April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Hallo allemaal,

Jullie schrijven voor het moment voor mij te snel :D Ik ben nog lekker veel misselijk , tot overgeven aan toe soms nog. Hopelijk neemt dat nu snel af. Verder ben ik vaak ook te moe om achter de pc te gaan zitten.

Bevallen; ik ga denk ik deze keer voor een thuisbevalling. Vorige keer ben ik bij 39 weken ingeleid en dus in het ziekenhuis bevallen. Ben wel twee uur na de bevalling naar huis gegaan maar wat moet het lekker zijn om na je bevalling niet meer de auto in te hoeven :)

Dopen; gaan we deze keer ook weer laten doen. Hebben onze dochter ook laten dopen. Wat ze er later mee doet moet ze zelf weten.

@Amom; jammer van jullie huis. Hopelijk snel meer geluk en is de huisbaas dan geen geldwolf.

Voeding; Hier ga ik meteen weer FV geven.

Kinderwagen is hier een bugaboo. die blijft ook. Eerst quinny buzz gehad. Fijne wagen op zich maar ik vond hem niet fijn rijden zo net na de bevalling. Ik had flinke BI gehad en moest die wagen de hele tijd met twee handen duwen. Anders ging hij steeds links of rechtsaf. Bugaboo rijdt heerlijk vind ik. Inderdaad is nadeel dat de bak redelijk laag ligt maar dat neem ik maar voor lief. Mijn dochter zal ruim twee jaar zijn als frummel komt dus kan ze op zo'n plankje staan.

hopelijk op iedereen gereageerd nu. Maar zal vast wat vergeten zijn.

groetjes Brenda

2. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Indy, je niet schuldig voelen. Hij begrijpt het vast.

@ Lynn, dat is idd een rare vrouw. Maar ik ga het gewoon doen. Kan de kleine niet vaak genoeg zien.

Wij gaan volgend weekend weg voor een babykamer enzo. Weet denk precies al wat ik wil. Een witte met van die tekstjes "mijn bedje" enzo. Verder doen we wat Woezel en Pip dingetjes. Wil het kamertje niet helemaal wit hebben dus wil een leuke gekleurde muur maken. Maar wat voor kleurmuur?

3. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

@vruchtje; kan geen kwaad hoor :D
    Die baby van mij is zo levendig als wat ;)
    Dus gebeurd niks mee :thumup:

4. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Even mn banner aangepast.
    Ben verder dan we namelijk dachten
    De echo gaf vrijdag 13 weken en 5 dagen aan.
    Ben nu 5 april uitgeteld..

5. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Dat is 1 dagje voor mij :D

6. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    hallo dames,

wij gaan voor de bugaboo spijker of had ik dat al gezegt? ja mijn geheugen is niet meer goed...ik denk veel dingen....maar of ik het ook heb gedaan is een 2e...iemand hier ook last van....en tegen mij zeggen ze nu je mijn buik ziet....nou jij krijgt nog wat te voor duren als hij nu al zo is....ik vind het zelf wel mee vallen hoor....ik zal vanmiddag wel eens een foto maken kunnen jullie zeggen wat je er van vind....

verder alles goed? hier wel....niets te klagen...

7. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Sniffy, bij een nekplooimeting meten ze echt alleen de nekplooi op. Als die onder de 3.5 mm is dan is het positief.

Bij een combinatietest wordt de nekplooi opgemeten en wordt er een bloedtest gedaan. Dat samenvoegend komt er een kansberekening uit. Is deze kansberekening groter dan 1: 200 kun je vervolgonderzoek laten doen. Als hij kleiner is kan dat ook maar hoeft het niet, zeg maar.

Ik wist eerst het verschil ook allemaal niet maar mijn man wilde graag onderzoek laten doen, dus hebben we ons toen door de vk beter laten informeren.
    Wij willen het kindje overigens houden wat de combinatietest ook aangeeft. Maar willen goed voorbereid zijn, als het kindje geboren wordt.

Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat als je geen test doet je niet goed voorbereid bent. Ik wilde eerst tenslotte ook niet verder onderzoeken.
    Maar ja, je maakt het kindje met zijn 2-en en dan is de mening van allebei net zo belangrijk en moet je kijken naar een compromis, die voor allebei goed voelt.

8. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16

De c-max is een 4-wieler, je krijgt er wel een set bij waardoor je hem 3-wieler kan maken, maar ook wij willen 4 wielen.

Ik vind hem ook zo leuk, omdat hij als buggy zowel met het gezichtje naar je toe als van je af kan!

Bovendien is hij hoog en dat is fijn daar wij beide lang zijn.

9. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16

Je ziet hem hier met 4 en 3 wielen en de buggy met het gezicht naar je toen!
    De bak is ook ruim, dat is ook fijn. Sommige wagens hebben zo'n ieniemienie bak....

10. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    *Buikfoto in album*

11. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Ja ja ....Daar is ie dan! ;)
    Mooi buikje al!

Lynn:Ook al zo'n lief buikje! :D

Verveel me de pletter vandaag!
    Manlief is weg en weg is me ritme... :cry:

Weet niet wat voor kinderwagen wij gaan halen.
    Wij doen altijd alles op :oops: het laatst!

12. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Ik verveel me ook te pletter. Moet om kwart voor 5 werken tot 2300 , dus kan ook niet echt iets gaan doen ofzo, niet dat er wat valt te doen met dit weer... :(

13. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Nee idd het weer werkt ook niet mee..
    :cry:
    Was anders wel even met de kids naar buiten gegaan...

Straks nog werken...ja dan kun je weinig plannen..
    :(

Hoopte dat er nog een film op kwam , maar helaas...niet echt dacht ik..

14. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Ja en omdat ik moet werken doe ik nu rustig aan anders houd ik het niet vol. De laatste tijd lig ik rond 2100 wel op bed en nu werken tot 2300, dat is best pittg...

Wat lekker dat je langer zwanger blijkt te zijn, zo ben je ineens 14 weken hihi

15. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Dat kan ik me voorstellen.
    Lig gemiddeld ook al om 8 uur opbed :confused:
    Gewoon lekker nog even tv kijken..
    Kan mn mannetje beneden nog wat werken.

Ja scheelt bijna een week.Haha..
    Maar voor het zelfde geldt heeft het beebje een groeispurt gehad ofzo want als ik reken vanaf mn laatste menstruatie komt ie wel weer op 13 weken.
    Maar ja , geboren wordt het wel... :D

Rustig aan nog even jij!
    En werkse straks.. ;)

16. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ja als ik lig voel ik em wel, maar als ik heb geplast dan voel ik het gelijk een stuk minder :)

17. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @Rach, Kipkip en Jodie, mooie buikjes meiden

@Wendy, ik gebruik geen pillen meer. Ik denk een principe dat ik dat niet meer durf. Ik heb dit keer alleen foliumzuur geslikt tot 12 weken

18. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Ik slik ook vitaal zwanger pillen (van trekpleister). En idd die stinken! Ik heb ook nog een proefverpakking gehad van vitamines voor zwangere vrouwen, en die stonken precies het zelfde. Dat komt dus door een van de ingrediënten in die pillen..... Ik neem ze s avonds na het eten met een grote slok water of een lepel pap in. Als ik het s ochtends doe, komen ze dr meteen weer uit... :(

Het wiegje staat hier al (erfstuk van de familie, kost dus helemaal niks ;) ). Kraamhulp deze week maar eens regelen via de verzekering. Slechte service daar trouwens. Ik kan drie stichtingen kiezen, maar ze hebben er geen folders van! Grr... hoe moet ik dan een keuze maken? Ik ben maar ff wat rond gaan bellen en ik ben er wel uit nu denk ik.

Voor een wagen moet ik nog gaan kijken, maar ja, daar is nog tijd zat voor. We gaan hem waarschijnlijk 2e hands kopen. Ik wil er wel een die je als wandelwagen en buggy kan gebruiken. Omdat we allebei redelijk lang zijn, moet de steun (of hoe heet dat ding) wel hoog genoeg zijn... Trouwens.... zullen ze in januari geen uitverkoop houden van wandelwagens? :p

19. ik lig er ook elke avond gemiddeld om 21:00 al in. en overdag ook nog zo moe. heb net ook geslapen.

Pientje, jou bobbel komt vast snel;)

Ik hoorde vannochtend al van een vrouw: zoo jouw buik kan je echt al goed zien! en dat is ook echt zo. misschien omdat ik een holle rug heb? steekt mn buik sowieso naar voren :)

20. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ik word dood moe van mijn eigen...weet niet zo goed hoe ik het dadelijk...als de baby er is...het met mijn werk ga doen...nu werk ik verdeeld over 4 dagen op een bso.....en dat is 18 uur....maar als ik 2 dagen voltijd werk ben ik er ook...maar daar kan ik het nu met mijn baas niet over hebben....want ik ben er nog niet uit of ik wel bij hem wil blijven werken....ik kan er niet zo goed tegen hoe het straks gaat....dat geregel met die kinderdagverblijven...hoeveel uur je wilt en welke dagen en wanneer jeetje ik word er zo moe van....

Deel Deze Pagina