook gewend was. Het is bekend dat medici daar genuanceerd over denken, maar de ervaring heeft geleerd dat een gezonde zwangere zonder verhoogde bloeddruk, die dus geen bloeddrukverlagende middelen gebruikt, en ook voor de zwangerschap de sauna gewend was, rustig naar de sauna kan blijven gaan.

Voor hart en bloedvaten is het prima. Bovendien verlies je in de sauna veel vocht en dat voorkomt dat er teveel vocht in de weefsels achterblijft. Of om het eens in medische taal te zeggen: overtollige vochtretentie wordt uitgezweet. Natuurlijk is het niet goed te overdrijven. Op meerdere punten neemt de aanstaande moeder zich die negen maanden in acht en dat geldt ook voor de sauna.

In de eerste drie maanden van de zwangerschap zou het op theoretische gronden misschien niet zo verstandig zijn het zich ontwikkelende vruchtje langdurig aan extreme temperaturen bloot te stellen. Dus dan liever wat voorzichtig aan. Niet te lang in de cabine blijven en niet op de hoogste bank. Op het einde van de zwangerschap ( de laatste 4 à 6 weken) is enige voorzichtigheid bij het nemen van een dompelbad aan te raden, omdat er al enige ontsluiting kan zijn er (theoretisch) de kans op infectie zou kunnen toenemen. Dus in die tijd liever geen dompelbad, maar de afkoelslang en dan ook geen bubbelbad.

Bij diverse onderzoeken is gebleken dat in de saunacabine, als de hartslag van de aanstaande moeder versnelt, ook de hartslag van de baby versnelt. Maar dat is niets verontrustends. Dat gebeurt ook bij fietsen, traplopen en sporten. Allemaal zaken die zwangere vrouwen zonder bezwaar kunnen doen. Wie de sauna gewend is kan gerust blijven komen. De sauna ontspant, en dat komt zowel moeder als kind ten goede.

In Finland, de bakermat van de moderne sauna, is het een vanzelfsprekende zaak dat ook zwangere vrouwen regelmatig naar de sauna gaan. De geboorte verloopt er opmerkelijk vlot en gemakkelijk door, zo stelt men daar. Ja zelfs lopen er heel wat Finnen rond die in de sauna geboren zijn....

Dat is in Nederland nog nooit gebeurd, en zo ver zal het ook wel nooit komen. Het kraambed lijkt ons daarvoor toch een wat geschiktere plaats...”
    Bron: www.nsv.nl

14. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

@rach, de uvc heeft allemaal cursesen rondom utrecht op hun site gezet kijk :D Ik weet nog niet precies wat ik wil gaan doen denk wel zn zwangerschapscurses voor de bevalling... maar ben er nog niet helemaal overuit:p

15. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    @sophie: Oke dat is wel duidelijke uitleg.

@jodie: daar zocht ik dus ook al naar :D naar leuke badkleding pas die van mij namelijk niet meer hahaha :D

16. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Hihi op de site van prenatal staat een leuk plaatje van een bikini maarrr als je hem wilt openen voor de prijs doet hij het niet :( flauw!

17. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
  18. Ja ik dacht dan weten we het maar he hahahaha :)

19. leeuw je moet echt even naar deze winkel gan als je leuke positiekleding zoekt: www.days.nl echt super!
    ik wil graag op zwangerschapszwemmen (in ieder geval) maar ik weet niet waar in utrecht dat kan, weet jij dat?

20. handig sophia. maar er staat wel steeds: ALS JE HET GEWEND WAS.

Deel Deze Pagina