April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Maak me geen zorgen over de financiën, ik denk dat dat wel compenseert maar het feit dat we minder naar de stad zullen gaan.

Net naar de tandarts geweest, erg leuk, oude tandarts was weg en de nieuwe (een jong overenthousiast meisje) vond dat ik maar eens alle vier de verstandskiezen moest laten trekken! Terwijl ik er nog nooit last van heb gehad. Nou daar ga ik, na de zwangerschap, wel eens over nadenken...

Mandytjuuu: gelukkig maar dat alles goed is!

2. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Amom, wat vervelend. Loopt niet echt goed daar heb ik het idee. :(
    Nou, ik ga maar weer proberen mijn verhaal te typen, kijken of het beter lukt dan gister. :)
    Qua wandelwagen, die hebben wij van schoonzus gekregen (die m weer van mijn ouders had), dus niet echt keus, maar hij was rood en reed fijn, dus vond ik al goed genoeg. :)
    Ook de wieg is al langer in de familie en heeft mijn schoonpapa en man nog in gelegen.
    Buikfoto's, ik heb mijn eerste buikfoto nu eindelijk gemaakt, zo gauw ik mijn eigen laptop heb zal ik de foto in mijn album plaatsen. Ik zie zelf nog niet dat het gegroeid is, maar als ik op mijn buik ga liggen, is het net of ik op een balletje lig.
    Financien, kan ik me af en toe wel druk om maken, wij zijn ook geen uitgaanders, vakantievierders en merktypes, dus wij houden over het algemeen wel wat over.
    Broeken, ik heb nu meestal 1 oude broek aan en 1 nieuwe zw-broek van de Etam, maar die zakt nog teveel af. Ik zou graag een gewone zwarte broek willen hebben, maar die heb ik tot nu toe niet in mijn maat kunnen vinden. (ong. 46) (En ik ben ook maar 1.55)
    Zo, als ik nog wat weet dan wijzig ik het zo nog even. :)
    Mandytje, vervelend dat je waarschijnlijk suiker hebt. Ik dacht dat dat pas later in de zw voorkwam... hoe merk je dat dan nu?

3. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Niet zozeer van mijn bibs, maar wel wat van mijn heupen. Die lijken dan wat op slot te zitten... (Ik heb ook zittend werk)

4. Amom22

Amom22 Niet meer actief

@mandytjuuu Vervelend dat je gyn zo kortaf was zeg. Hopelijk was het maar voor een daggie :D

@kipkip Wat stom zeg dat die tandarts er zelf neit ff bij nadacht dat dat in de zwangerschap neit zo'n lekker idee is :(
    Mijn man zou een gaatje in zijn verstandskies hebben die al door was tot aan de wortel(Was 2 jaar geleden!) en alle verstandskiezen moesten maar es worden getrokken. Mijn man vond dat grote onzin en tot heden heeft hij nergens last van gehad....geldkloppers!

5. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Ze hebben mij een keer uitgelegd waarom ze verstandskiezen zo graag eerder willen trekken...
    Dat doen ze idd het liefst voor je er last van hebt, want als je er last van hebt, dan blijken die erg vervelend (lees: zeer pijnlijk) te zijn.
    Mijn man heeft dat ook gehad en die verging echt van de pijn. Blijkbaar kun je dat dus voorkomen als je ze eerder laat trekken.

6. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

18 jul 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    @wwjc19
    ik merk dit nergens aan heb bloed moetten prikken om alles te controleren en me waardes waaren niet goed dus nu vrijdag uitgebried onderzoek en zal wel een dieet uit gaan komen denk ik heb geen idee hoe ze dat doen

7. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Ah ok. Ik vroeg dit omdat ik al een paar dagen/week ontzettend veel dorst heb en last van een droge mond. Maar toen zei iemand anders dat dit pas va 24 weken ofzo voorkwam..
    Maar goed, mijn kwaaltjes kunnen ook komen dat ik last van mijn allergie heb (waar ik niets meer voor inneem) en daar zit mijn neus nu vaak dicht van en vaak niezen en dan adem ik door mijn mond, waardoor ik een droge mond krijg en misschien daardoor ook wel zoveel dorst.
    Maar ik zal wo eens vragen of gyn bij mij nog een keer wil laten testen dan...

8. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Ik heb ook een droge mond en steeds dorst. Je lichaam vraagt ook om veel meer vocht! Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan :( Leek mij vrij normaal!

9. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    :) Is ook zo. (En ook best logisch)
    Tot dat mijn moeder erover begon. Plus dat ik al een groter risico op suiker heb omdat ik flink overgewicht heb.

10. Amom22

Amom22 Niet meer actief

dan zou je je misschien idd kunnen laten testen. Je hebt ook thuistesten. Ik heb zo'n grote pot vol testen (100 stuks) Zijn urinetesten en die testen 11 verschillende dingen waaronder suiker. Hier doe nze die ook in het ziekenhuis, weet niet of dat dezelfde zijn die ze daar ook geburiken of dat het via bloed moet!

Update echoafspraak: Vk van het ziekenhuis belde net dat het toch echt via mijn eigen VK moet. Ik uitleggen dat die ziek is en niet te bereiken is! Nou begon ze ook nog te bweren dat ik naar een ander ziekenhuis moet omdat ik in een andere gemeente woon (waarom moest ik dan daarheen voor mijn intake?) Dat andere ziekenhuis is hier vet ver vandaan! Met de ambulance doe je er al drie kwartier over.... Ze zou me weer binnen een kwartier terug bellen, is niet gebeurd... Man wat een gezondheidszorg hier! Ik zou maar aan het bevallen zijn, nee je moet daarheen, nee je moet naar het andere ziekenhuis!

11. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

18 jul 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    ik was trouwens 4 kilo aangekomen. is dat nou echt zo een wonder? die man werd helemaal boos op mij en zei dat dit mijn eigen schuld is
    ik ben echt een beetje in de war nu pff

12. synove

synove Actief lid

16 aug 2008
    257
    0
    0
    Oooohhhhh, ik moet vanmiddag voor een echo (nekplooimeting). Ik krijg ineens de zenuwen...dat willen jullie niet weten.

13. Amom22

Amom22 Niet meer actief

WAT? dat slaat nergens op hoor. Je lichaam heeft al veel meer bloed aangemaakt, een placenta, vruchtwater, borsten groeien, het kindje! (dat weegt ook wel een aantal kilo bij elkaar!)En je lichaam gaat vetreserves maken. Ik vind 4 kilo echt niet te veel, zit zelf al op de tien kilo!

14. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

18 jul 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    @synove
    heel veel sterkte vanmiddag en ook veel plezier het blijft een wonder dat het zo mooi en snel groeit

Amom22@ik ben erg zwaar van mezelf maar bloeddruk en golesterol is altijd goed geweest en heb altijd goede conditie gehad enz nooit ergens last van gehad en accepteer mezelf zoals ik ben.
    maar moet een dieet gaan volgen volgens hem wand anders weeg ik einde van de zwangerschap echt veeeel te zwaar volgens hem. weet niet goed wat ik hier mee aan moet en wat ik nu moet doen.. ben wel erg verdrietig

15. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Die thuistesten ken ik niet. Weet ook niet hoe suiker bij gyn getest wordt. Laatste keer dat ik testte was bij apotheek en was met bloedprikken.

Pffff, hoop dat je snel kunt verhuizen en daar een fijne, goede vk en zh kunt vinden!

Mandy, wat belachelijk dat die man daar boos van wordt! :(

Synove, dat kan ik me voorstellen. Even een knuffel van mij ter bemoediging.....

16. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Hallo dames,

Meiden met afspraken vandaag veel plezier/succes. Ben zelf net terug van de verloskundige en alles was nog steeds goed. Ben nog niets aangekomen. Nog even het hartje gehoord :D! Mag 24 november voor de 20-weken echo spannend. Iedereen een fijne dag!

17. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    @mandytjuuu: Als je gezondheid maar in orde is hoor. Al zou je er nou klachten van hebben dan zou ik zeggen hij heeft gelijk. Ik zou gewoon lekker gezond blijven eten en niet te druk maken.

18. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

18 jul 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    je me suiker was nu iets te hoog maar hij begon hier al over te praten voordat mijn bloed uitslagen bij hem binnen waren dus daar heeft hij het niet op gebaseerd

19. Amom22

Amom22 Niet meer actief

wat vaag joh, maar je zou dus op dieet moeten TIJDENS de zwangerschap? Dat is toch raar? Als je gewoon gezond eet en niet eveel snoept lijkt me dat toch goed genoeg?
    Iedere vrouw komt aan tijdens de zwangerschap, ook de vrouwen met overgewicht.

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

najaa meid als je gewoon normaal eet en je weet dat je niet elke dag bij de mac of burger K zit of zakken snoep zit te eten weet je toch gewoon zelf dat het goed is.

Het is ook gewoon een kwestie van genen ik at amper wat en kwam toch 30! kilo aan bij de eerste soms durfde ik geeneens een boterham meer te eten (zoiezo omdat het niet meer paste qua buik) maar ook omdat ik die week al 3 kilo was aangekomen, erg stressy als ze dan ook nog eens het erger maken door te zeggen dat je op dieet moet (dat werkt juist averechts naar mijn idee)

Gewoon gezond normaal eten, lekker blijven bewegen MEER kan je gewoon echt niet doen hoor meid... niet jezelf gek laten maken!

Deel Deze Pagina