ach dom, ik zie het nu ook staan! Je hebt gister pretecho gehad?! Hoe was dat? en vandaag ook weer een echo gehad? (ik ben jaloehoers... ) Goed te horen dat alles goed is! Bij mij gelukkig ook, bloeddruk goed, gewicht goed, veel vragen gesteld en antwoorden gekregen, gerustgesteld en natuurlijk 't hartje gehoord!
kan ik me echt alles bij voorstellen! Heel veel plezier en suc6! enne...zodra wij buiken hebben, gaan we pronken hoor!
Maakt niet uit. Ik ben vandaag heel erg een doos, vergeet van alles. Gister soort van pretecho gehad, bij de Fontys. Was echt super. Vandaag een hele korte echo... hoofdje, goed, hartje klopt, goed, klaar. Goed dat bij jou ook alles goed is Gewicht was bij mij trouwens niet eens gevraagd. Ik heb het hartje tot nu toe niet eens gehoord bij de gyn, alleen via de Angelsound. Ben benieuwd of ik dat ooit nog te horen krijg daar.
meiden ik heb effe momentje rust voor mezelf nodig...we hebben een hele slechte nekplooi/combinatietest uitslag gekregen (1:150) en horen morgen wanneer we de vruchtwaterpunctie mogen doen (officieel pas met 15 weken maar ze proberen een weekje eerder, is net zo betrouwbaar) de verloskundige was heel lief en kwam speciaal bij mij thuis om het te vertellen en alle opties door te spreken ze had meteen naar het ziekenhuis gebeld maar helaas kon je maar tot 12 uur een afspraak maken dus ze belt ze morgenvroeg om 9 uur meteen en dan belt ze mij weer wanneer ik naar het ziekenhuis mag. De nekplooi was nog wel binnen normen (alhoewel wat wat dikker als gemiddeld maar het waren mijn pap a homonen die niet goed waren (te weinig) ik dacht dat bij dean 2,7 was maar dat was 1,7 toch wel veel minder als bij dit kindje dat was namelijk 2,4 en je moet onder de 3 blijven.. Ik zit steeds alleen maar te huilen en heb even geen zin in "forums" maar wilde jullie wel even op de hoogte houden zodat jullie weten waarom ik er niet ben, misschien denk ik er morgen weer heel anders over (positiever) maar kan nu alleen maar doemdenken (ook al weet ik beter qua rationeel het GAAT gewoon niet mezelf oppeppen) Martin heeft vandaag vrij genomen op 1 klusje na die ik samen met hem even ga doen (lekker in de auto met zijn tweetjes) ik wil niet alleen zijn (zonder hem) vandaag. Wie weet kijk ik er morgen weer heel anders tegen aan maar nu kan ik gewoon effe niets meer... ik ben totaal even lam geslagen en heel verdrietig (ook al weet ik met mijn hoofd dat 1:150, 149 gezonde kindjes betekend maarja verstand en zwanger zijn gaat niet goed samen) Ik hoop dat jullie mee willen duimen dat alles goed is... en ik me nu 5-6 weken druk kan maken om niets.. DIt is even een kopietje van mijn eigen site geen zin om opnieuw te typen voel me inmiddels met vlagen wat rustiger nu even morgen afwachten wanneer de punctie is.. Het gaat trouwens niet alleen om down, maar ook andere chromosoomafwijkingen, trisonomie, open ruggetje, open neurale buis e.d. De nekplooi op zich was goed maar mijn PAPP-A hormoon was te laag.. Voel me effe flink klote juist als je je zo positief en zeker voelt overkomt je zoiets en schrok me dood (omdat alles er zo goed uitzag en gisteren een heel uur lang naar mijn dansende baby heb zitten staren) Ik ga nu weer lekker knuffelen met mijn man, ik moet morgen naar London (nouja vrijdagnacht) maar heb helemaal geen zin de enige reden waarom ik ga is om mijn vriendin niet in de steek te laten maar de wereld kan mij even gestolen worden hoor..
maar goed dat je dus zo'n angelsound hebt! pretecho zit ik ook over na te denken...ik moet nu wachten tot de 20 weken echo en dat is natuurlijk meer medisch, dan dat het uit 'leukigheid' is. Wat kost zo'n pretecho eigenlijk?
Imd, even een hele dikke knuffel van mij. Ik ga zeker voor je duimen! (raad heb je op dit moment even niets aan..)
@IMD...ik weet even niets te zeggen. Kan me goed voorstellen dat je je even lam geslagen voelt...rationeel denken en zwanger zijn gaat idd niet goed samen. Heel veel sterkte en ik hoop op snel betere berichten voor jullie! liefs en een knuffel
hey! `hier ook nog eentje zonder buik... ik vertelde het maandag op mijn werk en viel me op dat de eerste reactie van iedereen was om naar mijn buik te kijken! Maar daar is nog niks te zien. Merk het wel aaan mijn strakke broeken, die zitten niet meer lekker... Ik moet trouwens volgende week voor mijn werk naar India, ben daar best een beetje nerveus over. Maar zit in een goed hotel dus hoop dat ik niet ziek word! En maandag voor het eerst naar de vk, hoop zo dat ik dan het hartje ga ga horen, lijkt me echt fantastisch.....
Indy, ja idd Deze pretecho kostte niets omdat ze mensen nodig hadden om op te oefenen. Geen idee wat je bij een ander bureau moet betalen. Ik wil rond de 25 ook een echte pretecho hebben. Ben wel benieuwd hoe ik het nu tot de 20wk echo volhoud. Officieel krijg ik nl ook geen echo's meer tot de 20ste week.
aan duimen heb ik heel veel hoor meid gewoon even iemand die met je meedenkt is al zo lief! ik voel me zo dom! ik wou dat ik die stomme nekplooi niet gedaan had maar dat is ook niet realistisch van me we hebben er (zonder hormonen) duidelijk voor gekozen mijn man en ik, alleen verwachtte we net als bij onze zoon een goede uitslag (1:15.000) ik weet met mijn verstand wel dat het een kansberekening is maarja die gevoelens he (wat doe je ermee) Ik vond het zo knap van mezelf dat ik al 3! weken gestopt was / ben met mijn antidepresiva speciaal voor de baby en deze keer WEL een leuke kraamtijd maar mijn VK raadde aan als het niet gaat gewoon weer te beginnen want het kan geen kwaad alleen als ik niet slik en teveel stress heb hierdoor dat is erger.. ik kijk het gewoon dag voor dag aan als het TE ver gaat met mijn gevoelens grijp ik in (samen met mijn man) dan neem ik gewoon mijn medicijnen weer in...
ja was leuk hoor heel dat uur kijken! bij een pretecho zie je wel veeeeel meer nog (vooral ook 3d enzo dus dat is toch erg leuk om te doen denk ik/vind ik) Was jij er dan ook om 13 uur degene die naast mij lag (helemaal aan het einde lag ik)
jeetje Imd wat een rot tijd voor jullie nu ik ga heel hard voorjullie duimen dat het kindje toch gezond is.. en wens jullie heel veel sterkte en kracht in de periode dat je moet wachten!
ow IMD kan me voorstellen dat je ontzettend schrikt.... heel veel sterkte en ik zal voor je duimen. Gelukkig is het echt nog minder dan 1% dat er iets niet goed is......
ik zag dat coto ook een punctie heeft in schijt echt in mijn broek ervoor (terwijl ik normaal dus echt karel kippie ben, compleet niet bang!) ik herken soms echt mezelf niet terug.. Mijn man gaat hier heel anders mee om als mij, veel positiever en neutraler... daar trek ik me erg aan op (en ja natuurlijk als Dean naar me lacht vergeet ik alles heel even hoor! kan niet anders met dat lekkere jong van me!)
Ik was helaas degene die om 15.15 pas mocht. Ik lag ook links achteraan op het laatste bed. En ik weet wat je bedoelt als je het over kansberekeningen hebt.... zo voelde ik me ook toen ik hoorde dat ik een bbz had. (zeeeer kleine kans dat je dat krijgt) Ik hoop dat je het zonder medicijnen af kunt. En als het niet gaat, hulp zoeken. En beeb is idd beter af met mama die medicijnen slikt dan een overstresste, depressive moeder. Laat het allemaal maar bezinken, denk erover, praat erover en hopelijk voel je je snel beter. (Of is de volgende uitslag goed) En heb je een schouder nodig of een knuffel, je weet waar we te vinden zijn...... (hier op het forum of via pb-tje) Knuffel, Wendy
imd: heel veel sterkte.en we duimen voor je. Ik ben gister bij de vk geweest bloed was in orde. Ze konden alleen het hartje niet horen. Maar ik moest me geen zorgen maken want dat kwam wel eens vaker voor. En omdat ik maandag de echo heb zou ik hem daar kunnen horen. dus ben eens benieuwd.
imd heel veel sterkte en ik zal hier een kaarsje voor je extra aansteken...als symbool voor het duimen dat het allemaal goed afgaat lopen... dikke knuffel!