April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GOEDEMORGEN!

Ga proberen even met alles mee te praten :)

DOPEN: Wij willen dat wel laten doen, wij zijn allebei ook gedoopt dus willen dat graag doorgeven. Wat hij/zij er later zelf me doet moet hij weten. Maar wij zijn nog niet voor de kerk getrouwd wil dat wellicht samen doen. MOet alles nog navragen bij onze parochie.

BLOEDDRUK: Bij mij is die ook heel laag 100/60 en ik ben dus ook geregeld niet lekker. Overigens dan ook last van diarree. De arts vertelde dat in de eerste helft van de zwangerschap de bloeddruk vaak daalt en daarna gaat die pas omhoog.

KRAAMZORG: Volgens mij is het wettelijk 49 uur, behalve als je eneige dagen in het ziekenhuis moet zijn dan wordt er vanaf gesnoept. En je kan ook kiezen voor maar 12 uur. Maar ik wil borstvoeding gaan proberen.

ECHO: Ik dan wel geboft met die 4 echo's, maar ik schrik toch wel van dat berichjte. Ik zal maar niet meer klagen geloof ik..............

ZO dat was ie dan hiiihihih

Ikzelf heb echt het hele weekend last gehad van steken rondom de baarmoeder, wat een rotgevoel is dat joh brrrrr. Maar ook wel weer fijn :rolleyes:

@Amom: Wat spannend meis, toch even je principe aan de kant zetten voor een echo om te weten wat er in je groeit! Ik ben echt heel erg benieuwd! STERKTE!

LIEFS

2. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    @Amom; je buik is idd erg groot voor deze termijn met eenling lijkt me. Maar je weet het nooit. Misschien is het een combinatie van darmen en zwangerschap of iets dergelijks.

Verder veel mooie echo's zo te horen en mooie buikfoto's.

Misselijkheid is hier nog goed aanwezig. Ben ook nog maar 10 weken maar toch mocht dat van mij weer voorbijgaan hoor :D

3. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    Hoi allemaal,

daar ben ik es ff weer....ziek vanuit bed, dat helaas wel :(
    Er is weer veel geschreven, snel even bijlezen...

@Leonie27. Ben je er al uit of je een angelsound gaat kopen? En hoe reageerden ze op 't werk op je grote nieuws?

@mimi1981. Inderdaad heerlijk geluid. Dat het allemaal kan hè tegenwoordig? Hoest met je bloeddruk? Enne, je zei nog dat je niet wist of de angelsound wel helemaal goed is. Weten anderen hier iets meer over te vertellen?

@wwjc19. En, loop je inmiddels ook al met een grote smile rond omdat je het hartje gehoord hebt? :)

Ik lees dat sommigen aan de diarree zijn....ik heb juist het tegenovergestelde....ik kan soms wel 4 dagen niet naar de wc :oops: echt vreselijk!

enne...ik heb afgelopen weekend een meegroei-bh gepast.....pffff..wat een vreselijke dingen zeg. Iemand nog een suggestie voor een vrouwelijke en mooie meegroei-bh?

ik ga weer even de oogjes dichtdoen, bah wat voel ik me ellendig :(

4. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Zo, terug van een ochtendje ziekenhuis (vind het echt vreselijk om daar te zijn :p ). Echo gehad van de beeb en van mn borst (herhaling borstonderzoek omdat er van het voorjaar een knobbel zat) en bloedprikken.

Echo beeb: Inwendig :confused: maar t viel wel mee. Was een heel duidelijk plaatje. Het kindje bewoog al lekker en is 6 cm, dus k zit precies op schema: 11 weken 6 dagen (die engelse banner loopt automatisch 1 dag voor...). De gyn voelde eerst en hij voelde al een bobeltje boven mn schaambot (ik heb het nog niet kunnen voelen). Maar goed we zijn geslaagd! :D De echo foto's moeten nog gescand worden, dus die plaats ik later nog. We hebben ook nog ff gesproken over de 20 weken echo. Hij wil die ook doen om de lengte te meten, kijken of het goed groeit. En raadt dus aan het wel te laten doen. Als ik niet wil weten of het kindje wat mankeert, houdt ie zn mond :)

Echo borst: het knobeltje voelde ik al niet meer en het is ook verdwenen, dus ook geslaagd! :D

Bloedprikken: tjonge, 7 buisjes of zo en ik heb iets tegen naalden. Maar ze zag het al weer aan me :oops: dus k werd plat gelegd en heb gezellig liggen kletsen. Tja.... t stelt ook niet veel voor eigenlijk ;)

5. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    t was niet de bedoeling om iemand bang te maken hoor :p ;) En als het op medische indicatie moet, dan moet t he ;)

6. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Hallo iedereen!

Amom jeetje miena wat een buik zeg! Goed van je dat je toch voor een echo gaat, zo heb je tenminste wat zekerheid en kun je je daarin berusten en eventueel voorbereiden op een meerling.

Wij hebben het nu aan iedereen verteld, was bang voor de reacties gezien we nog maar sinds eind jan. bij elkaar zijn. Maar goed alle goede dingen komen snel zegt mijn schoonvader dan. Tenslotte zijn we ook geen 16 meer.

Ik heb trouwens weinig behoefte aan intimiteit, kennen jullie dat? Geen zin aan gehang en gepruts aan mijn lijf haha, arm mannetje van mij...Nou ja volgens de boeken komen nu de mooie 3 maanden er aan, waarin je ook weer meer zin in sex krijgt (kan het me nog niet voorstellen)

7. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @Jodie; ook hier geen zin in intimiteit.
    Ben al druk genoeg met mijzelf op dit moment ;)

Al overvalt mij soms weleens het gevoel dat ik zomaar ineens heel lekker bij hem wil liggen.
    Dat hij me gewoon even stevig vasthoudt, omdat ik dan even onzeker en bang ben, ofzoiets...
    Dat ik dan mijzelf even niet "groot" hoef voor te doen zeg maar.

Hoop dat mijn gevoel en "trek" naar intimiteit gauw terugkomt..!

8. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ja dat hoor ik best vaak dat ze bij een meisje misselijker zijn, heb het zelf ook ervaren, bij Jennifer kotsmisselijk, bij Jason een inimini beetje misselijk. Nu weer heel erg misselijk, dus ben ook wel benieuwd.
    Maarja dan lees je ook verhalen van anderen die bij een jongen heel misselijk waren en bij een meisje niet.
    Misschien is zoiets ook wel persoonlijk :p

Marietje, gefeliciteerd met je goede echo! en de borstecho :)

Amom, toch een echo, ben heel benieuwd hoor :)

Rach, euh...ben niet zo goed in samenvattingen, sorry, en ook geen zin om alles terug te lezen :p
    Was volgens mij ook niet echt wat spectaculairs gebeurd?
    Mupkuh had de vraag gesteld over dopen, wie doet het wel en hoe denken ze erover.
    De rest weet ik niet meer, tot nu toe alleen goede echo's geweest, gelukkig.

9. Oh maar zo bedoel ik het ook helemaal niet hoor! Ik ben me er alleen van bewust dat ik erg geboft heb met mijn extra echo's, maar ja ik heb dan ook weer meer controle gehad ivm hulp bij het zwanger worden.
    Ik wil eigenlijk zeggen dat ik nu dan misshcien maar geen pret-echo laat maken..... Dat is dan misschien toch teveel van het goed!

LIEFS

10. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Intimiteit?
    Neeeh...weinig behoefte aan..Idd arme mannen..
    :)
    Wordt soms zelfs een beetje kribbig van dat geplak... :oops:

11. Ik heb juist wel veel behoefte aan intimiteit, sex dan weer niet zo erg. Maar ik geloof dat ik nu nog meer verliefd ben op mijn man dan voorheen en hij zeker op mij, sjee hij vind me steeds mooier worden. Wel heel leif hoor, doet mijn ego goed hihihihi

LIEFS

12. Amom22

Amom22 Niet meer actief

poeh intimiteit..... een knuffel en een kus, maar meer, nee dank je :(

Nog geen echo's gehad, moet zo bellen als zoontje slaapt. Ben benieuwd wat ze gaat zeggen, of ze weer gaat katten :p Maar maakt me niks uit, zie haar hierna toch niet weer!

13. oh dopen!
    nee dat laten wij niet doen. wij zijn van mening dat als ons kindje voor God kiest hij/zij zich als volwassene laat dopen. Ik heb nooit zo goed begrepen wat een babydoop met de bijbel te maken heeft :oops: maar ik snap het gebaar wel :)

14. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Ik ben wel gedoopt, en 1e communie en vormsel. Maar laat ons kindje niet dopen. Ik kom nooit meer in de kerk dus vind het dan een beetje raar om ineens mijn kindje te laten dopen. Dat is net zoiets als trouwen voor de kerk terwijl je er nooit komt en niks met je geloof doet.
    Deed ik wel wat met het geloof en kwam ik niet in de kerk, dan vind ik het anders...

15. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

hoi meiden,

hoe ist hier?
    Ik ben zo goed als genezen van de misselijkheid, heb er alleen een probleem bij. weten jullie nog die dingen die gezegd zijn op het werk?
    nou het is goed mis gegaan, en zit nu op doktersadvies twee weken thuis.
    heb echt goed ruzie gehad met de meiden, en ik weet ook nog niet hoe het verder moet. probleem is dat nu ik zwanger ben, ik wel niet zo snel ander werk zal krijgen. Nou jah, we houden ons hoofd recht en we laten het op ons afkomen. Morgen even bellen met mijn baas..

Heb een foto geplaatst van mijn buikie op dit moment. :oops:

dikke knuffel voor jullie!

16. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

Heey mooie buikje!

En over je werk dat is wel kut! wat voor werk doe je?
    maar als je een uitzendbureau binnen loopt heb je zo werk hoor! alleen geen contract..

17. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    sorry weet even niet waarover het ook alweer ging...maar ik heb ook elke keer weer problemen op mijn werk.....en wil daar weg...niet om mijn colega's maar om de baas....maar goed ik kan nu even geen ander werk zoeken dus wacht even tot na de beavlling...heb gelukkig leuke collega... :rolleyes:

18. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

Ik werk in een DA drogisterij.
    De meiden daar zinspeelden steeds op een miskraam, en afgelopen donderdag werd het ineens zwart voor mijn ogen en heb flink wat gezegd.
    Ik heb nu ook niet een vast contract, dus zit er inderdaad wel aan te denken om even een uitzendburo in te stappen.

Dankje voor het complimentje :D Nu pas begin je wat te zien van een zwangerschap, heerlijk is dat ;)

19. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Pardon? Begrijp ik het goed en zaten ze je bang te maken met een miskraam?

20. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

18 jul 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    @Jantsjuh
    wat triest als mensen zulke dingen doen.. dat gun je toch niemand.. sterkte de aankomede tijd! hoop dat ze normaal gaan doen..

ik heb gisteren iets heel raars gehad.. mannejte deet iets waar ik boos om werd dus eigelijk was ik heel boos.. ik mopperen toen ging ik opeens heel hard lachen en niet normaal lachen het leek wel of ik stoned was.. en toen heb ik heel hard gehuild.. raar lichaam haha

Deel Deze Pagina