Mirjanne, gefeliciteerd met je dochtertje! Wordt vast een hele leuke maar ook drukke dag! Bedankt ook voor de tip over gemberballetjes. Klinkt inderdaad niet erg lekker. Keelpijn is vandaag wat minder, dus heb het hoop ik niet nodig! Ik ga zo soesjes maken voor bij de vergadering, als we het gaan vertellen. Misschien tot vanavond en anders tot morgen!
voel me vandaag gelukkig wat beter, mijn maag voelt nog wat vervelend maar het gaat. vanmorgen wel weer flink moeten overgeven. ik weet echt niet van wat het is of dat het gewoon door de zwangerschap komt echt geen idee, kan alleen maar zeggen dat het verschrikkelijke pijn doet. ik ga nu eens kijken als ik geen room meer eet of het dan wegblijft.. heb het 3x gehad op 2 weken tijd dus is echt geen pretje. @lynn: nog gefeliciteerd met je ondertrouw! @mimi: ik heb ook soms een hele jeukend buik, maar ook soms mijn benen, heel raar. hier ook verschrikkelijke bandenpijn. maar als ik me rustig hou gaat die wel over gelukkig @Mirjanne: gefeliciteerd met je dochtertje ! @Leonie: veel plezier met het maken en het vertellen natuurlijk
Goeiemorgen, Vannacht me echt rot geschrokken. Moest weer eens plassen. In die maatbeker van MvM. Haal ik hem weg, zitten er twee bloedstreepjes langs de rand, heel helder rood. En ook nog met afvegen..... Vanmorgen helemaal niks meer. Dus 2 druppels bloed verloren... Ik weet dat het kan, maar omdat ik echt nog nergens last van gehad was het behoorlijk schrikken! Dinsdag toch even vragen, gelukkig krijg ik dan nog een echo! Brrr was echt eng even...
coto: zal wel dat je geschrokken was ! maar zal wel niets zijn, 2 drupjes zal gewoon een gesprongen adertje zijn.
Sluit me helemaal bij Sylvie aan. Ik begrijp dat je geschrokken ben meis. Ik doe het nog steeds bij elk dingentje. Leg het aan je gyn voor dan kan ze je gerust stellen
In het begin van je zwangerschap is het normaal dat je bloeddruk wat lager is. Je bloedvaten worden wijder, maar je maakt nog niet meer boed aan, vandaar. Heeft je arts / vk (of wie de bloeddruk ook opnam) er niets over gezegd? Als dat niet zo is, zal het wel inorde zijn hoor. Bij mij is ie normaal 140/80 (omdat ik me zo druk maak ). Bij de eerste controle was ie 120/80 en de laatste keer was ie 100/70 dacht ik... De ha zei er niets over en ik heb het nog ff nagevraagd, maar kan dus geen kwaad. @Mirjanne: gefeliciteerd met je dochtertje! Mag ik nog ff wat kwijt over de echo's enzo....................? Dit past wel mooi in het straatje van Amom geloof ik hoor Dus als je groot voorstander bent van zo veel mogelijk (pret-)echo's, moet je misschien ff niet verder lezen Ik las een folder van het ziekenhuis over echo's, hoe ze dat doen, inwendig en uitwendig en wat de risico's van een echo (kunnen) zijn. Ik quote ff de eerste alinea hierover: Hierna volgt er nog een stukje over dat een echo ook onverwacht minder leuke dingen kan laten zien, en wordt de vraag gesteld: wil je dat wel. Sommigen wel, sommigen niet, dus dat je er dan goed over na moet denken. trouwens: er staat niet dat je geen echo's moet doen, alleen als deze noodzakelijk zijn (= nuttige info opleveren). Val nou niet met zn allen over me heen dit is wat er in die folder staat, en het is totaal andere info als die je overal terug vindt (meestal is het: zo veel mogelijk echo's en pretecho's maken, das leuk!). Daarom leek het me toch interesant om deze visie eens te posten.... Dat wil nog niet zeggen dat ik me hier helemaal bij aansluit, maar ik kijk toch weer een beetje anders tegen echo's aan nu
Ik vind de 20 weken al pret genoeg . Ik hoef dit niet aan mijn ventje te lezen hoor. Hihi dan wil hij niks meer. Ik weet dat echo's zoiezo niet goed zijn. Ik geloof ook niet dat de angelsound 100% goed is. Meer omdat het ook geluidstralen zijn waar je kindje vanaf zwemt als het kan. Meis ik vind het goed dat je het neerzet hoor. Sommige meiden willend atgraag weten en je schreef toch ook dat """ Dus als je groot voorstander bent van zo veel mogelijk (pret-)echo's, moet je misschien ff niet verder lezen """ Ieder zijn eigen keus dan. Mijn Vk zei dat mijn lage bloeddruk juist voor mijn baarmoeder goed was. Voor de doorbloeding. Dat ik wat last kon hebben daarvan ach die moest ik maar voor lief nemen.
marietje Is goed om te weten wat zowel de voor als nadelen zijn van de medische handelingen die rond de zwangerschap gebeuren. En zelfs ik twijfel nu over een echo, heel snel ff om te kijken over er twee of 1 in mijn buik zitten. we zullen zien..... @ Lynn gefeliciteerd met de ondertrouw Wat bloeddruk betreft zit ik op 110/60, maar dit verschilt wanneer ik het meet.... Kga weer slapen, doei doei!
Kan toch nuttig zijn die info! Ik krijg er zowieso al wat meer IVM groei controle. Maar goed dat is dan ook medisch. Ik snap best dat sommige hun kindje zo vaak mogelijk willen zien en een echo is ook mooi.. Maar voor hoeft het niet zo. Idd de 20 weken echo vind ik ook al pret genoeg.. Lage bloeddruk is (tot op een grens natuurlijk ) mooi. Die van mij was ook 90/60..was prima! Ben wel soms wat draaierig..Jij ook? (mimi)
Alleen als ik te druk bezig ben geweest. Dan voel ik me licht dizzy en heb ik last van mijn buik. Rot steken zijn dat
@amon: ja is inderdaad wel belangrijk om te weten of het er 1 of 2 is. gewoon voor jezelf, en ook voor het praktische dan vind ik. ohja had vorige keer nog eens gevraagd of het normaal is dat mijn baby zijn hartje zoooo snel gaat! Bij mijn zoontje lag dat rond de 140-150/minuut maar nu als slaapt de baby dan zit ik nog rond de 170/minuut! is dit nog normaal?
Hallo dames, ik meld me ook weer even. Heb deze week nachtdienst gehad en moet nu weer 4 dagen werken . Woensdag heb ik de eerste echo. Ben erg benieuwd.
Hey meiden, Daar ben ik ook weer even. Wel snotverkouden maar ben vast niet de enige. Vraagje: Hoe denken jullie eigenlijk over je kindje dopen?