April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Zodra je het voelt, weet je het.. :) Het is moeilijk uit te leggen..
    Nou ja, misschien moet ik dat ook niet zeggen, 'zodra je het voelt, weet je het' ... Dat roepen ze ook bij weeën, maar dat 'herkende' ik pas na een uur of 8.. wist ik veel, dacht dat het voorweeën zijn.. Het lijkt op darmplopjes, alleen dan net iets anders.. :rolleyes:

Hier ook al leven.. denk al wel ruim een weekje.. heel zachtjes en bescheiden, maar heel duidelijk.. :)

2. Amom22

Amom22 Niet meer actief

@Spekkie, bij tweeling heb je toch ook grotere kans op jongen/meisje dan meisje/meisje of jongen/jongen. Of telt dit alleen als het twee-eiig is?
    Mag je met een tweeling helemaal niet thuisbevallen dan? Ik zie op youtube namelijk genoeg filmpies van mensen die thuis bevallen van tweelingen... sorry ben nieuwsgierig :oops:

Ik hoop echt dat ze het geslacht al kunnen zien, want ik wil zeker niet nog een echo, tenzij medisch noodzakelijk! Ik ga gewoon smeken of ze ff gaan zoeken :)

Ik denk zelf nu dat het een meisje gaat worden, maar dat is waarschijnlijk ook alleen maar omdat ik jongenskleren al genoeg heb en nu dus los kan gaan op meisjeskleren :p Zo'n grote kans dat we ooit wel een meisje krijgen

@mimi vervelend zeg dat je zomaar ineens moest spugen, maar idd kan je maag minder hebben.

Ik krijg steeds vreselijke krampen na het eten omdat ik mezelf te vol prop in een keer, kunt beter kleinere porties eten, maar ik heb zo'n honger! Ik zit nu op een heel brood per dag :oops: :( Bij mijn zoontje deed ik dat ook en kwam in totaal 20 kilo aan, dus zal nu wel weer zo gaan....

@rach grappig he, en dan ben je bij de 20 weken en dan zit je alweer op de helft! GIGA snel vind ik het gaan....Ik vond vorige keer de tweede helft veel sneller gaan!

@leonie, Wow waarom krijg jij zoveel kraamzorg? Wel lekker, ikmoet het zonder doen, zie er wel een beetje tegenop! Vreselijk idd al die geuren, vooral bij de benzinepomp! Bleeeeh....of de wasbare luiers van mijn zoontje, die stinken na een aantal dagen helemaal naar ammoniak :pale: :sick:

Ik voel de laatste dagen helemaal geen schopjes meer :( zit me niet echt lekker, maar ff afwachten!

3. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

ik hoop echt da tik me baby ook snel voel! maar de vrouw zei de vorige keer dat mijn placenta aan de voorkant ligt en ik het ronde de 18 weken zou voelen.. lijkt me echt zo bijzonder!

Morgen naar de vk:>

HEb een nieuwe buikfoto van bijna 15 weken :confused: echt niet normaal, het verschil met 12 weken...

4. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    Hoi allemaal,
    ben ik ook weer even. Het gaat gelukkig beter met me. Door de zetpillen hou ik alles nu wel binnen, al houdt het de misselijkheid niet tegen en die is nog behoorlijk aanwezig waardoor ik weinig zin in eten heb.
    Gisteren weer begonnen met werken na 2 weken vakantie en 1 week ziek...pff...dat viel niet mee. Vandaag van 8:30 tot 19:30 gewerkt en ik kwam echt jankend thuis van de moeheid :(

Wat schrijven jullie heerlijk veel :) bijna niet te doen om alles te lezen en overal op te reageren...but anyway:
    @Amom, gefeliciteerd met jullie huis en eindelijk een echo geregeld, super!
    @iedereen met goede uitslagen en echo's, gefeliciteerd!

buikjes => ik ook totaaaal nog niet. Gisteren het nieuws verteld op mn werk en iedereen meteen "maar je ziet nog helemaal niets!" nee dat klopt....alleen een wat opgeblazen buikje alsof je teveel gegeten hebt ;)

Bed opzoeken, morgen naar de VK. Helaas geen echo...zoals velen van jullie wel hebben (jaloers! :p )

Meiden met echo morgen: veel plezier en geniet ervan.

@all, slaap lekker en tot horens weer!

Liefs Indy

5. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Ik heb 2 echo's in mijn album geplaatst. 1 zie je het kontje en 2 beentjes. :)
    Ze hadden vandaag moeite met stuitje zoeken en ben door 4-5 mensen gemeten en kwam ergens uit tussen 12 wk en 13 wk. :)
    Morgen maar eens kijken wat de gyn erover te zeggen heeft.

Lichtjesroute was trouwens weer erg leuk en ijsje erg lekker. ;)

6. Amom22

Amom22 Niet meer actief

@wwjc, stomme vraag misschien maar wat is de lichtjesroute?

7. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    nou, jullie kunnen wel merken dat ik zéker geen last heb van vermoeidheid he? Maar ik dacht ik leg effe uit wat de lichtjesroute is...

De lichtjesroute is ieder jaar in Eindhoven, omdat Eindhoven de lichtstad is ivm Philips ( en de bijbehorende gloeilampen natuurlijk) Er wordt een hele route door de stad gemaakt met figuurtjes van lampjes en onderweg heb je ook hele grote figuren die ook bewegen enzo.. Wij staan altijd in de file en daarom heb ik geen zin meer...Naar ieder lampje een kwartier staren vind ik een beetje veel van het goede!

8. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    WOW!
    Wat een mooie buik! Idd flink gegeroeid..leuk om dat zo naast elkaar te zien..het verschil is dan echt goed te zien.. :D Veel plezier bij de VK vandaag!

WWJC!:Schattige fotootjes..
    Succes vandaag bijde gyn.. en veel plezier!:D

Indy:Fijn dat je je weer beter voelt!!Wat een lange dag werken??? :( Kan me voorstellen dat dat vermoeiend is..Zulke dagen maak je niet altijd,mag ik hopen???

LeonieIdd veel uren kraamzorg??Wel lekker hoor.. :D
    Volgens mij zit ik op 48 uur?Verdeeld over 8 dagen...

Leuk dat meer dames al de beeb voelen... :D
    Andere dames....duurt nu echt niet lang meer! ;)

9. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    *******EGO_STUKJE******
    Ik ben erg blij want kreeg gister een brief van de belasting-dienst en krijg behoorlijk wat terug! :)
    Kan ik lekker baby-shoppen...
    En de spulletjes kopen die ik het liefst wou maar anders niet kon betalen..
    Zo leuk..helemaal omdat dit het laatste kindje is wil ik het graag nog helemaal tot in de puntjes..Wiegje..met hemeltje E.D.
    Hadden de andere twee niet en dat is wel zooo schattig..
    *******EINDE---EGO_STUKJE******

10. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @Leeuw: wat een mooi buikje zeg! :)

11. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Imd, jaaa ik heb je gezien. Was echt heel leuk vond ik de echo. De mijne lag er behoorlijk scheef voor. Dus was een goed oefenpersoon. Heb alleen wel maar 1 echo meegekregen. En hoe ging het bij jou?

@ sazzel, volgens mij moet ik ook 9 december of 3 nu weet ik het even niet meer.

@ Lynn, hier nog 1 met flinke rugpijn. Nu is mijn rug al enorm zwak. Maar de gyn gister rade me een steunbroekje aan. Kun je kopen bij Prenetal.

@ Eef & Mimi, ik dacht een paar dagen geleden ook mijn beepje te voelen. Voelde ook plopjes maar dacht nee dat kan toch niet.

@ Spekkie, ik denk een 2-eiige 2-ling. Omdat ik 2 vruchtzakjes zie. Maar of je het zo ook kan zien dat weet ik niet.

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    In het begin lag ie super maar later lag de baby steeds verstopt dus moesten ze zoeken, toen moest ik nog naar de wc want ik had echt zo'n volle blaas haha, ze waren helemaal verbaasd dat ik mijn blaas maar half leeg kan plassen (kwam hun goed uit haha)

ik heb een knuffeltje meegenomen voor dean (die had me 3 uur moeten missen haha)

Ging lekker zachtjes allemaal vergeleken bij mijn echoscopist (die ik normaal heb ik redelijk lomp haha) dus ik was allang blij!

13. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ imd, ik vond het ook echt heel leuk. Ook leuk om jou te zien trouwens :D Mijn blaas was in het begin niet vol genoeg. Dus ik flink wat water naar binnen getankt. Nou na kwartier trok ik het niet meer. Dus ik plassen, gelukkig ;) En toen liet de kleine zich wel zien. Haha maar we hebben dus 2 lekker vervelende kids.

14. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Mupkuh en Imd, bij mij hadden ze niet gezegd dat de blaas vol ofzo moest zijn, dus ik ben net voor ik aan de beurt was nog naar de wc geweest. :) Lege blaas dus...
    Hebben jullie ook zoveel dames aan je bed gehad? Heb er wel 5 gehad. Wel leuk om de verschillen te zien. Het was blijkbaar iets lastiger bij mij omdat ik zo dik ben om alles goed te kunnen zien. Dat stoort de aparatuur nl toch wat. Maar uiteindelijk hebben ze allemaal kunnen meten. En bij 1 konden we beeb echt zien bewegen. Het leek net de hik, maar blijkbaar hebben ze dat nu nog niet en zijn het gewoon spasmen.
    Ik heb 1 wazige echo meegekregen en daarna heeft iemand lekker ijverig er nog 4 gemaakt. :)
    Vond het superleuk mijn beeb met eigen ogen te zien. Maakt het toch allemaal wat werkelijker.
    Mijn buik was trouwens wel beurs gisteravond en flink last van harde buik. Maar kan ook geweest zijn omdat ik die hele dag gewoon veel gedaan heb.
    Vannacht trouwens bijna niet geslapen. Weer die rusteloze benen. :(
    Ben dan nu ook superchagrijnig en beetje depri...

15. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Begin ook wel te twijfelen hoor of dat al die kraamhulp klopt.
    Heb nu info van kraamzorg gekregen en daar staat 8 dagen in maar vrouw van VGZ zei 10 dagen.
    Ik ben in ieder geval verzekerd voor 20 uur extra.
    Ik weet het ook allemaal niet en zie het over een paar maanden allemaal wel.
    Het is in ieder geval geregeld, dat is het belangrijkste!

16. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Och ja!
    Zo is dat Leonie! Hahaha..zal wel goed komen.. ;)
    Dacht alleen dat het misschien per gemeente ofzo verschillend was.. :)

17. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ik weet het soms ook niet hoor...ik heb me van vgz van jong en zeker naar gezin en zeker over gezet...maar dat gaat pas in per 1 jan....dus ik moet nu overal invullen dat ik niet aanvullend ben en dan moet ik alles veranderen in jan....ook hadden ze mijn jong en zeker pakket uit gezet...dus ik weer heel boos...wat een geregel zeg!

18. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @Lynn; Stress is niet goed hé? ;)
    Maar snap je frustratie wel hoor, gaat vaak allemaal zó moeilijk!

19. Mieke74

Mieke74 Actief lid

30 jun 2007
    298
    0
    0
    Oooooooooooooow.....vanavond om half 8 gaan we een pretecho laten maken bij babyvieuw in Oosterwolde........ik heb er zo'n zin in....kan niet wachten om ons pukje weer es even te zien......hoe zou het er toch mee zijn?

20. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Ik heb in januarie een pretecho gepland in Oosterwolde! Dan ben ik 27 weken...

17 november heb ik de 20 weken echo, spannend, kan niet wachten tot ik weet wat het wordt ihihi!

Deel Deze Pagina