April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    bedankt voor de felicitaties !

sorry heb echt niet de fut om alles door te lezen, ben vandaag zo ellendig geworden, net een dutje gedaan en nu gaat het even wat beter.

ik heb ook nog geen idee wat ik als jas ga dragen, wij gaan graag in de winter een goeie wandeling maken of eens een weekje naar zee dus heb echt wel iets warm nodig. maar 80 euro vind ik ook echt wel veel voor 1 winter.

iedereen die nog een goeie echo had gefeliciteerd! en iedereen die de 12 weken al heeft gehaald ook natuurlijk :)

spekkie, super die echo's!

ik ga die van mij er morgen ook proberen in te zetten, echt mooi van het gezichtje.

2. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Mijn gyn zegt precies het tegenovergestelde. Als de uitslag dubieus is heb je in ieder geval de kans om nader onderzoek te laten verrichten, waarbij je wel uitsluitsel kan krijgen, dus je hoeft niet in de stress-angst te zitten de hele zwangerschap.

Ik denk zelf dat je blij bent als je vooraf weet of er een afwijking is zodat je meteen na de bevalling er iets aan kan doen of je er simpelweg op kan voorbereiden. Dat is mijn mening. Ik heb voor mijzelf nog nooit een goede reden gehoord om het niet te doen.

Ieder z´n meug.

3. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Gelukkig heb ik nog een heleboel jassen van toen ik een stuk dikker was dan nu.. Ik denk dat ik het daar wel mee red tot het eind.... wie wat bewaard, die heeft wat.. Wist alleen niet meer dat ik ze had bewaard, al die oude skijacks, maar kwam ze vorige week ineens tegen bij de koffers en grote tassen :)

Bij Isabelle had ik een bescheiden buikje.. Als dat nu weer zo is, lukt het zeker.. ben ik iets minder bescheiden, zie ik nog geen problemen..

4. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    maar bij die andere onderzoeken zitten risco's verbonden....in mijn omgeving doen de meeste vrouwen het niet...ik laat by the way gewoon een 20 weken echo doen....ik moet zeggen dat je wel weet hoe je iemand een gevoel geeft dat ie er slecht aan doet...maar gelukkig weet ik zelf beter

5. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ben er ook maar even ingedoken... dit heb ik over de nekplooimeting gevonden:

De betrouwbaarheid van deze test.

Een verdikte nekplooi komt ook bij gezonde kinderen voor. Het kan dus zijn dat er onterechte ongerustheid ontstaat. Echter hoe breder de nekplooi, hoe groter de kans is dat er iets aan de hand is. Het is echter ook mogelijk dat U ten onrechte gerustgesteld wordt, zelfs als de nekplooimeting verricht wordt door een echoscopist die met dit onderzoek veel ervaring heeft. Slechts 70% van de kinderen met het syndroom van Down heeft een verdikte nekplooi, 30% van de kinderen met het syndroom van Down kunnen dus niet door middel van deze test worden opgespoord.

Welke rol speelt de leeftijd?

Net als bij de tripletest (bloedonderzoek bij de moeder bij 16 weken) wordt ook bij de nekplooimeting de leeftijd van de moeder meegenomen in de berekeing van het risico op het syndroom van Down. Chromosoomafwijkingen komen op hogere leeftijd immers meer voor

6. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Waarom deze discussie blijven voeren? Iedereen moet zelf doen waar die zich goed mee voelt, toch?

7. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ja daar heb je gelijk in....maar wil me eigen altijd wel even verdedigen....zit in mijn natuur....

dus bij deze ik zeg er geen woord meer over...ik wacht gewoon tot mijn 13 weken echo en dan lekker op de 20 weken echo

8. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    :) begrijp je wel hoor lynn, en die hormonen maken het alleen maar erger ;)

9. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Ik ga lekker slapen dames maak je allemaal niet te druk! Iedereen heeft nou eenmaal een eigen mening of je er wat mee doet is ook aan jezelf. ;)

Groetjess

10. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    slaapwel Priscilla

11. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    wahaha ja die zullen er wel aan mee helpen ja...

12. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    trusten pricilla.....

ik ben aan het w8ten tot men in black is afgelopen!
    stome film

13. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    :) bij mij toch zeker! gelukkig ook weer snel vergeten!

14. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ik heb nog niet gemerkt dat ik hormomen heb...ik heb nog geen huilbuien lachbuien woedebuien schoonmaakbuien of welke buien je kunt hebben gehad...en dit zegt mijn vriend gelukkig oook...maar wat niet is kan jammer genoeg nog komen...het enigste waar ik last van heb is dat ik sinds ik zwanger ben heel lui ben

15. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    oh hier wel last van huilbuien, snel opgejaagd, echt kwaad worden op vreemde mensen maar gelukkig niet op mijn man :), ik merk gewoon dat ik minder kan verdragen. ook kan ik echt geen vuil zien maar heb ik de energie niet om het heel netjes te krijgen (wat het volgens mijn man wel is! kuisdrang dus :) heb ik altijd al maar bij mijn vorige zwangerschap ook echt beetje té)

16. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Goeiemorgen,
    Nog even een website gevonden. Positiekleding website www.paskamer.com ze gaan ook tot maat 52 voor de wat vollere dames :) !

17. goedemorgen!
    sylvie, hhaha wat jij zegt herken ik ook: boos worden op vreemde mensen. ook op tv :confused: ik snap dan niet dat de mensen bepaalde dingen op die manier aanpakken en kan me er vervolgens helemaal over opwinden. :)

priscilla, ga gelijk even naar jou link kijken.

de lucht is stralend blauw, bij jullie ook?

18. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Ja de lucht is blauw maar het is wel fris buiten :D haha. BRrrrr
    Heb het ook heel erg dat ik me irriteer aan mensen ook op tv haha. En dat ik ineens moet huilen uit het niets. Leuk al die hormonen :D

19. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Hier ook een stralend zonnetje en een blauwe lucht.. Heel mooi, maar inderdaad, nog behoorlijk frisjes..

Ik merk van mezelf dat ik in ieder geval assertiever ben... Da's wel apart om te merken...wel handig trouwens
    Verder kan ik ook inderdaad ineens boos worden op vreemden (hoor mij ook maar niet in de auto)

En de gebruikelijke dingen, emotioneel worden om kleine dingen. Ach.. trekt vanzelf wel weer weg.. Ik wordt vast wel weer een keer normaal :)

20. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Goede morgen!

Leuke site Priscilla!

Ik heb vanacht een slechte nacht gehad. Man is nog erger ziek geworden en heeft de hele nacht lopen spoken. Daarnaast voelde ik me ook al niet helemaal 100 % en dat is er niet beter op geworden. Heb ook knallende koppijn erbij gekregen.
    Welke pijnstillers mag ik nou wel nemen, ik weet het niet meer.
    Misschien dadelijk maar even een frisse neus halen, dat wil nog wel eens helpen.

Deel Deze Pagina