April 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Lien78, Jul 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hallo dames, even klagen hoor, sorry. :oops:
    we hebben het neefje van mijn vriend te logeren, en ik erger me woest aan dat kind! heeft de manieren van een bouwvakker, echt! geen 'dankjewel' na het eten, smakt, eet met zijn handen, praat met overvolle mond.... en hij is al 10 jaar oud! (vergelijk: ik at zelf met twee al keurig met mes en vork. ouders konden me zonder gêne meenemen naar een restaurant).
    ik zal blij zijn als hij vanavond weer naar huis gaat, en hoef 'm voorlopig niet over de vloer meer.
    ben ik nou zo'n zeur, of zouden jullie dat ook irritant en onbeleefd vinden? serieus: mijn PAARD eet netter dan dat ventje! :(
    hij hangt de godganse dag op MIJN bank (erger-de-erger hihi) naar dat stomme kastje te kijken. benen wijd, al sinds vrijdag het zelfde aan, weigert te douchen. (goooooorrr!) moet ik nog doorgaan?
    alle beddegoed van hem zit al in de kookwas in de machine nu. was er gewoon vies van! (en ik heb heus geen smetvrees ofzo)
    heb me nu maar een beetje afgezonderd voordat ik een gemene opmerking maak straks. :oops:

-en dan nu weer over babyzaken :D -
    hebben jullie ook dat je nu nieuwsgierig wordt naar hoe hij/zij zal zijn (karakter, uiterlijk, geslacht! op wie het zal lijken etcetc). ik wel.... denk ook na over een korte pretecho om het geslacht eerder dan de 20 weken echo te weten te komen. suf he? ;)

ik heb volgende week de hele week cursus, heeeeule lange dagen, dus zal weinig hier zijn. iedereen veel succes met echo's en andere spannende zaken. tot over een kleine week, denk ik. groetjes!

2. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female
    lien78 hahah...grappig (niet voor jou) maar dat is nu mijn werk...de ene heeft het eerder in de gaten wat geaccepteerd word en de andere probeert de mensen uit....kijken of jullie er niets van zeggen...en kinderen weten niets zolang er niet op gewezen worden en gaan er dan vrolijk zonder genantie mee door...zonder dat ze hetzelf weten...dat het nu opvoeden...is hopelijk niet vervelend bedoelt naar je fam....

3. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

Jul 18, 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    pfff kan het hier echt niet meer bijhouden heb niet iedere dag tijd erachter te zitten.. maar iedereen met een goede echo gefeliciteerd!
    mooie buikfotos zie ik ook al voorbij komen..
    bij mij is de buik van mezelf nog te dik zeg maar haha al knellen me broeken soms wel.
    hebben jullie trouwens de documentaire gezien op een roze wolk?
    over homo en lesbo koppel wat samen een kind krijgt heel erg bijzonder!

fijne avond nog allemaal

4. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    dat was nou preciés waar ik me over verbaasde: mijn zwager/schoonzus zijn aardige, nette mensen! ik wist niet beter of dat jochie was wel OK.
    ben gister opgehouden met corrigeren en manieren aan proberen te leren: compleet zinloos, hij ging gewoon door met waar hij mee bezig was (en het is per slot van rekening niet MIJN kind, dus opvoeden lijkt me dan niet mijn taak ook). mijn vriend leek het niet veel te kunnen schelen (mannen, zucht...). ben alleen wel streng gebleven waar het de hond betrof: die hengelde hij telkens eten voor de neus om dan te zeggen dat ze dat niet hebben mocht. :( rotkind. dat snapt die hond toch niet? dus heb daar telkens wel een stokje voor gestoken. maar de rest was alsof je tegen de muur praatte. :rolleyes:

gelukkig krijg je baby's en geen tien-jaar-oude snotapen. ;) ik weet nu wel weer even heeeeul zeker dat IK wel kritisch op een nette opvoeding en goede manieren ga zijn: alsjeblieft/dankjewel, netjes eten, lief en beleefd zijn, niet lastig doen. hoe moeilijk is dat?

zooooo, en dan ga ik nu even 'zen' doen, want anders doe ik geen oog dicht, en ik heb een heeeule drukke week voor de boeg (wel gaaf-druk).
    trusten vast allemaal!

5. coto500

coto500 Bekend lid

Jul 23, 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Hallo,
    Ik heb maar weer eens een buikfoto geplaatst. Je gaat nu echt wat zien!

6. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female
    ja en opvoeden begint niet bij 10 maar meteen...maar goed ik zal het ook nietperfect gaan doen .. ;)

7. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Ff egoberichtje:

Ik voel me heel onzeker op dit moment. Mijn buik is vandaag weer gegroeid. Voel echt formaat olifant. Mijn man vindt het ook echt niet meer normaal en we gaan dus voor een echo. Ben een beetje bang voor het resultaat, hoeveel kids zitten er wel niet? En als het er 1 is, wat is het dan? Morgen maar de VK bellen, hopelijk kan ik snel terecht.... Voel al hee lveel beweging en de moehied is de afgelopen week echt vreselijk toegenomen. Ik kan tien minuten in het huishouden bezig en ben weer helemaal op. Als ik aan de telefoon een gesprek voer hijg ik erop los. Ben gewoon helemaal kapot.

Ik zal binnen nu en 5 minuutjes nog ff een nieuwe foto in mijn album zetten

@ Lien, kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt, vreselijk als kinderen zich zo misdragen, maar bedenk dat het kind er weinig aan kan doen en dat de ouders verantwoordelijk zijn voor de opvoeding!

8. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

Nov 9, 2007
    2,055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Spannen dan hoor Amom!

Dames met afspraken vandaag succes :D

9. synove

synove Actief lid

Aug 16, 2008
    257
    0
    0
    Heb even geen tijd om alle berichten van de afgelopen dagen te lezen, maar alle zwangeren met goede echo's: Van Harte.

Lien: Kan me voorstellen dat je je rot ergert. Dit neefje komt dus voorlopig niet meer bij jullie begrijp ik uit je verhaal .

10. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Leonie, wij willen ons kindje (of eigenlijk ik :oops: ook graag laten dopen. Ik wil hem gewoon wat goeds meegeven. En dan kan hij later ook zijn communie doen enzo. In onze familie zijn we allemaal Rooms Katholiek. Niet dat we iedere week naar de kerk gaan. Maar geloven wel. Mijn vriend is daar heel wat minder in.

@ Marietje, wij willen ons kindje ook graag zo vroeg mogelijk laten dopen. Dan kan het ook in mijn doopjurkje. Maar ik heb geen idee hoe dat hier bij de kerk zit. In Veldhoven moest je 3 maanden bijbelstudie volgens. Terwijl ik alles behalve trouwen in de kerk heb gedaan. Hier in Eersel blijft het denk ik bij voorbereidende gesprekken. Ik ga zo bellen dus weet ik meer.

@ de rest, thanks voor jullie reacties. Ga ze even niet allemaal persoonlijk beantwoorden ;)

11. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,623
    0
    0
    HI Iedereen,

Ben ik weer even, zo druk en zo moe dat ik niet zoveel tijd ervoor heb!

Iedereen met een goede echo idd gefeliciteerd! Ik zelf had afgelopen donderdag de 12 weken echo en alles is goed! Ik moet ook weer ff buikfoto's plaatsen binnenkort....maak ze wel maar vergeet ze op de pc te zetten hihi...

Over het dopen, wij laten ons kindje niet dopen. Ik en mijn zusje zijn beide gedoopt en ik heb ook mijn communie en vormsel gedaan, maar ik doe er verder niks mee! Vinden het allebei niet nodig om ons kindje te dopen...maar iedereen die het wel wilt, als jullie er beide volledig achter staan, waarom niet!

12. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Amon: spannend......wellicht ben jij de 2de tweeling mam hier! Mijn buik is ook enorm, maar leven voel ik niet zoveel als jij denk ik....ik ben dus heel benieuwd!
    En je hebt volkomen gelijk. Opvoeden is de verantwoordelijkheid van de ouders, als het kind het niet is dan ligt het probleem bij de ouderes en niet bij hem...

Onze zoon weet nu al heel goed wat "nee" betekent als mama of papa het zegt :)
    Lien78 ik begrijp je dus volkomen. Wij hebben vrienden, keurig mensen, maar als zij met hun kinderern zijn geweest kunnen wij ons huis opnieuw schilderen etc en ze zeggen er helemaal NIETS van, echt ongelofelijk.....wij hebben elkaar dus gezworen dat het bij ons niet zo zal gaan....

13. coto500

coto500 Bekend lid

Jul 23, 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    @Amom : Spannend! Had je nog helemaal geen echo gehad dan? Als het zo hard groeit en je voelt al vanalles ja dan ga je toch denken he?
    Ik hoop dat je snel bij de VK terecht kan en dat die je kan geruststellen...doei

14. zeppie

zeppie Actief lid

Feb 9, 2008
    268
    0
    0
    Landgraaf
    Hey Dames

Mijn man wil wel de kleine laten dopen.
    Zijn hier nog meer mensen die veel last van diaree en duizelig zijn ? Ik was zaterdag de winkel in gegaan en het was weer meteen raak.
    Volgende week naar de verloskundige wat kan ik verwachten daar ? de intake heb ik gehad.

15. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,923
    0
    0
    Groningen
    Goedemorgen.

@AMOM->idd meid wat een buik...je bent toch niet stiekum al verder?
    Spannend , ik hoop voor je dat je snel terecht kunt! *duimt voor je*

Wij laten ons kindje niet dopen..Bij ons is dat een vrijwillige keus, ook meestal op latere leeftijd als er bewust voor gekozen wordt.

Ik heb vorige week toevallig de beslissing genomen mij t laten dopen.

Wel ben ik als baby opgedragen.
    Iedereen met controles/echo's vandaag!
    Veel plezier & succes.

Liefs Eefje

16. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Zeppie, ik heb ook last van diarree. Zolang als ik zwanger ben iedere ochtend eigenlijk :oops:

@ Amom, je buik is echt flink zeg. En mijn vraag ook nog geen echo gehad?

@ BrendaGill, snap wat je bedoelt. Wij hadden dat zo eerst ook met dopen. Maar nu denk ik toch als ik het niet doe krijg ik er spijt van. En als heel zijn klasje zijn communie doet en zij of hij niet. Dan is dat ook sneu. Zo geef ik ons kindje toch iets mee. En vind het wel speciaal nu.

17. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

Apr 3, 2008
    3,515
    1
    0
    Zo, iedereen weet het nu mijn zwangerschap! Wat was het een leuk weekend zeg! :-D
    En wat heerlijk om weer overal te kunnen komen, en ook gewoon sinas te "mogen" bestellen zonder vragen! ;)

Voel me helemaal top! En mijn buikje begint ook al mooi te groeien. Ben erg trots! :-D

Hebben jullie ook datzelfde geluksgevoel?

18. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Ikkuh wel voel me ook dolgelukkig. Moest zaterdag ook gewoon keihard daarom janken.

19. ik ben ook weer terug van mijn weekendje weg, het was heerlijk, en het weer zat echt mee! :)
    ik moet zo wel snel even boodschappen doen want er is echt niks meer in huis.

heeft iemand zin om een update te geven van afgelopen weekend? :)

20. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Hier ook dolgelukkig en heel erg dankbaar....Maar ik schreef volgens mij vrijdag dat de misselijkheid echt veel minder was geworden die week, nou van het weekend dubbel en dwars terug en de moeheid.....Heb 2 dagen in bed gelegen omdat ik me zo beroerd voelde. Gelukkig is mijn man er dan helemaal voor ons zoontje, want dat is dan ook wat veel de hele dag :) Hoop dat het snel voorbij is. Zo erg heb ik het bij ons zoontje niet gehad...Dit keer dus een meisje?!

Share This Page