April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oh dat klinkt erg leuk!

Ach bij ons in de wijk zitten tig Korein Kinderpleinen met verschillende leeftijdsindelingen en ik heb diegene gekozen vanaf baby natuurlijk. Maar er was ook nog een keuze bij iemand thuis maar die doen de vakanties niet, ja daarheb ik niks aan. Ik heb namelijk geen ouders of schoonouders in de buurt die een dagje kunnen opvangen.

2. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    meiden....jullie jagen mij de stuipen op het lijf met KDV die al vol zitten..hahaha
    ik geloof dat wij nu toch ook iets moeten gaan regelen...maar hoe en waar vind je een goed KDV?

pfff...ik heb net ruzie gemaakt aan de telefoon met een uitvoerder die hier in de straat aan het werk is. Wat eem lomperik zeg! We wonen in een nieuwbouwwijk en ze zijn bezig om de straat aan te leggen en opritten klaar te maken. Nu hebben ze de 'noodtegels' die wij voor onze oprit hadden liggen (ter overbrugging) gewoon zomaar meegenomen. Dat doe je toch niet? zegt ie 'ze liggen wel op gemeentegrond' Ja en? als ik mn auto op gemeentegrond zeg, mogen ze die dan ook zomaar meenemen?

sorry...moest ook ff mn hart luchten..hihi

3. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    @sushi. Fijn dat je 't hartje gehoord hebt! Kun je er weer helemaal tegen he?
    enne...onder de zonnebank mag dus? ik zet 'em meteen aan! hahaha...ik begin zoooo wit te worden en voordat iedereen weer begint te zeuren 'ben je niet lekker? je ziet zo wit'

4. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Indy1973: KDV gewoon via telefoongids.nl en afspraak maken en lekker gaan kijken. Je voelt meteen of het klikt ja of nee, en of je jouw kind bij hun vertrouwt.

Qua zonnebank zal ik wel nog even een weekje wachten, begreep wel dat je de eerste 12 weken moet oppassen met te warm op je buikje... nog eventjes geduld en dan heerlijk ontspannen onder de zonnebank ! Geniet ervan !

Je voelt je weer wat beter, begreep uit oudere berichten dat jij je goed beroerd hebt gevoeld...

liefs sushi

5. Ik heb ze via internet gevonden, maar ik rij ook iedere dag langs Korein Kinderplein en ik ken ook geen andere. Vind het ook heel moeilijk hoor, ben er nog niet geweest, maar heb ook niet veel keus en de uitgebreide info op internet sprak me al erg aan.

SUCCES

6. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    ik zit inmiddels op de bank beneden, na 3 dagen in bed doorgebracht te hebben, dus het gaat idd iets beter gelukkig! Ik hou nog steeds alles binnen...alleen...ik heb echt nergens zin in! Net maar even een opkikker genomen, die was wel lekker :)

We gaan komend weekend maar es actie ondernemen voor wat betreft KDV. Jemig...het voelt nog steeds allemaal zo onwerkelijk! Ik..mama... :)

Hebben jullie trouwens al nagedacht over thuis bevallen of ziekenhuis?

7. YEP, ziekenhuis!

8. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Nou, ik mag dus niet voor de echo via een echoburo! om gek van te worden, ga nog ffopzoek naar andere echoburo's. vind het gewoon STOM!

9. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    dat is duidelijk :) Ik neig er ook naar hoor.
    wat was voor jou doorslaggevend?

10. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    Waarom niet?

11. Jeetje wat vervelend, maar is er in je nieuwe woonplaats geen VK waar je alleen terecht kunt voor een 20 weken echo.

12. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Ik kan gewoon via de VK, maar daar heb ik dus absoluut geen zin in, omdat ze dan weer gaan zeuren over 100 en 1 dingen. Heb nu gelukkig een echoburo kunnen vinden die het wel wil doen, moet er alleen 30 km voor rijden..... alles beter dan gezeur :)

13. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Succes Amom22.

Ik wil heel graag thuis bevallen. Wilde ik de vorige keer ook, maar dat is heel anders gelopen toen, helaas.

14. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Ok :D Heb een beetje hetzelfde bij Karin ;) Toen ik bijna 1 week voor de bevalling belde ivm minder leven, deed ze erg onvriendelijk aan de telefoon.Ik kon aan haar stem horen dat ze dacht: "Weer zo een die zich aanstelt en mij daarmee lastig valt!" Ze zei dat ik te druk had gedaan en nog maar 2 uur moest afwachten, maar ik had al een hele dag gewacht! Uiteindelijk vroeg ze toch maar of ik dan voor de zekerheid naar het ZH wilde voor aan de ctg (wat ik 1 week daarvoor ookal had gehad en zonder problemen en erg veel medeleven van gabrielle). Een paar dagen later was toevallig de controle voor het eerst en laatst bij karin en toen zei ze ook echt: "Goh had je hier niet meer verwacht, ik dacht na dat telefoontje dat je al wel bevallen zou zijn, want je was toch lekker wezen shoppen?" SHOPPEN? :confused: Dat kon ik toen echt niet meer, hoor hahaha Ze kwam dus ook erg warrig en onvriendelijk over en toen we weer buiten waren zeiden mn vriend en ik: "Die willen we niet bij de bevalling!" Maar je raadt al wie er dienst had haha
    Toen ik al erg snel persweeen had, maar dat dus niet erkende als persweeen, maar poepdrang, zei ze alleen maar: " Er valt niks te poepen!" Terwijl ze dus meer info had moeten geven(ze wist dat ik geen zwangerschapscursus had gedaan), je moet het wegpuffen, anders als je al meeperst kan het gevolgen hebben!Maar dat zei ze dus niet, maar tijdens de bevalling zelf was ze wel erg kalm, secuur en kundig, dat absoluut!Maar duurde niet lang, want ZH nam het over ivm poepen in vruchtwater ;) Eerlijk gezegd kan het je op het moment van bevallen echt geen ENE ruk schelen wie er is, hoor..Als je je kindje maar in je armen krijgt, dat is het enigste wat telt dat moment :D ;)
    Wie had je vandaag op de Minkelersstraat?Blijf je nu daar of ga je ook nog (regelmatig) naar Karin?

Leuk dat je buikje zo gaat groeien! :) Heb zelf geen jurkjes en leggings, maar lijkt me idd wel erg fijn zitten :) Geniet er maar lekker van :)

Jij heel veel succes en plezier bij ZwangerFit!en de echo hier gaat helemaal goed komen, heb er zo'n zin in :D
    Dit wordt de 2e, we hebben 2 weken terug de termijn echo gehad en vanaaf de nekplooimeting, alleen erg jammer dat ze niet opnemen!EN we moeten perse naar Blaricum, vanwege het apparatuur, dus de 20 weken echo zal daar ook wel zijn en trouwens de bevalling ook, want per 1 jan gaan de verloskamers van Hilversum naar Blaricum!Beetje jammer, want ik woon op "struikelafstand" van het ZH hier, maarja niks aan te doen.
    Wanneer mag jij weer voor een echo?

xxx

15. hihihihi

Nou eigenlijk wil manlief niet anders, maar zelf vind ik het ook wel een geruststellend gevoel. Als er iets mis gaat lig je gelijk op de juiste plek. En je hebt de rommel thuis niet.
    Ik ben natuurlijk ook onder controle in het ziekenhuis, dus dat scheelt.

16. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Voor mij ook ziekenhuis !
    Wij hebben een vrij steile trap naar boven, en ik zie me al gaan als het halverwege toch niet goed gaat en ik moet die trap af om alsnog naar het ziekenhuis te gaan...

17. Dat heeft dus precies mijn schoonzusje gehad, levensgevaarlijk!

18. Oh wat goed! wanneer mag je?

19. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ik wil thuis bevallen.
    1e was in het ziekenhuis, niet leuk :p
    2e was thuis...heeeeerlijk! En helemaal niks van rommel gezien, de kraamverzorgster ruimt alles op en maakt je bed op terwijl je aan het douchen bent, daarna duik je lekker schoon en fris je eigen bedje in.

Amom, weet je ook al een datum?

20. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    het wordt denk ik bij ons ook ziekenhuis. Precies wat jullie zeggen....als er toch iets gebeurd en je moet alsnog naar 't ziekenhuis...moet je toch niet aan denken?

Zo, heb ook es ff naar KDV gezocht. Ben er inmiddels wel achter dat degene die wij op het oog hadden (hier heerlijk dichtbij en kleinschalig), dat die alleen naschoolse opvang bieden....helaas! Vanavond maar es ff met vriendlief overleggen.

zit inmiddels aan de kaneelkoekjes, die gaan er ook nog wel redelijk in. Bah, ik was altijd zo'n lekkere eter en heb nu echt nergens zin in :(

Amon: fijn dat je toch een echobureau gevonden hebt!

Deel Deze Pagina