April 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Lien78, Jul 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Hoi iedereen

Be nweer terug en helemaal uitgerust....

Ik werd zaterdagochtend wakker en schrok me helemaal kapot! Ik had de hele nacht pijn in mijn buik gehad en voelde me ook niet echt lekker. Ik stond op en mijn man stond naar me te staren. Hij zei: Jij bent echt geen 12 weken zwanger. Ik liep naar de spiegel en JAIKS! Schrik! Gigabuik, ik zal vanavond ff een foto plaatsten, ga het gewoon nog een keer proberen en anders plaats ik hem ergens anders met een link. Ik weet zeker dat ik 12 weken zwanger ben, maar ik ga toch nu maar afspraak maken met verloskundige om haar te vragen wat zij er van vind.

Bah weer een paar nare bercihtjes, Veel sterkte!

Idd er zijn al veel over de 12 weken en verwacht je het minder, maar ja het kan zelfs nog een dag voor de bevalling gebeuren (kennis van ons). Gewoon gezond leven, meer kun je niet doen!
    Moet ook nog een winterjas, het is hier al koud maar wil er echt niet veel voor uitgeven, vnd het jammer van mijn geld omdat ik toch steeds heen en weer jojo in gewicht. Vorge zwangerschap was ik tien kilo zwaarder.

Kinderkamertje doen wij niet. Zoontje slaapt nu bij mij in bed maar vertrekt voor de nieuwe er is naar eigen bedje bij ons in de kamer. Dus alleen onze kamer krijgt een beetje een kinderthema :p Ik denk dat ik daarna ze samen tegelijk naar een eigen kamertje doe, wanneer de nieuwe baby een jaar is. Tenzij mijn zoontje eerder wil natuurlijk ;)

2. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hoe doe je dat dan je zoontje in bed, zonder hulpmiddelen is dat toch levensgevaarlijk (op hem liggen, onder de dekens komen, kussens e.d.) heb je een speciaal iets?

we willen nu wel een keer een foto van die giga buik hoor amom! je kan zelf goed voelen als je verder bent steekt je BM als boven het schaambeen uit en dat hoor je te kunnen voelen..

Ook zou je dan al leven kunnen voelen bij je tweede zwangerschap (als je bv 16 weken zou zijn)

3. ik wilde je niet confronteren daarmee haah maarrehm..ik vroeg me gelijk af hoe het dan met de intimiteit in bed zit?

4. jodie

jodie Bekend lid

May 20, 2008
    817
    0
    16
    Het spijt me maar ik vind het echt vreselijk, kinderen die bij ouders in bed slapen.

Niet alleen om zowieso de gevaren, maar ook omdat ik vind dat een kind in zijn eigen bedje behoort te slapen.

5. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Mijn zoontje had koemelkallergie en nu nog 6 andere allergieen. Om mezelf ook een beetje rust te gunnen nam ik hem eigenlijk meteen al bij mij in bed. Hij was alleen stil als hij in mijn armen lag. Door die allergien is hij nog steeds erg aanhankelijk wat betreft slapen gaan. Dus dit is ideaal!
    Zijn bed staat tegen mijn bed dus hij kan er absoluut niet afvallen. Ik wordt van elk geluidje wakker, dus ben niet bang voor stikkingsgevaar e.d. Hij slaapt zonder dekentje maar in een dikke pyama. En elke keer als hij zich omdraait controleer ik ff of hij goed ligt. Ons volgend kindje heeft 75 tot 100 % kans op 1 van de allergieen dus je kunt er donder op zeggen dat dat kindje ook allergieen heeft.

Iedereen heeft zijn eigen mening over wel of niet in eigen bedje. Ik vind niet dat een kindje in een eigen bed hoort! HEt kindje heeft 9 maanden in je buik rond gezwemt en wil niks liever dan bij zijn moeder zijn na de geboorte. Dus ik hield hem lekker in de draagzak en nu nog valt hij bij mij op schoot in slaap. Vidn het heerlijk zo. Hij huilt nooit als hij moe is maar komt gewoon lekker op schoot kruipen en gaat slapen.
    Ik vidn het juist vreselijk om je kind in een bedje te leggen en hem maar te laten huilen omdat hij moe is. Maar zo heeft iedereen zijn eigen ding en iedereen moet doen wat hem goed dunkt!

Wat btreft intiemiteit haha We hebben al een stapelbed voor de kids gekocht :p Die is nu van ons :D

6. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Net gehoord dat mijn man de baan heeft gekregen waar hij gisteren voor heeft gesolliciteerd dus we gaan weg uit Schotland naar Nottingham!

JOEPIE! nu een huisje zoeken :D

7. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nouja ook dat idd had ik in eerste instantie nog even niet aan gedacht.. je gaat toch niet vrijen met je kind erbij (MAG IK HOPEN :) )

Kijk je kindje op je kamer (in een wiegje ofzo) zou ik zelf niet doen maar dat kan ik nog wel snappen) alleen echt in bed vind ik heel onveilig (ik dacht misschien heb je een speciaal bedje, die heb je namelijk voor tussen de ouders in te leggen)

Iedereen doet het natuurlijk op zijn manier maar ik zou gek worden als mijn kind zelf zich niet kan rustig leert te maken dat hoort ook bij je opvoeding als mama zijnde, je kind leren om zichzelf te kalmeren, in slaap te krijgen e.d. je kan hem moeilijk heel zijn leven in je ben houden die laat zich niet zo het bed uitzetten zometeen :)

Tuurlijk huilt ie nooit dat komt omdat hij toch wel opgepakt worden voordat dat ook maar zou kunnen gebeuren.. je leert hem op deze manier nog niets nu MOET dat natuurlijk niet maar het is wel fijn als ze dat na een tijdje toch kunnen... is ook fijn voor hunzelf als ze zichzelf weten te kalmeren ipv altijd hun mama nodig te hebben (is natuurlijk leuk voor jezelf om je als mama nodig te maken maar niet erg opvoedkundig en een beetje egoistiosch naar mijn mening (duidelijk MIJN mening))

8. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hee goed nieuws meid is dat ook een beetje fijner qua zwangerschapsbegeleiding / ziekenhuizen e.d.?

9. Amom22

Amom22 Niet meer actief

hij kan zichzelf wel kalmeren en af en toe klimt hij gewoon in zijn eigen bedje. Juist daardat hij weet dat ik er altijd ben is hij zoveel rustiger geworden en hij is heel zelfstandig en totaal niet bang met andere mensen erbij. Alleen vind hij het wel fijn om te weten dat ik er ben. En als hij dus wil slapen kruipt hij op mijn schoot, tsja vind dat geen probleem. Ik doe hem ook wel eens in zijn eigen bedje als hij eenmaal slaapt, maar dan slaapt hij gewoon minder lang.
    Ik heb zoiets van, hij is nog geen 18, hij gaat nog lang niet uit huis, hij is 1 jaar oud.....ik hoef nog geen klein volwassene

Hij hoeft van mij niet te huilen want er is altijd wel iets. dorst, honger, schoen luier, moe...vind het gewoon onnodig.

10. Amom22

Amom22 Niet meer actief

ja is stukken beter wat betreft ziekenhuis. Verloskundigen zorg zal wel net zo knudde zijn aangezien het dezelfde organisatie is :S Maar ja, het voelt iig beter om een ziekenhuis inde buurt te hebben

11. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja zeker dan weet je in elk geval dat hulp dichtbij is toch wel een lekker gevoel! en wie weet wat meer support van een VK?

12. gefeliciteerd met de baan van je man amom!
    op naar een huisje in Nottingham! :D

13. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

Nov 9, 2007
    2,055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Lekker hoor Amom goed nieuws hopelijk vind je ook snel een leuk huisje :D

14. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Fijn van de baan van je man! Naar de bewoonde wereld haaahahahahaha! (heb zelf heel lang in Schotland gewoond en mijn ouders wonen er nog maar kan wel eenzaam zijn :)) Succes met de huizenjacht!

Ik snap je goed over je kind bij je slapen. Ik was juist erg ban g dat mijn kind veel te afhankelijk van mij werd als ik hem steeds bij me nam en dan nooit meer in zijn eigen bed wilde. Heb van die horror verhalen van vriendinnen waarbij hun kind op hun 7de nog bij hun slaapt elke nacht (en dan is het dag dag met je privacy) Hij slaapt dus echt al sinds zijn 2de/3de week super goed in zijn eigen kamertje en bedje. Hij is daar helemaal tot rust, dus niets huilen om te agan slapen oid. Bij mij was het dus juist de angst dat ik het verkeerd deed om hem bij me te houden. Ik snap jou dus heel goed dat jij dat juist andersom had. Je moet gewoon doen wat het beste voelt volgens mij. Lijkt me wel raar om te vrijen met je kind "erbij" hahahahaha

15. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ik vind het wel een mooi iets je kindje bij je hebben.
    Jen heeft ook vaak bij ons geslapen, maar sliep ook goed in der eigen bedje. Dus sliep alleen bij ons als ze veel moest huilen of ziek was.
    Terwijl Jason beter in zijn eigen bedje slaapt.

Ik vond het als kind iig heerlijk als ik bang was ofzo, ik bij mijn moeder mocht liggen.

Die geborgenheid wil ik voor mijn kids ook, als ze dat willen.

16. als ik vroeger bang was of een nachtmerrie had gehad mocht ik ook tussen papa en mama in liggen, dat vond ik ook erg fijn.
    Maar dat is iets anders als er voor kiezen je kind standaart bij je op de kamer te laten slapen (vraag me nog steeds af hoe het dan met de intimiteit gaat)

Kan je je baby ook vanaf dag 1 in zijn eigen bedje leggen?

17. Amom22

Amom22 Niet meer actief

18. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

heey meiden!

Wat ik me af vroeg, weten jullie al of je volgend jaar op vakantie gaan met de kleine?

Ik ga wel, was erg aan het twijfelen of ik wel wou vliegen met een kleintje van 5 maaden, maar ik zie altijd dat het goed gaat met die kleintjes en ze goed worden verzorgd..
    We gaan wel ver weg :eek: we gaan naar Maleisiƫ..
    We kennen daar ook mensen en het is daar zo geweldig!

ik ben benieuwd of jullie het al weten...

x

19. Amom22

Amom22 Niet meer actief

ik heb niet gevolgen maar ben met 2,5 maand naar duitsland gegaan naar het hotel....beviel prima. Wij gaan in de herfst volgend jaar naar Nederland op vakantie. ff de baby komen showen :D dus dat is rond de 6 maanden, kan prima lijkt mij.
    Wat betreft vliegen heb ik geen idee, is lijkt mij ook net hoe je kindje is.

20. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

ja... maar met die lange vluchten krijgen ze eigen stoel en wippertje eraan en alles dus daar ben ik niet echt bang voor maar toch wel spannend:p

Share This Page